Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Rainstorm skrev (1 time siden):

Er det noen som har problem med at vekta driver og vingler? Altså driver og suser opp og ned inntil 4 kilo mens du står på den? Jeg kan gå på vekta flere ganger for den er så vinglete, og da kan den lande på forskjellige tall som varierer 4 kg fra hverandre. 🤔

Vurderer å få meg ny, for det er ganske kjedelig når den fremstår så upresis. Jeg ser jo trenden over tid og kjenner det på klærne uansett. Men jeg liker nøyaktighet kan man si. :P

Ville bare spørre her først i tilfelle andre har erfart det og det kan handle om dårlig batteri, varmt underlag, eller hva enn! 

Det var litt mye ja.

Min kan variere en del mtp underlaget. Jeg har lagt meg til en vane å sette vekta INNI en spesifikk flis på badet, helt i hjørnet av flisen (store fliser 😅), også går jeg gjerne av og på to til tre ganger og ser om den varierer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainstorm skrev (1 time siden):

Er det noen som har problem med at vekta driver og vingler? Altså driver og suser opp og ned inntil 4 kilo mens du står på den? Jeg kan gå på vekta flere ganger for den er så vinglete, og da kan den lande på forskjellige tall som varierer 4 kg fra hverandre. 🤔

Vurderer å få meg ny, for det er ganske kjedelig når den fremstår så upresis. Jeg ser jo trenden over tid og kjenner det på klærne uansett. Men jeg liker nøyaktighet kan man si. :P

Ville bare spørre her først i tilfelle andre har erfart det og det kan handle om dårlig batteri, varmt underlag, eller hva enn! 

Jeg ville ha investert i en god vekt. Så må du jo selvfølgelig ha et godt underlag, men det regner jeg med at du har. 

Anonymkode: 66d2e...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I morgen er det 2 1/2 uke siden jeg startet å ligge i stort kaloriunderslag. De to siste ukene har jeg vært stabil på 83,4 kilo. Spennende å se om det løsner snart....

Anonymkode: 1a888...a24

Nøyaktig samme vekt i dag som de siste to fredagene...

Anonymkode: 1a888...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nøyaktig samme vekt i dag som de siste to fredagene...

Anonymkode: 1a888...a24

Heldig du :) jeg gikk opp to kg. Så lenge vi ikke gir opp så er vi i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Sharon90 skrev (6 timer siden):

Det var litt mye ja.

Min kan variere en del mtp underlaget. Jeg har lagt meg til en vane å sette vekta INNI en spesifikk flis på badet, helt i hjørnet av flisen (store fliser 😅), også går jeg gjerne av og på to til tre ganger og ser om den varierer.

 

Ja, det samme gjør jeg.  😅

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville ha investert i en god vekt. Så må du jo selvfølgelig ha et godt underlag, men det regner jeg med at du har. 

Anonymkode: 66d2e...a22

Ja, det er liksom helt vanlig fliser. Og det var slik der jeg bodde før også. Får skifte batteri og se om det hjelper. Jeg trodde det hadde sammenheng med at jeg er så tung, men så gikk jeg på min fars vekt og den vinglete ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jobbet aktivt med vekta i én måned! Var 107.9 kg for en måned siden, i dag viste vekta 100.8 kg. Føler ikke jeg ser noen forskjell og forma er like dårlig som for en måned siden, men har gått ned over 6% av kroppsvekta mi på en måned og det bør jeg være stolt av. 

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag har jeg jobbet aktivt med vekta i én måned! Var 107.9 kg for en måned siden, i dag viste vekta 100.8 kg. Føler ikke jeg ser noen forskjell og forma er like dårlig som for en måned siden, men har gått ned over 6% av kroppsvekta mi på en måned og det bør jeg være stolt av. 

Anonymkode: 4a599...6c0

Absolutt!!

Anonymkode: 1a888...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over en mil gåtur med ei venninne idag, og over 18 000 skritt totalt idag. Aktiv dag 💪

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H - U - R - R - A 🥳

Første delmål er nådd! Målet var under 80kg til 17. mai. Har ikke sett 7-tallet på flere år. 
 

13,5kg på litt over 4 måneder!🥳

39466BB5-078E-41C4-91A9-C876D2124CA2.jpeg

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg prøvd mange gamle plagg som har ligget pakket bort fordi de har vært for små. Og flere av plaggene passet! 🤩🍾

Noen av tingene var jeg helt sikker på at jeg ikke skulle få på meg, men så satt de som et skudd. Enkelte plagg er fortsatt for små, men det går fint. Jeg kommer dit etter hvert. Men nå føles det nesten som jeg har vært på shopping. Mange «nye» plagg som ble hentet frem idag.🎉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Inspirert av en bruker i tråden, husker ikke hvem av dere det var, så har jeg tenkt og fundert litt på et lite belønningssystem for vektnedgangen!

Synes klær er en god belønning. De synes jeg er litt kinkig, for - vet ikke om flere kjenner seg igjen i det - der tenker jeg alltid "men det er ikke vits å kjøpe noe som passer nå, for jeg skal jo ned i vekt", og så greier jeg ikke å gå ned, og så ender jeg med å ikke ha kjøpt noe jeg egentlig trenger. Så på butikken her om dagen bestemte jeg meg for å ikke kjøpe det jeg trenger/ønsker nå, men sette det i et belønningssystem. 

Synes også massasje er en god belønning, for jeg har mye muskelsmerter. 

Turutstyr o.l. som jeg trenger for å være i aktivitet prøver jeg å skaffe når jeg trenger det sånn at det ikke står i veien for å gjennomføre aktiviteten. 

Noen som har noen forslag, eller vil dele hva dere har som belønning? 

Tenker å sette delmål på 5 kg om gangen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (6 minutter siden):

Inspirert av en bruker i tråden, husker ikke hvem av dere det var, så har jeg tenkt og fundert litt på et lite belønningssystem for vektnedgangen!

Synes klær er en god belønning. De synes jeg er litt kinkig, for - vet ikke om flere kjenner seg igjen i det - der tenker jeg alltid "men det er ikke vits å kjøpe noe som passer nå, for jeg skal jo ned i vekt", og så greier jeg ikke å gå ned, og så ender jeg med å ikke ha kjøpt noe jeg egentlig trenger. Så på butikken her om dagen bestemte jeg meg for å ikke kjøpe det jeg trenger/ønsker nå, men sette det i et belønningssystem. 

Synes også massasje er en god belønning, for jeg har mye muskelsmerter. 

Turutstyr o.l. som jeg trenger for å være i aktivitet prøver jeg å skaffe når jeg trenger det sånn at det ikke står i veien for å gjennomføre aktiviteten. 

Noen som har noen forslag, eller vil dele hva dere har som belønning? 

Tenker å sette delmål på 5 kg om gangen. :) 

Jeg har også belønning etter delmål på ca 5 kg. I første omgang var det å komme seg under 90 kg (ned 1-2 kg). Da var belønningen massasje. Andre ting jeg har tenkt som belønning er nye joggesko og reise/spa opphold ved nådd mål. 

Ellers har jeg tenkt å sette av et vist beløp pr kilo ned på en sparekonto som skal brukes til shopping når målet er nådd 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
aloc skrev (12 minutter siden):

Jeg har også belønning etter delmål på ca 5 kg. I første omgang var det å komme seg under 90 kg (ned 1-2 kg). Da var belønningen massasje. Andre ting jeg har tenkt som belønning er nye joggesko og reise/spa opphold ved nådd mål. 

Ellers har jeg tenkt å sette av et vist beløp pr kilo ned på en sparekonto som skal brukes til shopping når målet er nådd 😄 

Vet du, inspirert av dette tror jeg jeg skal planlegge en helg på spahotell som belønning for under 100 kg (langt frem da men :P)! Det hadde jeg fortjent. Og så finnes jo muligheten for at pandemisituasjonen er over til jeg kommer dit. 😅 Da blir jeg både motivert til å spare til en sånn utflukt med å ikke bruke penger på snop/unødvendig mat + motivert til å greie vektmålet! 

