Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor lang tid vil dere si det tok for dere å blir kvitt søtsuget og tankekjøret om når man kan spise neste måltid?

Anonymkode: c444a...275

2-3 uker. Fortsatt litt tankekjør om neste måltid, men er vant til det nå 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tilbakemeldinger. Er bare å holde ut de ukene det tar med søtsug og tankekjør skjønner jeg! Hva fungerer best når søtsuget er på det værste? Jeg prøvde med tyggis og drops forleden.

Anonymkode: c444a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tilbakemeldinger. Er bare å holde ut de ukene det tar med søtsug og tankekjør skjønner jeg! Hva fungerer best når søtsuget er på det værste? Jeg prøvde med tyggis og drops forleden.

Anonymkode: c444a...275

Bær. 

Anonymkode: 98ecd...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (12 timer siden):

Hva baserer du det underskuddet på? Klokker kan være upresise. 

For øvrig så er ikke vektnedgangen lineær og man kan ha gått ned fettvekt uten at det synes på vekta. Går man i underskudd forbrennes fett. Men vekt kan påvirkes av tarminnhold og vann i kropp som følge av matvarer og trening. 

Underskuddet er basert på fitbiten min. Jeg er klar ovet at klokker ikke er helt riktige, men med 11000 i underskudd burde jeg ha gått ned noen gram....

Anonymkode: 1a888...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Underskuddet er basert på fitbiten min. Jeg er klar ovet at klokker ikke er helt riktige, men med 11000 i underskudd burde jeg ha gått ned noen gram....

Anonymkode: 1a888...a24

Men det har du definitivt gjort med så mye i underskudd! I fettvekt. Så ved å bare fortsette så vil nedgangen etterhvert også vises på vekta. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (5 minutter siden):

Men det har du definitivt gjort med så mye i underskudd! I fettvekt. Så ved å bare fortsette så vil nedgangen etterhvert også vises på vekta. :) 

Jeg håper det. Har ikke mistet motet endå!

Anonymkode: 1a888...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg håper det. Har ikke mistet motet endå!

Anonymkode: 1a888...a24

Da jeg lærte det at man kan gå ned i fettvekt, og altså forbrenne det man ønsker å forbrenne, selv om helhetsvekta ikke rikker seg så gjorde det mye med motivasjonen min. Når jeg hadde perioder der jeg visste jeg hadde gjort masse bra for meg selv og det ikke syntes på vekta, så ble det ikke en stor nedtur for jeg hadde jo lært at det jeg har forbrent av fett har jeg forbrent av fett, selv om kroppen av ulike grunner holdt mer vann o.l. som vistes på vekta.

Jeg gikk ned 6 cm rundt magen en gang, uten å bevege meg nedover vekta på 4 uker! Så den jobben du har gjort, den er din, uavhengig av hva vekta viser. 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 100 for første gang på over ti år!! 🥳

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Under 100 for første gang på over ti år!! 🥳

Anonymkode: 4a599...6c0

Woopwoop! Bra jobba! Hvordan føles det? 🙌👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rainstorm said:

Woopwoop! Bra jobba! Hvordan føles det? 🙌👏

Takk! 8 kg ned så langt, jeg ønsker å komme meg ned minst 25 til. Det føles veldig bra, jeg merker at jeg har blitt fysisk mindre og det er litt surrealistisk, men veldig deilig. Gleder meg til jeg kan bevege meg lettere og friere 😍

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Under 100 for første gang på over ti år!! 🥳

Anonymkode: 4a599...6c0

Så flink du er!! Det er en herlig følelse. Har også veid over 100 for noen år siden. 
En klapp på skulderen til deg 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare dele dette med noen!
 

Jeg var med på vekttråden før jul og så frem til påske, før jeg valgte å ta en pause. Ble litt stressa av å skulle rapportere en gang i uka når det gikk saktere 😅 men, jeg har ikke gitt meg - for det er en ny livsstil som har satt seg som vaner! Og jeg henger her fortsatt 👋

 

Og i dag, lyste det tall mot meg som viser over 20 kg ned!!! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 Milepæl! 🤩 Og jeg tror faktisk det kan være realistisk å gå ned til normalvektig (hadde tenkt å stoppe litt før). 3,5 kg igjen til det. SÅ glad!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (2 timer siden):

Måtte bare dele dette med noen!
 

Jeg var med på vekttråden før jul og så frem til påske, før jeg valgte å ta en pause. Ble litt stressa av å skulle rapportere en gang i uka når det gikk saktere 😅 men, jeg har ikke gitt meg - for det er en ny livsstil som har satt seg som vaner! Og jeg henger her fortsatt 👋

 

Og i dag, lyste det tall mot meg som viser over 20 kg ned!!! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 Milepæl! 🤩 Og jeg tror faktisk det kan være realistisk å gå ned til normalvektig (hadde tenkt å stoppe litt før). 3,5 kg igjen til det. SÅ glad!

Hurra for deg! Veldig veldig bra jobbet, lov å være skikkelig stolt nå 🥳💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bithiah skrev (4 timer siden):

Måtte bare dele dette med noen!
 

Jeg var med på vekttråden før jul og så frem til påske, før jeg valgte å ta en pause. Ble litt stressa av å skulle rapportere en gang i uka når det gikk saktere 😅 men, jeg har ikke gitt meg - for det er en ny livsstil som har satt seg som vaner! Og jeg henger her fortsatt 👋

 

Og i dag, lyste det tall mot meg som viser over 20 kg ned!!! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 Milepæl! 🤩 Og jeg tror faktisk det kan være realistisk å gå ned til normalvektig (hadde tenkt å stoppe litt før). 3,5 kg igjen til det. SÅ glad!

Gratulerer! Så stas! Skikkelig milepæl!

Det gir så motivasjon for oss som også opplever at det stopper opp og at ting tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler en kg før jeg er i mål!! Frist 1. juni, så har litt tid ennå. Så er nok rom for en del ekstra kos på 17. mai 🤩

Anonymkode: eab0a...ad9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 20 kg nå siden starten av desember 😁 Så hele (ca) 140 000 kcal i underskudd 😲 Nå er det bare 12 kg igjen så er jeg halvveis 😅 Håpet på å komme meg ned til akkurat under grensa til normalvektig 😁 Kan ikke huske å ha veid 65 kg  var nok på barneskolen en gang 😅 Men håper å komme nært 65 kg innen 2 år 👍

 

Anonymkode: 3a925...3a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flinke dere alle er!! 

Jeg synes fremdeles ting går for treigt, men nå er jeg inne i en veldig god rytme hvor jeg går ned ca. 1 kilo i uka og der kjenner jeg at jeg vil holde meg. Trener flere ganger i uka og godtegrisen i meg er ganske uenig med helgemenyene, men det er så gøy å se at det går nedover! Pøser på med frukt og grønt og kjenner et helt annet energinivå enn før, måtte det komme en dag det bare blir vedlikehold da 😆

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager til veiedag, og jeg gikk på en sjokoladesmell!!🙈 Har sovet veldig dårlig, konstant hodepine og ellers mye stress i livet🙄 Jaja, får satse på at det ikke blir alt for gale.. Det var 10 herlige minutter i sjokoladehimmelen i alle fall😂🤣🍫

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Cassie* skrev (10 timer siden):

To dager til veiedag, og jeg gikk på en sjokoladesmell!!🙈 Har sovet veldig dårlig, konstant hodepine og ellers mye stress i livet🙄 Jaja, får satse på at det ikke blir alt for gale.. Det var 10 herlige minutter i sjokoladehimmelen i alle fall😂🤣🍫

😂 Jaja, pytt pytt. Jeg spiste en stooor skål is i går, kort tid etter at jeg fant ut at jeg hadde gått ned over 20 kg. Ikke for å «feire» men bare fordi jeg hadde lyst på. Ingen krise? Det skjer særdeles sjelden, pg jeg har erfart at slike ting ikke velter lasset når det bare ikke skjer ofte.

Dessuten ble jeg så mett at det i praksis ble lunsjen min 😅 men poenget er, drit i det. Gå videre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny her. Startvekt var 92 kg, og hittil høyeste. Begynte 31.juli i fjor, så har det gått jevnt og trutt i perioder. Veier nå 76,8 kg, men føler det har stagnert på både motivasjon og vekt. Noen som vil gi litt motivasjon i min vei? Jeg har et hårete mål om 65 kg, men innser at det kanskje blir lenge til. 
hilsen sukkeravhengig og sliten tobarnsmor..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...