Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil ned i komfortabel løpevekt. Jeg er 156 cm høy og målvakten er 49 kg. (godt innenfor normal bmi). Det høres kanskje lite ut for mange, men har en veldig sped benbygning og løper best når jeg er slank.

Jeg har lenge strevd med de siste sta 2-3 kiloene. Men nå vet jeg ikke om det er vekten som er blitt ødelagt eller om noe plutselig har "løsnet". Jeg har vært veldig stresset i det siste pga jobb, så har ikke hatt så mye matlyst og spist ganske mange men små porsjoner. 

11. april: 50,8

13.april: 50,5

15.april: 50,4

17.april: 49,6

Fortsetter det i denne farten er det jo en ukes tid så er jeg på målvakt. Noe som er veldig gøy, men jeg synes det kanskje går litt for fort? Ønsker en sunn vektnedgang. 

Anonymkode: 0bd9b...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, i dag så jeg endelig 6-tallet :hoppe: det tok bare 4 mnd, stagnerte skikkelig på 70,5. Forrige fredag var det 70 blank, og i dag? 69,4 😁 

Har ikke gjort noe annerledes heller, men hakket mer fokus på middagsporsjoner. Føles godt å endelig se noe nytt :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Navani skrev:

Ok, i dag så jeg endelig 6-tallet :hoppe: det tok bare 4 mnd, stagnerte skikkelig på 70,5. Forrige fredag var det 70 blank, og i dag? 69,4 😁 

Har ikke gjort noe annerledes heller, men hakket mer fokus på middagsporsjoner. Føles godt å endelig se noe nytt :)

For en drøm, gratulerer! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 kilo ca mellom bildene, samme bukse 😊 Fikk den ikke på meg for 17 kilo siden 🙈 Gøy å se framgang! 

*snip*

Endret av addict
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2020 den 11.38, AnonymBruker skrev:

Min badevekt også! Hvor kjøpte ny vekt? 

Anonymkode: d0176...2aa

Anbefaler Withings sin vekt. Litt dyr, men kjøpte min på power da jeg fikk -20% med DnbMastercard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått opp for meg at det bare er en måned til 17. mai. Og jeg har en bunad å komme inn i.  Jeg mener å huske at bunaden passet akkurat i fjor, og da veide jeg 3 kg mindre og var 4 cm mindre rundt midjen. Så da er motivasjonen på plass. Men 4 cm ned på en måned, er det mulig, tro?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.4.2020 den 11.25, addict skrev:

11 kilo ca mellom bildene, samme bukse 😊 Fikk den ikke på meg for 17 kilo siden 🙈 Gøy å se framgang! 

Veldig bra, for en forskjell! Men jeg måtte le høyt da det gikk opp for meg at det jeg trodde var en grusom tapet, bare er noe du har fått klistret på bildenef or å skjule bakgrunnen. Hvordan gjorde du det forresten, i en app?

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hulderen skrev:

Veldig bra, for en forskjell! Men jeg måtte le høyt da det gikk opp for meg at det jeg trodde var en grusom tapet, bare er noe du har fått klistret på bildenef or å skjule bakgrunnen. Hvordan gjorde du det forresten, i en app?

Hahaha hva liker du ikke det nye soverommet mitt? 😂😂

Ja brukte en photoshop app 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, addict skrev:

Veiedag, folkens!!! Hvordan har uken gått? 😍

Jo! Det skal jeg fortelle deg! Denne uka har jeg veid meg til dum komma dust kilo! :sur::ler2:  Jeg veide 69,1kg på onsdag, dagen etter hadde jeg svært lavt kaloriinntak(ustabil mental helse, spiser ikke alltid, blah, blah), så på torsdag var jeg plutselig 68,1. Og hva startet jeg på i dag morres? Sharkweek! Jeg faller alltid 1-2kg ned i vekt dagene før mens(bare vannvekt) for så å gå gradvis opp igjen. Glemmer alltid av at kroppen min gjør det der, og blir like forvirra hver gang... Så er sikkert rundt 69kg en plass sånn egentlig. 

-Sur Sokk

Anonymkode: 0b4b4...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo! Det skal jeg fortelle deg! Denne uka har jeg veid meg til dum komma dust kilo! :sur::ler2:  Jeg veide 69,1kg på onsdag, dagen etter hadde jeg svært lavt kaloriinntak(ustabil mental helse, spiser ikke alltid, blah, blah), så på torsdag var jeg plutselig 68,1. Og hva startet jeg på i dag morres? Sharkweek! Jeg faller alltid 1-2kg ned i vekt dagene før mens(bare vannvekt) for så å gå gradvis opp igjen. Glemmer alltid av at kroppen min gjør det der, og blir like forvirra hver gang... Så er sikkert rundt 69kg en plass sånn egentlig. 

-Sur Sokk

But girl, du er på 60-tallet!!!! 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ned i komfortabel løpevekt. Jeg er 156 cm høy og målvakten er 49 kg. (godt innenfor normal bmi). Det høres kanskje lite ut for mange, men har en veldig sped benbygning og løper best når jeg er slank.

Jeg har lenge strevd med de siste sta 2-3 kiloene. Men nå vet jeg ikke om det er vekten som er blitt ødelagt eller om noe plutselig har "løsnet". Jeg har vært veldig stresset i det siste pga jobb, så har ikke hatt så mye matlyst og spist ganske mange men små porsjoner. 

11. april: 50,8

13.april: 50,5

15.april: 50,4

17.april: 49,6

Fortsetter det i denne farten er det jo en ukes tid så er jeg på målvakt. Noe som er veldig gøy, men jeg synes det kanskje går litt for fort? Ønsker en sunn vektnedgang. 

Det der er usunt. Alt innen 40 tallet er sykelig så lenge du ikke er 130 cm høy. 

Anonymkode: 0acac...563

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Målvekt:55

Høyde:160

Startet på 69,7 01.februar

I dag 64,8.

Føler det går så himla tregt fordi jeg skeier ut veldig ofte 😅 nå ligger jeg og er sulten. @addict hvor lenge brukte du på vektnedgangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målvekt:55

Høyde:160

Startet på 69,7 01.februar

I dag 64,8.

Føler det går så himla tregt fordi jeg skeier ut veldig ofte 😅 nå ligger jeg og er sulten. @addict hvor lenge brukte du på vektnedgangen? 

Har brukt ca 9 mnd på 17 kilo. Shit tida flyr 🤯 hadde pause i 2 mnd mellom november og januar mtp jul osv da, hvor jeg var helt av diett og levde livet på julebord og alt som hører med julemat osv. Har gått opp 2-3 kilo og gått ned. Gått opp 2 kilo og gått ned. Osv. Så har stanget litt og stått fast og hivd meg på hesten igjen. Fra 98 til 81 kilo totalt.

Så det er bare å holde ut 😊 gir man opp så kommer man ingen veg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, addict skrev:

But girl, du er på 60-tallet!!!! 🌟

Jo, men sharkweek holdte meg for narr igjen! Ååee :sinnatagg: Og nå er det en hel uke med å være påpasselig uten å faktisk kunne veie seg. Gleder meg ikke:P

-Sur Sokk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og ned 200 gram 🙈 Men med påska i mellom bør man vel være fornøyd! 😊 78,7 nå. Gått ned 5,8 kg fra midten av januar. Målet er å komme ned til 70 før sommeren. 

Har gått opp mellom 15 og 20 kg det siste 1,5 året pga sykdom og medisiner.. Bruker fortsatt medisinen som har vektøkning som bivirkning, men i lavere dose.

Har fått igjen energien, så nå er det turer hver dag! 😊 Håper å få til litt mer ordentlig trening etterhvert, foreløpig er det tur eller rolig trening på elipsemaskina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei alle! Så flinke og sykt motiverende dere alle er 😊 

I slutten av januar veide jeg 116 kilo, og i dag viste vekten endelig 99!😊 

Vil noen dele hva dere gjør? Går dere tur? Styrketrening eller bare passer kostholdet? 

Jeg var "koronafast" 3 uker i utlandet og gikk opp 4 kilo, var ekstra fint når vekten i dag viste under 100. Men er så redd for mye løshud.. Har dere noen gode tips? Igjen tusen takk for at dere deler. For noen flinke mennesker dere er💕

Anonymkode: 602fa...7af

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er usunt. Alt innen 40 tallet er sykelig så lenge du ikke er 130 cm høy. 

sjekk ut bmi kalkulator, så ser du at det er godt innenfor normalvekt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

og du forresten hvis en er 130 cm høy og veier 49,0 så er du overvektig med en bmi på 29 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

og du forresten hvis en er 130 cm høy og veier 49,0 så er du overvektig med en bmi på 29 😅

Gikk du og sjekket det? Min svigerinne er 157 og veier 49 kg, hun ser ikke ut men tror selv hun er feit. Tror det er noe som ligger i hodet. Nå var 130 for å sette det på spissen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle! Så flinke og sykt motiverende dere alle er 😊 

I slutten av januar veide jeg 116 kilo, og i dag viste vekten endelig 99!😊 

Vil noen dele hva dere gjør? Går dere tur? Styrketrening eller bare passer kostholdet? 

Jeg var "koronafast" 3 uker i utlandet og gikk opp 4 kilo, var ekstra fint når vekten i dag viste under 100. Men er så redd for mye løshud.. Har dere noen gode tips? Igjen tusen takk for at dere deler. For noen flinke mennesker dere er💕

Anonymkode: 602fa...7af

Etter 2 barn og vektnedgang så er min gulrot bukplastikk og brystløft så I feel u 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...