Harlekin Skrevet 16. april #7041 Del Skrevet 16. april Tusen takk @Amatariel Jeg kjenner meg sånn igjen i det med å tenke på mat konstant. Hvor mye, hvor lite, hvor ofte, jeg vil ha men bør ikke, føkk it, jeg spiser det likevel, hvorfor gjorde jeg det, når kan jeg spise neste gang --- det er så slitsomt å ha det sånn! Kan man ikke bare spise når man er sulten og ferdig med det, liksom. Takk for halvmaraton-lykkønskninger! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #7042 Del Skrevet 18. april Blæææ.... Et lite hjertesukk bare! Denne uka er det tungt! Har klart meg veldig bra i 6 mnd med to måltider om dagen. Selvfølgelig litt unntak noen helger og ferier. Fysingen på kvelden har vært borte lenge og lunsjen har holdt meg gående til middag uten problem, men denne uka er kveldsfysingen plutselig tilbake og i går måtte jeg ty til en proteinbar bare en time etter lunsj... Skal komme meg gjennom denne uka også, men fy fader så tungt det plutselig ble! Har lyst til å pælme den sunne matboksen i søpla og heller ta turen innom Burger King til lunsj. Det eneste som holder meg fra det er vissheten om hvor dritt jeg kommer til å føle meg etterpå. Anonymkode: 1fb73...38a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 19. april #7043 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 10.52): Jeg er også liten- hele 152 cm, og for å gå ned må jeg ligge på rundt 1250 kalorier. Det er lite, men med å sette meg godt inn i næringsinnhold gikk jeg ikke sulten. Det er dog vanskelig å være like streng alltid, og vekten kommer jo fort på igjen. Kan glemme å spise de 1800-2000 de sier snittet er, selv om jeg er aktiv. Rundt 1600 er visst min grense for vedlikehold, og det krever en del planlegging og strikse regler for meg selv å holde det i helger/ ferier. Anonymkode: 75803...b3e Samme her. 1350 er mitt vedlikehold og rom for utrolig lite slinger i valsen😞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 19. april #7044 Del Skrevet 19. april Frøkenfryden skrev (2 timer siden): Samme her. 1350 er mitt vedlikehold og rom for utrolig lite slinger i valsen😞 Veldig godt å høre at det er flere her! Det er så kjipt når "alle" andre kan spise godt av alt mulig og man selv må sitte der og pirke i maten. Men for meg hjelper det veldig å ta inn skikkelig i uka, sånn at det er rom for å ta litt popcorn eller kake eller hva det er i sosiale settinger. Venner meg fort til å spise litt mindre. Og om så en times ekstra tur på kvelden hver dag gir litt ekstra rom. Ellers, limer inn fra veietråden: Ingen nedgang den uka her, selv om jeg har ligget godt under med kalorier hele uka. Men fettprosenten er redusert med 0,9 prosentpoeng da (om man kan stole på aria-vekta, og det velger jeg å gjøre 😅). Så lenge jeg vet at jeg har spist bra stresser jeg ikke med kiloene helt enda. Regner med at det slipper litt mer igjen etter hvert. Selvfølgelig litt småkjipt, var skikkelig godt i gang uke en (men selvfølgelig mest vann), har i tillegg hatt ekstra travel uke på jobb med rundt 20 000 skritt hver eneste dag. Menmen. Har bestemt meg for å se frem mot neste sommer, for å slippe å bli så umotivert av at jeg uansett ikke kommer til å passe inn i noen av klærne mine denne sommeren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 19. april #7045 Del Skrevet 19. april Nå spår de den varmeste sommeren på mange år, jf Nettavisen Link Altfor mye varme er slett ikke godt for oss med noen ekstra kilo å dra på. Jeg jobber meg nedover på vekta nå, og håper at sommeren i år blir til