Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ser dere kun uke til uke? Det er jo sammenlagt vektnedgang som har noe å si :) Jeg så ikke endringer før etter et par uker, og på de ukene spiste jeg pizza, drakk alkohol og spiste godteri. Jeg tror at stress som medfølger kaloritelling kan være en stor faktor for hvorfor man stopper opp. Stress er en skikkelig fettbremser :( 

Anonymkode: 6a151...ceb

Stress er en stor del av både livet og personligheten min, dessverre, så det får jeg ikke gjort så mye med. Og fredagens veiing er noe jeg ser fram til fordi det noen ganger gir et boost, og det trenger jeg. Men du har nok rett i at stress er en fettbremser. Jeg håper at noe av stresset vil bli mindre hvis jeg ikke lenger er så overvektig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt på igjen etter å ha gitt opp flere ganger. Nå prøver jeg meg på 16/8 periodisk fasting. Har holdt på i tre dager nå. Går ganske bra:) Nå håper jeg at jeg holder ut over tid, og ikke bare noen uker. Trenger virkelig å gå ned minst fem kg. Har ikke handlet klær til meg selv på lenge. I alle fall ikke bukser. Savner å handle meg klær som jeg syns ser flatterende ut på meg. 

Planen er å krympe magesekken litt, slik at jeg ikke føler massiv sult. 

Ikke kjøpe godis eller chips. Godis er det som tar knekken på meg😭

En enkel oppskrift, så dette bør jeg klare. Ganske motiverende å lese det som står her også. Har lastet ned appen happyscale, etter en anbefaling jeg fant her inne:) Håper det gjør noe med frustrasjonen jeg har over vekta. Vil virkelig klare dette🙌 75 kg til 70 kg. Da er jeg happy

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
11 timer siden, Hmmmmmm skrev:

(…)

En enkel oppskrift, så dette bør jeg klare. Ganske motiverende å lese det som står her også. Har lastet ned appen happyscale, etter en anbefaling jeg fant her inne:) Håper det gjør noe med frustrasjonen jeg har over vekta. Vil virkelig klare dette🙌 75 kg til 70 kg. Da er jeg happy

Hva er happy scale, heter den det? Finner ikke i play store... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tranedatter skrev:

Ja den heter det! Jeg mener jeg leste at den ikke var til Android, men det er en app som visst skal jevne på opp og ned tallene som man får på vekta. Slik at man ikke blir demotivert pga vannvekt feks. Jeg vet ikke så mye om den, da jeg først lastet den opp i går, og har ikke før i dag fått fylt inn vekta mi.  

Endret av Hmmmmmm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
52 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Ja den heter det! Jeg mener jeg leste at den ikke var til Android, men det er en app som visst skal jevne på opp og ned tallene som man får på vekta. Slik at man ikke blir demotivert pga vannvekt feks. Jeg vet ikke så mye om den, da jeg først lastet den opp i går, og har ikke før i dag fått fylt inn vekta mi.  

Ok, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tranedatter skrev:

Libra på Android :)

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag kveld er en vanskelig dag for slankerne. Holdt ut. Men måtte til slutt bare gå å legge meg😳 hehe. Periodisk fasting er nok tingen for meg.  Kan tillate meg god middag, uten at kaloriene tar overhånd. Lettere å holde ut til lunsj for så å spise frem til åtte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo nå stod det 80 kg på vekta! Gått ned 3 kg siden Oktober 😄 Men den siste uka har jeg gått ned mest på 6 uker, fordi jeg har lagt meg lavere i kaloriunderskudd. Jeg har tydeligvis overestimert hvor mange kalorier jeg trenger for å gå ned i vekt, men nå har jeg allerede gått ned 1 kg på under en uke. Vet at mye er vann (flydd på do i et kjør og tissa), men det er motiverende. Driter også i at vekta mest sannsynlig viser feil fordi det er en eldre vekt :P Reell vekt er nok nærmere 82 - 83. Uansett er det viktigste at vekta går ned :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Lørdag kveld er en vanskelig dag for slankerne. Holdt ut. Men måtte til slutt bare gå å legge meg😳 hehe. Periodisk fasting er nok tingen for meg.  Kan tillate meg god middag, uten at kaloriene tar overhånd. Lettere å holde ut til lunsj for så å spise frem til åtte. 

Åh ja fy søren i går var det tungt! Jeg lukta faktisk på oppi sjokoladeskåla som resten av familien skulle kose seg med. Meeen jeg holdt ut!  Pjuh en uke til neste lørdag😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dette m kalorier.... 

har aldri telt - men en kalori er jo ikke bare en kalori ? 

Jeg tar jo heller 100 kalorier salat enn sjokolade?

uansett- jeg er 176 høy og veier 65 og vil ned i fett og opp i muskler - fikk vite fra en sånn bmi side jeg burde ligge på maks 1500 per dag for å gå ned.... men ja hva vil det si da? 🤨🧐

takk for svar og tips ?

hvor mange kalorier er feks ett egg? En 100g biff? En halv brokkoli? 1 1/2 Avokado ?1  Frøknekkebrød? En boks kokosmelk ? 

Anonymkode: ce77d...ed8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total vektnedgang: -0,3- kg

Jeg skal være såppas ærlig at jeg innrømmer at det er litt uvant å være fornøyd med en nedgang på 0,3 kg. Jeg har tidligere vært veldig utålmodig og ikke sett poenget med å slanke seg hvis man ikke skal gå «all inn» og kjøre kroppen hardt. Men jeg tror nok at det kan bli lettere å holde på de gode vanene hvis jeg tar det med ro. 

Skal være såppas ærlig og si at jeg ikke er kjempefornøyd med egeninnsatsen, da 😅 Med baby på slep ender jeg ofte opp med å glemme å spise og tar det igjen med å spise masse når samboer kommer hjem. 

Mål for kommende uke blir å spise jevnere måltider og komme seg ut på trilletur hver dag. Skal teste ut noen rutiner for hjemmetrening, men tør ikke å binde meg selv til noe fast opplegg før jeg har flere rutiner med baby. I tillegg må jeg være veldig forsiktig på grunn av ks. Enn så lenge er jeg i så dårlig form at trilleturer er mer enn nok trim for at den fysiske formen stiger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justloseit

Bestemte meg for å lage meg brukerkonto for å kunne være aktiv inne på forumet her. Har vært inne og lest for å bli motivert lenge, men nå fikk jeg lyst til å delta litt mer. Så hallo! Jeg har ca. 10 kg jeg ønsker å gå ned. :) Håper å finne motivasjon her inne til å holde ut når det blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen 😊 jeg skal også ned ca ti kg til., er veldig fint å skrive frustrasjoner og gleder her gis noen som forstår 😊 gøy å følge hverandres fremgang 

Eikenøtta 

Anonymkode: f185a...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen og enorm appetitt! Mest på snacks og godis...

Hvordan takler dere det? 

Trenger tips før det går helt galt 🙄

Anonymkode: 1ba0e...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mensen og enorm appetitt! Mest på snacks og godis...

Hvordan takler dere det? 

Trenger tips før det går helt galt 🙄

Jeg "får lov" å spise godteri når jeg har mensen 😊 Skeier skikkelig ut de to første dagene i menstruasjonen, men vekta går nedover den. 

Så lenge jeg er flink ellers, så har det virkelig ingenting å si for slankinga. Godtestopp og dietter har aldri funket for meg. Normalt/sunt kosthold, aktivitet og "utskeiingsdager" er oppskriften på jevn ønskevekt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, vesuvio skrev:

Jeg "får lov" å spise godteri når jeg har mensen 😊 Skeier skikkelig ut de to første dagene i menstruasjonen, men vekta går nedover den. 

Så lenge jeg er flink ellers, så har det virkelig ingenting å si for slankinga. Godtestopp og dietter har aldri funket for meg. Normalt/sunt kosthold, aktivitet og "utskeiingsdager" er oppskriften på jevn ønskevekt for meg. 

Men hvor store utskeielser er det snakk om egentlig? Jeg kan fint spise en hel chipspose i ett jafs for eksempel. 

Anonymkode: 8d60c...2a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor store utskeielser er det snakk om egentlig? Jeg kan fint spise en hel chipspose i ett jafs for eksempel. 

Og her gikk det nesten en pose Polly peanøtter, en kokosbolle, noen sjokolade kjeks og to kalde pølser 🙄 var nok ikke langt unna kaloribehov for uken vil jeg tro. Heldigvis spist lite på dagen, og åt det så fort at kanskje kroppen ikke skjønner hva som skjedde... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser proteinbar om jeg har lyst på noe godt. Da får jeg hvertfall i meg en del proteiner ganske enkelt, selv om jeg heller foretrekker å få det fra ordentlig mat som kylling, laks, grønnsaker og egg.

Nå har jeg veid meg på treningssenteret og det bekreftet mistanken om at vekta hjemme ikke stemmer. Den viser 3 kg for lite! Uansett ser jeg at jeg har gått ned, men det er jo litt demotiverende selv om jeg er godt i gang med vektnedgang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer, men når jeg skeier ut betyr at jeg enkelte dager tillater meg å spise hva jeg vil og hvor mye jeg vil. Det er ikke graden av som har noe å si, det er hyppigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...