Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Det er laget en tråd på treningsforumet, for "oss andre".

Jeg synes det er så kjekt å ha denne slanke tråden for å motiveres og støtte hverandre. Kjekt om noen av dere andre slankere også ble med på treningstråden.... Så kunne vi utfordre hverandre og støtte hverandre der også. Please, har vært så kjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker at nå som jeg har fått bedre treningsrutiner (startet før jul), så er det mye lettere for meg å spise sunt. For meg har det alltid vært slik, at når jeg trener vil jeg spise sunnere. Nå er min regel godteri maks to ganger i uken, og imorgen skal jeg på venninnekveld. Mulig jeg bruker litt av "godteribudsjettet" der 😊 så to dager i uken, og ikke gå amok selv om det er tilgjengelig.

Har også kjøpt inn masse gode grønnsaker og frukter, og planlegger middager bedre. Lager gjerne større porsjoner så jeg kan fryse ned rester til senere i uken. Det gjør det lettere for meg å spise sunt, da er det bare å varme måltidene i stedet for å bestille take away osv. Litt vanskeligere om kjæresten vil ha noe usunt, men tror han egentlig er med på en sunnere hverdag etter en periode med mye usunt.

Teller ikke kalorier siden jeg bare skal ned noen få kilo, men fokuserer på å få i meg 5 om dagen og spise variert mat, med middager laget fra bunnen av 😊 alt hjelper. Kroppen føles bedre allerede etter bare noen dager. Søtsuget er der, men klarer å stoppe meg selv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

63,3 kg :duskedame:

Det skal bli deilig å se 62-tallet igjen! Jeg måtte visst ta denne ekstrarunden. Stresser ikke med nedgangen, for det er varig kostholdsomlegging som gjelder for min del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fryste bær, er det no-no? Jeg tenkte å planlegge noen mellommåltider fremover med yoghurt naturell, og tanken å  spise det med havregryn hver gang er ikke så fristende for min søtoppslukende hjerne og magesekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, udiskutert skrev:

Når det gjelder fryste bær, er det no-no? Jeg tenkte å planlegge noen mellommåltider fremover med yoghurt naturell, og tanken å  spise det med havregryn hver gang er ikke så fristende for min søtoppslukende hjerne og magesekk. 

Fryste bær er fint, jeg spiser det ofte samme med kesam og litt søtning. Hvis man er redd for bakterier kan man vurdere å koke dem først og fryse dem ned igjen. 

Anonymkode: d4f26...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg halvveis tilbake i gamet. Jeg begynner som jeg gjorde i januar fjor, først ryker snop/snack, så all maten som er super god men koster mange kalorier 😄

Jeg har ikke veid meg siden før desember. Jeg vet jeg har gått opp, og vil gi meg selv en sjangse for å komme meg ned på der jeg var før jeg veier meg 😅😂 slutten av januar er veiedag, krysser fingrene for at jeg enda er rundt 79/80kg da.

Så er det bare å fortsette. Jeg klarte 7 kg ned totalt i fjor, og det er målet mitt for i år. Hvorfor gjør ting for vanskelig med et for stort mål. Ned 7 kg, og klare å holde meg der ut året. Er jeg heldig orker jeg å holde på til jeg ser 70kg på vekta, og da tror jeg at jeg sier meg fornøyd 😄 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg gikk ned 7 kg i høst, og opp 3 kg i desember. Håpløst... Nå skal det sies at jeg er i permisjon og aldri noensinne har fråtset SÅ mye hele advent. :P Jeg rakk jo å spise opp det jeg bakte lenge før jul og måtte bake mer. :roll: Håper jeg greier meg bedre nå. 

Planen er først og fremst å unngå snoping på kveldene. Jeg har mange usunne uvaner på dagtid, som iskaffe og ofte kafébesøk, men jeg tror jeg skal nyte de uvanene den siste måneden i permisjon. Siste gang jeg skal ha permisjon... 😭 Når jeg begynner å jobbe igjen tror jeg kalorikalkulatoren må frem igjen. Er det fortsatt Lifesum som er best? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Albbas skrev:

Jeg gikk ned 7 kg i høst, og opp 3 kg i desember. Håpløst... Nå skal det sies at jeg er i permisjon og aldri noensinne har fråtset SÅ mye hele advent. :P Jeg rakk jo å spise opp det jeg bakte lenge før jul og måtte bake mer. :roll: Håper jeg greier meg bedre nå. 

Planen er først og fremst å unngå snoping på kveldene. Jeg har mange usunne uvaner på dagtid, som iskaffe og ofte kafébesøk, men jeg tror jeg skal nyte de uvanene den siste måneden i permisjon. Siste gang jeg skal ha permisjon... 😭 Når jeg begynner å jobbe igjen tror jeg kalorikalkulatoren må frem igjen. Er det fortsatt Lifesum som er best? 

Dette er ikke frekt ment altså, men jeg tror jeg ville prioritert å kutte ut fråtsinga fremfor å kutte ut en iskaffe om dagen. Det er ikke iskaffen du legger på deg av, men fråtsing. Om det er slik at du ikke klarer å sitte hjemme uten å fråtse så er det et problem det er verdt å ta tak i..... 

Anonymkode: bd7d5...985

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke frekt ment altså, men jeg tror jeg ville prioritert å kutte ut fråtsinga fremfor å kutte ut en iskaffe om dagen. Det er ikke iskaffen du legger på deg av, men fråtsing. Om det er slik at du ikke klarer å sitte hjemme uten å fråtse så er det et problem det er verdt å ta tak i..... 

Anonymkode: bd7d5...985

Jeg tror du misforstod/jeg var uklar, desemberfråtsinga er jeg jo ferdig med, og nå er det fokus på å kutte ut snop/snacks på kveldene (som har vært mitt største problem i desember). Jeg skal altså ikke fråtse i noe som helst fra nå, men det blir fort et par iskaffe til dagen, og et par kanelboller i uka. Avhengig av type iskaffe er en iskaffe fort 200 kalorier, så jeg vet at jeg må knipe inn der etter hvert, og en kanelbolle er gjerne 400 kalorier. Men det går seg jo litt automatisk til når jeg sitter på jobb i stedetfor vognvakt på trappa. Derfor stresser jeg ikke med de detaljene ennå. 

På lang sikt er det ikke iskaffe eller kanelboller som blir mest utfordrende, men å greie å tilpasse meg til mindre middagsporsjoner og ikke spise på kvelden. Siden jeg ammer veldig mye går jeg ikke all in der ennå, men jeg vet at det er store porsjoner og mye spising på kveldene som har ført meg dit jeg er i dag. Og det blir nok mest krevende, fordi det ikke handler om å kutte ut en konkret vane, men om å justere en eksisterende vane. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

OUÆÆÆ! Prøvde en treningstighst i går og jeg ser ut som ei gås. Men jeg har bestemt meg for å ikke skjule kiloene, men heller ha de fremme i full display sånn at jeg ikke lurer meg selv til å tro at det ikke er så ille. Merket at jeg begynte å sysle med tanken og store lange topper, men da fikk jeg heldigvis tatt meg selv i det og vet at det er jo ikke svaret. Mindre chips og snop er svaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
11 timer siden, Albbas skrev:

På lang sikt er det ikke iskaffe eller kanelboller som blir mest utfordrende, men å greie å tilpasse meg til mindre middagsporsjoner og ikke spise på kvelden. Siden jeg ammer veldig mye går jeg ikke all in der ennå, men jeg vet at det er store porsjoner og mye spising på kveldene som har ført meg dit jeg er i dag. Og det blir nok mest krevende, fordi det ikke handler om å kutte ut en konkret vane, men om å justere en eksisterende vane. 

Jeg har også en svakhet for kveldsspising og merker at det blir en vane som ikke er så lett å vende.  Men har tenkt å endre på HVA jeg spiser i første omgang. Kesam med bringebær, smoothie eller knekkebrød med mager pålegg for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, rabrabara said:

OUÆÆÆ! Prøvde en treningstighst i går og jeg ser ut som ei gås. Men jeg har bestemt meg for å ikke skjule kiloene, men heller ha de fremme i full display sånn at jeg ikke lurer meg selv til å tro at det ikke er så ille. Merket at jeg begynte å sysle med tanken og store lange topper, men da fikk jeg heldigvis tatt meg selv i det og vet at det er jo ikke svaret. Mindre chips og snop er svaret...

Vet du, jeg syns faktisk det ser bedre ut med treningstøy som sitter litt tight enn svære t-skjorter. Man ser stort sett bare større ut i større klær. Gå med tights du. Det er tross alt det som er mest digg å trene i! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos venninne som serverte brownies og is, og chips. Hadde en liten porsjon av alt, overdrev ikke, og er fornøyd :) jeg har 2 dager i uken hvor jeg kan spise litt godteri, bare ikke overdrive. Neste blir vel lørdag :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest rabrabara
15 timer siden, drue skrev:

Vet du, jeg syns faktisk det ser bedre ut med treningstøy som sitter litt tight enn svære t-skjorter. Man ser stort sett bare større ut i større klær. Gå med tights du. Det er tross alt det som er mest digg å trene i! 

Sant! Og jeg tenker aldri annet enn at det er fint når andre, litt større damer bruker treningstights. Så i dag skal de til pers 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare melde om en fin start på helgen: 63,1 kg :hoppendeglad: Helt uventet. Jada, det er bare 200g ned fra sist jeg skrev her, men ...

Jeg er så glad for at det ser ut til å ha løsnet.

I dag har jeg måkt masse sne, så trim har jeg også fått :Nikke:

God helg til alle! :skya:

Endret av Zenobia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne alle som skal slanke seg på at det er bare en regel som gjelder. innta mindre kalorier en du forbrenner, det er bare denne regelen som gjelder med og uten trening. Noe annen fasit finnes bare ikke. Spise sunt endrer ikke på dette overhodet, hjelper ikke om du spiser mer kalorier en du forbrenner. Det krever viljestyrke og livstilsendring livet ut. Gikk ned 20 kilo og de går nedover stadig vekk. Mat er ikke lenger noe jeg begjærer. Elsker treningsturene der motbakkene går som en lek når jeg løper, og skal aldri tilbake til de ekstra kiloene jeg jeg hadde. Viljestyrke! Bygger karakter og gir resultater. Skeier ut en gang i blant, men det justeres da med litt mer trening og mindre mat av andre kategorier. Alltid i minus på kalorier. Kroppen til venner seg dette raskt egentlig, men jeg tror at forbrenningen utifra den jeg hadde før slankingen har gått ned med iallefall 20%. Men driter i den forbrenningen :) Knuser den med viljestyrke!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2020 den 13.45, RoNo skrev:

Det er laget en tråd på treningsforumet, for "oss andre".

Jeg synes det er så kjekt å ha denne slanke tråden for å motiveres og støtte hverandre. Kjekt om noen av dere andre slankere også ble med på treningstråden.... Så kunne vi utfordre hverandre og støtte hverandre der også. Please, har vært så kjekt. 

Hvilken tråd mener du?

Anonymkode: fa9c4...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...