Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tviler på at jeg havner tilbake på 44+ heldigvis, har et helt annet forhold til mat og trening nå og har klart å bytte ut emosjonell spising med andre ting. Ligger på 26,7 i BMI nå så de 5-6 kiloene som gjenstår før normalvekt blir seige. Straks gått ned 40 kilo da, har et håp om å komme meg ned på rundt 50 kilo i 2020 - da har jeg mer enn halvert kroppsvekta fra utgangspunktet som var 110 kilo 😳 

Anonymkode: 4a599...6c0

Shit, sykt bra jobba!! Ting går alltid litt tregere når man nærmer seg eller er normalvektig, og 700-800 gram i uka er bra nedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, drue said:

Shit, sykt bra jobba!! Ting går alltid litt tregere når man nærmer seg eller er normalvektig, og 700-800 gram i uka er bra nedgang. 

Tusen takk! ❤️ Jeg trenger å høre det, har vært fryktelig intens dette året, så kjenner på skuffelsen når ting plutselig går saktere. Jeg bør lære meg å verdsette hva jeg har fått til, men ting tar tid 😅

Anonymkode: 4a599...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tviler på at jeg havner tilbake på 44+ heldigvis, har et helt annet forhold til mat og trening nå og har klart å bytte ut emosjonell spising med andre ting. Ligger på 26,7 i BMI nå så de 5-6 kiloene som gjenstår før normalvekt blir seige. Straks gått ned 40 kilo da, har et håp om å komme meg ned på rundt 50 kilo i 2020 - da har jeg mer enn halvert kroppsvekta fra utgangspunktet som var 110 kilo 😳 

Anonymkode: 4a599...6c0

Altså.. wow! For en fantastisk jobb du har gjort for deg selv!!♥️ 
 

Skulle ønske jeg var like flink!! Har du trent hele veien eller begynte du med maten? 
 

Jeg sliter med å komme på rett spor når jeg har gått ned 10-15 kg. Ender med å gå opp noen kilo da før jeg skjerper meg inn igjen. Da spiser jeg (overspiser) snacks og søtt hele tiden og føler meg så elendig. 
 

Hadde vært megastolt var jeg deg♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Jente599 said:

Altså.. wow! For en fantastisk jobb du har gjort for deg selv!!♥️ 
 

Skulle ønske jeg var like flink!! Har du trent hele veien eller begynte du med maten? 
 

Jeg sliter med å komme på rett spor når jeg har gått ned 10-15 kg. Ender med å gå opp noen kilo da før jeg skjerper meg inn igjen. Da spiser jeg (overspiser) snacks og søtt hele tiden og føler meg så elendig. 
 

Hadde vært megastolt var jeg deg♥️

Takk ❤️ Er bare så sykt utålmodig, begynte med trening, men fikk så vondt at jeg tok en god pause mens jeg gikk ned de første ti kiloene. Så ble det rolig trening, nå trener jeg forholdsvis hardt. Teller kalorier og er kjempestreng med meg selv, belønningen får jeg i form av et bedre liv uten vondter 😊 Har jojoslanket hele livet, de siste tjue årene har jeg klart å gå ned ti kilo for så å gå opp femten 🙈 Om og om igjen. Denne gangen har jeg kommet meg forbi det punktet heldigvis 😊

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til dere som har begynt med styrketrening midt i en vektnedgang:

Hvordan har dette påvirket vekten? Vil det forhindre vektnedgang, gjøre det vanskeligere? Eller vil det evnt plutselig slippe? 

 

Jeg har for første gang tatt skikkelig tak i styrketrening på egenhånd. Før har jeg kun trent styrke i timer ala bodypump og saltimer. Nå har jeg trent styrke i ca 1 mnd, 2 til 3 ganger i uken. Vekten min står bom stille, til tross for at jeg ikke har økt noe i kostholdet. MEN, jeg merker godt på kroppen at den har endret seg og har fått flere kommentarer på at jeg har gått ned i vekt i det siste. 

Er det noen som kan dele litt erfaring? Kjenner motivasjonen er dalende når vekten er helt urokkelig uansett hvor mange grep jeg tar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@neon_sunVet ikke om min erfaring er helt relevant, men jeg forteller litt allikevel.

Jeg har trent styrke 2-4 ganger i uka siden jeg begynte å gå ned i vekt. Har brukt halvannet år på å gå ned 30 kilo, og samtlige kilo er fett. Har derfor beholdt muskelmassen min gjennom vektnedgangen (måler dette hos helsepersonell).

Nå derimot har vekta stoppet litt opp. Dels fordi jeg fokuserer mest på vedlikehold en periode og dels fordi kroppen min trenger en pause ser det ut til. Jeg har prøvd ulike varianter av kcalinntak, men alt ender på stillstand. Jeg spiser derfor det jeg skal for vedlikehold og fortsetter med styrketrening. Har i tillegg lagt inn litt kondisjonstrening i programmet. Jeg minsker i centimeter disse siste månedene, men vekta står stille. Har mange kilo igjen, men har god tid på denne livsstilsendringen. Resten av livet faktisk.

Uansett - jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på styrketreningen i en vektnedgang. Alle tester og parametre viser at jeg er frisk og sunn som en normalvektig (bortsett fra at jeg ikke er det i følge BMI, faktisk fortsatt fedme klasse II).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Platået i nesten en måned selv om jeg har gjort alt etter boka, nå løsner det endelig! 9,8 kg igjen til jeg har nådd målet mitt. Da har jeg gått ned 48 kilo. Jeg lever et helt nytt liv herregud 😭

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste to kiloene til -25 er seige, men tror det er innen rekkevidde til veiing i morgen.  Heldigvis har jeg NSV☺️, i dag var det to stykker som ga meg kompliment for den nye toppen min og sa nå synes det godt at du har gått ned.  Jeg kjente jeg vokste flere centimeter i høyden, og det er jo bra for BMIen 😜

 

Ikke alltid enkelt å kombinere livsstilendring med resten av livet. Har slitt litt med å ha kontinuitet i kosthold og trening, har vært forkjølet, jobbreise og litt andre humper i veien.  Nå har jeg nesten en måned med helt vanlig hverdagsliv, det gleder jeg meg til.  Heia hverdagen. 

 

 

Anonymkode: 5a1d9...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 16.48):

Platået i nesten en måned selv om jeg har gjort alt etter boka, nå løsner det endelig! 9,8 kg igjen til jeg har nådd målet mitt. Da har jeg gått ned 48 kilo. Jeg lever et helt nytt liv herregud 😭

Anonymkode: 4a599...6c0

gratulerer, godt jobba. 

Anonymkode: 5a1d9...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 9.59):

De siste to kiloene til -25 er seige, men tror det er innen rekkevidde til veiing i morgen. 

 

Anonymkode: 5a1d9...d50

veide meg i morges og begynte å grine. I stedet for å ha gått ned en kilo hadde jeg gått opp 2...  

Innerst inne vet jeg det kan være vann i kroppen, spist salt mat osv og det er ingen krise å ikke gå ned en uke.   Men akkurat i dag ble det for mye for meg.  Skal synes synd på meg selv til i kveld.  Da skal jeg lage en kanne te og sette på en film og koble ut hodet.  

Anonymkode: 5a1d9...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

veide meg i morges og begynte å grine. I stedet for å ha gått ned en kilo hadde jeg gått opp 2...  

Innerst inne vet jeg det kan være vann i kroppen, spist salt mat osv og det er ingen krise å ikke gå ned en uke.   Men akkurat i dag ble det for mye for meg.  Skal synes synd på meg selv til i kveld.  Da skal jeg lage en kanne te og sette på en film og koble ut hodet.  

Anonymkode: 5a1d9...d50

Forstår deg, men de kommer til å være borte på en dag eller to. Jeg gikk opp 3,8 KILO fra fredag til søndag pga julebord med masse salt mat og alkohol + mensen oppi det hele.

3,9 kg var borte i dag. Det er ganske sykt hvordan kroppen holder på vann! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg så utrolig stolt av megselv! 
Jeg endret kostholdet 100% 18. oktober i år, men hadde liten tro på effekt siden kroppen min nekter å brenne fett uansett hva jeg gjør. 

Startet på 75,4 kg, det høyeste jeg noengang har vært. 
 

I dag veide jeg 65,1! Endringen i kroppen er helt enorm og jeg føler meg fantastisk!! 
Har enda 10 kg igjen, men de forsvinner nok etterhvert de også :) 

Litt selvskryt må være lov, vel?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimle skrev (20 timer siden):

Akkurat nå er jeg så utrolig stolt av megselv! 
Jeg endret kostholdet 100% 18. oktober i år, men hadde liten tro på effekt siden kroppen min nekter å brenne fett uansett hva jeg gjør. 

Startet på 75,4 kg, det høyeste jeg noengang har vært. 
 

I dag veide jeg 65,1! Endringen i kroppen er helt enorm og jeg føler meg fantastisk!! 
Har enda 10 kg igjen, men de forsvinner nok etterhvert de også :) 

Litt selvskryt må være lov, vel?

Det må være lov og 👏👏 til deg! Hva var den viktigste årsaken til at du klarte det denne gangen tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke lagt inn noe på den andre vekttråden..men føler bare for å glede min glede et sted.

I august hadde jeg mål å gå ned fra 84 til 75 kilo før jul. 

Idag viste vekta 75. 9 😁😁

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (57 minutter siden):

har ikke lagt inn noe på den andre vekttråden..men føler bare for å glede min glede et sted.

I august hadde jeg mål å gå ned fra 84 til 75 kilo før jul. 

Idag viste vekta 75. 9 😁😁

 

Så deilig, godt jobbet ❤️👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (14 minutter siden):

Så deilig, godt jobbet ❤️👏👏

Takk 😊 

Prøvd å gå ned utallige ganger med fokus på kaloriinntak, med lite resultater. tror det er joggingen (med kaloriunderskudd) som har gjort det nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kepaløk skrev (På 19.11.2021 den 19.59):

@neon_sunVet ikke om min erfaring er helt relevant, men jeg forteller litt allikevel.

Jeg har trent styrke 2-4 ganger i uka siden jeg begynte å gå ned i vekt. Har brukt halvannet år på å gå ned 30 kilo, og samtlige kilo er fett. Har derfor beholdt muskelmassen min gjennom vektnedgangen (måler dette hos helsepersonell).

Nå derimot har vekta stoppet litt opp. Dels fordi jeg fokuserer mest på vedlikehold en periode og dels fordi kroppen min trenger en pause ser det ut til. Jeg har prøvd ulike varianter av kcalinntak, men alt ender på stillstand. Jeg spiser derfor det jeg skal for vedlikehold og fortsetter med styrketrening. Har i tillegg lagt inn litt kondisjonstrening i programmet. Jeg minsker i centimeter disse siste månedene, men vekta står stille. Har mange kilo igjen, men har god tid på denne livsstilsendringen. Resten av livet faktisk.

Uansett - jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på styrketreningen i en vektnedgang. Alle tester og parametre viser at jeg er frisk og sunn som en normalvektig (bortsett fra at jeg ikke er det i følge BMI, faktisk fortsatt fedme klasse II).

Takk, nyttig erfaring å høre om :) jeg har gått ned et kilo på et år, så motivasjonen er jo så som så etterhvert. Men jeg merker noe har endret seg i kroppen min etter noen måneder med styrketrening, så det får nesten være fokus akkurat nå. 10 kg igjen til normalvekt, men jeg har jo heller ikke dårlig tid 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt helt på bærtur. Totalt ute å kjøre.. 

Dette føles riktig så håpløst og helsa blir bare verre. For no dritt. Nå må jeg innom her oftere for litt sårt trengt motivasjon. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (17 timer siden):

Jeg er absolutt helt på bærtur. Totalt ute å kjøre.. 

Dette føles riktig så håpløst og helsa blir bare verre. For no dritt. Nå må jeg innom her fortere for litt sårt trengt motivasjon. 

Hva er det som føles håpløst? Klarer du sette ord på hvor skoen trykker! 

Jeg heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (4 timer siden):

Hva er det som føles håpløst? Klarer du sette ord på hvor skoen trykker! 

Jeg heier på deg! 

Alt 😅

Jeg er lei av å være så sulten hele tiden. Alt jeg tenker på er mat. Og når jeg ikke tenker på mat, så stresser jeg. Tenker på alt jeg burde gjort, alle undervisningsopplegg jeg burde laget, treningen jeg burde få inn. Alt. 

Jeg er sliten, rett og slett. Jula er slitsom, nyttårsaften er slitsom, ungen sover ikke så godt om natta, leiligheten er for liten for 4 stykker(den er ikke det, egentlig. Er bare jeg som vil bort herfra). 

Jeg vegrer meg for å ringe inn syk på jobb og føler jeg har vært for mye borte dette halvåret. Vet at hvis jeg eller unga er syke, så har klassen min ingen lærer. Det er ganske kjipt ettersom jeg vet det blir mer arbeid for de på teamet. 

Kroppen er ikke så god om dagen heller og jeg har en del løs hud som irriterer, men som jeg ikke får dekt å fjerne. 

Nevnte jeg sulten?!? (den er nemlig det verste. At jeg er sulten hele tiden. Har snakket med fastlegen, men eneste hjelp å få er å spise kalorifattig mat som gir volum og proteiner. Men det hjelper jo ikke når jeg fortsatt er sulten).. 

 

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...