Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som vet om mat med lite kalorier men som gir mye energi?

Anonymkode: 9fdeb...5c9

Spørsmålet ditt gir ingen mening. Kalorier = energi :fnise:

Anonymkode: d1a1a...65f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bimle skrev (1 time siden):

Ny her, hiver meg på. 
Jeg er i sjokk over hvor mye vann jeg har hatt i kroppen! Begynte FMD på mandag, 75,4 kg. 
i dag, fredag, viste vekten 71,3! 
Det har vært knalltøft innimellom, men jeg er veldig fornøyd uansett om det bare er vannvekt. Bort må det uansett!

-4,1 kg betyr skikkelig mestringsfølelse 😊

60 % av kroppen din består av vann...

Når det gjelder mat som gir energi,  så er det for min del sunn mat. Masse grønnsaker,  svært grovt brød, egg... mat som metter,  men som ikke gir tomme kalorier.

Anonymkode: c8ab6...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en skikkelig dyp og negativ dal nå. Om det er høstmørket, private anliggender eller jobben som tar knekken på meg, vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg ikke har det godt om dagen, og at det resulterer i dårlig spising og mye sukker på kvelden. Er det noen som har noen generelle tips til meg? Jeg har gått ned over 20 kg, så jeg forstår prinsippet kalorier inn og ut, men jeg klarer ikke å holde riktig fokus likevel. Tar i mot motivasjon og klemmer med takk 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosh skrev (2 minutter siden):

Jeg er i en skikkelig dyp og negativ dal nå. Om det er høstmørket, private anliggender eller jobben som tar knekken på meg, vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg ikke har det godt om dagen, og at det resulterer i dårlig spising og mye sukker på kvelden. Er det noen som har noen generelle tips til meg? Jeg har gått ned over 20 kg, så jeg forstår prinsippet kalorier inn og ut, men jeg klarer ikke å holde riktig fokus likevel. Tar i mot motivasjon og klemmer med takk 😂

Uff, vet ikke om jeg kan si noe som hjelper ❤️ Ta vare på deg selv og prioriter din mentale helse akkurat nå. Sunt kosthold og aktivitet kan være med på å gjøre dagene litt bedre, men det vet du nok fra før 🙂 Stå på 👍🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimle skrev (6 timer siden):

Ny her, hiver meg på. 
Jeg er i sjokk over hvor mye vann jeg har hatt i kroppen! Begynte FMD på mandag, 75,4 kg. 
i dag, fredag, viste vekten 71,3! 
Det har vært knalltøft innimellom, men jeg er veldig fornøyd uansett om det bare er vannvekt. Bort må det uansett!

-4,1 kg betyr skikkelig mestringsfølelse 😊

Hva er FMD? 

Anonymkode: 1a888...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosh skrev (3 timer siden):

Jeg er i en skikkelig dyp og negativ dal nå. Om det er høstmørket, private anliggender eller jobben som tar knekken på meg, vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg ikke har det godt om dagen, og at det resulterer i dårlig spising og mye sukker på kvelden. Er det noen som har noen generelle tips til meg? Jeg har gått ned over 20 kg, så jeg forstår prinsippet kalorier inn og ut, men jeg klarer ikke å holde riktig fokus likevel. Tar i mot motivasjon og klemmer med takk 😂

Føler med deg. Har det litt på samme måte. Fikk en skikkelig skuffelse i dag, føler meg forrådt og merker at det gjør at jeg spiser mer og drikker mer vin enn jeg burde. Har bare lyst til å gråte og skikkelig drukne sorgene, selv om jeg innerst inne vet at det ikke hjelper. Er vanskelig å ta gode valg når man er nedfor. 

I morgen har jeg planer om å ta grep igjen. Finne noe jeg gleder meg over. Fylle kjøleskapet med sunne, fristende ting igjen. Og så håper jeg vi lykkes. 

For meg hjelper det litt å ha lite liggende av det som det jeg skeier ut med. Det begrenser i det minste skadeomfanget...

Lykke til! Håper det ser lysere ut snart.

Anonymkode: c8ab6...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frosh skrev (11 timer siden):

Jeg er i en skikkelig dyp og negativ dal nå. Om det er høstmørket, private anliggender eller jobben som tar knekken på meg, vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg ikke har det godt om dagen, og at det resulterer i dårlig spising og mye sukker på kvelden. Er det noen som har noen generelle tips til meg? Jeg har gått ned over 20 kg, så jeg forstår prinsippet kalorier inn og ut, men jeg klarer ikke å holde riktig fokus likevel. Tar i mot motivasjon og klemmer med takk 😂

Ikke så rart at kroppen trenger en pause etter 20 kg ned! Utrolig bra jobbet 🙌🏼 tenk at gjort er gjort og spist er spist. Du klarer dette!

