Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

13 timer siden, tunaen skrev:

Motivert her også! Kost meg med litt popcorn, så er ikke så ille det for min del. 
 Er så himla lei av å drasse på alle kiloene. Spesielt på toppturer. Er så sinna på meg selv for å ha latt det skje. Nå er det faen meg slutt på slaraffenlivet 💪🏽💪🏽

You can do this 😎 I dag tok jeg bilder og sammenlignet med bildene fra den dagen jeg bestemte meg for å gå ned i vekt. Helt urolig hvor stor jeg tidligere har vært. Gleder meg til å fortsette 

Anonymkode: 1771e...93f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veide 91kg 01.01.20, og 86.8 på mandag 20.01.20. (Sikkert 2 kg vannvekt.) Trener variert utholdenhet og styrke 3-5 ganger i uken og spiser 1500 kcal+ 50% av det pulsklokken mener jeg forbrenner disse øktene. Har siden mandag vært bortreist med jobben og ikke registrert kcal fordi vi spiser mye på hotell og ute, men jeg har fått trent hver dag og vært generelt aktiv mellom slagene. Fant en vekt i garderoben i dag, på hotellet, og den viste 85 kg. Håper den er riktig, for jeg har virkelig begrenset meg selv under måltider og fokusert på aktivitet. 

Oppdaterer på mandag 27.01.20 😁

 

OPPDATERING:

Dumme dumme vekten. Gått ned 400 gram bare. Hadde riktig nok ikke bæsjet først, men tviler på at det utgjør 1.5 kg.  Prøver igjen om en uke..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tran09 skrev:

Veide 91kg 01.01.20, og 86.8 på mandag 20.01.20. (Sikkert 2 kg vannvekt.) Trener variert utholdenhet og styrke 3-5 ganger i uken og spiser 1500 kcal+ 50% av det pulsklokken mener jeg forbrenner disse øktene. Har siden mandag vært bortreist med jobben og ikke registrert kcal fordi vi spiser mye på hotell og ute, men jeg har fått trent hver dag og vært generelt aktiv mellom slagene. Fant en vekt i garderoben i dag, på hotellet, og den viste 85 kg. Håper den er riktig, for jeg har virkelig begrenset meg selv under måltider og fokusert på aktivitet. 

Oppdaterer på mandag 27.01.20 😁

 

OPPDATERING:

Dumme dumme vekten. Gått ned 400 gram bare. Hadde riktig nok ikke bæsjet først, men tviler på at det utgjør 1.5 kg.  Prøver igjen om en uke..

Gratulerer så masse 😎

Anonymkode: 1771e...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med vekt i månedsvis etter graviditeten, og nå er det nok. Har klart å kutte ut godteri og chips i to døgn nå, men gikk på en smell med brus. Har de to siste dagene hatt Fjorland til middag, kaloriinnholdet står på pakken og da er det den middagen jeg spiser den dagen. Da har jeg full kontroll. Merker allerede at jeg er mye mindre oppblåst, men jeg kan jo ikke leve på Fjorland når jeg egentlig elsker å lage mat 😂 

Prøver å finne ut hva slags "diett" som passer for meg, må spise på en måte som jeg kan leve med i mange år fremover. Mitt problem er at jeg generelt er glad i mat, og kan spise flere porsjoner til middag. Det hjelper heller ikke at jeg er sukkeravhengig. Så jeg tror jeg bør prøve å kvitte meg med godteri og lignende dritt først 😩

Anonymkode: 661d7...764

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har slitt med vekt i månedsvis etter graviditeten, og nå er det nok. Har klart å kutte ut godteri og chips i to døgn nå, men gikk på en smell med brus. Har de to siste dagene hatt Fjorland til middag, kaloriinnholdet står på pakken og da er det den middagen jeg spiser den dagen. Da har jeg full kontroll. Merker allerede at jeg er mye mindre oppblåst, men jeg kan jo ikke leve på Fjorland når jeg egentlig elsker å lage mat 😂 

Prøver å finne ut hva slags "diett" som passer for meg, må spise på en måte som jeg kan leve med i mange år fremover. Mitt problem er at jeg generelt er glad i mat, og kan spise flere porsjoner til middag. Det hjelper heller ikke at jeg er sukkeravhengig. Så jeg tror jeg bør prøve å kvitte meg med godteri og lignende dritt først 😩

Anonymkode: 661d7...764

Jeg hadde kanskje begynt med å holde meg til én porsjon til middag, og kuttet godteri i ukedager :) Lov i helga, men kjøp inn mindre enn du pleier og spis litt mindre av det. Bare det vil gjøre en forskjell. Spis middag sakte (tar 20 min fra man begynner å spise til man merker man blir mett) og til du ikke er sulten lengre, ikke til du er stappmett bare fordi "det er så godt". Blir du sulten igjen senere kan du lage kveldsmat heller :)

Det vil jeg heller ikke kalle en "diett", men normal kost og sunn fornuft :)  Det er dette + trening 3 til 4 ganger i uka jeg gjør, og det har jeg gjort siden midten av desember nå. Helt overlevbart! Men man må bestemme seg for det, og også godta at alle uker ikke er perfekte. Da er det bare å fortsette på om man går på en smell, og ikke gi opp. 

Du trenger ikke gjøre alt samtidig heller, si du kutter godteri i ukedagene denne og neste uke, så fokuserer du på det + en porsjon middag de to neste ukene, og deretter kanskje litt mosjon om du har tid til det. Ikke gjør alt av endringer samtidig om du kan unngå det, det kan fort bli for mye og da går man fort tilbake til gamle vaner igjen hvis man ikke opplever suksess med en gang. Slike endringer tar tid!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, NewStart87 skrev:

Første dag uten Pepsi Max idag! 

Jeg er på dag 2! Haha!

Anonymkode: 2732d...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag målte jeg kroppen slik jeg har gjort før (når jeg var mye bedre trent), og plutselig skjønner jeg hvorfor jeg ikke kommer i favorittbuksene :P Har ca 7 cm på hoftene å miste før den tid! Ellers var det ikke så galt, 2-4 cm opp på liv, rumpe og lår. Visste at det meste hadde lagt seg på hoftene, og det hadde jeg rett i :)

Litt greit å ha noe mer å gå på enn kun vekta. Det er ikke så mange kilo jeg skal ned, ca 8 fra "idealvekta" når jeg var topptrent, og 4-5 kg til jeg er fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig klart å bli kjempeforkjøla, noe som gjør meg i ræva humør og gir meg lysten til å trøste meg med godteri! Gikk på en skikkelig sprekk igår og prøver å hente meg inn igjen idag. 
 

Noen tips for å ikke sprekke igjen og få humøret opp?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, NewStart87 skrev:

Har selvfølgelig klart å bli kjempeforkjøla, noe som gjør meg i ræva humør og gir meg lysten til å trøste meg med godteri! Gikk på en skikkelig sprekk igår og prøver å hente meg inn igjen idag. 
 

Noen tips for å ikke sprekke igjen og få humøret opp?

God bedring :hjerte:

En STOR kopp varm te. Knask Fisherman's friend (sukkerfri type). Har dessverre ingen tips utover det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, NewStart87 skrev:

Har selvfølgelig klart å bli kjempeforkjøla, noe som gjør meg i ræva humør og gir meg lysten til å trøste meg med godteri! Gikk på en skikkelig sprekk igår og prøver å hente meg inn igjen idag. 
 

Noen tips for å ikke sprekke igjen og få humøret opp?

God bedring! Husk å ta vare på deg selv og la kroppen hvile mens du er syk :) se serier og slapp helt av. Det går over etterhvert :)

Hvis det er helt krise lager jeg en kopp kakao fra bunnen av. Har melk, sukker og bakekakao i. Den blir så god, og så er det stopp etter den ene koppen (lager nøyaktig porsjon) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring! Legg deg godt under dyna og sov og bli frisk, så begynner du på igjen når du føler deg bedre. Gjort er gjort, spist er spist! Heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isj.. Vært kun på korte turer denne uken. Er forkjølet, så har ikke klart mine vanlige runder i -30 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 11.55, Kulla skrev:

Tok farvel med 90 tallet på vekta denne uka, forhåpentligvis for all framtid. Hadde gått ned så lite forrige uke, så var så spent da jeg gikk på vekta i dag tidlig!!🙈

Men nå kom jeg akkurat på at jeg faktisk har gått ned samme vekt som tilsvarer 2x2 kg poser med hvetemel siden nyttår! 💪

Bryker yazioapp og loggfører maten min. Ligger rundt 1500 kcal. Går min 10000 skritt pr dag.

Det er en fantastisk følelse! Bra jobba! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Er tilbake etter en lang periode med utskeielser. Har gått opp nesten alt jeg mistet i høst. Opp fire kg fra før jul. Igår var jeg på konsultasjon for å eventuelt operere delte magemuskler, og det var ikke kult å ta av seg til undertøyet. 

Selve operasjonen var sjokkerende dyr, 68.000, og med fettsuging, av sider, bakside, og hofter kom det tilsammen på 106.000. Trenger vel nesten ikke si at det har jeg ikke råd til. Så jeg må ta tak igjen, spise sundt og trene, så kan jeg jo motivere meg med at hvis jeg mister det fettet bak og på sidene, så er det verdt mange tusen 😂 har jo lyst til å operere selve magemusklene, for de blir ikke bra av seg selv, men en vektnedgang og sundt kosthold hjelper nok endel det også. Veier tross alt nesten ti kg mer enn for et år siden. Det er sprøtt, for jeg ser ikke det helt selv. Og husket jeg prøvde å gå ned ca fem kg da også. 

Så ser fem til å følge tråden, og dele oppturer og nedturer med dere 😊 det var til god hjelp i høst. 

Eikenøtta 

 

 

Anonymkode: f185a...efd

Jeg vil bare si at fettsuging ikke er løsningen. Jeg tok fettsuging for mange år siden. Det er for det første Veldig vondt, og de ødelegger nesten alle nervene dine. Slik at når du tar på deg selv så er det som å ta på noen andre på de områdene de har sugd ut fett. Pluss at de tar seg godt betalt for å love deg resultater de kanskje ikke kan holde. Etter operasjonen hjelper det ikke at du ikke er fornøyd, da blir du bare fortalt at det må du bare regne med. Jeg var ikke feit når jeg tok fettsuging. Veide kanskje mellom 55- 60 kg er 168 cm høy. Kirurgen sa at jeg var en perfekt kandidat da jeg bare hadde fett på magen og ikke noen andre plasser. Men under operasjonen ble det oppdaget at jeg hadde veldig hardt fett, noe som er vanskelig å suge ut. Så for å kompensere valgte han å ta det han kunne suge ut både på ryggen og sidene. 
 

Så når jeg kom tilbake for sjekk, var han redd jeg skulle klage. Sa at jeg antagelig burde ha slanket meg da jeg nok var for stor. Noe som er motsatt av det han når han skulle selge meg operasjonen. Hele poenget med fettsuging for meg var at jeg ikke kan punkt slanke meg. Ble jeg noe særlig tynnere mister jeg helt rompe og lår. 
Så tenk deg om godt før du blir altfor fristet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm Vekta er akkurat den samme i dag som for ei uke siden. veide meg til og med en gang til etter at jeg hadde vært på do 😂 Men den viste fortsatt det samme gitt! Jaja, hadde da ikke gått opp i alle fall. Jeg får bare  prøve igjen. SKAL ned!!!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg også så heldig at jeg har blitt forkjøla, yay.. 😐 Så da blir det ingen trening på meg, men fortsetter i underskudd så får jeg håpe det gir seg innen en ukes tid (pleier ikke å vare noe særlig lenger enn det). Men jeg lurer litt på om det egentlig er lurt når man er forkjøla, å ligger i underskudd? 

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fornøyd med å ha gått ned. Vært sykt kaldt og vært forkjølet. Veide meg tirsdag/onsdag og da hadde jeg gått opp.

Spiste ganske mye onsdagen, inkludert sjokolade for første gang på ukesvis, og så droppa vekta igjen i dag 😅 veldig rart å ikke gå ned selv om jeg spiser mye mindre enn før, og så gå ned når jeg spiser mer 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...