Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

5 uker siden jeg begynte, og det går fremdeles overraskende bra. Jeg har jo hatt noen dager der jeg hungrer mer, men klarer fint å holde meg til den dagens kalorimengde. Magen min har tilpasset seg den nye mengden også, så er stort sett ikke mer plass etter at jeg har spist.

Har sett at de dagene jeg er mer sulten/ snopesyk er dager kroppen min gjerne er på vei til å bli dårlig ( har nevnt det tidligere at pga sykdom så kan jeg ikke trene). Noe som er veldig interessant da det faktisk kan være en del av sykdommen. Kroppen gir uttrykk for at den har lavt blodsukker, selvom den ikke har det. Jeg har en mistanke om at det kan være grunnen til at jeg begynte å legge på meg i utgangspunktet. Også har det bare fortsatt selv på gode dager fordi jeg ble vandt til å spise sånn.

 

Jeg ser noen små endringer på kroppen, men må nok holde på litt til før endringene blir mer markant. Men magen er blitt flatere, og kinnbena har begynt å komme litt frem igjen. 

Planen var i utgangspunktet å holde meg til litt lavere kaloriinntak frem til nå, for en kickstart, og så øke litt med kaloriene så jeg lå litt mindre i underskudd. Men tror jeg fortsetter sånn jeg har gjort til nå frem til påske, det går såpass fint at jeg ikke ser utfordringen med å fortsette. 

 

-M

Anonymkode: 26c46...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

5 uker siden jeg begynte, og det går fremdeles overraskende bra. Jeg har jo hatt noen dager der jeg hungrer mer, men klarer fint å holde meg til den dagens kalorimengde. Magen min har tilpasset seg den nye mengden også, så er stort sett ikke mer plass etter at jeg har spist.

Har sett at de dagene jeg er mer sulten/ snopesyk er dager kroppen min gjerne er på vei til å bli dårlig ( har nevnt det tidligere at pga sykdom så kan jeg ikke trene). Noe som er veldig interessant da det faktisk kan være en del av sykdommen. Kroppen gir uttrykk for at den har lavt blodsukker, selvom den ikke har det. Jeg har en mistanke om at det kan være grunnen til at jeg begynte å legge på meg i utgangspunktet. Også har det bare fortsatt selv på gode dager fordi jeg ble vandt til å spise sånn.

 

Jeg ser noen små endringer på kroppen, men må nok holde på litt til før endringene blir mer markant. Men magen er blitt flatere, og kinnbena har begynt å komme litt frem igjen. 

Planen var i utgangspunktet å holde meg til litt lavere kaloriinntak frem til nå, for en kickstart, og så øke litt med kaloriene så jeg lå litt mindre i underskudd. Men tror jeg fortsetter sånn jeg har gjort til nå frem til påske, det går såpass fint at jeg ikke ser utfordringen med å fortsette. 

 

-M

Anonymkode: 26c46...516

Hvor mange kcal?

Anonymkode: 50449...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Planen var i utgangspunktet å holde meg til litt lavere kaloriinntak frem til nå, for en kickstart, og så øke litt med kaloriene så jeg lå litt mindre i underskudd. Men tror jeg fortsetter sånn jeg har gjort til nå frem til påske, det går såpass fint at jeg ikke ser utfordringen med å fortsette. 

-M

Anonymkode: 26c46...516

What could possibly go wrong!

Anonymkode: bfe9c...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ned! Vi skal henvises for IVF om et par uker, og vekten min er ikke forenelig med IVF. 

Vekten i går viste 101,4 kg, BMI 38,2. Må ned på BMI 33 før vi får gjennomføre. Nøyaktig er det 13,8 kg, men mer er fint!

Første delmål er å komme under 100 kg før 1. mars. 

Deretter 10 kg til etter påske. 

Ambisiøst, men jeg MÅ. 

Har kjøpt tilgang på FlexiKost. Nydelig å slippe å regne ut hva jeg skal spise. Ligger på drøyt 1700 kcal nå. Spiser så mye at jeg ikke får i meg all maten i mengde, men jeg tror jeg ligger rundt det likevel. 

