Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Navani skrev:

Jeg har blitt så forkjøla, så denne uka får kroppen hvile og jeg spiser det jeg har lyst på. Håper å være frisk igjen til helga :) 

God bedring! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss bare innse det; noen dager er det bare Toro som gjelder. Ååå så slitsomme noen uker er! 😫

Anonymkode: e6510...540

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah shit. Har i dag innsett at jeg er så milevis fra målet mitt at jeg faktisk blir litt deppa. Er kanskje litt sliten og håpløs i dag, har slanket meg en stund nå.. - 13 kilo nå. Og så utrolig langt igjen..! 

Gleder meg til en spisedag på lørdag. Kanskje jeg kommer litt ovenpå igjen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, addict skrev:

Aaah shit. Har i dag innsett at jeg er så milevis fra målet mitt at jeg faktisk blir litt deppa. Er kanskje litt sliten og håpløs i dag, har slanket meg en stund nå.. - 13 kilo nå. Og så utrolig langt igjen..! 

Gleder meg til en spisedag på lørdag. Kanskje jeg kommer litt ovenpå igjen. 

Føler bare for å sende deg en klem :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere med snop i helgene? Jeg veier ganske mye (litt over 90 kg) og merker at jeg lett går ned i vekt i ukedager, men fyker fort opp igjen i helgene pga. for mye god middag og sjokolade/snacks. Så jeg tror at jeg må begrense meg kraftig. Noen som har noen tips? Hva spiser dere i helgene?

Jeg blir også veldig demotivert av å ikke gå ned i vekt .. og kan fort da bare "slutte" å slanke meg. Så fort vekten en dag ikke går ned så blir jeg lei meg.. Jeg syns det er så mange her som er så flinke til å takle motgangen og bare fortsette. Hvordan får dere det til?

Anonymkode: 1cb5d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere med snop i helgene? Jeg veier ganske mye (litt over 90 kg) og merker at jeg lett går ned i vekt i ukedager, men fyker fort opp igjen i helgene pga. for mye god middag og sjokolade/snacks. Så jeg tror at jeg må begrense meg kraftig. Noen som har noen tips? Hva spiser dere i helgene?

Jeg blir også veldig demotivert av å ikke gå ned i vekt .. og kan fort da bare "slutte" å slanke meg. Så fort vekten en dag ikke går ned så blir jeg lei meg.. Jeg syns det er så mange her som er så flinke til å takle motgangen og bare fortsette. Hvordan får dere det til?

Først og fremst må du innse at man går ikke ned flere kg på ei uke. Realistisk sett kan du gå ned 500 gram på ei uke, de færreste går ned 1 kg med mindre de ligger i ganske heftig kaloriunderskudd. Å forvente å se vektnedgang hver dag er urealistisk. Er ikke slik vektnedgang fungerer. Det er en sakte prosess over lengre tid. Folk snakker om hvordan de kan få bedre motivasjon, de bør heller snakke om hvordan de holder seg disiplinert. 

Det er faktisk "bare" å la være å spise for mye middag og sjokolade i helgene. Det er ikke verre. Det er bare sånn det er. Sant skal sies at sjansen er stor for å gå på en "smell" om man spiser altfor lite i løpet av hverdagen. Da prøver man å veie opp for det enorme underskuddet i helgene, og ryker da som sagt på denne "smellen" hvor man spiser altfor mye. Om du ikke klarer å begrense deg når det kommer til godteri og snacks er det best å kutte det ut. Du tjener nok mer på å lære deg å spise bare litt og ikke alt, for det å begrense seg selv for mye kan ha motsatt effekt. 

Anonymkode: bd7d5...985

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt bak meg min første uke som «slanker». Aldri har jeg tidligere tenkt på vekt eller at jeg må begrense hva jeg spiser, så dette har vært en ny opplevelse. Gikk på vekta i morges og har gått ned 350 gram! Veldig motiverende og jeg gleder meg til fortsettelsen. 

Anonymkode: 64638...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært par uker med skuffelser, men jeg kan i dag feire 300 gram ned 😁 Jeg vet det ikke er all verden, men å se takket 6 istedenfor 7 er veldig motiverende. 

kan noen se om jeg gjør noe feil? Vekten står ganske stille ellers. 

Trening: 

Trener 4-5 ganger i uken. Styrke alle dager bortsett fra en dag med spinning. 
Jeg går mellom 6-12000 skritt daglig også de dagene jeg ikke trener. 

Mat:

Spiser alt mellom to brødskiver (grove) med makrell, til en Shake fra herbalife til havregrøt til frokost. Til lunch tar jeg enda en Shake da jeg ofte ikke orker mat. Blander med proteinshake. Kveldsmat består mest av restemiddag. Mine middager er ganske sunne. Ofte rålaks, kylling, karbonadedeig ellers bare en stor salat. 
Jeg drikker mye vann og muligens litt for mye alkohol. I helgene kan jeg drikke opptil 3 flasker rødvin med lite sukker 😭 

Jeg sover greit. Mellom 6-8 timer. 

Likevel har jeg gått ned kun 2 kilo siden november. Før det gikk jeg med 5 kilo mellom september til november. 

Hva gjør jeg feil? Setter stor pris på svar. Jeg er veldig motivert. Med mine 158 cm over bakken er jeg dedssvre veldig rund og trives ikke med egen kropp 

Anonymkode: 1771e...93f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spisedag på lørdager. Da spiser jeg det jeg vil etter kl 16 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Zenobia skrev:

Føler bare for å sende deg en klem :klem:

TUUUSEN TAKK 🥰

Det ble bedre av å gå på vekta i dag, -13,6 kilo ned hittil! "Bare" 10-15 kilo igjen 🤯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært par uker med skuffelser, men jeg kan i dag feire 300 gram ned 😁 Jeg vet det ikke er all verden, men å se takket 6 istedenfor 7 er veldig motiverende. 

kan noen se om jeg gjør noe feil? Vekten står ganske stille ellers. 

Trening: 

Trener 4-5 ganger i uken. Styrke alle dager bortsett fra en dag med spinning. 
Jeg går mellom 6-12000 skritt daglig også de dagene jeg ikke trener. 

Mat:

Spiser alt mellom to brødskiver (grove) med makrell, til en Shake fra herbalife til havregrøt til frokost. Til lunch tar jeg enda en Shake da jeg ofte ikke orker mat. Blander med proteinshake. Kveldsmat består mest av restemiddag. Mine middager er ganske sunne. Ofte rålaks, kylling, karbonadedeig ellers bare en stor salat. 
Jeg drikker mye vann og muligens litt for mye alkohol. I helgene kan jeg drikke opptil 3 flasker rødvin med lite sukker 😭 

Jeg sover greit. Mellom 6-8 timer. 

Likevel har jeg gått ned kun 2 kilo siden november. Før det gikk jeg med 5 kilo mellom september til november. 

Hva gjør jeg feil? Setter stor pris på svar. Jeg er veldig motivert. Med mine 158 cm over bakken er jeg dedssvre veldig rund og trives ikke med egen kropp 

Hvis du går ned saktere enn du ønsker spiser du for mange kalorier :) 

Anonymkode: d4f26...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på min første trening i går, så utrolig gøy! Har savnet gruppetrening. Fantastisk å få tid alene, sånn blir det når man har barn og hverdag hjemme 😂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som spise mye supper? Det er jo ganske lite kalorier i supper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager en del supper av grønnsaker 😊 stavmikser er tingen. 

Om en ikke lager suppe fungerer det også godt å lage "stappe" av grønnsaker som tilbehør. 

Anonymkode: d0176...2aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lager en del supper av grønnsaker 😊 stavmikser er tingen. 

Om en ikke lager suppe fungerer det også godt å lage "stappe" av grønnsaker som tilbehør. 

Anonymkode: d0176...2aa

Så lurt!! Takk for tipset 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lager mye suppe 😊 både tomat, grønnsakssuppe og ting som kan minne mer om gryter 🥰 fantastisk måte å rydde kjøleskapet på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg veide meg forrige lørdag så hadde jeg gått ned 2,4 kilo på en uke, det er helt vilt. Har ikke veid meg denne lørdagen (lørdag er veiedag) for vekta står hos min mor, men jeg håper jeg har gått ned denne uken og. Møtte svigers i går og fikk komplimenter, de kunne se at jeg har gått ned. Så det gir en ekstra boost til selvtilliten og det trengs, for jeg kjemper for å holde meg unna alle nye produktene som kommer i butikkhyllene nå 😂 I dag oppdaget jeg forresten at jeg klarte å lukke en jakke som jeg ikke fikk til å lukke for 3 uker siden.

Anonymkode: bee63...7fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig veldig glad i supper, men har ikke spist så mye av det i det siste. Lasagnesuppe er digg, og tomatsuppe, kålrotsuppe, blomkålsuppe, sitronkyllingsuppe 😍

Anonymkode: bee63...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag oppdaget jeg forresten at jeg klarte å lukke en jakke som jeg ikke fikk til å lukke for 3 uker siden.

Dette synes jeg er det herligste med å bli slank. Har hatt noen 'oi, nå faller skjørtet av meg!'-opplevelser i offentligheten. Har reddet meg inn, og lagt vekk plaggene etterpå. Funnet frem gamle skjørt som passer nå. Jippi :hoppe:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Hvis du går ned saktere enn du ønsker spiser du for mange kalorier :) 

Anonymkode: d4f26...003

Faktisk så mente en pt jeg har snakket med at jeg muligens spiser for lite kalorier og at kroppen dermed tviholder på fett. På en app jeg bruker er det mellom 1300-1800 kalorier daglig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...