Gjest Albbas Skrevet 29. juni 2020 #2801 Del Skrevet 29. juni 2020 15 minutter siden, SPOCA said: Så hyggelig å bli nevnt! Jeg har dessverre ingen gode tips og råd til blogger etc. Må innrømme at jeg holder meg langt unna slikt, holder meg til eventuelt KG. Føler det er så mange inntrykk, og jeg vil liksom gjøre "min greie" helt for meg selv. Jeg er sikkert rar, men er litt lei hele bloggsfæren om jeg skal være ærlig. Jeg har tenkt tanken på bok. Skal jeg gi ut noe, må det bli bok og ikke blogg. Men føler jeg ikke er helt der ennå altså, har jo noen kilo igjen fortsatt, og synes det er litt deilig å ikke fokusere for mye på vektnedgang også. Litt stillstand nå i ferien (dvs verken opp eller ned), og det er helt greit. Men én dag, hehe. Forstår deg godt, jeg syns det er vanskelig å finne noe bra, for det er mye som er så bastant, eller opphengt i detaljer. Jeg er ikke så bevandret i bloggsfæren heller. Men de gangene du skriver om dine erfaringer er det en enorm motivasjon, du har mye klokt å si, og jeg hadde glatt kjøpt en bok hvis du skrev en. 😁👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 29. juni 2020 #2802 Del Skrevet 29. juni 2020 13 minutter siden, Albbas skrev: Forstår deg godt, jeg syns det er vanskelig å finne noe bra, for det er mye som er så bastant, eller opphengt i detaljer. Jeg er ikke så bevandret i bloggsfæren heller. Men de gangene du skriver om dine erfaringer er det en enorm motivasjon, du har mye klokt å si, og jeg hadde glatt kjøpt en bok hvis du skrev en. 😁👏 Takk for det. Det får bli et prosjekt om noen år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi1987 Skrevet 29. juni 2020 #2803 Del Skrevet 29. juni 2020 Gikk ned 2,6 kilo første uka da jeg begynte å telle kalorier, og mesteparten var vann. Så andre uka hadde jeg stabilisert meg tydeligvis, og gikk ikke ned noe mer. Men her om dagen løsna det, og jeg gikk ned 1,3 kilo til! Så da har jeg gått ned nesten 4 kilo på 22 dager 😄 har igjen fem dager til mitt første delmål, om må gå ned 0,5 kilo innen da! Krysser fingrene! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 29. juni 2020 #2804 Del Skrevet 29. juni 2020 3 timer siden, Yoshi1987 skrev: Gikk ned 2,6 kilo første uka da jeg begynte å telle kalorier, og mesteparten var vann. Så andre uka hadde jeg stabilisert meg tydeligvis, og gikk ikke ned noe mer. Men her om dagen løsna det, og jeg gikk ned 1,3 kilo til! Så da har jeg gått ned nesten 4 kilo på 22 dager 😄 har igjen fem dager til mitt første delmål, om må gå ned 0,5 kilo innen da! Krysser fingrene! Det klarer du lett 😎 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2805 Del Skrevet 29. juni 2020 Jeg var på shopping i helga og fikk på meg (og kjøpte) en nydelig kjole i størrelse medium!😭 FOR en følelse. I fjor sommer brukte jeg størrelse 48 i kjoler. Jeg veier 94 kg (175cm) og bruker vanligvis L, denne kjolen var nok romslig i størrelsen😂 Men fortsatt så deilig å kunne kjøpe klær i vanlige butikker og føle seg vel. Ikke gå ut av prøverommet med med en klump i magen som setter en demper for resten av dagen. Anonymkode: 8bb25...2e9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 29. juni 2020 #2806 Del Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på shopping i helga og fikk på meg (og kjøpte) en nydelig kjole i størrelse medium!😭 FOR en følelse. I fjor sommer brukte jeg størrelse 48 i kjoler. Jeg veier 94 kg (175cm) og bruker vanligvis L, denne kjolen var nok romslig i størrelsen😂 Men fortsatt så deilig å kunne kjøpe klær i vanlige butikker og føle seg vel. Ikke gå ut av prøverommet med med en klump i magen som setter en demper for resten av dagen. Anonymkode: 8bb25...2e9 U go girl! 🔥🔥 Kjenner til følelsen, har byttet ut hele garderoben og har kjøpt så mye SEXY 😍😍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi1987 Skrevet 30. juni 2020 #2807 Del Skrevet 30. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på shopping i helga og fikk på meg (og kjøpte) en nydelig kjole i størrelse medium!😭 FOR en følelse. I fjor sommer brukte jeg størrelse 48 i kjoler. Jeg veier 94 kg (175cm) og bruker vanligvis L, denne kjolen var nok romslig i størrelsen😂 Men fortsatt så deilig å kunne kjøpe klær i vanlige butikker og føle seg vel. Ikke gå ut av prøverommet med med en klump i magen som setter en demper for resten av dagen. Anonymkode: 8bb25...2e9 Samme her! Fikk arbeidsbukse på jobben for tre uker siden som satt som et pølsedkinn og skar seg inn i sidene og i magen. I dag så er den faktisk litt løs!! Vi må huske på denne gode følelsen! Du er flink!! Størrelse M er jo lite 😃😃 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bayley Skrevet 30. juni 2020 #2808 Del Skrevet 30. juni 2020 101 kg!! 9. mai veide jeg 109,5. Begynner å bli godt kjent med egen vekt nå, og ser at jeg faktisk går opp 2-3 kg når jeg har mensen. Djises! Også mister jeg de over natten noen dager etterpå. Innmari demotiverende, men etter to runder nå så skjønner jeg hva som skjer. Har også funnet ut at om jeg er fysen/sulten så er det helt gull med en løpetur, da forsvinner all matlyst og jeg blir full av energi! altså, hvorfor har jeg ikke gjort dette før??! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2809 Del Skrevet 30. juni 2020 Etter å ha vært omtrent på stedet hvil, har jeg endelig gått ned 1kg! Lite, men er bare så lettet for at det endelig ble endring ❤️❤️❤️ Gir mer motivasjon! har ikke vært aktiv på denne tråden før, men måtte bare dele 😄 motoverende å lese om deres fremgang! Sterke og dyktige folk! ❤️ Anonymkode: 784e7...621 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 30. juni 2020 #2810 Del Skrevet 30. juni 2020 3 timer siden, Bayley skrev: 101 kg!! 9. mai veide jeg 109,5. Begynner å bli godt kjent med egen vekt nå, og ser at jeg faktisk går opp 2-3 kg når jeg har mensen. Djises! Også mister jeg de over natten noen dager etterpå. Innmari demotiverende, men etter to runder nå så skjønner jeg hva som skjer. Har også funnet ut at om jeg er fysen/sulten så er det helt gull med en løpetur, da forsvinner all matlyst og jeg blir full av energi! altså, hvorfor har jeg ikke gjort dette før??! Fy flate! Det er godt gjort å dra seg ut på tur på den måten! Jeg klarer ikke å løpe... hvordan får dere til??? 😂😂 Selv merker jeg at to økter med styrketrening i uka demper matlyst/søtsug, jeg blir generelt mer motivert til å spise riktig når jeg har trent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 30. juni 2020 #2811 Del Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Fy flate! Det er godt gjort å dra seg ut på tur på den måten! Jeg klarer ikke å løpe... hvordan får dere til??? 😂😂 Selv merker jeg at to økter med styrketrening i uka demper matlyst/søtsug, jeg blir generelt mer motivert til å spise riktig når jeg har trent. Jeg har alltid hatt det sånn. Har ikke lyst til å ødelegge treningsresultatet ved å spise dårlig Mange som rynker på nesa når jeg sier det, men det er bare sånn for meg! Noen må starte med godt kosthold, men for meg har det at jeg får trent (gåtur, styrke) mest å si, for da følger kostholdet automatisk etter for min del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2812 Del Skrevet 30. juni 2020 Beklager hvis dette er triggende for noen. Jeg har vekt som er koblet til fitbit-appen. Gjennom april gikk jeg opp fra 46kg til 50kg på grunn av mye kluss med hormonpreparater. Fra mai har jeg sakte men sikkert gått ned igjen og har holdt meg ganke stabilt på ca 46,5 kg gjennom hele juni. Min trivselsvekt er rundt 47,5kg, så jeg håper at jeg klarer å holde dette her fremover. Jeg har en lei tendens til å overspise i perioder der de psykiske vanskene mine forverres, men jeg håper at jeg på sikt klarer å holde meg innenfor dagsbehovet slik at jeg verken går opp eller ned i vekt. Jeg teller ikke kalorier, og det hadde nok heller ikke vært sunt for meg med min bakgrunn. Anonymkode: 66d2e...a22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 30. juni 2020 #2813 Del Skrevet 30. juni 2020 Jeg trente i går, men gikk med hodet først i en bøtte Hennig Olsen is.... Ut fra loggingen ser det ut som jeg fortsatt er i underskudd. Bra for dere som ikke blir sulten av å trene. Jeg må nok jobbe med å finne balansen mellom bevegelse og inntak. Har jo lyst å få mer muskler jeg også, men så var det dette å få bort magen da. Å som jeg ønsker det var en snarvei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 30. juni 2020 #2814 Del Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, RoNo skrev: Jeg trente i går, men gikk med hodet først i en bøtte Hennig Olsen is.... Ut fra loggingen ser det ut som jeg fortsatt er i underskudd. Bra for dere som ikke blir sulten av å trene. Jeg må nok jobbe med å finne balansen mellom bevegelse og inntak. Har jo lyst å få mer muskler jeg også, men så var det dette å få bort magen da. Å som jeg ønsker det var en snarvei. Så flink du er som trente i går! Jeg blir sulten av å trene jo, absolutt. Får i meg en banan og masse vann rett etter endt økt, og så spiser jeg lunsj/middag innen en time etter trening. Hvis ikke er humøret dårlig resten av dagen, har jeg lært prøver å fokusere på proteiner i måltidet jeg spiser etter trening. Husk at muskler forbrenner mer gjennom dagen, så hvis du har mulighet til å starte med styrke er det bare en fordel å gjøre det nå, i stedet for å vente på at