Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Jeg veide meg idag og har tydeligvis gått opp en del igjen... kanskje ca. 1kg. Jeg har vært i underskudd hele uka, snittet er på minus 951kcal.

Har vært veldig inaktiv pga. heftig studieuke denne uka pluss masse aktiviteter ungene skal følges på, og alt som hører med hverdagen. I tillegg har jeg sovet elendig denne uka, tror minstemann får tenner... som regel rundt 6 timer, to av dagene litt over 4 timer 😕 Det har i tillegg gått ut over kapasiteten til å gå tur/ trene denne uka. Jeg har gjort oppgaver på kvelden og prøvd å legge meg litt tidligere pga søvnunderskudd... 

Blir så umotivert, helt enormt... er tross alt mange kg som skal av...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharon90 skrev (2 minutter siden):

Jeg veide meg idag og har tydeligvis gått opp en del igjen... kanskje ca. 1kg. Jeg har vært i underskudd hele uka, snittet er på minus 951kcal.

Har vært veldig inaktiv pga. heftig studieuke denne uka pluss masse aktiviteter ungene skal følges på, og alt som hører med hverdagen. I tillegg har jeg sovet elendig denne uka, tror minstemann får tenner... som regel rundt 6 timer, to av dagene litt over 4 timer 😕 Det har i tillegg gått ut over kapasiteten til å gå tur/ trene denne uka. Jeg har gjort oppgaver på kvelden og prøvd å legge meg litt tidligere pga søvnunderskudd... 

Blir så umotivert, helt enormt... er tross alt mange kg som skal av...

 

Skjønner godt det er demotiverende. Prøv å tenk at det var denne uka, neste uke blir nok bedre igjen! :) Brett opp ermene og fortsett som du gjør, det kan være at du spiste mer salt enn vanlig eller syklus også. Ikke gi deg :) 

Anonymkode: 6d2fc...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er så irriterende. Det viktigste er å ikke gi opp, fordi over tid vil man gå ned i vekt. Men å gå opp er så demotiverende at jeg ofte gir opp hele greia. Men tenk om jeg ikke ga opp i august i fjor, og heller fortsatte med det gode arbeidet jeg gjorde. Da hadde jeg ikke sittet her i dag og fortsatt slitt med vekta. Så irriterende!

Anonymkode: d8302...026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (2 timer siden):

Jepp folkens, helt enig i at man kan spise hva man vil så lenge det er innenfor kaloribudsjettet! Og brød er da helt dagligdags, ikke sammenlignbart med is eller godteri i min bok :) Jeg spiste akkurat 3 skiver hjemmelagd loff til frokost, haha!

Veide meg i dag (i stedet for i morgen), og wow! Etter tre uker på stedet hvil er jeg minus 0,7 kg :hoppe: . Det er mye for meg. 

I kveld skal jeg drikke vin, derfor jeg veide meg i dag. Det fungerer å ikke spise godteri i helgen ser jeg, så da fortsetter jeg med det. Nå er jeg 1,7 kg unna målet i sommertråden, hvis jeg bare fortsetter litt ned hver uke så klarer jeg det kanskje! Krysser fingrene for det, hadde vært herlig å stabilisere i sommer. 

Jeg sammenlignet ikke akkurat brød med is, men inkluderte hele dagen min 😅 Beklager om det ikke kom frem. Jeg må understreke at jeg elsker brød og spiser grovbrød hver dag for god helse. 

Gratulerer med nedgang på vekta 🙌🏻

Anonymkode: 98ecd...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet viljestyrken og har funnet ut at jeg fortsatt ikke kan ha en smågodtpose stående uten at jeg går og småspiser hele dagen 🤭

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirrikas skrev (6 minutter siden):

Jeg har testet viljestyrken og har funnet ut at jeg fortsatt ikke kan ha en smågodtpose stående uten at jeg går og småspiser hele dagen 🤭

Prøvde det samme med Lion-is her en dag, den forsvant fort gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sliter jeg med å holde meg unna det som er «godt» uansett hva det er nå som jeg har bestemt meg for å kvitte meg med noen kg. For om jeg skal holde meg til budsjettet, kan jeg ikke kjøre på med en plate vanlig vaffel til kvelds feks. Eller et kakestykke hos foreldrene mine eller hva det skulle være, type bursdagsfeiring og lignende. 

Anonymkode: c444a...275

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ha snacks i hus, så her har jeg rett og slett kastet eller gitt bort alt av søtsaker og jeg unngår å kjøpe nytt. Har også informert venner og familie jeg treffer jevnlig at de må være vennlige å ikke pushe på meg snacks og det respekterer de alle :) Inviterer gjerne på god middag og dessert innimellom, men da spiser jeg ikke like mye som før. 

Fikk endelig trent litt på senter igjen i dag, det er altfor lenge siden sist! Vekta har gått opp den siste uka selv om jeg ligger på et solid underskudd hver eneste dag, går minst 10.000 skritt per dag OG trener 😆 Kjente det var litt demotiverende inntil jeg prøvde på treningstightsen jeg ikke har brukt siden i vinter og den er litt for stor.

Anonymkode: 4a599...6c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (På 28.4.2021 den 21.13):

Er det noen her som er deprimert eller lignende, sliter med følelser av meningsløshet? Og at det påvirker spisingen. Jeg er utrolig dedikert til dette prosjektet. Er uvel i meg selv, lengter etter turer, trening, livet uten fedmen. Men så er jeg så sykt preget av følelsen av meningsløshet. Gikk på en tur i skogen i dag, noe som egentlig gjør meg glad og alt jeg følte var "whats the point". Og da hadde jeg bare lyst å gå å kjøpe 2 kilo godteri, fordi det trøster jo bittelitt akkurat av den smakseksplosjonen i munnen. 

Noen som kjenner seg igjen? 

Jepp, det beskriver meg godt. Føler også på meningsløsheten med å fokusere på sin egen vekt når «verden går under» og det er pandemi. 
Jeg prøver å motivere meg selv hele tiden, men motivasjon er vanskelig. Det kommer og går og jeg merker at depresjonen påvirker motivasjonen min negativt :(

Får du hjelp for depresjonen? :)

Anonymkode: 39db1...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det 2 1/2 uke siden jeg startet å ligge i stort kaloriunderslag. De to siste ukene har jeg vært stabil på 83,4 kilo. Spennende å se om det løsner snart....

Anonymkode: 1a888...a24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til min første joggetur på svært mange år! :bolledeig:

Har tidligere kun gått turer pga vekten, men i dag følte jeg meg lett nok til å jogge. Ble en svært kort joggetur, jogget kun i 10 minutter. Men for meg er 10 minutter sammenhengende jogging en bragd. 

Anonymkode: 5d440...f98

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fikk til min første joggetur på svært mange år! :bolledeig:

Har tidligere kun gått turer pga vekten, men i dag følte jeg meg lett nok til å jogge. Ble en svært kort joggetur, jogget kun i 10 minutter. Men for meg er 10 minutter sammenhengende jogging en bragd. 

Anonymkode: 5d440...f98

10 min med sammenhengende jogging er kjempebra! Man må opp i en viss form for å få det til hvis utgangspunktet er at man ikke har jogget på årevis, så det synes jeg du skal være veldig stolt av! 😄 

Ned 0.2 kg igjen... Synes dette går litt seigt, men samtidig så er jeg ikke misfornøyd så lenge det går nedover. Håper dette betyr at jeg har klart å bygge litt muskler og dermed mistet fett, selv om tallet ikke viser det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp 1,1 kg...! Utrolig kjipt! Jeg har spist litt mer enn foregående uker, men jeg har ikke spist så mye at jeg burde ha lagt på meg. 

På den positive siden så har jeg gått ned 5 cm til, så nå er det totalt 20 cm krymping. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk til min første joggetur på svært mange år! :bolledeig:

Har tidligere kun gått turer pga vekten, men i dag følte jeg meg lett nok til å jogge. Ble en svært kort joggetur, jogget kun i 10 minutter. Men for meg er 10 minutter sammenhengende jogging en bragd. 

Anonymkode: 5d440...f98

Gratulerer!! Det er veldig bra. Klapp på skuldra. 

Anonymkode: 66d2e...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i dag morges (etter sushi og vin i går til ganske sent), etter å ha drukket myyye vann. Fremdeles ned 0,5 kg denne uka, altså bare opp 200 gram fra gårsdagens registrerte vekt :) Da tenker jeg det er ganske reelt, og det var gøy. 

I dag blir utfordringen å ikke spise alt som er salt og fett kjenner jeg... Sunn frokost så får jeg se hvordan dagen går :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fikk til min første joggetur på svært mange år! :bolledeig:

Har tidligere kun gått turer pga vekten, men i dag følte jeg meg lett nok til å jogge. Ble en svært kort joggetur, jogget kun i 10 minutter. Men for meg er 10 minutter sammenhengende jogging en bragd. 

Anonymkode: 5d440...f98

Kjempebra! 🥳 Du er flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestemte meg for å legge innsats i ting igjen. 0.6 og 0.3 ned de to første ukene. Så røk jeg på over 2 kg i pluss, så ned ca 1 denne uken. Jeg skjønner ikke greia, jeg har ikke gjort noe annerledes annet enn å kutte heftig på kalorier og gå med tur, det burde ikke være mulig at vekta peker oppover en gang. Eneste jeg kan tenke meg er at jeg har fått øynene opp for å drikke vann, jeg må jo bare innrømme at jeg har ernært meg på (sukkerfri) brus i mange år. Kanskje kroppen likte vann og holder på den? Neimen om jeg vet, men litt demotiverende er det akkurat nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Er det noen som har problem med at vekta driver og vingler? Altså driver og suser opp og ned inntil 4 kilo mens du står på den? Jeg kan gå på vekta flere ganger for den er så vinglete, og da kan den lande på forskjellige tall som varierer 4 kg fra hverandre. 🤔

Vurderer å få meg ny, for det er ganske kjedelig når den fremstår så upresis. Jeg ser jo trenden over tid og kjenner det på klærne uansett. Men jeg liker nøyaktighet kan man si. :P

Ville bare spørre her først i tilfelle andre har erfart det og det kan handle om dårlig batteri, varmt underlag, eller hva enn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (31 minutter siden):

Er det noen som har problem med at vekta driver og vingler? Altså driver og suser opp og ned inntil 4 kilo mens du står på den? Jeg kan gå på vekta flere ganger for den er så vinglete, og da kan den lande på forskjellige tall som varierer 4 kg fra hverandre. 🤔

Vurderer å få meg ny, for det er ganske kjedelig når den fremstår så upresis. Jeg ser jo trenden over tid og kjenner det på klærne uansett. Men jeg liker nøyaktighet kan man si. :P

Ville bare spørre her først i tilfelle andre har erfart det og det kan handle om dårlig batteri, varmt underlag, eller hva enn! 

Nei, aldri så mye som 4kg. Hos meg er det maks 1-200 gram. Du kan jo prøve å bytte batteri først. Hvis det ikke hjelper så ville jeg nok kjøpt ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...