å holde ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #7046 Del Skrevet 19. april Øyne skrev (8 timer siden): Nå spår de den varmeste sommeren på mange år, jf Nettavisen Link Altfor mye varme er slett ikke godt for oss med noen ekstra kilo å dra på. Jeg jobber meg nedover på vekta nå, og håper at sommeren i år blir til å holde ut. Da blir mannen min glad for han er fra midtøsten og hater snø og kulde Jeg skal reise mye i sommer, og jeg skal i et bryllup, jeg skulle gjerne gått ned i vekt men jeg har hatt NULL motivasjon. Antakelig fordi jeg har så mye på tallerkenen(pun intended) allerede med alt som skal planlegges ifht. disse reisene; fly, hotell, tog, buss/undergrunn, hva skal vi se, hvor skal vi spise, hva må reserveres, lommepenger, jeg må ha div. praktiske greier som omvender for strømuttak, batteribank osv. Jeg har et bryllup hvor jeg er forlover, må ha fly, hotell og leiebil der, skal ha en spesiell kjole som jeg må oppdrive selv og bestille på nett, må finne sko til mine str. 34 og veske som passer. Skal også holde utdrikningslag og får huset fult av folk jeg må stue inn en plass. Jeg har nettopp kjøpt og solgt bolig med alt det innebærer, så jeg har ikke en gang kjøkkenbord og det er pappesker overalt! Jeg har bare nylig funnet igjen sokkene mine På toppen drukner jeg i arbeid på jobb fordi så mange er sykemeldt. Jobber så mye overtid jeg ikke får lov til å jobbe mer uten å ta ut overtiden som avspasering, noe jeg ikke har tid til 😅 I tillegg så har min mor tryglet meg om å hjelpe en venn av henne som er blitt gammel og surrete, det bare er tull med både renhold, hygiene, mat, medisiner, oppfølging hos lege osv. Begge sønnene er helt ubrukelig og ene er faen meg sykepleier, det er det verste! Så å telle kalorier har jeg ikke hatt overskudd til. Så jeg bestemte meg først for å bare holde vekta, noe som gikk fint, og med litt mer bevisstgjøring rundt matinntak så har jeg faktisk klart å gått ned litt, var 68 blank i morres:) Skulle gjerne gått ned 3kg til før reising og bryllup jeg er redd kjolen som jeg må bestille ikke skal rekke frem om jeg venter for lenge og jeg kan jo ikke slanke meg ut av den helle, eller bestille den for liten i tilfelle jeg ikke klarer å gå ned mer... Aaaah! Anonymkode: 7c6b5...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #7047 Del Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Da blir mannen min glad for han er fra midtøsten og hater snø og kulde Jeg skal reise mye i sommer, og jeg skal i et bryllup, jeg skulle gjerne gått ned i vekt men jeg har hatt NULL motivasjon. Antakelig fordi jeg har så mye på tallerkenen(pun intended) allerede med alt som skal planlegges ifht. disse reisene; fly, hotell, tog, buss/undergrunn, hva skal vi se, hvor skal vi spise, hva må reserveres, lommepenger, jeg må ha div. praktiske greier som omvender for strømuttak, batteribank osv. Jeg har et bryllup hvor jeg er forlover, må ha fly, hotell og leiebil der, skal ha en spesiell kjole som jeg må oppdrive selv og bestille på nett, må finne sko til mine str. 34 og veske som passer. Skal også holde utdrikningslag og får huset fult av folk jeg må stue inn en plass. Jeg har nettopp kjøpt og solgt bolig med alt det innebærer, så jeg har ikke en gang kjøkkenbord og det er pappesker overalt! Jeg har bare nylig funnet igjen sokkene mine På toppen drukner jeg i arbeid på jobb fordi så mange er sykemeldt. Jobber så mye overtid jeg ikke får lov til å jobbe mer uten å ta ut overtiden som avspasering, noe jeg ikke har tid til 😅 I tillegg så har min mor tryglet meg om å hjelpe en venn av henne som er blitt gammel og surrete, det bare er tull med både renhold, hygiene, mat, medisiner, oppfølging hos lege osv. Begge sønnene er helt ubrukelig og ene er faen meg sykepleier, det er det verste! Så å telle kalorier har jeg ikke hatt overskudd til. Så jeg bestemte meg først for å bare holde vekta, noe som gikk fint, og med litt mer bevisstgjøring rundt matinntak så har jeg faktisk klart å gått ned litt, var 68 blank i morres:) Skulle gjerne gått ned 3kg til før reising og bryllup jeg er redd kjolen som jeg må bestille ikke skal rekke frem om jeg venter for lenge og jeg kan jo ikke slanke meg ut av den helle, eller bestille den for liten i tilfelle jeg ikke klarer å gå ned mer... Aaaah! Anonymkode: 7c6b5...f81 67,5 i morres! 🎉 Anonymkode: 7c6b5...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GreenHarmony Skrevet 22. april #7048 Del Skrevet 22. april Hei! Lastet ned MyFitnessPal igjen, og fikk med det hele lista over alt jeg pleide å spise sist jeg var i gang, og det var et godt verktøy å ha! Gjør det enklere å skli tilbake i bedre rutiner 😊 Forrige gang for godt og vel 2 år siden var planen å gå ned 1 kg i uka, da hadde jeg i utgangspunktet siktet meg inn på 0,5, men gikk ned sammen med noen som hadde et høyere mål, så Ble inspirert av det. Denne gangen ønsker jeg at endringen skal bli så glidende som mulig, slik at jeg ikke går på noen smeller og ikke føler at det blir en diett. Så målet nå er å gå ned 0,5 i uken 😊 Beholder mottoet at all nedgang er medgang, og vekt jeg slipper å bære på videre! 🥳 Har et ønske om å klare å jogge igjen, det var noe jeg fikk litt smaken på sist, og det er betydelig enklere å løpe når man veier 85 enn 100..! En ting jeg tror jeg gjorde lurt i sist var å vente med å begynne å løpe før jeg hadde gått ned litt, så det ikke blir for tungt for knærne. Gå turer skal jeg fortsette med, så får jeg heller øke tempoet litt 😁 Startvekt var 100,4 og jeg ønsker å havne på rundt 85. Oppdaterer i fellesinnlegget, motiverende å se andre, heier på oss! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 24. april #7049 Del Skrevet 24. april (endret) Det er noen år siden jeg var inne i denne tråden forrige gang. Og vekta den har steget siden sist. Nå må jeg ta grep. Nå har jeg ikke noe valg, for om jeg ikke gjør noe så vil vekta passere 100, og det ønsker jeg ikke. Nå skal jeg skjerpe meg, 2024 er året. Startvekt jeg regner fra, er den høyeste vekta jeg har vært noen gang, det var august i fjor. Jeg hadde en god runde med vektnedgang i fjor, men korona traff meg hardt, og sitter i lenge, stress, andre faktorer som livet spilte inn. Startvekt: 95.5kg Vekt i dag: 91.4kg Målvekt: 67kg 24.4kg igjen til målet. Jeg er langt nede fysisk grunnet sykdom, men håper å sakte med sikkert trene meg opp, bli mer aktiv og ikke minst endre kostholdet. Høyt kolesterol, høyt blodtrykk. Skal prøve å la meg delvis inspirere av middelhavsdietten; ut med kjøtt, fløte, og generelt animalsk fett, og inn med plantefett, fisk, frukt og grønt. Jeg er giret og klar. Jeg er motivert. Jul 2024 er målet mitt. Jeg vet man bør ta ting sakte, og jeg vet at 26kg på 7 måneder er mye. Men det er jo godt å ha et mål å prøve å oppnå, selv om jeg vet at jeg nok ikke klarer å nå det helt innen tiden jeg har satt 😅 Og i tilfelle noen blir bekymret for BMI og vekt og alt det der i forhold til målet; høyde 164cm. 67kg er heller litt for mye strengt tatt om man følger BMI slavisk (noe jeg ikke gjør) Endret 1. mai av Ariana807 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #7050 Del Skrevet 25. april Vekta mi går i berg og dalbane, vil virkelig ikke holde seg på 67-tallet! Men jeg teller jo ikke, bare prøver å være fornuftig. I morgen skal jeg treffe ei venninne for middag, bestemte oss for sodd av alle ting. Og så skal vi binge anime. Perfekt combo 68,6 68,2 68,0 67,5 68,0 67,9 67,7 68,0 Anonymkode: 7c6b5...