vekta er der den skal være. Styrketreningen vil hjelpe forbrenningen jevnt over. Jeg prøver å få trent styrke 2 ganger i uka nå, men for meg koster det dessverre mye (smerter og dårlige dager etter økta). Det er ikke lett dette, men vi må bare gjøre så godt vi kan 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru.Smae Skrevet 30. juni 2020 #2815 Del Skrevet 30. juni 2020 9 minutter siden, RoNo skrev: Jeg trente i går, men gikk med hodet først i en bøtte Hennig Olsen is.... Ut fra loggingen ser det ut som jeg fortsatt er i underskudd. Bra for dere som ikke blir sulten av å trene. Jeg må nok jobbe med å finne balansen mellom bevegelse og inntak. Har jo lyst å få mer muskler jeg også, men så var det dette å få bort magen da. Å som jeg ønsker det var en snarvei. Selvsagt blir du sulten av å trene, det skulle jo egentlig bare mangle med tanke på at kroppen din bruker energi Får du i deg nok fett og proteiner? Ett tips kan være å lage klar ett næringsrikt måltid før du løper ut, da kan du bare varme det å spise når du kommer tilbake uten av is eller annen snacks blir fult så "tilgjengelig". Jeg løper mye og tidvis også langt (ultraløper) jeg pleier å lage klar 2-400g karbonadedeig, 1/2 avokado og det jeg liker av grønnsaker (agurk,paprika,rødløk) som jeg bare varmer opp litt i mikroen når jeg kommer hjem, tilsetter en spiseskje lettrømme og spiser dette sammen med godt med vann. Da har kroppen fått næring og væske, og det akutte behovet for alt mulig annet har roet seg eller forsvunnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 30. juni 2020 #2816 Del Skrevet 30. juni 2020 Takk for gode tips. Kan hende at en del av problemet var at jeg trente for sent... Protein var godt nok i går, men både fett og karbo var kanskje i nedre grense. (Før iskrem ). Men jeg er faktisk stolt over innsatsen ellers da. Var dårlig i dag, men tok en økt i badstuen så er bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru.Smae Skrevet 30. juni 2020 #2817 Del Skrevet 30. juni 2020 Akkurat nå, RoNo skrev: Takk for gode tips. Kan hende at en del av problemet var at jeg trente for sent... Protein var godt nok i går, men både fett og karbo var kanskje i nedre grense. (Før iskrem ). Men jeg er faktisk stolt over innsatsen ellers da. Var dårlig i dag, men tok en økt i badstuen så er bedre nå. Du har all grunn til å være stolt At man spiser litt i overkant med is en dag ødelegger ingenting på sikt Det er hva du gjør de resterende dagene i uken som gjelder. Har du forresten testet Diplom-is sin "Fruitero" is med smak av mango og røde bær? Kun 55 kcal pr.is! Kjempe god! Selges blant annet på Coop. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 30. juni 2020 #2818 Del Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, fru.Smae skrev: Du har all grunn til å være stolt At man spiser litt i overkant med is en dag ødelegger ingenting på sikt Det er hva du gjør de resterende dagene i uken som gjelder. Har du forresten testet Diplom-is sin "Fruitero" is med smak av mango og røde bær? Kun 55 kcal pr.is! Kjempe god! Selges blant annet på Coop. Mmmmmm. Takk for tips. Jeg er en isspiser og kunne sikkert spiser ertesuppe om det kom på pinne kjøpt former på TGR og puttet nutrilett med vanilje og bær i. Det var ok, når man hadde litt viljestyrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellifluous Skrevet 30. juni 2020 #2819 Del Skrevet 30. juni 2020 Har fortsatt å telle kalorier, opplever at det fungerer best for meg. Har nå gått ned 9,8 kg siden 12. april! Veldig fornøyd med det. Startvekten min var 114,8, og nå er jeg på 105. Det blir en stor seier å komme ned under 100, forhåpentligvis er det ikke så lenge til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2820 Del Skrevet 30. juni 2020 På 29.6.2020 den 11.29, SPOCA skrev: Så hyggelig å bli nevnt! Jeg har dessverre ingen gode tips og råd til blogger etc. Må innrømme at jeg holder meg langt unna slikt, holder meg til eventuelt KG. Føler det er så mange inntrykk, og jeg vil liksom gjøre "min greie" helt for meg selv. Jeg er sikkert rar, men er litt lei hele bloggsfæren om jeg skal være ærlig. Jeg har tenkt tanken på bok. Skal jeg gi ut noe, må det bli bok og ikke blogg. Men føler jeg ikke er helt der ennå altså, har jo noen kilo igjen fortsatt, og synes det er litt deilig å ikke fokusere for mye på vektnedgang også. Litt stillstand nå i ferien (dvs verken opp eller ned), og det er helt greit. Men én dag, hehe. Jeg liker veldig godt innstillingen din til livsstilsendring, og synes din måte å gå ned i vekt på virker både sunn og noe man kan trives med. Anonymkode: 66d2e...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå