_popcorn_ Skrevet 3. januar 2020 #1301 Del Skrevet 3. januar 2020 Ryddet for innlegg om daglig matinntak under 1500 kcal. _popcorn_, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. januar 2020 #1302 Del Skrevet 3. januar 2020 6 timer siden, Nixnick skrev: Jeg er tilbake på 5:2 igjen etter en pause på 3 uker i julen. Er litt greit å kjenne på sulten igjen også. 😊 vekta i dag viste en oppgang på 300 gram, så det er ikke avskrekkende. Det var nyttår i fjor jeg bestemte meg for å ta grep og få av de siste 10 kiloene, og det har jeg klart! 🙏🏻 Startet fjoråret med generell lavkalori som jeg synes var tungt og som ikke ga den store uttellingen vektmessig. Fra juli gikk jeg over til 5:2, og har virkelig funnet en metode som funker for meg. Kommer til å fortsette med dette fremover, selv om jeg nå er normalvektig, fordi kroppen og hodet føles så mye bedre med denne livsstilen. Lykke til med å nå målene deres, alle sammen! 💫 Jeg benytter meg også av 5:2. Men jeg har ikke fastet siden i høst en gang, og jeg kjenner at det nå er nesten vondt å gå sulten en hel dag. Men jeg vet av erfaring at det blir bedre når jeg har gjort det noen uker, så det er bare å holde ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. januar 2020 #1303 Del Skrevet 3. januar 2020 6 timer siden, NewStart87 skrev: Noe annet som hjelper bra mot sult syntes jeg er varme drikker eller supper. Jeg er veldig glad i lavkalori kakao. Hvilket merke lavkalori kakao bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1304 Del Skrevet 4. januar 2020 12 timer siden, Hulderen skrev: Hvilket merke lavkalori kakao bruker du? Ikke den du spør, men jeg elsker den fra Options. Blå boks. Anonymkode: d4f26...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 4. januar 2020 #1305 Del Skrevet 4. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke den du spør, men jeg elsker den fra Options. Blå boks. Anonymkode: d4f26...003 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1306 Del Skrevet 4. januar 2020 På 31.12.2019 den 0.49, Zenobia skrev: Så ble jeg for nysgjerrig, og gikk på vekten allikevel. 64,5 kg. Har sett 62,9 tidligere, så litt surt er det. Men det var ikke ravgæli, heller. Jeg SKAL ned! Hvis du veier 64kg så trenger du jo ikke vente til sommeren med å nå målet ditt på 60kg! De 4 kiloene får du fint av deg på 8uker med en sunn og sakte vektnedgang. Og legger du deg litt ekstra i selen så går det myyye fortere. 😄 Anonymkode: 118ab...eb4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merksi Skrevet 4. januar 2020 #1307 Del Skrevet 4. januar 2020 Jeg er klar jeg også! I første omgang kutter jeg bare is, godteri og sjokolade. Det er det jeg spiser mest av i dårlige perioder, så nå har jeg «sukkerstopp». 4 dagen nå og det føles bra! (Og ja, 4 dager er bra til å være meg🙈) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1308 Del Skrevet 6. januar 2020 Jeg vil ned i vekt, men vil ikke ha stresset rundt det. Dessverre blir jeg så deprimert av å trene og skrive kalorier, men jeg vil og være tynn 😭 Noen tips til å bli mindre stresset av kalorier og trening? Anonymkode: adfcb...b36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 6. januar 2020 #1309 Del Skrevet 6. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ned i vekt, men vil ikke ha stresset rundt det. Dessverre blir jeg så deprimert av å trene og skrive kalorier, men jeg vil og være tynn 😭 Noen tips til å bli mindre stresset av kalorier og trening? Anonymkode: adfcb...b36 Jeg gidder ikke kaloritelling, men jeg har "ideal"måltider. Så prøver jeg å spise de stort sett hele tiden. Men blir middagen en grandis stresser jeg ikke over det.. Som regel har man noen svake punkter som man må ta litt ekstra tak i. På meg er det helger med usunn mat. Jeg har også tendenser til å spise for mye middag. Så jeg prøver å redusere disse tingene. Og i tillegg drikker jeg bortimot aldri kalorier, unntak er rødvin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marieeeee Skrevet 6. januar 2020 #1310 Del Skrevet 6. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ned i vekt, men vil ikke ha stresset rundt det. Dessverre blir jeg så deprimert av å trene og skrive kalorier, men jeg vil og være tynn 😭 Noen tips til å bli mindre stresset av kalorier og trening? Anonymkode: adfcb...b36 Mat kan være enkelt uten å telle kalorier. Pass på at halve tallerkenen er grønnsaker og at du spiser rent kjøtt og fisk. Ting som hjelper meg er å bruke mindre tallerkener(det ser ut som en større porsjon) , drikk mye vann til måltidene, bruk bønner og linser som metter lengre. Treningen må være lystbetont. Ikke gjør ting du ikke liker bare fordi det skal være det mest effektive for vektnedgang. Kosten er uansett det viktigste gir vektnedgang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bodyhack_petter Skrevet 6. januar 2020 #1311 Del Skrevet 6. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ned i vekt, men vil ikke ha stresset rundt det. Dessverre blir jeg så deprimert av å trene og skrive kalorier, men jeg vil og være tynn 😭 Noen tips til å bli mindre stresset av kalorier og trening? Anonymkode: adfcb...b36 Det er jo litt sånn at alle ting man ønsker seg krever en viss innsats. Hva gjør at det stresser deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1312 Del Skrevet 6. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ned i vekt, men vil ikke ha stresset rundt det. Dessverre blir jeg så deprimert av å trene og skrive kalorier, men jeg vil og være tynn 😭 Noen tips til å bli mindre stresset av kalorier og trening? Anonymkode: adfcb...b36 Jeg vil foreslå at du leser litt om minuskalorier. Det er mat som er kjempebra å spise mye av. I tillegg kan det være lurt å ha kontroll på hvilken mat du liker ekstra godt som er mager og hva som er mindre bra. Greier du å gjøre noen bytter, litt mindre eller sjeldnere er du godt i gang. Etter du har fått kontroll trenger man egentlig ikke å telle og veie i stor grad. Selv når jeg teller kalorier eller karber har jeg noen faste matvarer jeg ikke teller fordi de er innenfor. Som for eksempel kål, tomat, agurk, salat. Jeg vil også slå et slag for å lage mat hjemme, lese oppskrifter på mager mat (Pinterest er bra for inspirasjon). I tillegg er det mange inspirerende artikler for tiden. Om du skal spise ute kan det være lurt å lese menyen når du ikke er sulten og bestemme seg for hva som er det lure valget. Da får du fortsatt kosen av å spise god mat ute, uten at det har store betydning. Jeg har f.eks vært en rekke ganger på Burger King men har begynt med Wooper junior, salat (istedenfor pommes frittes) og sukkerfri brus. Jeg kan trøste deg med at det blir mindre stress når du har fått kontroll over mat og matvarer. Når det kommer til trening er det ikke der de store forandringene skjer, så om det er det som er unnskyldninger bør du ikke gruble for mye over det i begynnelsen. Legg inn litt mer hverdagsaktivitet, luft en hund, bruk bena som transportmiddel (om du kan), bruk YouTube, app på telefonen, svøm eller gå tur med en venninne. Om man er i dårlig form skal det ikke så mye til før formen blir bedre. Ps: har gått ned 10+ siste året uten å øke aktivitetsnivået nevneverdig. Anonymkode: 1ba0e...85d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 6. januar 2020 #1313 Del Skrevet 6. januar 2020 Ja, da var juleferien offisielt over. Resultatet opp i vekt, og sikkert enda dårligere form. Det er elendig vær så å gå tur er risikosport. Jeg ønsker å trene litt mer (mitt nyttårsforsett) men har begrensninger. Min plan er foreløpig (og skal evalueres): Romaskin 2000 meter i løpet av dagen (dvs i en omgang eller flere ut fra hva kroppen tåler). Squats så mange jeg klarer (skal prøve å skrive ned for å se om jeg har progresjon). Rockering: 10 minutt. Evt om jeg har en bra dag, yoga, 7 min workout etc fra YouTube. Hvilke planer har dere andre slankere? Gøy om vi kan følge og støtte hverandre litt, for det har i allefall vært kjekt i veie trådene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S4050-R40B Skrevet 6. januar 2020 #1314 Del Skrevet 6. januar 2020 Kjekt med felles inspirasjon og støtte tråd, det liker jeg idag starter jeg med periodisk faste igjen, etter at både mat og trening gikk totalt til helvete for en god lang stund siden. Så skal jeg også trene/mosjonere litt hver dag. Har diabetes type2 som hadde det mye bedre når jeg spiser riktig for meg. Og enda bedre når jeg klarer å tilføye aktivitet. 