Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, JTR skrev:

Hva er ditt daglige kalori inntak? Jeg har lagt inn nåværende vekt og målvekt i myfitbesspal og får opp anbefalt daglig kaloriinntak på 1350?! Syns det virker litt lite. Har jo allerdere før lunsj spist halvparten 😂

Det er lite ja. For meg er det avhengig av aktivitet. Prøver å ligge 1000 kcal under hver dag men ikke under 1500 kcal 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, addict skrev:

Det er lite ja. For meg er det avhengig av aktivitet. Prøver å ligge 1000 kcal under hver dag men ikke under 1500 kcal 😊

Ja, syns selv det var lite og veldig vanskelig å holde. Skal helle justere det litt opp til over 1500 kcal! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 20.50, JTR skrev:

Jeg lurer litt på hva dere spise iløpet av en dag! Jeg ønsker å gå ned noen kg og føler selv jeg ikke spiser ekstremt mye, Men vekten går ikke ned. 
 

*snipp*

Nå jobber jeg turnus(helse, virus, kaos:bond:) så måltidsrytmen min er smått helt korka, men her er dagen i går:

Frokost: Havregrøt laget på 30g havre, 1,5dl skummet melk, litt kanel og honning, en halv banan + noen rosiner og en kaffe.

Lunsj: Spiser sjeldent lunsj når jeg ikke er på jobb(som jeg ikke var i går og i bunn og grunn glemte lunsj fordi jeg skrubbet ned hele leiligheten i stedet:P), men da går det ofte i wraps, supper og salater, og de kan jo varieres i det uendelige:) Spesielt glad i tunfisk salt:D Ofte te til lunsj, med kunstig søtning.

Middag: 200g kokt torsk med litt sprøstektbacon, maiskrem bakt potet og bakte grønnsaker. 1 drops(får alltid sukkercravings etter middag)

Kvelds: 2 brødskiver med makrell i tomat, en dobbel 0 yoghurt.

 

Nå skal det også sies at de siste 3 ukene har jeg stått bom stille på vekta, enda jeg har veid, målt og logget kalorier til det tøyt ut øra:P Så tirsdag gav jeg faen, før jeg dagen etter startet på igjen. Og i dag viste vekta et hånlig -100g :rolleyes:

Anonymkode: 0b4b4...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå jobber jeg turnus(helse, virus, kaos:bond:) så måltidsrytmen min er smått helt korka, men her er dagen i går:

Frokost: Havregrøt laget på 30g havre, 1,5dl skummet melk, litt kanel og honning, en halv banan + noen rosiner og en kaffe.

Lunsj: Spiser sjeldent lunsj når jeg ikke er på jobb(som jeg ikke var i går og i bunn og grunn glemte lunsj fordi jeg skrubbet ned hele leiligheten i stedet:P), men da går det ofte i wraps, supper og salater, og de kan jo varieres i det uendelige:) Spesielt glad i tunfisk salt:D Ofte te til lunsj, med kunstig søtning.

Middag: 200g kokt torsk med litt sprøstektbacon, maiskrem bakt potet og bakte grønnsaker. 1 drops(får alltid sukkercravings etter middag)

Kvelds: 2 brødskiver med makrell i tomat, en dobbel 0 yoghurt.

 

Nå skal det også sies at de siste 3 ukene har jeg stått bom stille på vekta, enda jeg har veid, målt og logget kalorier til det tøyt ut øra:P Så tirsdag gav jeg faen, før jeg dagen etter startet på igjen. Og i dag viste vekta et hånlig -100g :rolleyes:

Anonymkode: 0b4b4...994

Jeg hadde gått ned ca 2 kg fra januar fram til korona startet. Og nå er jeg opp igjen 1,5 kg 😡 

men har startet opp igjen med trening nå (hjemmetrening) og skal begynne å bli flinkere til å måle opp måltidene mine. 
 

Jeg trenger nødvendigvis ikke å gå ned i vekt, da jeg ikke er overvektig på noen måte, men etter to barn så er kroppen så mye mer slapp og fått cellulitter på rompe og lår. Så ønsker å stramme opp, men ser at trening ikke er nok for å stramme opp mage, rompe og lår. Da må jeg ha en del styrke trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg påske med 15,8 kilo i minus på vekta 🥰

 

Nå skal det bli godt å ikke være på diett i noen dager før det braker løs igjen 🤪 God påske! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, addict skrev:

Da tar jeg påske med 15,8 kilo i minus på vekta 🥰

 

Nå skal det bli godt å ikke være på diett i noen dager før det braker løs igjen 🤪 God påske! 

Wow! Gratulerer. Hvordan har du klart det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjentatte ganger forsøkt å gå ned nå, men motivasjonen har vært på bånn. Begynner bra, men så er det som jeg glemmer hele møkka🙊😤
Nå jeg jeg laget meg en kalender som består av 100 dager, der jeg skal holde meg på den smale sti. Begynte nå på mandag. 
 

Problemet kommer i morgen da jeg skal ha hel kalkun med masse deilig tilbehør til middag. Blir gjerne en del rester som må spises opp de andre dagene i helgen. Fristelser med andre ord. Klarer jeg å spise normale mengder tro🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JTR skrev:

Wow! Gratulerer. Hvordan har du klart det??

Jeg har beveget meg og passet på hva jeg har spist 😊 Ingenting hokus pokus. Har ca 10-15 kilo igjen som jeg starter med etter påske nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: knekkebrød med ost og skinke.

Lunsj: tunfisksalat (super grønnkålmix fra bama, 1/2 boks tunfisk blandet med 40 gr creme friache).

Middag: kjøttdeig, squash og paprika.

Evnt kveldsmat: lompe med ost og skinke

Lunsj varierer mellom nevnte, og gresk salat.

Middag er helst fisk eller kylling med grønnsaker og eller salat. Kjøttdeig spiser jeg typisk bare hvis jeg skal ha mat som føles som «cheat meal». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

*snipp*

Nå skal det også sies at de siste 3 ukene har jeg stått bom stille på vekta, enda jeg har veid, målt og logget kalorier til det tøyt ut øra:P Så tirsdag gav jeg faen, før jeg dagen etter startet på igjen. Og i dag viste vekta et hånlig -100g :rolleyes:

Anonymkode: 0b4b4...994

Nye -100g i dag, wooo :laugh:

Anonymkode: 0b4b4...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg har veid meg på noen uker, og i dag ser jeg endelig 70 blank etter å ha vært på 70,5 i et par måneder :P Håper at enda bedre kosthold og litt mer hverdagsbevegelse nå er det som skal til for å gå ned noen få kilo til :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg med lavt matinntak og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årrh.. Syk dag 3. Er jo så godt i gang, er så leit å ikke få inn treningen jeg trenger. Spiser jo selvfølgelig mindre, men når jeg bare ligger i ro så er det klart at behovet for mat også blir lavt. Er begrenset hvor lite man kan spise samtidig som man holder et fornuftig kaloriinntak. Er utålmodig i dag kjenner jeg 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-200g til enda jeg for det meste var på rævva i går :blink: Og nå starter en forskjøvet arbeidshelg så da blir det ikke tid til så mye snop:P

Anonymkode: 0b4b4...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud....! 

 

Jeg prøvde brudekjolen min for første gang siden jeg kjøpte den i dag. Den var alt for stor..... Den passet ikke da jeg kjøpte den, og nå er den altså for stor.. På bare 8 kilo. Og jeg skal ned 10 til.. Kunne kanskje fått den tilpasset men ikke hvis jeg skal ned 10 til. Og helt ærlig, nå når jeg er slankere så var den liksom ikke like fin lengre heller... 🤯 Fordi jeg plutselig kan ha på meg så mye annet. 

 

HERREGUD jeg har virkelig bestilt verdens nydeligste kjole i dag 😭 brudekjole nr 2, men den er så vakker at den var verdt det doble budsjettet. Håper jeg får solgt den første. Har vært i adrenalinrush i hele dag. Går rundt meg selv. 

 

Og jeg må ned 10 kilo til for å passe inn i den 🙈 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2020 den 21.19, addict skrev:

Herregud....! 

 

Jeg prøvde brudekjolen min for første gang siden jeg kjøpte den i dag. Den var alt for stor..... Den passet ikke da jeg kjøpte den, og nå er den altså for stor.. På bare 8 kilo. Og jeg skal ned 10 til.. Kunne kanskje fått den tilpasset men ikke hvis jeg skal ned 10 til. Og helt ærlig, nå når jeg er slankere så var den liksom ikke like fin lengre heller... 🤯 Fordi jeg plutselig kan ha på meg så mye annet. 

