Gjest RoNo Skrevet 30. april 2020 #2021 Del Skrevet 30. april 2020 35 minutter siden, kahaki skrev: Merker at det ikke går like fort lenger, og det er vanskelig å holde motivasjonen like høyt oppe. Å skrive det ned her hjelper masse. I morgen tilbringes hele dagen i bil, og jeg skal lage omelettmuffins så jeg ikke ryker på snop på veien. Det hørtes smart ut. Her går det fortsatt så det griner denne uken. Gleder meg faktisk til i morgen. Tygger så mye nikotin tyggis at jeg ikke er sulten eller godtesyk. Tror jeg må trappe ned tyggingen om et par uker, men enn så lenge er alt bra. Jeg skulle slutte å røyke når jeg ble 68 kg, men drev hele tiden med selvsabotering når jeg nærmet meg målet. Usikker på hva som var utslagsgivende for å slutte nå, tror innerst inne det var at jeg ikke har lyst å dra å handle hele tiden nå i koronatiden. Og jeg har jo ikke lyst å kjøpe mange esker på en gang, for da ser man jo hvor dyrt det er. Selvbedrag Jaja, både slanking og røykeslutt går bedre enn forventet. Det er lettere å holde motivasjonen når man ser resultat. Det er også kjedelig når man sitter fast. Da er det best å se det hele bildet. Hvor mange kg har man gått ned totalt, ikke siste uka. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 30. april 2020 #2022 Del Skrevet 30. april 2020 For en motivasjon å lese @RoNo - jeg er så imponert over at du gjør begge deler på en gang, og jeg gleder meg til å følge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 30. april 2020 #2023 Del Skrevet 30. april 2020 Akkurat nå, kahaki skrev: For en motivasjon å lese @RoNo - jeg er så imponert over at du gjør begge deler på en gang, og jeg gleder meg til å følge. Tusen takk @kahaki. Jeg skal sørge for å oppdatere. Det er lettere å holde motivasjonen oppe når vi er flere. Det er ingen av mine venner som holder på med livsstilsendring så det blir ikke samme støtte der. Faktisk så er det mer sabotasje. Det skader ikke å ta seg et glass (drikker nesten ikke alkohol når jeg er på vei ned i vekt for da går det senere), vi kan jo kose oss litt... Jeg er sikker på jeg ikke er alene om å føle på dette. Uansett mannen er bortreist, og kroppen er merkbart endret siden han dro. Jeg er sikker på han blir imponert og stolt, i så stor grad at han ikke saboterer 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. april 2020 #2024 Del Skrevet 30. april 2020 2 timer siden, kahaki skrev: Merker at det ikke går like fort lenger, og det er vanskelig å holde motivasjonen like høyt oppe. Å skrive det ned her hjelper masse. I morgen tilbringes hele dagen i bil, og jeg skal lage omelettmuffins så jeg ikke ryker på snop på veien. Det går kanskje ikke så fort alltid, men det går ikke i det heletatt hvis du slutter og hopper tilbake i gamle spor. Husk at til og med snegler kommer seg framover! ❤️ Og se på deg, som planlegger mat og greier 🥳🥳 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. april 2020 #2025 Del Skrevet 30. april 2020 1 time siden, RoNo skrev: Det hørtes smart ut. Her går det fortsatt så det griner denne uken. Gleder meg faktisk til i morgen. Tygger så mye nikotin tyggis at jeg ikke er sulten eller godtesyk. Tror jeg må trappe ned tyggingen om et par uker, men enn så lenge er alt bra. Jeg skulle slutte å røyke når jeg ble 68 kg, men drev hele tiden med selvsabotering når jeg nærmet meg målet. Usikker på hva som var utslagsgivende for å slutte nå, tror innerst inne det var at jeg ikke har lyst å dra å handle hele tiden nå i koronatiden. Og jeg har jo ikke lyst å kjøpe mange esker på en gang, for da ser man jo hvor dyrt det er. Selvbedrag Jaja, både slanking og røykeslutt går bedre enn forventet. Det er lettere å holde motivasjonen når man ser resultat. Det er også kjedelig når man sitter fast. Da er det best å se det hele bildet. Hvor mange kg har man gått ned totalt, ikke siste uka. Lykke til videre. For en innsats! Bra du er kvitt røyken - for godt denne gang 🌟🌟🌟 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 30. april 2020 #2026 Del Skrevet 30. april 2020 2 timer siden, addict skrev: Man kan dessverre ikke alltid stole på speilet. Jeg ser feitere ut nå enn jeg gjorde før min siste graviditet selv om jeg er 6 kilo lettere enn før-bildene jeg sammenligner med. Jeg trodde bare jeg var feit, men jeg regnes snart som normalvektig og det er rett og slett masse løs hud som må opereres bort. Derfor går heller ikke målebåndet ned slik det burde. Men jeg er helt enig med deg. Vei, mål og ta bilder. For de aller fleste så vil det definitivt fungere og være det beste. Ikke bare vekt 😊 Bare en liten digresjon til alle de som har født barn eller vært veldig overvektige 😊 Vi er jo forskjellige 😊 For meg feks så er fokuset fett vs muskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2027 Del Skrevet 30. april 2020 Jeg er med her. Jeg har vært syk med corona og gikk opp en del i påska. Nå raser jeg ned ved å kutte ut sukker og spise masse grønnsaker. Vil mistenke jeg har gått ned 5 kilo på to uker, minst. Jeg har ikke vekt her, så det må jeg skaffe meg, men jeg tenker jeg sikkert veier 75 nå på 165 cm Anonymkode: 36be0...704 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. april 2020 #2028 Del Skrevet 30. april 2020 48 minutter siden, Fallabella skrev: Vi er jo forskjellige 😊 For meg feks så er fokuset fett vs muskler. Hos meg og, men jeg har veldig mye heng på magen og det ser ut som jeg har mye flesk når det er hud. Så det må opereres 😊 Ikke at det er så viktig, men jeg er nok ikke alene i å ha enkelte utfordringer som gjør at ikke alt er riktig for alle så jeg følte bare for å presisere det ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 30. april 2020 #2029 Del Skrevet 30. april 2020 @RoNo det er fort sabotører som ikke mener det. Heldigvis spiser mannen min alt jeg lager til oss og trives med et sunt kosthold. Vi er opprinnelig ganske «sunne» men åresvis med kjærlighet for god mat og drikke (og hverandre!) endret kroppen og hodet. Ellers er familien min værst, uten å mene det. Alle er «tynne» og spreke, det lages ofte masse mat når alle samles. Det er alltid mye mat. Så nå får jeg øvet meg litt helgen på porsjonsstørrelser og ikke bare spise fordi vi sitter til bords. Takk @addict, sånne meldinger betyr så mye. Jeg eier virkelig ikke tålmodighet, men leste noe fint i sted: Results happen over time, not overnight. Jeg øver meg veldig på tålmodighet på alt i livet. Etter mange års sykdom vil jeg liksom bare leve igjen, men verden har jo gått videre og følger definitivt ikke mitt nåværende tempo. Jeg vil at alt bare skal «ordne seg» med et knips så er liksom livet som det var før sykdom, men så har jeg innsett to ting: Livet vil ikke bli som før, men kan være like fint. Og etterhvert ser man løsninger, hvis man gir det litt tid. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 30. april 2020 #2030 Del Skrevet 30. april 2020 1 time siden, addict skrev: Hos meg og, men jeg har veldig mye heng på magen og det ser ut som jeg har mye flesk når det er hud. Så det må opereres 😊 Ikke at det er så viktig, men jeg er nok ikke alene i å ha enkelte utfordringer som gjør at ikke alt er riktig for alle så jeg følte bare for å presisere det ❤️ Nei sant det. Jeg har forsåvidt noe heng pga fødsler og alder, helt nederst på magen, men det har til nå trekt seg greit tilbake når fetter har blitt borte. Jeg måler midje rett under navelen. Får se denne gangen om huden lar seg flate ut eller om det har blitt heng.. Jeg ser i speilene at midjen er smalere øverst. Jojo slanking har vært min greie å er slitsomt.. Veldig fin tråd det her 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. april 2020 #2031 Del Skrevet 30. april 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Nei sant det. Jeg har forsåvidt noe heng pga fødsler og alder, helt nederst på magen, men det har til nå trekt seg greit tilbake når fetter har blitt borte. Jeg måler midje rett under navelen. Får se denne gangen om huden lar seg flate ut eller om det har blitt heng.. Jeg ser i speilene at midjen er smalere øverst. Jojo slanking har vært min greie å er slitsomt.. Veldig fin tråd det her 😊 Ja sinnsykt mye god motivasjon og inspirasjon 😍😍 I dag har jeg kjøpt en del klær som jeg gleder meg til å bruke i høst når jeg er ferdig med operasjonene 🙊 tettsittende og korte topper som krever flat mage 😍 Gleder meg så jeg går på veggen 🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 30. april 2020 #2032 Del Skrevet 30. april 2020 På 29.4.2020 den 12.55, addict skrev: Jeg bruker aktivitetsklokke for å få en indikasjon på hvor mye jeg beveger meg i løpet av en dag og da også forbrenner, også teller jeg kaloriene. Ikke så mye mer hokus pokus enn det, og dessverre et veldig kjedelig svar 🙊 Hva står du fast på? 