Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Har planer om å slutte med Pepsi Max drikkingen min når det siste brettet er drukket opp, men gruer meg så til abstinensene! Drikker jo ikke kaffe, så får hodepine. Er det dumt å begynne med koffein tilskudd istedenfor? Liker jo å ha noe og våkne på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var det å bli invitert på date med samboeren da han vil så inderlig prøve en ny italiensk restaurant. Kjenner jeg har lyst på pasta, men det står jo ingenting om kaloriinnhold på nettsidene deres. Vet pasta med kremet saus er kaloribomber, men tenker med meg selv at om jeg trener litt ekstra og spiser veldig lite resten av dagen skal det vel være innafor? Drikker naturligvis bare vann til maten, og dessert/forrett bestiller jeg ikke. 

Anonymkode: adfcb...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så var det å bli invitert på date med samboeren da han vil så inderlig prøve en ny italiensk restaurant. Kjenner jeg har lyst på pasta, men det står jo ingenting om kaloriinnhold på nettsidene deres. Vet pasta med kremet saus er kaloribomber, men tenker med meg selv at om jeg trener litt ekstra og spiser veldig lite resten av dagen skal det vel være innafor? Drikker naturligvis bare vann til maten, og dessert/forrett bestiller jeg ikke. 

Anonymkode: adfcb...b36

Pasta med kremet saus kan fort være 1500 kalorier pga kremfløte og ost. Men pasta med tomatbasert saus gjerne er «bare» 800-1000 kalorier. De bruker uansett en del olje i maten. 

Anonymkode: d4f26...003

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 10.28, AnonymBruker skrev:

Bruk en app som Happyscale, den hjelper deg med å forstå at enkelte høyere målinger ikke nødvendigvis betyr at du går opp i vekt. Den hjelper meg mye :) 

Anonymkode: d4f26...003

Jeg kunne ikke finne denne. Har Android. Noen som vet av noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Pasta med kremet saus kan fort være 1500 kalorier pga kremfløte og ost. Men pasta med tomatbasert saus gjerne er «bare» 800-1000 kalorier. De bruker uansett en del olje i maten. 

Anonymkode: d4f26...003

Har beregnet cirka 1200 kalorier for pasta med tomatsaus, kylling og parmesan. Aner ikke om det stemmer eller ei, men det kan ikke være stort mer/mindre. 

Anonymkode: adfcb...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, addict skrev:

Jeg kunne ikke finne denne. Har Android. Noen som vet av noe lignende? 

Libra 👌🏼

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Dame på 41 år her. Lurer på om jeg skal joine dere, trenger litt inspirasjon fra andre😊

Jeg vil ned 5 kg i utgangspunktet. Lagt på meg et par kjærestekilo i høst. Har vært flink til å trene tidligere, men vært litt lite av det det siste året. Nå vil jeg komme i gang igjen. 
 

Denne uken har jeg vært flink med kosthold og hatt 4 treningsøkter. Fornøyd med det! Har også droppet kaffe latten jeg pleier å kjøpe på vei til jobb hver dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MakeItHappen skrev:

Hei! Dame på 41 år her. Lurer på om jeg skal joine dere, trenger litt inspirasjon fra andre😊

Jeg vil ned 5 kg i utgangspunktet. Lagt på meg et par kjærestekilo i høst. Har vært flink til å trene tidligere, men vært litt lite av det det siste året. Nå vil jeg komme i gang igjen. 
 

Denne uken har jeg vært flink med kosthold og hatt 4 treningsøkter. Fornøyd med det! Har også droppet kaffe latten jeg pleier å kjøpe på vei til jobb hver dag. 

Velkommen skal du være! Hvis du ikke har så mye for mye å «ta av», kan det være fornuftig å telle kalorier etterhvert hvis du ikke går ned av å bare kutte ut noen dårlige vaner. 

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke kcal ved å veie mat, men reduserer inntaket og velger smartere alternativer. Det fungerer ganske bra. Kaffe latten er i tillegg til kostholdsendringen. Penger spart😁 setter av tilsvarende beløp hver dag, og er litt motiverende det også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke :) Har handlet inn masse sunn mat for uka, så mye grønt, samt linser og bønner. Spiser en del vegetarisk for tida, sparer lommeboka må jeg si. Ukas første treningsøkt er også gjort. 

Endelig kommet til det punktet at det føles naturlig igjen å spise sunt, og snop føles som en fjern tanke. Tok noen uker (jeg startet rett før jul), men godt å merke bedring på tankesettet :) 

Heia alle sammen! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kjempesyk. Har null appetitt. Ille nok å få i meg væske. Hoster, så magemusklene får kjørt seg men det er alt når det kommer til bevege. Blir overrasket om jeg ikke går kraftig ned i vekt denne uken. Blir nok noe muskelmasse som forsvinner også. Prøver å tenke positivt. Faste er bra for kroppen, alle blir syke av og til, osv. Så nå må jeg bare være tålmodig og snill med meg selv. Hvor mye har andre gått ned under sykdom? Går det an å ikke gå opp alt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RoNo skrev:

Jeg har blitt kjempesyk. Har null appetitt. Ille nok å få i meg væske. Hoster, så magemusklene får kjørt seg men det er alt når det kommer til bevege. Blir overrasket om jeg ikke går kraftig ned i vekt denne uken. Blir nok noe muskelmasse som forsvinner også. Prøver å tenke positivt. Faste er bra for kroppen, alle blir syke av og til, osv. Så nå må jeg bare være tålmodig og snill med meg selv. Hvor mye har andre gått ned under sykdom? Går det an å ikke gå opp alt igjen?

Jeg ble syk. Klarte bare å få i meg avsilt havresuppe (med en liten skvett bringebærsaft i). Jeg gikk ned i vekt, og ikke opp igjen. Jeg tenkte faktisk på at jeg kom til å gå ned i vekt mens jeg lå der, og det var en oppmuntrende tanke i elendigheten. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

God bedring :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Zenobia skrev:

Jeg ble syk. Klarte bare å få i meg avsilt havresuppe (med en liten skvett bringebærsaft i). Jeg gikk ned i vekt, og ikke opp igjen. Jeg tenkte faktisk på at jeg kom til å gå ned i vekt mens jeg lå der, og det var en oppmuntrende tanke i elendigheten. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

God bedring :hjerte:

Tusen takk for oppløftende ord. Har nettopp fått i meg en Rett i koppen (tomatsuppe) med et hardkokt egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kilometer på ski unnagjort, fantastisk føre! 🥰 På lørdag skal vi feire 1-åringen vår og det blir kake og diverse, men ellers i uka blir det strengt 🤞🏻 Gleder meg så sykt til boller 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da var jeg tilbake i tellegamet, og det er tøft.

Jeg hadde en relativt fin uke som var, nesten ingen snop og snacks. Men sprakk skikkelig på søndag, hadde kanskje en liten «siste måltid». Hadde en pakke med sjokolademouse i skapet, og jeg bare virkelig trengte å ha noe. Nå er det telling.

Men det er virkelig vanskeligere enn det var for 1 år siden. Føler kaloriene nå tar «større» plass enn før 😅

Har kun 73kcal igjen i dag, men jeg trenger kveldsmat, så jeg går over budsjettet i dag også, som i går. Ikke totalt krise, ~1800kcal, men enda i underskudd.

Dette er virkelig en dag om gangen. Ikke bare tenke på alle de dagene/ukene/månedene jeg har foran meg med telling.

Men godtlevert har 50% på matkasser, og vurderte å bestille en kasse og prøve det for første gang. Tenker da på denne Roede kassen (er det stavet riktig 😅😂). Den skal være litt sunnere, og ha grønt og godt i seg. Men får se om jeg får gjort det.

Men jeg er tilbake i gamet. Jeg skal unngå vekta frem til februar. Jeg trenger å se at jeg ikke har gått oppover, og håper at disse 2 ukene og litt til i januar er nok til å komme meg tilbake til der jeg var før desember. Jul er min favoritt høytid, men det er mye «dritt» som man før i seg, og som legger seg på kroppen 😅 godt det er over for denne gang, og godt det er januar igjen 😄🙌🏻💙

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er tilbake etter en lang periode med utskeielser. Har gått opp nesten alt jeg mistet i høst. Opp fire kg fra før jul. Igår var jeg på konsultasjon for å eventuelt operere delte magemuskler, og det var ikke kult å ta av seg til undertøyet. 

Selve operasjonen var sjokkerende dyr, 68.000, og med fettsuging, av sider, bakside, og hofter kom det tilsammen på 106.000. Trenger vel nesten ikke si at det har jeg ikke råd til. Så jeg må ta tak igjen, spise sundt og trene, så kan jeg jo motivere meg med at hvis jeg mister det fettet bak og på sidene, så er det verdt mange tusen 😂 har jo lyst til å operere selve magemusklene, for de blir ikke bra av seg selv, men en vektnedgang og sundt kosthold hjelper nok endel det også. Veier tross alt nesten ti kg mer enn for et år siden. Det er sprøtt, for jeg ser ikke det helt selv. Og husket jeg prøvde å gå ned ca fem kg da også. 

Så ser fem til å følge tråden, og dele oppturer og nedturer med dere 😊 det var til god hjelp i høst. 

Eikenøtta 

 

 

Anonymkode: f185a...efd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er tilbake etter en lang periode med utskeielser. Har gått opp nesten alt jeg mistet i høst. Opp fire kg fra før jul. Igår var jeg på konsultasjon for å eventuelt operere delte magemuskler, og det var ikke kult å ta av seg til undertøyet. 

Selve operasjonen var sjokkerende dyr, 68.000, og med fettsuging, av sider, bakside, og hofter kom det tilsammen på 106.000. Trenger vel nesten ikke si at det har jeg ikke råd til. Så jeg må ta tak igjen, spise sundt og trene, så kan jeg jo motivere meg med at hvis jeg mister det fettet bak og på sidene, så er det verdt mange tusen 😂 har jo lyst til å operere selve magemusklene, for de blir ikke bra av seg selv, men en vektnedgang og sundt kosthold hjelper nok endel det også. Veier tross alt nesten ti kg mer enn for et år siden. Det er sprøtt, for jeg ser ikke det helt selv. Og husket jeg prøvde å gå ned ca fem kg da også. 

Så ser fem til å følge tråden, og dele oppturer og nedturer med dere 😊 det var til god hjelp i høst. 

Eikenøtta 

 

 

Anonymkode: f185a...efd

Oj, det var dyrt! Leiker med tanken (når jeg er oppgitt) om å fettsuge et par områder selv. Til den prisen er det ikke verd å tenke tanken en gang. Men de siste 5-10 kg er fryktelig kjedelige å få av. Om du er motivert og flink klarer du dette. Til og med mulig å få det til alt til sommeren. Tenk hvor deilig det hadde vært. Det er mitt mål.. I år skal jeg klare det og heier på deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 67,5 i dag. Så nå veier jeg ca. det samme som før jul. Skal si jeg har skeiet ut litt forrige uke og uken før, pga. pms og mens. Så da spiste jeg smågodt 2-3 ganger. Derfor har det tatt litt tid å gå ned den ene kiloen jeg la på meg i julen.. 

Nå har jeg ikke i lyst på godteri. Så da holder jeg meg vekke, også i helgene. Favoritt maten for tiden er knekkebrød med most avokado, cherry tomat, salt og pepper. Kjøleskapsgrøt med chiafrø, gresk youghurt, havregryn og melk, med en liten teskje sukrin gold er også kjempe godt.

Om jeg blir småsulten innimellom eller fysen på noe godt spiser jeg kiwi, eller en nutrilettbar med karamell som kun har 125 kcal. Den er så god, og metter faktisk veldig! Men den er dyr.

Ellers drikker jeg aldri kaloriene mine. Bare vann, saft uten sukker og sukkerfri brus.

Jeg er så motivert nå 💪🏽💪🏽 jeg og samboer skal på en stor fest i slutten av mars, og da vil jeg værtfall være nede i 64 kilo. Håper jeg klarer det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...