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 26. april #7051 Del Skrevet 26. april Jeg begynte for alvor å tenke på vektnedgang etter nyttår. Jeg var vel da rundt 72/73 kg. Da jeg veide meg i dag tidlig lå den på 68.3. Så det går saaaaakte, men sikkert nedover. Selvom jeg syns det er litt demotiverende hvor sakte det går 😅 Og vekten er jo veldig ustabil dag for dag. Jeg kjøpte en trimsykkel i februar. Siste uken har jeg brukt den hver dag. Sykler to mil hver gang og bruker noen vekter på 1 kg litt mens jeg sykler (det er jo ikke spesielt tungt, men er mest for å få bevegd hele kroppen litt) . Grunnen til at jeg valgte trimsykkel er fordi jeg helst vil trene hjemme, og det var litt for dyrt med sånn walkingpad akkurat nå. Syns det er veldig vanskelig å se selv om jeg har gått ned i vekt, men noen av buksene mine som var alt for stramme for ett års tid siden er jo nesten for store nå 😃👍 Håper jeg kan gå ned til nærmere 60 kg til sommeren, men kan ikke stresse alt for mye med det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 28. april #7052 Del Skrevet 28. april Hei! Jeg ville bare tipse dere om podcasten "Not Fanny anymore". I podcasten snakker ei som heter Fanny, og Jessica Almenäs (svensk programleder +++, blant annet kjent fra "Love is blind Sverige") om Fannys livsstilsendring og vektnedgang - med alt den innebærer av opp- og nedturer. Ganske mange spennende refleksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #7053 Del Skrevet 28. april Var nede på 67,3 på fredagsmorgen! Men så spiste jeg sodd og popcorn hos ei venninne, ikke så kaloririkt, men skikkelig saltbonanza så eksploderte jo opp i vannvekt Var på løpetur i dag så håper jeg fikk svetta av meg litt. Anonymkode: 7c6b5...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 28. april #7054 Del Skrevet 28. april absinthia skrev (På 23.10.2019 den 10.12): Og i dag så jeg faktisk 60-tallet og veide 69,4. Glemte å veie meg på morgenen i forrige uke. Har ikke trimmet, men jobbet mye ute, med mye bæring, måking og trillebårkjøring. - Tar det som styrketrening. Jadda… så var vi omtrent her igjen! - Jeg hadde gått ned til sånn 62. kilo, men av en eller annen grunn har de sneket seg på igjen de siste to årene og omtrent to kg av dem har kommet etter begynnelsen av desember. Her blir det nok mye knekkebrødspising i lunsjen, i steden for brødskive - samt litt flere gå/ joggeturer på kveldstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 1. mai #7055 Del Skrevet 1. mai En uke er siden forrige oppdatering. Startvekt: 95.5kg Vekt forrige uke: 91,4kg Vekt i dag: 90,5kg Målvekt: 67kg 23.5kg igjen til målet. Ned 0,9kg på 1 uke. Jeg er godt i gang 💪🏻 Julekroppen 2024 🤩 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7056 Del Skrevet 2. mai Nå er det noen uker siden jeg kuttet ut sukker (ikke naturlig sukker i frukt og bær osv) og generelt snacks. Jeg vil påstå at jeg har vært sukkeravhengig. De første dagene var tøffe og jeg hadde sterkt sug etter alt søtt. Jeg drev ikke med streng diett samtidig som jeg kuttet sukker for det har jeg dårlig erfaring