Anonymkode: c22f9...790

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Føler med deg. Har det litt på samme måte. Fikk en skikkelig skuffelse i dag, føler meg forrådt og merker at det gjør at jeg spiser mer og drikker mer vin enn jeg burde. Har bare lyst til å gråte og skikkelig drukne sorgene, selv om jeg innerst inne vet at det ikke hjelper. Er vanskelig å ta gode valg når man er nedfor. 

I morgen har jeg planer om å ta grep igjen. Finne noe jeg gleder meg over. Fylle kjøleskapet med sunne, fristende ting igjen. Og så håper jeg vi lykkes. 

For meg hjelper det litt å ha lite liggende av det som det jeg skeier ut med. Det begrenser i det minste skadeomfanget...

Lykke til! Håper det ser lysere ut snart.

Anonymkode: c8ab6...85b

Klem til deg😊 håper det blir bedre for deg også snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Lenge siden jeg har skrevet her inne. Sikkert mange uker siden, men sist veide jeg 81,4 og i dag veide jeg meg til 81,1 kg. Så det går veldig sakte nedover, men jeg er faktisk fornøyd, så lenge det går nedover og ikke oppover eller står helt stille.😄 

Kanskje jeg klarer å gå ned til 80 før jul, det blir en milepæl. Livsstilen min er blitt mer passiv fysisk sett en jeg hadde regnet med for det er veldig travelt med 100% studier og familie. Men jeg spiser sunnere enn før og jeg tror nøkkelen er at jeg ikke kjeder meg så mye lenger, for studiet er veldig meningsfullt for meg, selv om jeg og stresser, for jeg vil så gjerne få det til. Og har bedre rutiner og søvnrutiner. Men samtidig sitter jeg jo mye i ro og har trent lite siste tiden. Det må nok bli slik en uke til, og så håper jeg å kunne bli litt mer fysisk aktiv igjen.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg et tall på vekta som tilsvarer normalvektig 😱😱😱 det teller ikke, for det var etter en lang joggetur og dermed 0,5 kg mindre enn før turen 😜 men, jeg så det uansett!! 🤩🤩🤩🥳

Første gang siden barndommen faktisk. 

Anonymkode: 3e9de...6c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag så jeg et tall på vekta som tilsvarer normalvektig 😱😱😱 det teller ikke, for det var etter en lang joggetur og dermed 0,5 kg mindre enn før turen 😜 men, jeg så det uansett!! 🤩🤩🤩🥳

Første gang siden barndommen faktisk. 

Anonymkode: 3e9de...6c0

Vekt etter joggetur teller det absolutt! Så  blir nok «formelt» ganske snart. Gratulerer 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart en måned med platå, hadde lyst til å se om jeg klarte normalvekt i år, men det rekker jeg ikke. Kroppen trenger det tydeligvis da, så det går greit, men hallo 😂

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ned en kilo til! Er så fornøyd! Nå veier jeg 65,6 kg, det tallet har jeg ikke sett på mange år 🤩 Og jeg klarer å kose meg underveis, men jeg begrenser mengden. 0,6 kg til så har jeg nådd målet, men lurer på om jeg skal ned litt til etter det. Merker det godt på klær osv, veide trossalt 80 kg julen i fjor. Heier på oss!

Anonymkode: c22f9...790

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke, nok et innlegg i veietråden. Tusen takk til dere som tar initiativ til den tråden, det har virkelig vært gull verdt de siste månedene. Selv som en anonym bruker på et forum, føler jeg at å føre statistikk "åpent" pusher meg til å prøve ekstra hardt. Har gått ned 1,3 kilo i uka i snitt hver eneste uke siden april. Kaloribehovet har blitt mindre nå, så da blir det styrketrening for å øke det, er så kjedelig å måtte spinke og spare på kaloriene 😂 Skulle bare ønske det fantes en måte å finne treningsvenner på. 

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nok en uke, nok et innlegg i veietråden. Tusen takk til dere som tar initiativ til den tråden, det har virkelig vært gull verdt de siste månedene. Selv som en anonym bruker på et forum, føler jeg at å føre statistikk "åpent" pusher meg til å prøve ekstra hardt. Har gått ned 1,3 kilo i uka i snitt hver eneste uke siden april. Kaloribehovet har blitt mindre nå, så da blir det styrketrening for å øke det, er så kjedelig å måtte spinke og spare på kaloriene 😂 Skulle bare ønske det fantes en måte å finne treningsvenner på. 

Anonymkode: 4a599...6c0

Ja, det å rapportere "åpent" hjelper meg mye også. Det blir mer forpliktende med en gang. Jeg har valgt å bruke nick nå, men er ganske anonym likevel, da ingen her inne kjenner meg irl. Brukte anonymbruker i starten, men synes det er litt lettere å finne tilbake til ting når jeg bruker nick :)

 Jeg er imponert over at du har klart å gå ned 1,3 kg i snitt i uka over så lang tid. Det er mye! Jeg har gått ned rundt 0,8 kg i snitt de siste 12 ukene og er rimelig fornøyd med det også :)

Trener du på treningssenter eller hjemme? Jeg har begynt på treningssenter nå, men det blir ikke så ofte. Går på litt timer, så da er jeg i alle fall ikke alene på trening, selv om jeg ikke kjenner noen av de andre der. Ellers går jeg masse tur og det blir mest alene, men det trives jeg i grunnen godt med også.

Endret av Sera D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart i mål på vekta. Neste fredag bør jeg være der :) 

Jeg måler og logger også midjemål og der er jeg litt usikker på om jeg når målet med det vektmålet jeg har satt. Det vil ikke være langt fra, men siden kvinner helst skal være under 80 cm rundt livet, bør jeg vel ned i maks 79 cm da. Jeg er 81cm nå og med kun 0,2 kg igjen til målet, går jeg maks ned til 80 cm, tenker jeg.

Har begynt å trene litt styrke nå, så håper jeg skal klare å øke muskelmassen noe. Dersom muskelmassen går opp og fettprosenten litt ned, bør jeg kunne klare midjemålet etterhvert også. Jeg ønsker ikke å bli altfor tynn heller, så tenker at målet mitt på 58 kg er ca der jeg bør være vektmessig.

Noen andre som har samme problem som meg? Altså at midjemålet er litt høyt i forhold til vekta? Jeg har smale hofter og liten rumpe, så fettet legger seg mest rundt livet hos meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/29/2021 at 10:30 AM, Sera D said:

Ja, det å rapportere "åpent" hjelper meg mye også. Det blir mer forpliktende med en gang. Jeg har valgt å bruke nick nå, men er ganske anonym likevel, da ingen her inne kjenner meg irl. Brukte anonymbruker i starten, men synes det er litt lettere å finne tilbake til ting når jeg bruker nick :)

 Jeg er imponert over at du har klart å gå ned 1,3 kg i snitt i uka over så lang tid. Det er mye! Jeg har gått ned rundt 0,8 kg i snitt de siste 12 ukene og er rimelig fornøyd med det også :)

Trener du på treningssenter eller hjemme? Jeg har begynt på treningssenter nå, men det blir ikke så ofte. Går på litt timer, så da er jeg i alle fall ikke alene på trening, selv om jeg ikke kjenner noen av de andre der. Ellers går jeg masse tur og det blir mest alene, men det trives jeg i grunnen godt med også.

Tror forsåvidt ingen kjenner meg heller da jeg ikke er såå interessant, men AB er litt for behagelig 😂 Takk, det har tidvis vært veldig tungt, men nå begynner forma å komme seg. Kan løpe lenge før jeg i det hele tatt blir anpusten, før trengte jeg pause etter ett minutt rolig jogging. Gøy med fremgang! 

Trener nesten bare på senter, går også på timer da jeg pusher meg mye mer, men ca. alle de jeg trener med har det mer i kjeften enn i handling og avlyser støtt og stadig 😂 

Har blitt litt mye snacks i det siste, så de neste ukene skal jeg ikke røre godteri, brus osv. Det neste snopet jeg skal spise, blir luke nr. 1 i adventskalenderen. Har vinglet akkurat over 70-tallet i ei uke nå, så håper det vil lure frem 60-tallet 😍

Anonymkode: 4a599...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu! 

Jeg har lagt på meg så mye siden jeg startet på visse medisiner og pandemien kom, og det er påtide å gjøre noe med. Jeg gikk fra å være 45 kg til hele 72 kg!! Som jeg veide idag, på litt over 1 år. Tenker å gjøre noe med det. Ingen unnskyldninger og kun handlinger framover. Jeg er meget forkjølet, og skal passe på kosthold de neste dagene før jeg drar på senter igjen. 

Målet er å gå fra 72 til til 50 kg. Skal jobbe beinhardt for det, er det for realistisk mål å nå før jula? blir totalt 22 kg å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...