Anonymkode: 855a8...387

Heeii! Du og jeg er i samme båt! 😄 

Jeg har kommet litt lengre enn deg,da... Jeg var 103 kg for noen år siden, gikk ned 20 kg og hadde et fullforsøk. Etter to innsett gikk jeg dessverre opp ca 10 kg, og nå jobber jeg med å ta de av igjen, siden vi har egg på frys vi gjerne vil sette inn.

LYKKE TIL! You can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, FlyBabe skrev:

Heeii! Du og jeg er i samme båt! 😄 

Jeg har kommet litt lengre enn deg,da... Jeg var 103 kg for noen år siden, gikk ned 20 kg og hadde et fullforsøk. Etter to innsett gikk jeg dessverre opp ca 10 kg, og nå jobber jeg med å ta de av igjen, siden vi har egg på frys vi gjerne vil sette inn.

LYKKE TIL! You can do it!

Lykke til du også! Hvor lang tid brukte du på nedgang sist? 

Anonymkode: 855a8...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.2.2019 den 19.00, Mayoo skrev:

Eller kan du prøve å lage sånne proteinrundstykker av cottage cheese. Bare Google det så får du opp mange oppskrifter☺️

De rundstykkene er så kvalmende at man er garantert å gå ned vekt hvis de skal være en stor del av dietten. Holdt seriøst på å kaste opp når jeg fikk servert et ....  Grøss.

Anonymkode: 7f01f...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De rundstykkene er så kvalmende at man er garantert å gå ned vekt hvis de skal være en stor del av dietten. Holdt seriøst på å kaste opp når jeg fikk servert et ....  Grøss.

Anonymkode: 7f01f...5f5

Syns de er gode jeg ☺️ Men er mange forskjellige oppskrifter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 9.03, AnonymBruker skrev:

Lykke til du også! Hvor lang tid brukte du på nedgang sist? 

Anonymkode: 855a8...387

ca 1, 5 år. Men jeg var ikke like flink hele tiden, så jeg kunne nok ha gjort det kjappere med den kunnskapen jeg har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stålsatt meg for mandagens veiing. 

Jeg har kost meg i helga. Fredag og lørdag ble tellefrie dager. Trykte ikke akkurat i meg alt mulig av alt. Men på fredag ble det kake, jeg fikk endelig prøve den nye Oreo Delux på McDonald, koste meg med litt sjokolde og chips uten og måtte veie noe som helst.

Planen var å gå tilbake til telling lørdag, men de nye sjokoldeplatene fristet, og jeg ville ha meg en test på dem. Tror jeg spise rundt 130gram uten å ha veid dem. Prøvde og en ny chips, men ble heller ikke kjempe mye chips denne dagen.

Søndag, da telte jeg, men mer kake i forening, jeg ønsker å ha middagsrestene fra lørdag (m/creme fraish og en del kalorier). Endte opp med å gå over «budsjettet», men jeg trengte denne helga.

Om jeg har lært en ting av alle historiene på vektklubben, så er det at du må ha lov til å ha noen dager. Kanskje ikke anbefalt å ha dem 3 dager på rad 😅 men jeg kjente at jeg virkelig trengte denne helga. Jeg er nå enda mer motovert til å komme tilbake på telle-sporet og fortsette ferden nedover 🎉

Stålsatte meg, tenkte vekta kom til å vise 82 tallet igjen. Neida 80,8. Denne helga og endelig vises 80-tallet 😮 

Jeg er glad 🎉 jeg følte meg litt stuck på 81-tallet når jeg har hatt samme vekt i 2 uker, kanskje mitt håp om å sjokkere kroppen med litt ekstra kalorier har fungert 🤔 eller kanskje kiloene vil komme smygende de neste dagene 😬 

Uansett, mandagens veiing er unnagjort, og jeg er happy 🎉😊 blir litt feiring med en skål bringebær i kveld 😄👍🏻

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 70-grensa igjen :(

Har spist for mye av det som trigger blodsukker -> insulin -> fettlagring.

Ny uke – nye muligheter! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned siden forrige uke, vekta ligger nå på 100,4 kg. Målet om å være under 100 kg til 1. mars er innen rekkevidde. 😀

Anonymkode: 855a8...387

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da «flytter» jeg inn her jeg også. Veier nå 94 (😭😭😭) så nå er det streng lavkarbo!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden fredag har jeg hatt null kontroll over kostholdet mitt. Det er nesten som om kroppen min aktivt "går inn for" å hindre vektnedgang 😮 Har spist masse dritt, og i dag klarte jeg ikke holde meg. Igjen. Veide 2,5 kg mer enn på fredag i dag tidlig, men er sikker på at mye er vann etter helga. 

Vektnedgang er så sinnssykt slitsomt i perioder, men jeg vet jeg må fortsette. Jeg har gitt andre her inne råd om å bare fortsette, ikke gi opp etc., men det er søren meg vanskelig å følge mitt eget råd 😂😭

Anonymkode: 6a151...ceb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden fredag har jeg hatt null kontroll over kostholdet mitt. Det er nesten som om kroppen min aktivt "går inn for" å hindre vektnedgang 😮 Har spist masse dritt, og i dag klarte jeg ikke holde meg. Igjen. Veide 2,5 kg mer enn på fredag i dag tidlig, men er sikker på at mye er vann etter helga. 

Vektnedgang er så sinnssykt slitsomt i perioder, men jeg vet jeg må fortsette. Jeg har gitt andre her inne råd om å bare fortsette, ikke gi opp etc., men det er søren meg vanskelig å følge mitt eget råd 😂😭

Anonymkode: 6a151...ceb

https://www.iform.no/hva-er-ghrelin/

Anonymkode: efa68...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var jeg 72 kg og innenfor normal BMI. I dag er jeg 72.6kg, og selv om jeg vet at vekten svinger naturlig, så er det litt irriterende, spesielt siden jeg er supernøye på all mat og drikke, og spiser færre kalorier enn jeg trenger. 

I tillegg skal jeg på en konferanse i morgen der det blir god middag, hotellfrokost og noe alkohol, så vekten går nok opp innen fredag.. samtidig så tenker jeg at livet skjer hele veien, og av og til må det være rom for litt utskeielser.

Endret av Nixnick
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forrige uke var en fantastisk uke. Jeg makset antall skritt på én dag - gikk over 40 000 skritt på én dag, følte meg veldig flink. :) Det ble mellom 30-40 000 skritt daglig nesten hver dag forrige uke. Hvorfor? Veeel. Shoppingferie alene i London. :sjenert: 

Nåvel. Nå ligger jeg rett ut, influensa deluxe. Såpass dårlig var jeg at jeg endte opp på legevakta, og det er rart med det, hvordan man merker at man har gått ned, når de ikke engang tenker på vekt eller lignende, de bare spør meg om sånne vanlige ting jeg føler de skal spørre om. Før, hvis jeg har vært hos lege, så er det alltid en eller annen som skal prate om vekta. Og ofte har jeg følt at vekta har kommet i "veien for" den virkelige sykdommen. Altså, ja, det er bra å gå ned i vekt og bla bla bla, men ikke alt skyldes overvekten, om jeg kan si det på den måten.

Og jeg har ihvertfall fått konstatert at jeg, utover å ha blitt rammet ganske hardt av influensa, ellers er frisk som en fisk, dvs normal EKG, fint blodtrykk, blodsukker osv. Så vel, sånn kan det gå. Nå ligger jeg under dyna og synes litt synd på meg selv, også fordi jeg vil trene. Men det er helt uaktuelt med høy feber, så vel. Det blir Netflix og soving om hverandre. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Zenobia skrev:

Jeg har trimmet litt i går og i dag. Kanskje jeg fortsetter med det resten av uka :ninja:

Heia heia! :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenobia skrev:

Jeg har trimmet litt i går og i dag. Kanskje jeg fortsetter med det resten av uka :ninja:

Super innstilling :trene:

Anonymkode: f57b9...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...