Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, addict skrev:

Plutselig droppet 1,4 kilo denne uken 😄

Gratulerer! 😄 

Har du gjort noe annerledes? Eller var det rett og slett kroppen som ga slipp? :) 

Anonymkode: 6a151...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, addict skrev:

Plutselig droppet 1,4 kilo denne uken 😄

Gratulerer så mye. Jeg droppet vekta fredag fordi jeg var redd for å 70-tallet igjen. Spist dessverre for mye siste uken 

Anonymkode: 1771e...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! 😄 

Har du gjort noe annerledes? Eller var det rett og slett kroppen som ga slipp? :) 

Anonymkode: 6a151...ceb

Takk! 

Har vært alene med en 1-åring som får tenner, hatt det utrolig hektisk på jobb og tvunget meg selv til å spise fra skapene og ikke kjøpe ny mat på butikken. Det har ført til at jeg har spist veldig sunt, men også litt negativ vektnedgang mtp stress og lite søvn. Så litt delte følelser bak jubelen, men veldig godt å se framgang uansett 😊 så får jeg senke skuldrene litt uken som kommer når far er på plass igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for helseskadelig råd og anbefaling, herunder lavt matinntak.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må juble litt her også! Minus 1,6 kg til denne uken og mangler 900 gram for å være under 100 som jeg ikke kan huske sist jeg var 👌😊  og da har denne uken faktisk ikke vært så bra egentlig så det er litt rart 😅 kjører på til neste uke og motivasjonen ble drastisk økt da jeg drar på jentetur til Gdansk om 48 dager 😎😎 hvordan går det med dere andre? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare gått ned en kilo siden januar startet (skal bare ned 3 til før påske om alt klaffer og 2 til for "idealvekten" min hvor alle jeans passer igjen), men har samtidig trent en del styrke og merker at kroppen kommer seg! Jeansene sitter bedre, det lille fettet som hadde begynt å samle seg på magen begynner å forsvinne igjen :) føles bra!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 91,4 forrige søndag, og i går veide jeg 90,6. Så det går nedover, men jeg hadde håpet på litt større vektnedgang. Har begynt med moderat lavkarbo og periodisk faste nå, så både godteri og småspising er kuttet ut. Det går overraskende greit, suget etter å bare spise fordi jeg kjedet meg gikk ganske fort over. Det samme gjelder suget etter godteri. Hvorfor tok jeg ikke tak i dette for flere mnd siden? :(

Anonymkode: 661d7...764

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, folkens? 200 g ned denne uka. Mistenker mer da jeg måtte på do ganske kort etter veiing 😂

Ned er ned ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, addict skrev:

Hvordan går det, folkens? 200 g ned denne uka. Mistenker mer da jeg måtte på do ganske kort etter veiing 😂

Ned er ned ❤️

Et halvt kg opp, så jeg er skuffet etter en uke med to fastedager og moderat inntak de andre dagene. Jeg skjønner det rett og slett ikke 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hulderen skrev:

Et halvt kg opp, så jeg er skuffet etter en uke med to fastedager og moderat inntak de andre dagene. Jeg skjønner det rett og slett ikke 😒

Mensen? Mye poop i systemet? Vann i kroppen? Tenk så gøy det blir å droppe dem i løpet av uka som kommer? 😍 SVOOOSJ sier det da! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, addict skrev:

Mensen? Mye poop i systemet? Vann i kroppen? Tenk så gøy det blir å droppe dem i løpet av uka som kommer? 😍 SVOOOSJ sier det da! 

Tusen takk for oppmuntringen, håper du har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Tusen takk for oppmuntringen, håper du har rett!

Jeg veier meg hver dag nesten og går veldig opp og ned. Og du også VET at når du er flink så vil du få valuta 🌟

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gått ned et gram siden jul. Jeg synes klærne sitter bedre på meg, men ja. Ikke  så veldig oppmuntrende. Så nå må jeg ta grep!

Orker ikke telle kalorier og i første omgang tenker jeg å droppe enkelte ting. Så nå fremover blir det Ikke noe potetgull før påske og jeg dropper fredagskaka på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgangen min går i veldige rykk. I går var jeg 68,5 og i dag 67,8. Dvs at jeg er på før-gravid vekta mi😄 men kroppsfasongen min er ganske annerledes nå enn for 6 år siden. Har en god fettvalk nederst på magen som jeg håper jeg kan redusere ved å gå ned mer i tillegg til mer trening av kjernemuskulaturen. Har ikke vært lavere enn dette på 10 år så er spent på hvor idealvekten min er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ta noe fra de som har gått ned noen gram, men heller som trøst til de som kanskje har gått opp noen gram...

Kroppsvekt fluktuerer jo vilt. Jeg kan fint gå opp og ned 2 kg i løpet av en dag eller to. En dag veier jeg 92, så veier jeg 93, så veier jeg 91, så er jeg tilbake på 93. Det kan være at vann samles opp i kroppen, det kan være fordøyelsessystemet som er raskere eller tregere enn andre dager, kanskje spiste jeg mer eller mindre en dag, ... Tusen ulike forklaringer. Veier man seg hver dag og tar variasjoner på under et halvt kilo som grunnlag for jubel eller skuffelse, så har man satt seg på en unødvendig vill berg-og-dalbane av følelser. Drikker jeg et glass vann, så går jeg opp et halvt kilo. Tisser jeg, så går jeg ned et halvt kilo. Og da har vi ikke engang startet med maten...

Fokuser på å gjøre de riktige tingene, så vil resultatene helt uunngåelig komme. Ikke monitorér vekta slavisk. Slapp av. 🙂 

Anonymkode: 70fdc...126

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.2.2020 den 12.52, Hulderen skrev:

Er du dame er det nok vann. Jeg gikk opp en kilo til onsdag, opp 200 gram på fredag, neste dag var jeg ned igjen, og i dag er jeg opp en kilo. Det er mye opp og ned her, men den langsiktige trenden er ned. Bruker HappyScale (Libra på android) sliknat jeg ikke får helt panikk av disse daglige endringene. 

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du dame er det nok vann. Jeg gikk opp en kilo til onsdag, opp 200 gram på fredag, neste dag var jeg ned igjen, og i dag er jeg opp en kilo. Det er mye opp og ned her, men den langsiktige trenden er ned. Bruker HappyScale (Libra på android) sliknat jeg ikke får helt panikk av disse daglige endringene. 

Ja, jeg er kvinne. Siden fredag har jeg gått opp 400 gram til 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Ikke få panikk, plutselig en dag raser du ned igjen alt sammen og mer til😄 og last ned den appen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hulderen skrev:

Du vet vi damer varierer i vekt i løpet av måneden. Du har helt sikkert ikke gått opp 400 gram med fett i løpet av helgen. Men jeg har ville tatt å få oversikt over hva du spiser. Det kan være at du tåler dårlig karbohydrater enn andre f. Eks. Eller at det har blitt litt mye salt, sene måltid etc. Men skikkelig slitsomt å holde motivasjonen når det butter mot. Kanskje en slankepause på et par dager kunne vært tingen? Få nullstill systemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...