 

HERREGUD jeg har virkelig bestilt verdens nydeligste kjole i dag 😭 brudekjole nr 2, men den er så vakker at den var verdt det doble budsjettet. Håper jeg får solgt den første. Har vært i adrenalinrush i hele dag. Går rundt meg selv. 

 

Og jeg må ned 10 kilo til for å passe inn i den 🙈 

God motivasjon å gå ned til brudekjole da 😄 

Nyt følelsen over å ha funnet en fantastisk kjole!

Endret av PepsiFlax
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, PepsiFlax skrev:

God motivasjon å gå ned til brudekjole da 😄 Det gjorde jeg også for to år siden.

Nyt følelsen over å ha funnet en fantastisk kjole!

Ja det skal jeg virkelig 🥰🥰🥰 Ja den første kjolen var motivasjon og nå har jeg fått enda en 😂❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, addict skrev:

Herregud....! 

 

Jeg prøvde brudekjolen min for første gang siden jeg kjøpte den i dag. Den var alt for stor..... Den passet ikke da jeg kjøpte den, og nå er den altså for stor.. På bare 8 kilo. Og jeg skal ned 10 til.. Kunne kanskje fått den tilpasset men ikke hvis jeg skal ned 10 til. Og helt ærlig, nå når jeg er slankere så var den liksom ikke like fin lengre heller... 🤯 Fordi jeg plutselig kan ha på meg så mye annet. 

 

HERREGUD jeg har virkelig bestilt verdens nydeligste kjole i dag 😭 brudekjole nr 2, men den er så vakker at den var verdt det doble budsjettet. Håper jeg får solgt den første. Har vært i adrenalinrush i hele dag. Går rundt meg selv. 

 

Og jeg må ned 10 kilo til for å passe inn i den 🙈 

Så flink du er, gratulerer!:klappe::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke mange av dere er! Grattis til @addict, er det ikke herlig? :) 

Hvis jeg skal velge å se noe positivt med å være koronasyk, så er det at jeg har gått ned en del i vekt. Jeg har bare klart å få i meg ett måltid om dagen, samt jeg spiser litt godteri på kveldene (rett og slett fordi jeg spiser så lite at jeg må få i meg et eller annet, legen sa det var bedre enn ingenting, jeg spiser det jeg får lyst på). Samboer har vært så flink, dillet rundt meg og laget så mye god mat. 

Såeh. Begynte så smått å finne frem sommerklærne. Mange av de som ikke passet i fjor, passer i år. Og en del har blitt fort stort. Har ikke hatt så mye ork i dag, men fikk ordnet litt, det jeg orka. Må få solgt en del klær, eventuelt gitt vekk noe. Litt synd, for noe liker jeg godt, samtidig deilig å bli kvitt klær.

Sukk. Det kjipe med å være så dårlig er jo at man blir sliten bare man reiser seg opp fra sofaen. Er glad når dette er over.(..)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Herregud....! 

 

Jeg prøvde brudekjolen min for første gang siden jeg kjøpte den i dag. Den var alt for stor..... Den passet ikke da jeg kjøpte den, og nå er den altså for stor.. På bare 8 kilo. Og jeg skal ned 10 til.. Kunne kanskje fått den tilpasset men ikke hvis jeg skal ned 10 til. Og helt ærlig, nå når jeg er slankere så var den liksom ikke like fin lengre heller... 🤯 Fordi jeg plutselig kan ha på meg så mye annet. 

 

HERREGUD jeg har virkelig bestilt verdens nydeligste kjole i dag 😭 brudekjole nr 2, men den er så vakker at den var verdt det doble budsjettet. Håper jeg får solgt den første. Har vært i adrenalinrush i hele dag. Går rundt meg selv. 

 

Og jeg må ned 10 kilo til for å passe inn i den 🙈 

Jeg må bare spørre: har bryllupet, og da også kjolen, en dato? Altså at du MÅ slanke deg inn i kjolen før bryllupet?:P Eller er den bare et motivasjonsplagg uten dato? Er det det første så har du i såfall har du nerver av stål :fnise: 

Anonymkode: 0b4b4...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...