Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

4 timer siden, RoNo skrev:

Du vet vi damer varierer i vekt i løpet av måneden. Du har helt sikkert ikke gått opp 400 gram med fett i løpet av helgen. Men jeg har ville tatt å få oversikt over hva du spiser. Det kan være at du tåler dårlig karbohydrater enn andre f. Eks. Eller at det har blitt litt mye salt, sene måltid etc. Men skikkelig slitsomt å holde motivasjonen når det butter mot. Kanskje en slankepause på et par dager kunne vært tingen? Få nullstill systemet? 

En slankepause hørtes faktus ut som en god idé, for akkurat nå er jeg drittlei. Takk for tipset 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hulderen skrev:

En slankepause hørtes faktus ut som en god idé, for akkurat nå er jeg drittlei. Takk for tipset 😊

Bare hyggelig :) Kos deg. Et par dager fra eller til spiller ingen rolle i det lange løpet. Og gjør det slik at man ikke gir opp er det absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell i går kveld... En halv plate med Stratos cookies and cream. Men fortjener en klapp på skulderen for det er fortsatt en halv plate igjen 😅 Det er framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RoNo skrev:

Gikk på en smell i går kveld... En halv plate med Stratos cookies and cream. Men fortjener en klapp på skulderen for det er fortsatt en halv plate igjen 😅 Det er framgang.

Bare en halv! Viljestyrke! 😄

 

Her har jeg fått et nytt mål: under 80 cm i midja. For helsa sin skyld 🥳

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det siste har det vært latterlig enkelt å holde seg unna dritt-mat, selv om jeg egentlig spiser det jeg vil (teller bare kalorier). Men jeg har ikke lyst til å fylle kroppen med mye sukker for tiden. Jeg har begynt med 16 timers faste og det går overraskende bra. Jeg er veldig spent på veiing på fredag. Tror jeg faktisk kan klare å nå målet mitt om 62 kilo innen påske 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve brudekjolen min igjen om 11 uker! Har googlet size charten og mangler -5 cm i midja. Hittil tilsvarer det ca 6 kilo. Det skal gå helt supert på 11 uker vil jeg tro 😍 Gleder meg sånn! Regner med å gå ned litt mot bryllupet også så kjolen må mest sannsynlig (og forhåpentligvis) syes inn litt til slutt. Ihvertfall hvis jeg får det som jeg vil 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser faktisk godt forskjell på mage og lår nå. Og det er veldig, veldig deilig! Mye mer motivasjon enn talla på vekta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, addict skrev:

Jeg skal prøve brudekjolen min igjen om 11 uker! Har googlet size charten og mangler -5 cm i midja. Hittil tilsvarer det ca 6 kilo. Det skal gå helt supert på 11 uker vil jeg tro 😍 Gleder meg sånn! Regner med å gå ned litt mot bryllupet også så kjolen må mest sannsynlig (og forhåpentligvis) syes inn litt til slutt. Ihvertfall hvis jeg får det som jeg vil 😎

Jeg har noen tips til deg, siden midjen er viktigst for deg. Bruk vektet rockering og i tillegg søk opp YouTube video om trening for smalere midje (7 minutts workout...?) ... Jeg gjorde det i fjor og det funket meget bra. Skulle gjerne gjort det nå men motivasjonen min er dalende. Kanskje vi skulle utfordret hverandre? En video, eller rockering, eller begge hver dag? Da ha i allefall jeg blitt litt mer motivert. 5 cm går greit når man har litt å ta av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg har noen tips til deg, siden midjen er viktigst for deg. Bruk vektet rockering og i tillegg søk opp YouTube video om trening for smalere midje (7 minutts workout...?) ... Jeg gjorde det i fjor og det funket meget bra. Skulle gjerne gjort det nå men motivasjonen min er dalende. Kanskje vi skulle utfordret hverandre? En video, eller rockering, eller begge hver dag? Da ha i allefall jeg blitt litt mer motivert. 5 cm går greit når man har litt å ta av. :)

Vi har faktisk komplett hjemmegym så det er litt flaut at jeg ikke trener noe særlig 🤪 skulle nok definitivt hatt sterkere kjernemuskulatur 🤔 Blir nok ikke rockering på meg, men er definitivt med på fokus 😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant, jeg fant.... 

"7 day challenge 7 minute workout to lose belly fat - home workout to lose inches....

Noen som blir med å tar utfordringen?

Har vært så gøy å ha noen å stå til ansvar for. Jeg har gjort den før med godt resultat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg fant, jeg fant.... 

"7 day challenge 7 minute workout to lose belly fat - home workout to lose inches....

Noen som blir med å tar utfordringen?

Har vært så gøy å ha noen å stå til ansvar for. Jeg har gjort den før med godt resultat. :)

Vet du hvalm. Vekten har stått stille en stund nå og jeg mister nesten håpet. Trenger å bli "tvunget" til endring. Jeg er med!!

Anonymkode: 1771e...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Vet du hvalm. Vekten har stått stille en stund nå og jeg mister nesten håpet. Trenger å bli "tvunget" til endring. Jeg er med!!

Anonymkode: 1771e...93f

Hurra :) Så kjekt. Ei uke skal vi klare og får vi resultat får vi sikkert ny motivasjon. 

😅 Dag 1 unnagjort. Altså kjørt gjennom "7  day challenge 7 minute workout to lose belly fat". Får jeg gjort noe mer er det bonus. ❤️ 

Dag 2: unnagjort, men gav ikke 100% fordi kroppen er ikke på lag. Hadde jeg ikke utfordret meg til å gjøre denne treningen hadde jeg droppet den. Men jeg gjorde det og er veldig stolt. 🏋️♂️

Endret av RoNo
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RoNo skrev:

Jeg fant, jeg fant.... 

"7 day challenge 7 minute workout to lose belly fat - home workout to lose inches....

Noen som blir med å tar utfordringen?

Har vært så gøy å ha noen å stå til ansvar for. Jeg har gjort den før med godt resultat. :)

Er  med hvis du poster lenken i tråden :ninja:

Syv minutter må da jeg også kunne klare!! :sur:

Fra i morgen av ... :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Zenobia skrev:

Er  med hvis du poster lenken i tråden :ninja:

Syv minutter må da jeg også kunne klare!! :sur:

Fra i morgen av ... :trene:

Kan ikke linke til YouTube film :) men søker du finner du lett. Gøy om du blir med 😊 Det var fort gjort, og siden det var 7 øvelser ble det ikke så kjedelig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt meg sammen og begynt å logge maten i myfitnesspal igjen. Men snubler allerede på vei over den terskelen. Jeg hadde gulrotsuppe til lunsj igår. Kjøpt i kantina, så jeg vet jo ikke nøyaktig hvor mye kalorier den inneholder. Men de forslagene mfp kommer med varier fra 100 til 400 for 4 dl suppe. Da er det ikke mye vits i å logge!

Anonymkode: fc0ab...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

har tatt meg sammen og begynt å logge maten i myfitnesspal igjen. Men snubler allerede på vei over den terskelen. Jeg hadde gulrotsuppe til lunsj igår. Kjøpt i kantina, så jeg vet jo ikke nøyaktig hvor mye kalorier den inneholder. Men de forslagene mfp kommer med varier fra 100 til 400 for 4 dl suppe. Da er det ikke mye vits i å logge!

Anonymkode: fc0ab...a64

Jo herlighet, klart det er! 😊 Jeg hadde tatt den med flest kcal og gått ut ifra det. Og skulle du bomme med noen hundrede kalorier så er det jo faktisk bare 200 kcal. Som mest sannsynlig er mindre enn hva du hadde fått i deg om du ikke logget eller tenkte over det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt så forkjøla, så denne uka får kroppen hvile og jeg spiser det jeg har lyst på. Håper å være frisk igjen til helga :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig motivert for tiden! Tror det handler om at det er lysere ute og går mot vår. Da får jeg alltid et ekstra kick til å spise sunt og bevege meg🤸‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hvitløk skrev:

Jeg er skikkelig motivert for tiden! Tror det handler om at det er lysere ute og går mot vår. Da får jeg alltid et ekstra kick til å spise sunt og bevege meg🤸‍♀️ 

Jeg og er supergira! 

 

Vurderer å melde meg inn på treningssenter igjen.. Vi har hjemmegym, men finner ingen motivasjon der. Trenger en plass å gå, en plass å være helt alene uten unger og husarbeid og alt. En hobby, rett og slett. Jeg er kun ute av huset når jeg skal på jobb, nesten. Er så leiiii. 

 

Gruppetimer og boblebad, det savner jeg 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...