med. Det er SÅ deilig å ikke kjenne søtsug lenger. Det er ikke lenger et problem å gå forbi bolledisken på butikken fordi det frister ikke. Barna kan spise is uten at jeg kjenner at jeg må ha en selv. Ser også en forskjell på vekta selv om jeg har spist «vanlig» mat. Nå blir neste steg å se på hele kostholdet samt få inne enda mer aktivitet 😊 Det føles bra Anonymkode: 8f442...9c0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7057 Del Skrevet 5. mai Jeg holder ikke på å gå ned i vekt, men jobber stadig med å få til en sunnere livsstil. Min største utfordring på veien er at når jeg er sliten, stressa eller nedfor, har jeg lett for å ta dårlige valg, som fører meg inn i en negativ spiral. Det har også generelt sett lett for å balle på seg når jeg først skeier ut. Hva er dine beste tips for å klare å ta de gode valgene for egen helse? Anonymkode: 9098b...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7058 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg holder ikke på å gå ned i vekt, men jobber stadig med å få til en sunnere livsstil. Min største utfordring på veien er at når jeg er sliten, stressa eller nedfor, har jeg lett for å ta dårlige valg, som fører meg inn i en negativ spiral. Det har også generelt sett lett for å balle på seg når jeg først skeier ut. Hva er dine beste tips for å klare å ta de gode valgene for egen helse? Anonymkode: 9098b...b96 Det som har hjulpet endel for meg er å vente 5 minutter før jeg spiser det usunne jeg har lyst på. Jeg får ofte lyst på sjokolade og snacks, og spiser det til vanlig flere ganger til dagen. Jeg fikk et tips om å vente 5 minutter hver gang jeg fikk følelsen, og gjerne ta et glass vann. For meg hjelper det noe helt enormt, for en enorme lysten jeg hadde for 5 minutter siden, er gjerne ikke så stor når tiden har gått. Dersom jeg glemmer det, og får lyst på det på nytt 10 min senere feks, så må jeg på ny vente 5 minutter. Dersom jeg har like stor lyst på det etter 5 min så tar jeg litt, men for meg skjer det kanskje 1 av 100 ganger. Anonymkode: d2aa0...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 6. mai #7059 Del Skrevet 6. mai Jeg sliter. Bare til å innrømme det. Jeg klarer ikke å beherske meg når jeg er sliten, stresset eller overbelastet, noe jeg stort sett er hele tiden. Jeg trener også endel nå, 4-5 ganger i uken, og føler meg så kraftløs hvis jeg ikke er mett. Derfor føler jeg at jeg alltid må spise før trening. Jo mer jeg trener, jo mer legger jeg på meg. Hjelp! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 6. mai #7060 Del Skrevet 6. mai Harlekin skrev (38 minutter siden): Jeg sliter. Bare til å innrømme det. Jeg klarer ikke å beherske meg når jeg er sliten, stresset eller overbelastet, noe jeg stort sett er hele tiden. Jeg trener også endel nå, 4-5 ganger i uken, og føler meg så kraftløs hvis jeg ikke er mett. Derfor føler jeg at jeg alltid må spise før trening. Jo mer jeg trener, jo mer legger jeg på meg. Hjelp! En ting som har hjulpet litt for meg rundt dette med metthetsfølelsen er å spise fiber i forkant av måltid. F.eks å spise oppkuttet kålrot mens jeg lager middag. Slik jeg har forstått det er det noe som krever litt av kroppen å bryte ned, slik at resten av maten man spiser etterpå "bremses" litt i systemet og ikke blir tatt opp/kjørt igjennom tarmen så fort. Ingen vidunderkur, men jeg har merket at det hjelper å døyve sulten/holde meg mett lenger. Det er ingenting som er verre enn å være sulten støtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå