Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Har hatt noen tøffe dager hvor jeg svarer følelsene med mat og sukker. Angrer som en hund og trenger virkelig komme på bedre tanker. Hva er deres beste strategi?

Anonymkode: c444a...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt noen tøffe dager hvor jeg svarer følelsene med mat og sukker. Angrer som en hund og trenger virkelig komme på bedre tanker. Hva er deres beste strategi?

Anonymkode: c444a...275

prøver å tenke at gjort er gjort, ikke noe å gjøre med det nå. prøver å kutte de dårlige tankene og angeren. 

jeg har og fått en strategi med å ta noen knebøy :) det får meg til å fokusere tankene på noe annet.

ellers når jeg føler at følelsene trenger mat for å døyves gjør jeg det samme - knebøy. jeg øver også på å vente 15min før jeg tar noe. da er det ofte jeg bruker de 15min på å tenke hvor mye jeg vil angre på å spise og det ender opp med at jeg ikke gjør. 

 

Anonymkode: baeab...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt noen tøffe dager hvor jeg svarer følelsene med mat og sukker. Angrer som en hund og trenger virkelig komme på bedre tanker. Hva er deres beste strategi?

Anonymkode: c444a...275

Min beste strategi er å komme så fort som mulig tilbake til rutinene og prøve å ikke la meg tynge av skam/samvittighet osv. Samtidig prøver jeg å minne meg på hvordan jeg har det, skrive det ned et sted eller på annen måte gjøre noe som kan forebygge at jeg handler på samme måte neste gang jeg har det tøft. 

Anonymkode: eab95...854

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har hatt noen tøffe dager hvor jeg svarer følelsene med mat og sukker. Angrer som en hund og trenger virkelig komme på bedre tanker. Hva er deres beste strategi?

Anonymkode: c444a...275

Jeg måtte slutte å spise godteri helt. Så når jeg var vant til at slikt spiser jeg ikke så var det lett å kjenne i igjen når søtsuget kom pga stress eller annet.  Så da måtte jeg jobbe med den følelsen i stedet. For når det kom til stykket hjalp det meg jo ikke å spise sjokolade. Men ikke lett når en står midt i det, måtte lære meg andre strategier å mestre stress.

Anonymkode: 41830...8fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

slikt spiser jeg ikke så var

Dette har væt min strategi i et halvt år nå! Javisst har vi både sjokolade og chips liggende, sågar de posene med små Dajm som jeg virkelig elsker, men: sånt spiser jeg ikke! Det har gått helt i ryggmargen på meg, jeg går rett forbi skuffen med godis for sånt spiser ikke jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig begynt å spise godteri igjen, men jeg kjøper kun inn små mengder og nyter det skikkelig. Kan ikke ha søtsaker i hus da jeg har null selvkontroll. Er nå kun 10 kg overvektig da, var 45 kg overvektig på mitt største. Gøy å være nær målet!

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tilbake, trengte en liten pause fra KG og gjorde et dypdykk i hobbyen min, kombinert med en liten ferie. Jeg sto stille på vekta i nesten 2 måneder, men nå har jeg den siste halv annen måned begynt å gå ned igjen, snart -25 kg.   Så glad jeg holdt ut og klarte å holde meg på matta og fortsette med trening og kostholdet. Tidligere har jeg tenkt" drit i det, jeg tar denne sjokoladen, går jo ikke ned i vekt likevel"

 

NSV begrepet adopterer jeg her og nå :)    KJøpte meg ny regnjakke for et par uker siden. Ned to størrelser fra det jeg handlet jakke i sist på zizzi.  Jakken satt som et skudd, føler meg skikkelig flott i jakka. 

 

 

Anonymkode: 5a1d9...d50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

NSV begrepet adopterer jeg her og nå :)    KJøpte meg ny regnjakke for et par uker siden. Ned to størrelser fra det jeg handlet jakke i sist på zizzi.  Jakken satt som et skudd, føler meg skikkelig flott i jakka. 

Gratulerer med ny jakke og størrelse, for en deilig følelse! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kjenner jeg sliter med motivasjonen nå som høsten er i gang. Vil bare sitte inne, spise kosemat og trøste meg selv over vinteren som er på vei. Null energi, null «drive». Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg i skinnet på matfronten helt frem til jul.

Men, hvis jeg prøver å fokusere på det positive, så har jeg kommet igang med en god treningsrutine. Hvis jeg klarer å holde på den, så gjør jeg ihvertfall noe godt for kroppen min. Også får jeg prøve alt jeg har å begrense utskeielsene så godt det går. Et lite hjertesukk fra meg der bare… 😅😐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så føler jeg meg sååå sulten! 😩 Jeg har totalt gått ned 17 kg.. Startet på ca 2000 kcal, men etter sommeren gikk jeg ned til 1500. Hatt samme kostholdet i 2 måneder nå, så det er rart at jeg plutselig skal være så sulten nå 😳 Føler kroppen holder på å sabotere hele vektnedgangen 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessan_ skrev (1 time siden):

Å, jeg kjenner jeg sliter med motivasjonen nå som høsten er i gang. Vil bare sitte inne, spise kosemat og trøste meg selv over vinteren som er på vei. Null energi, null «drive». Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg i skinnet på matfronten helt frem til jul.

Men, hvis jeg prøver å fokusere på det positive, så har jeg kommet igang med en god treningsrutine. Hvis jeg klarer å holde på den, så gjør jeg ihvertfall noe godt for kroppen min. Også får jeg prøve alt jeg har å begrense utskeielsene så godt det går. Et lite hjertesukk fra meg der bare… 😅😐

Så flink du er til å fortsette treningen! For min del er det treningen som er tyngst nå på høsten 😅 Kaldt, mørkt og ruskete vær! Sofaen frister så utrolig mye mer 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirrikas skrev (3 timer siden):

Plutselig så føler jeg meg sååå sulten! 😩 Jeg har totalt gått ned 17 kg.. Startet på ca 2000 kcal, men etter sommeren gikk jeg ned til 1500. Hatt samme kostholdet i 2 måneder nå, så det er rart at jeg plutselig skal være så sulten nå 😳 Føler kroppen holder på å sabotere hele vektnedgangen 😔

Hvis jeg har en dag jeg er veldig sulten, så spiser jeg mer den dagen. Da er kroppen stort sett klar til å spise mindre igjen dagen etter. Det er ingen krise å spise mer en dag her og der :)

Anonymkode: 6d2fc...66e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirrikas skrev (3 timer siden):

Plutselig så føler jeg meg sååå sulten! 😩 Jeg har totalt gått ned 17 kg.. Startet på ca 2000 kcal, men etter sommeren gikk jeg ned til 1500. Hatt samme kostholdet i 2 måneder nå, så det er rart at jeg plutselig skal være så sulten nå 😳 Føler kroppen holder på å sabotere hele vektnedgangen 😔

er du sikker på at du får alle vitaminer du trenger? :)

jeg har alltid slitt med sultfølelsen, men etter jeg begynte å ta multivitamin så har jeg ikke den på samme måte 😊 har også mye mer energi -(sikkert pga b12,jern og format). 

Anonymkode: baeab...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirrikas skrev (6 timer siden):

Plutselig så føler jeg meg sååå sulten! 😩 Jeg har totalt gått ned 17 kg.. Startet på ca 2000 kcal, men etter sommeren gikk jeg ned til 1500. Hatt samme kostholdet i 2 måneder nå, så det er rart at jeg plutselig skal være så sulten nå 😳 Føler kroppen holder på å sabotere hele vektnedgangen 😔

Føler med deg.. 

gikk ned 15kg siden jul. Vippet opp og ned igjen 3 kilo siden. Kommer ikke under 90, og nå de siste ukene så sklir alt helt ut. Er så sulten hele tiden. Men klarer ikke velge god og riktig mat.. 

Idag ligger jeg plutselig på 2500kcal, og det er omtrent det jeg har forbrent også, så det sugerør 

jeg våkner også om natten (igjen) og er sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis jeg har en dag jeg er veldig sulten, så spiser jeg mer den dagen. Da er kroppen stort sett klar til å spise mindre igjen dagen etter. Det er ingen krise å spise mer en dag her og der :)

Anonymkode: 6d2fc...66e

Ja, jeg har gjort det jeg og. Men det har resultert i at jeg har spist litt mer hver dag denne uken 😅 Ikke noe krise, men nok til at jeg ikke har gått ned noe denne uken. Men det får være greit det og noen uker... Jeg skal kunne leve slik en stund til fremover, og jeg vet at å gå rundt sulten bare vil føre til en gigasprekk som jeg kanskje ikke greier å hente meg inn igjen fra😬

 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

er du sikker på at du får alle vitaminer du trenger? :)

jeg har alltid slitt med sultfølelsen, men etter jeg begynte å ta multivitamin så har jeg ikke den på samme måte 😊 har også mye mer energi -(sikkert pga b12,jern og format). 

Anonymkode: baeab...e51

Jeg har faktisk lurt på om jeg skal dra til legen og be om en blodprøve 😊 

 

Jente599 skrev (13 timer siden):

Føler med deg.. 

gikk ned 15kg siden jul. Vippet opp og ned igjen 3 kilo siden. Kommer ikke under 90, og nå de siste ukene så sklir alt helt ut. Er så sulten hele tiden. Men klarer ikke velge god og riktig mat.. 

Idag ligger jeg plutselig på 2500kcal, og det er omtrent det jeg har forbrent også, så det sugerør 

jeg våkner også om natten (igjen) og er sulten. 

Så flink du har vært! 15 kilo er mye, og det er kanskje ikke rart at kroppen trenger en liten pause. Men frustrerende er det 🤪 Jeg føler også at med en gang jeg kom under 90 så ble alt mye vanskeligere 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om mat med lite kalorier men som gir mye energi?

Anonymkode: 9fdeb...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Platåer litt igjen nå, hadde et mål om å snuse på normalvekt i løpet av året, men ser ut til at det får bli en gang i starten på nyåret. Fremdeles veldig gøy at vekta går nedover selv om det går saktere nå da, har vilt mye løshud, men fastlegen har lovet å henvise til plastisk kirurgi så fort jeg når en fin BMI og ligger stabilt der :) 

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her, hiver meg på. 
Jeg er i sjokk over hvor mye vann jeg har hatt i kroppen! Begynte FMD på mandag, 75,4 kg. 
i dag, fredag, viste vekten 71,3! 
Det har vært knalltøft innimellom, men jeg er veldig fornøyd uansett om det bare er vannvekt. Bort må det uansett!

-4,1 kg betyr skikkelig mestringsfølelse 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente599 skrev (21 timer siden):

Føler med deg.. 

gikk ned 15kg siden jul. Vippet opp og ned igjen 3 kilo siden. Kommer ikke under 90, og nå de siste ukene så sklir alt helt ut. Er så sulten hele tiden. Men klarer ikke velge god og riktig mat.. 

Idag ligger jeg plutselig på 2500kcal, og det er omtrent det jeg har forbrent også, så det sugerør 

jeg våkner også om natten (igjen) og er sulten. 

Slet skikkelig fra 90-85. Har stått stille der siden mars… Føler’n dessverre… Kanskje fordi vi nærmer oss normalvekt? 
 

Innimellom blir jeg også sulten, men spiser en 2 knekkebrød da.. Så går det som regel over. Spiser også en del druer 😄 Føler det fyller magen litt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...