😊 Jeg står bare fast. Fullstendig uten inspirasjon og matglede. Vekta går litt opp istedenfor ned, og jeg er lei. Har 18 kg igjen (legens ordre) og dette tar motet fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. april 2020 #2033 Del Skrevet 30. april 2020 6 minutter siden, Kath H. skrev: Jeg står bare fast. Fullstendig uten inspirasjon og matglede. Vekta går litt opp istedenfor ned, og jeg er lei. Har 18 kg igjen (legens ordre) og dette tar motet fra meg. Hm så leit å høre.. Jeg hadde et bryllup å gå ned til, så det var drivkraften min. Nå er jo bryllupet utsatt til neste år og jeg skal ned de siste 7 kiloene pga bukplastikk og brystreduksjon. Så det er jo noen veldig sterke motivasjonsfaktorer der. Hva er grunnen til at du vil ned i vekt? Hva vil det si for deg å være der du er nå kontra dit du har lyst til å være? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 30. april 2020 #2034 Del Skrevet 30. april 2020 @Kath H. når jeg er helt tom for matinspirasjon pleier jeg å lage «Rikshospitalets grønnsakssuppe». Lager en stor gryte og har en ukes tid. Da får man lyst på mat etterpå for å si det sånn. Ellers kan det være lurt å kjøpe/lage en matplan. Jeg har kjøpt en fullstendig meny: frokost, mellommåltider og middag +. Da er det liksom forhåndsbestemt, og jeg spiser det samme hver uke. Ellers er spørsmålene fra @addict viktig å svare på. Det er dessverre motivasjon som må til for å klare dette, og da er det lurt å vite hvorfor/hvordan man motiveres. Jeg finner masse motivasjon her inne og håper du også gjør det. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 30. april 2020 #2035 Del Skrevet 30. april 2020 2 timer siden, kahaki skrev: @Kath H. når jeg er helt tom for matinspirasjon pleier jeg å lage «Rikshospitalets grønnsakssuppe». Lager en stor gryte og har en ukes tid. Da får man lyst på mat etterpå for å si det sånn. Ellers kan det være lurt å kjøpe/lage en matplan. Jeg har kjøpt en fullstendig meny: frokost, mellommåltider og middag +. Da er det liksom forhåndsbestemt, og jeg spiser det samme hver uke. Ellers er spørsmålene fra @addict viktig å svare på. Det er dessverre motivasjon som må til for å klare dette, og da er det lurt å vite hvorfor/hvordan man motiveres. Jeg finner masse motivasjon her inne og håper du også gjør det. Lykke til! Jeg følger også en plan. Har kostholdsplan laget av en som er utdannet i faget. Det gjør at jeg tenker lite i forhold til valg. Veier opp mat og spiser det som står. Kan hende det er lettende. På lørdag avviker jeg, spiser noe jeg fyser veldig etter av mat. Jeg liker rutiner, trives med at ting er enkelt. Motivasjonen kommer i fra et indre ønske hos meg, jeg vil gjerne være stolt av meg selv og for min del er vekt og form en del av det. Jeg er også singel så det ligger nok et ønske om at noen skal synes jeg er attraktiv 😅 Gleden ved å dele mestring med andre er stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 30. april 2020 #2036 Del Skrevet 30. april 2020 3 timer siden, addict skrev: Hm så leit å høre.. Jeg hadde et bryllup å gå ned til, så det var drivkraften min. Nå er jo bryllupet utsatt til neste år og jeg skal ned de siste 7 kiloene pga bukplastikk og brystreduksjon. Så det er jo noen veldig sterke motivasjonsfaktorer der. Hva er grunnen til at du vil ned i vekt? Hva vil det si for deg å være der du er nå kontra dit du har lyst til å være? Jeg må. Har ødelagte ledd (ikke på grunn av overvekt). De tåler ikke mer rett og slett. Når jeg har gått ned 18 kg til er jeg fremdeles lett overvektig, men ikke ødeleggende for kroppen. Så har jeg så lyst på en pen kjole 😊 Følger med deg her i tråden, du er så flink! 3 timer siden, kahaki skrev: @Kath H. når jeg er helt tom for matinspirasjon pleier jeg å lage «Rikshospitalets grønnsakssuppe». Lager en stor gryte og har en ukes tid. Da får man lyst på mat etterpå for å si det sånn. Ellers kan det være lurt å kjøpe/lage en matplan. Jeg har kjøpt en fullstendig meny: frokost, mellommåltider og middag +. Da er det liksom forhåndsbestemt, og jeg spiser det samme hver uke. Ellers er spørsmålene fra @addict viktig å svare på. Det er dessverre motivasjon som må til for å klare dette, og da er det lurt å vite hvorfor/hvordan man motiveres. Jeg finner masse motivasjon her inne og håper du også gjør det. Lykke til! Hva er den grønnsakssuppen? Den har jeg ikke hørt om før.. Hvor har du kjøpt matplan? Trenger noe fast, enkelt, som er lett å lage! Takk for svar begge to 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. april 2020 #2037 Del Skrevet 30. april 2020 23 minutter siden, Kath H. skrev: Jeg må. Har ødelagte ledd (ikke på grunn av overvekt). De tåler ikke mer rett og slett. Når jeg har gått ned 18 kg til er jeg fremdeles lett overvektig, men ikke ødeleggende for kroppen. Så har jeg så lyst på en pen kjole 😊 Følger med deg her i tråden, du er så flink! Hva er den grønnsakssuppen? Den har jeg ikke hørt om før.. Hvor har du kjøpt matplan? Trenger noe fast, enkelt, som er lett å lage! Takk for svar begge to Hvordan er du som person da? Er du skippertaksperson som motiveres av rask framgang eller er du en person som helst vil slanke deg uten å "merke det"? Sliter du med overspising? Spiser du mye usunn mat? Jeg er en sånn person at jeg må slanke alt på en gang nesten. Stort kaloriunderskudd, rask framgang. Har tatt noen pauser underveis, men eller er det full rulle. Har likevel hatt en cheat day i uka fram til nå som det er hardkjør framover. Finn en rytme du trives med. Hvis du har hatt stabil vekt lenge så er det kanskje bare en ekstra gåtur om dagen som vil dytte deg i riktig retning. Eller kanskje det er andre grep som gjør vegen lettere. Ta sunnere valg. Jeg har ei venninne som gikk ned 40 kilo og har holdt vekta i 10 år. Hun sa at det hun fortsatt gjør er å spise all mat fra frokosttallerken. Altså middagen fyller opp en liten tallerken. Da får hun akkurat spist nok men får likevel følelsen av at hun har spist masse, slik at hun ikke overspiser. Hver gang hun er fysen på noe godt så spiser hun 1-2 knekkebrød eller brødskiver med pålegg og venter 30 min. Er hun fortsatt fysen på noe snop da så spiser hun noe snop. Hvis ikke så var hun rett og slett bare sulten. Og i 70% av tilfellene så var maten hun spiste nok. Selvfølgelig kan hun planlegge å både kose seg og snope og spise en større middag også, men det har blitt hverdagsrutinen hennes fordi det var der skoen trykket for hennes del. Synes det var råd verdt å ta med seg også i en slankeprosess. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 30. april 2020 #2038 Del Skrevet 30. april 2020 1 time siden, Kath H. skrev: Hvor har du kjøpt matplan? Trenger noe fast, enkelt, som er lett å lage! Jeg har kjøpt Thor Foseid (?) sin, Spør Thor på Facebook. Jeg følger ikke opplegget rundt han ellers og står ikke inne for meningene hans, men måltidene er gode og passer meg. Kjøpt 4 ukers kostplan som rulleres og jeg faster litt sporadisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2039 Del Skrevet 30. april 2020 Jeg har lenge hatt lyst til å gå mer ned i vekt, og endelig gikk jeg skikkelig inn for det. Vektnedgangen går greit, men jeg merker at jeg er konstant kald. Hvordan er det med dere? Er det noe med kroppstemperaturen og kaloriunderskudd? Er alltid kald på føtter og hender, selv med de fine temperaturene vi har hatt de siste ukene. Anonymkode: 68c79...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 30. april 2020 #2040 Del Skrevet 30. april 2020 (endret) 11 timer siden, kahaki skrev: Takk @addict, sånne meldinger betyr så mye. Jeg eier virkelig ikke tålmodighet, men leste noe fint i sted: Results happen over time, not overnight. Jeg øver meg veldig på tålmodighet på alt i livet. Etter mange års sykdom vil jeg liksom bare leve igjen, men verden har jo gått videre og følger definitivt ikke mitt nåværende tempo. Jeg vil at alt bare skal «ordne seg» med et knips så er liksom livet som det var før sykdom, men så har jeg innsett to ting: Livet vil ikke bli som før, men kan være like fint. Og etterhvert ser man løsninger, hvis man gir det litt tid. Kjenner meg så igjen i det du skriver. Eier ikke tålmodighet, men likte sitatet ditt. Har vel innsett at dette vil ta tid. Etter flere år med sykdom og naturlig nok vært lite aktiv kom det fort på for mange kilo... Jobber meg sakte men sikkert nedover igjen nå, selv om jeg helst skulle hatt resultater raskere 😂 Jeg har de siste ukene gått en del turer, merker det gjør noe med søtsuget. Før satt jeg nok for lenge i sofaen om kvelden. Nå er det først tur i en times tid, så hjem til sofaen. Er da så sliten at jeg ikke orker å kjenne etter om jeg har lyst på noe 😂 Er spent på veiing i morgen, forrige uke var resultatet ingenting! Verken opp eller ned... Det gjør noe med motivasjonen, så håper på bedre resultat i morgen! Endret 30. april 2020 av Leanne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå