Gå til innhold

Voksne damer og menn som spiller dataspill/konsoll osv?


Gjest 007_008_007

Anbefalte innlegg

Gjest 007_008_007
2 minutter siden, Emmelise skrev:

Har en Commodore 64 stående i bokhylla. Aner ikke om den stadig fungerer. TV-er har blitt altfor avansert for sånne.

Huff ja. Må vel ha en konverter eller noe slikt for å få den til å funke. Men det er blitt lansert en mindre versjon av C64 som man kan spille på moderne tv. Håper de lager en moderne versjon av Amiga 500 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
6 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg foretrekker også hovedserien av ME, spesielt ME2. Har et spesielt forhold til det spillet siden det var det jeg spilte først (fordi ME1 da bare var på x-box, en konsoll vi ikke har).

Mitt inntrykk er at i ME:1 så brydde man seg om galaksen. Men i ME:2 og særlig ME:3 ble ting gjort litt enklere. Ikke nødvendigvis dumt, men det var mange delte meninger om endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

Mitt inntrykk er at i ME:1 så brydde man seg om galaksen. Men i ME:2 og særlig ME:3 ble ting gjort litt enklere. Ikke nødvendigvis dumt, men det var mange delte meninger om endringene.

Ja, litt som om TES-serien bare har blitt enklere og enklere. Er vel den veien mange spill går, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, Tabris skrev:

Ja, litt som om TES-serien bare har blitt enklere og enklere. Er vel den veien mange spill går, dessverre.

Nå må du hjelpe meg litt fordi jeg husker ikke forkortelsen TES.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, 007_008_007 said:

Nå må du hjelpe meg litt fordi jeg husker ikke forkortelsen TES.

The Elder Scrolls. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame på 53 år som spiller dataspill hver dag :nori:

Anonymkode: 63221...409

Velkommen i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
17 minutter siden, Ivy skrev:

Snart 32. Spilte hver dag før, men nå går det mer i perioder. Venter for tiden på RE2 remake. Ellers kan det gå i alt fra FPS, til single player RPG spill, RTS, hva som helst! Siste jeg tok opp igjen var FFXIV MMORPG.

Har du spilt The evil within 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

Har du spilt The evil within 1?

Har ikke spillt det selv, men var og såg på når noen kompiser rundet det. Samme med 2'ern. Var decent de spillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
11 minutter siden, Ivy skrev:

Har ikke spillt det selv, men var og såg på når noen kompiser rundet det. Samme med 2'ern. Var decent de spillene.

Enig, men jeg vil si at TEW1 var hakket mer enn decent. Jeg digget det fordi det var så utrolig atmosfærisk. Jeg måtte imidlertid installere en FOV mod slik at den var rundt 90. Da så man mer av landskapet. Dessuten var noen teksturer uklare slik at det en mod som endret på disse, ble brukt. Spillet ble lekkert som bare det. 

 

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se på tv og film er liksom greit, men å spille videospill det er jo fy fy?

Skjønner ikke helt logikken i kritikken. Begge er to aktiviteter som utføres gjennom en skjerm, begge kan være sosiale. Forskjellen er at i spill er det du som dikterer mye av hva som skjer.

Men det er en gjenganger at det er av den eldre generasjonen som kritiserer gamere, eldre personer som ikke har klart å tilpasse seg moderne teknologi.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, hocane skrev:

Å se på tv og film er liksom greit, men å spille videospill det er jo fy fy?

Skjønner ikke helt logikken i kritikken. Begge er to aktiviteter som utføres gjennom en skjerm, begge kan være sosiale. Forskjellen er at i spill er det du som dikterer mye av hva som skjer.

Ingen tråder på KG er vaksinert mot sure oppgulp. Du leste sikkert en kommentar av AB på den første siden i denne tråden. Ja ja, folk må jo ha sine meninger, men jeg synes det blir drøyt å kalle gamere for patetiske som AB gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne 30. Spilt wow siden 2005 til 2016. Da fikk jeg barn og hadde ikke lenger tid. Nå spiller jeg Old school Runescape litt på kveldene. 

Anonymkode: 01aa6...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 30. Spilt wow siden 2005 til 2016. Da fikk jeg barn og hadde ikke lenger tid. Nå spiller jeg Old school Runescape litt på kveldene. 

WoW har ikke vært verdt å spille siden Burning Crusade så her gjorde du et klokt valg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, 007_008_007 skrev:

Du har ikke prøvd Cities: Skylines da? Må jo være en drøm for deg å skape en by fra grunnen av? 

Nei, det har jeg ikke prøvd. Jeg har spilt Sim City, og jeg husker at jeg pleide å spille Stronghold på PC da jeg var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...