En periode tenkte jeg å gi meg penger på en sparekonto per kg ned, for nettopp shopping som deg, men så innså jeg at pengene var jo uansett mine og jeg ble helt forvirret i hodet av det konseptet. Men kom til å tenke nå, vet noen driver med sånn diet-bet greier, at jeg kan sette av pengene på konto og dersom jeg greier målet gir jeg det til meg selv og hvis ikke til noen andre. Eller blir det rart? Der ser du, pengemotivasjonen fucker meg til. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (Akkurat nå):

Vet du, inspirert av dette tror jeg jeg skal planlegge en helg på spahotell som belønning for under 100 kg (langt frem da men :P)! Det hadde jeg fortjent. Og så finnes jo muligheten for at pandemisituasjonen er over til jeg kommer dit. 😅 Da blir jeg både motivert til å spare til en sånn utflukt med å ikke bruke penger på snop/unødvendig mat + motivert til å greie vektmålet! 

En periode tenkte jeg å gi meg penger på en sparekonto per kg ned, for nettopp shopping som deg, men så innså jeg at pengene var jo uansett mine og jeg ble helt forvirret i hodet av det konseptet. Men kom til å tenke nå, vet noen driver med sånn diet-bet greier, at jeg kan sette av pengene på konto og dersom jeg greier målet gir jeg det til meg selv og hvis ikke til noen andre. Eller blir det rart? Der ser du, pengemotivasjonen fucker meg til. :P 

Gjør det! 😄 Hvis det kan gi motivasjon er det jo helt supert.

Hmm... Vet ikke helt om jeg skjønte greia. At hvis du klarer målet ditt så får du pengene dine hvis ikke må du gi de til veldedighet f.eks? 
Jeg er litt usikker på det med pengene selv. Men må nesten sette av til formålet eller spare for å få råd til helt ny garderobe. Har bare ikke landet på hvor mye jeg skal sette av. Tenkte først 100 kr, men hvis jeg går ned målet på 30 kg så er det bare 3000 kr, det er litt lite å shoppe for føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
aloc skrev (1 minutt siden):

Gjør det! 😄 Hvis det kan gi motivasjon er det jo helt supert.

Hmm... Vet ikke helt om jeg skjønte greia. At hvis du klarer målet ditt så får du pengene dine hvis ikke må du gi de til veldedighet f.eks? 
Jeg er litt usikker på det med pengene selv. Men må nesten sette av til formålet eller spare for å få råd til helt ny garderobe. Har bare ikke landet på hvor mye jeg skal sette av. Tenkte først 100 kr, men hvis jeg går ned målet på 30 kg så er det bare 3000 kr, det er litt lite å shoppe for føler jeg. 

Jeg skal gjøre det! :) Åh, en spahelg hadde vært gull!

Ja, nettopp. Hvis jeg greier målet innen tiden jeg har satt så får jeg pengene selv, hvis ikke må jeg gi dem bort. 

Jeg ser den med at du må spare. Tankene mine er bare sånn "jeg FÅR jo ikke noen belønning, det er bare dobbel sparing, på kalorier og penger samtidig". Men samtidig, å spare og glede seg til ny garderobe er jo også veldig motiverende. :) Hva med å bestemme hvor mye du kunne trengt til en ny garderobe på målvekten, og dele det på antall kilo ned og så sette av det for hver kilo du går ned? F.eks hvis du trenger 6000 betyr det at du må spare 200 kr for hver kilo du går ned. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært gøy å ha 10.000 å shoppe for tenker jeg. Ikke at man må bruke alt. Men bare det å ha muligheten. Dvs. 333 kr pr kilo :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte og bestille meg time til vippe-extensions om 2,5 kg (87,5 kg nå). 

Det er min første belønning :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for ny uke 👏 Gleder meg til å se 74tallet på slutten av uka. Nå er det bare 'små' 5 kilo igjen til målet mitt (som jeg trodde var helt uoppnåelig)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (1 time siden):

Klar for ny uke 👏 Gleder meg til å se 74tallet på slutten av uka. Nå er det bare 'små' 5 kilo igjen til målet mitt (som jeg trodde var helt uoppnåelig)

You can do it 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...