166cm høy og 86 kg, målet er i første omgang 70kg, så ser jeg hvordan det blir fra da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1315 Del Skrevet 6. januar 2020 3 hours ago, Fortunatus said: Jeg gidder ikke kaloritelling, men jeg har "ideal"måltider. Så prøver jeg å spise de stort sett hele tiden. Men blir middagen en grandis stresser jeg ikke over det.. Som regel har man noen svake punkter som man må ta litt ekstra tak i. På meg er det helger med usunn mat. Jeg har også tendenser til å spise for mye middag. Så jeg prøver å redusere disse tingene. Og i tillegg drikker jeg bortimot aldri kalorier, unntak er rødvin. Takk! Min svakhet er dessverre at jeg drikker kaloriene mine i form av sjokolademelk og juice. Har jobbet mye med dette, derimot. Hvordan klarer du ikke stresse over usunn mat? Er det jeg mest tenker på. Jeg burde kanskje nevt grunnen til stresset er at jeg gikk på en smell for 2 år siden. Trente for mye og sluttet nesten å spise så ble dårlig. Om jeg ble invitert ut til å spise sa jeg nei selv om jeg ville bare pga dette. Og om jeg først gjorde det så dro jeg tidlig for å trene i flere timer for å få det vekk. 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil foreslå at du leser litt om minuskalorier. Det er mat som er kjempebra å spise mye av. I tillegg kan det være lurt å ha kontroll på hvilken mat du liker ekstra godt som er mager og hva som er mindre bra. Greier du å gjøre noen bytter, litt mindre eller sjeldnere er du godt i gang. Etter du har fått kontroll trenger man egentlig ikke å telle og veie i stor grad. Selv når jeg teller kalorier eller karber har jeg noen faste matvarer jeg ikke teller fordi de er innenfor. Som for eksempel kål, tomat, agurk, salat. Jeg vil også slå et slag for å lage mat hjemme, lese oppskrifter på mager mat (Pinterest er bra for inspirasjon). I tillegg er det mange inspirerende artikler for tiden. Om du skal spise ute kan det være lurt å lese menyen når du ikke er sulten og bestemme seg for hva som er det lure valget. Da får du fortsatt kosen av å spise god mat ute, uten at det har store betydning. Jeg har f.eks vært en rekke ganger på Burger King men har begynt med Wooper junior, salat (istedenfor pommes frittes) og sukkerfri brus. Jeg kan trøste deg med at det blir mindre stress når du har fått kontroll over mat og matvarer. Når det kommer til trening er det ikke der de store forandringene skjer, så om det er det som er unnskyldninger bør du ikke gruble for mye over det i begynnelsen. Legg inn litt mer hverdagsaktivitet, luft en hund, bruk bena som transportmiddel (om du kan), bruk YouTube, app på telefonen, svøm eller gå tur med en venninne. Om man er i dårlig form skal det ikke så mye til før formen blir bedre. Ps: har gått ned 10+ siste året uten å øke aktivitetsnivået nevneverdig. Anonymkode: 1ba0e...85d Har du kanskje noen tips på gode oppskrifter? Har gått ned 20 kg fra før, men mangler jo de resterende 20 kg haha. Så treningen vil jeg ikke forandre i stor grad, er mest dietten. Anonymkode: adfcb...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 6. januar 2020 #1316 Del Skrevet 6. januar 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Min svakhet er dessverre at jeg drikker kaloriene mine i form av sjokolademelk og juice. Har jobbet mye med dette, derimot. Hvordan klarer du ikke stresse over usunn mat? Er det jeg mest tenker på. Jeg burde kanskje nevt grunnen til stresset er at jeg gikk på en smell for 2 år siden. Trente for mye og sluttet nesten å spise så ble dårlig. Om jeg ble invitert ut til å spise sa jeg nei selv om jeg ville bare pga dette. Og om jeg først gjorde det så dro jeg tidlig for å trene i flere timer for å få det vekk. Har du kanskje noen tips på gode oppskrifter? Har gått ned 20 kg fra før, men mangler jo de resterende 20 kg haha. Så treningen vil jeg ikke forandre i stor grad, er mest dietten. Anonymkode: adfcb...b36 I det siste har jeg helt dilla på colslaw (syrlig). Har I food processor kål, gulrøtter, løk også blander jeg i eddik, litt olje, salt og pepper samt litt sukrin gold. Godt til det meste og deilig å småspise. Ovnsbakt fisk med f.eks litt pesto på + grønnsaker er digg. Omeletter med skinke og grønnsaker. Knekkebrød med mager smøreost og garnityr. Supper som ikke er tilsatt så mye fløte. Frukt og bær. Sorbet is. Og etter tips her, popkorn Men i forhold til mat, rent kjøtt og fisk, grønnsaker, frukt og bær. I forhold til å gå ut å spise er det for meg en viktig del av livet i perioder. Sosialt og kjekt. Er glad i mat. Man trenger ikke å spise de største porsjonene. Du får salat og grønnsaker får man stort sett over alt. Også går det an å be om mindre saus, sunnere saus, osv. Man kan spise forretter om man vil istedenfor hovedrett. Man trenger heller ikke spise opp alt. Når det er sagt, spiser man sjelden på restaurant så spiller det ingen rolle egentlig for det har ikke store betydningen. Dette er mest veiledning når det blir flere besøk på restaurant i løpet av en uke, kanskje til og med samme dagen. Ser du har greid å få bort mange kg, og du kan sikkert mer enn meg om hva som funker. Men ikke ta helt av, livskvalitet er også viktig underveis. Endret 6. januar 2020 av RoNo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aloc Skrevet 6. januar 2020 #1317 Del Skrevet 6. januar 2020 På 4.1.2020 den 22.40, Merksi skrev: Jeg er klar jeg også! I første omgang kutter jeg bare is, godteri og sjokolade. Det er det jeg spiser mest av i dårlige perioder, så nå har jeg «sukkerstopp». 4 dagen nå og det føles bra! (Og ja, 4 dager er bra til å være meg🙈) Er på «sukkerstopp» jeg også. Men har bare klart 1 dag foreløpig her da. Skulle egentlig begynne over nyttår, men ville ikke kaste det lille jeg hadde igjen. Kastet det siste i går og har sånn sett kuttet kraftig ned i helgen, med å bare spise litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 7. januar 2020 #1318 Del Skrevet 7. januar 2020 Jeg og er nå motivert, rett og slett fordi jeg er tyngre enn noen sinne. Det er min egen feil, så klart, jeg har spist alt for mye sjokolade, ost, pottis og god mat og drukket for mye vin den siste tiden. Jeg har gått ned før og syns å huske at det som fungerte for meg var å helt kutte ut snop og snacks i hverdagen, ta mindre porsjoner og trene litt. Så da forsøker jeg det, selv om jeg tror det vil gå mye tregere denne gangen, når jeg har så mye jeg skal ta av. Meeeeeen, jeg greide meg i går, til tross for at vi har både sjokolade og chips og ost i hus. En dag er en liten seier. Og jeg vet at jeg blir motivert når vekta begynner å gå ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 7. januar 2020 #1319 Del Skrevet 7. januar 2020 Jeg synes dette er vanskelig! Jeg tenker alt for mye på mat, og det synes jeg er slitsomt.. Men er kanskje en overgangsperiode? Drikker mye te, men synes kveldene er kjedelig.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tistelblad Skrevet 7. januar 2020 #1320 Del Skrevet 7. januar 2020 I dag turte jeg endelig å veie meg etter julens sukkerbonansa, og resultatet var 2 kg opp! Det er jo ikke akkurat noe gøy, men så mye greier som jeg har spist så kunne det absolutt vært verre. Det positive er jo at fra og med i dag så er motivasjonen på topp igjen, og de to kiloene skal av så fort som mulig, før jeg fortsetter reisen nedover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå