Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Vært på «godterikjøret» siden jul! Første dag uten godteri nå. Kjenner det er litt ekstra vanskelig å klare seg uten nå, spesielt siden mensen er rett rundt hjørnet. Trenger å komme inn i den gode rytmen igjen. I tillegg trenger jeg å være flink med samboer som har tatt slankeoperasjon ( Så for de av dere som leste tråden min om det, så fikk han tatt den selv om han ikke klarte å gå ned i vekt på forhånd og ikke kuttet røyken ). 
 

Angående å kutte ut Pepsi Max så utsetter jeg det litt. Pepsi Max er min livredder under slanking! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.1.2020 den 9.18, Tyah skrev:

Vekten viste 67,5 i dag. Så nå veier jeg ca. det samme som før jul. Skal si jeg har skeiet ut litt forrige uke og uken før, pga. pms og mens. Så da spiste jeg smågodt 2-3 ganger. Derfor har det tatt litt tid å gå ned den ene kiloen jeg la på meg i julen.. 

Nå har jeg ikke i lyst på godteri. Så da holder jeg meg vekke, også i helgene. Favoritt maten for tiden er knekkebrød med most avokado, cherry tomat, salt og pepper. Kjøleskapsgrøt med chiafrø, gresk youghurt, havregryn og melk, med en liten teskje sukrin gold er også kjempe godt.

Om jeg blir småsulten innimellom eller fysen på noe godt spiser jeg kiwi, eller en nutrilettbar med karamell som kun har 125 kcal. Den er så god, og metter faktisk veldig! Men den er dyr.

Ellers drikker jeg aldri kaloriene mine. Bare vann, saft uten sukker og sukkerfri brus.

Jeg er så motivert nå 💪🏽💪🏽 jeg og samboer skal på en stor fest i slutten av mars, og da vil jeg værtfall være nede i 64 kilo. Håper jeg klarer det!

Har du smakt Atkins sjokoladen med kokos? Den er også veldig god! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kilo for mye, og ønsker å gå ned litt. Har nå i 3 uker spist kjøttfritt og merker allerede at klær sitter løsere på kroppen. Spiser fisk altså. Ingen kjøtt gjør at eg spiser oftere og mer variert. Savner ikke kjøtt til nå, er jo så mye annet godt en kan spise istedenfor. 

Anonymkode: 66402...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink for tiden. Går nedover🙌🏻 Vurderer å melde meg på NM i en kampsport som har vektklasser, og jeg har veldig lyst til å gå ned En vektklasse. Bare 3 kg, men det er ikke mange ukene igjen. Tiden går fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg mindre enn det jeg veide i romjula og er bare gram unna første delmål. Det er så deilig. Kiloene mellom 75-70 har vært som klistret på og når jeg var 70.x tidlig i desember og 74 (!) I begynnelsen av januar så var det litt wtf. Jeg var redd jeg skulle bruke de neste månedene på å gå ned igjen til utgangspunkt. Men de sitter ikke like hardt denne gangen, heldigvis. Så antar siden de satt så hardt og over lang tid at vekten hadde stabilisert seg. Men kanskje er kroppen endelig klar til å bryte den magiske grensen. Jeg håper og velger å tro det. I det tempoet jeg går ned er det ikke snakk om mer enn en ukes tid. Det er nesten slik at jeg har lyst å ta gleden på forskudd. Har dere andre delmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. september veide jeg 62,9 kg. Det var en så uventet nedgang at jeg slapp taket i de gode vanene en stund. Føyk rett opp, og så i hvert fall 65-tallet ganske kjapt.

I DAG er jeg på 62,9 igjen! Har faktisk sett 62,0 også, for en drøy uke siden, men det gjelds ikke, da jeg dagen før bare hadde spist 6 knekkebrød.

JU-HUU :hoppe: Dette går veien!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi!!!! 69.9 kg og første delmål kan krysses ut. Det er noen år siden sist. Det er ubeskrivelig deilig og jeg er så veldig veldig glad. Får fortsette til neste mål er nådd. Som er 68 kg. Hurra!!!!!

Endret av RoNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RoNo skrev:

Jippi!!!! 69.9 kg og første delmål kan krysses ut. Det er noen år siden sist. Det er ubeskrivelig deilig og jeg er så veldig veldig glad. Får fortsette til neste mål er nådd. Som er 68 kg. Hurra!!!!!

Så bra!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på stedet hvil selv om jeg spiser superbra og passer på............... Er liksom SÅ NÆR -10 kilo at det klikker for meg. Skulle helt vært enda 10 i minus 🤪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Står på stedet hvil selv om jeg spiser superbra og passer på............... Er liksom SÅ NÆR -10 kilo at det klikker for meg. Skulle helt vært enda 10 i minus 🤪

Så frustrerende når det står på. Men du verden så deilig når det skjer. Plutselig så skjer det for deg også. Ikke gi deg!!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier nå hele 72 kilo fordelt på 158 cm 😣Ikke veid meg siden november, men det bør jeg heller ikke ennå. Det har vært mye vin og mat i desember. 
 

Det jeg gjør er å trene fem ganger i uken og holder meg til 16-1800 kalorier om dagen. Bortsett fra det det er en del vin i helgen, så tror jeg at veiing i slutten av januar blir bra. Trenger motivasjon. Legen var bekymret for vektoppgang. Den fikk jeg forresten pga p-piller 

 

Anonymkode: 1771e...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veier nå hele 72 kilo fordelt på 158 cm 😣Ikke veid meg siden november, men det bør jeg heller ikke ennå. Det har vært mye vin og mat i desember. 
 

Det jeg gjør er å trene fem ganger i uken og holder meg til 16-1800 kalorier om dagen. Bortsett fra det det er en del vin i helgen, så tror jeg at veiing i slutten av januar blir bra. Trenger motivasjon. Legen var bekymret for vektoppgang. Den fikk jeg forresten pga p-piller 

 

Anonymkode: 1771e...93f

Var det legen din som foreslo å spise 1800? Jeg vedlikeholder vekten på 1650, så jeg ville gått opp om jeg spiste 1800. 

Anonymkode: d4f26...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med i tråden! Ble såå demotivert nå da jeg oppdaget at brødskivene jeg har beregnet i veie ca 40 gram, veier 50-60 gram. Spist dem i to uker og ødelegger selvfølgelig makroene 😭 Her blir det flisetynne brødskiver fra nå av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det legen din som foreslo å spise 1800? Jeg vedlikeholder vekten på 1650, så jeg ville gått opp om jeg spiste 1800. 

Anonymkode: d4f26...003

Ja legen. Jeg er veldig aktiv og trener styrke i tillegg. Da må jeg ha noe å gå på

Anonymkode: 1771e...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Var det legen din som foreslo å spise 1800? Jeg vedlikeholder vekten på 1650, så jeg ville gått opp om jeg spiste 1800. 

Anonymkode: d4f26...003

En person som trener 5 ganger i uka kommer ikke til å legge på seg av 1800 kcal. Jeg er 163 cm og 62 kg, jeg går ned på 1700 kcal uten å trene for tiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det legen din som foreslo å spise 1800? Jeg vedlikeholder vekten på 1650, så jeg ville gått opp om jeg spiste 1800. 

Anonymkode: d4f26...003

Veldig spesielt mtp at man forbrenner mellom 1800-2500 kcal daglig uten å trene, litt avhengig av aktivitetsnivå. Hvis du vedlikeholder på 1650 er du enten sinnsykt inaktiv eller du spiser mye mellom måltider som du ikke regner med. 

Anonymkode: 2307e...cc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ENDELIG vippet jeg -10 kilo 🥳 -10,2 faktisk 🥳

 

Mamma kom med grøt i dag da, så kan ikke si at jeg har levd så diettvennlig akkurat. Ny dag i morgen 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

ENDELIG vippet jeg -10 kilo 🥳 -10,2 faktisk 🥳

 

Mamma kom med grøt i dag da, så kan ikke si at jeg har levd så diettvennlig akkurat. Ny dag i morgen 😊

Gratulerer!!!!!! Så utrolig deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RoNo skrev:

Gratulerer!!!!!! Så utrolig deilig. 

Ja du det var på tide 🤪 bare 12 igjen da...... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig spesielt mtp at man forbrenner mellom 1800-2500 kcal daglig uten å trene, litt avhengig av aktivitetsnivå. Hvis du vedlikeholder på 1650 er du enten sinnsykt inaktiv eller du spiser mye mellom måltider som du ikke regner med. 

Anonymkode: 2307e...cc9

Hvem er man? Jeg forbrenner 1650 hvis jeg kun er på kontorjobben min, henter i barnehagen og ikke trener eller gjør noe ekstra. Jeg har telt kalorier av og på i årevis for å vedlikeholde vekten så det er ikke noe tvil om tallet. Mange damer på min størrelse forbrenner lite fordi vi ikke veier så mye. Jeg trener 3-6 ganger i uken og kan spise 250-300 kalorier ekstra hvis jeg feks løper 30 minutter. 

Jeg forbrenner altså ca 30 kalorier per kilo de dagene jeg ikke trener: https://www.livestrong.com/article/304137-how-many-calories-per-kilogram-of-weight/

Anonymkode: d4f26...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...