Gå til innhold

Babydrømmen <3

Tussi2018

Anbefalte innlegg

Tok enda en blendahvit test idag, så ingenting nytt her 😔 

Lurer på om jeg skal prøve å vente til tirsdag nå. Da er jeg 11/12 DPO og resultatet burde vel kunne stoles på da. 

Jeg vet jo ikke helt når jeg skal ha mensen. Forrige syklus ble på 36 dager. Siden jeg fikk positiv el test CD 17 har jeg tenkt at syklusen blir rundt 30 dager. Derfor tenker jeg at mensen kommer rundt torsdag. Så jeg tenker jo at hvis jeg murringer i magen om noen dager så kan det like gjerne være mensen som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tussi, håper den sitter snart for deg. Min personlige mening er at jeg ville satt meg på venteliste til IVF. Vi ventet for lenge og var veldig klar når vi først satte oss på lista. Så ble skuffelsen stor når det 1) var ventetid, 2) legen ble sykemeldt 3) ventetid mellom negativt forsøk til neste forsøk. Det er nå ett år siden vi meldte oss på venteliste, og vi trodde vi i det minste skulle være igang lenge før jul eller det beste; være gravid nå.

skulle ønske vi tenkte mer føre var og hadde meldt oss opp lenge før :) og om spiren sitter i mellomtiden så gjør jo det ingenting 👍 lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hei Tussi, håper den sitter snart for deg. Min personlige mening er at jeg ville satt meg på venteliste til IVF. Vi ventet for lenge og var veldig klar når vi først satte oss på lista. Så ble skuffelsen stor når det 1) var ventetid, 2) legen ble sykemeldt 3) ventetid mellom negativt forsøk til neste forsøk. Det er nå ett år siden vi meldte oss på venteliste, og vi trodde vi i det minste skulle være igang lenge før jul eller det beste; være gravid nå.

skulle ønske vi tenkte mer føre var og hadde meldt oss opp lenge før :) og om spiren sitter i mellomtiden så gjør jo det ingenting 👍 lykke til!

Tusen takk for gode ønsker 😍 jeg har tenkt det samme! Jeg trodde at en gynekolog måtte sende inn søknad sammen med oss. Eller i hvert fall fylle inn noen. Men tidligere idag leste jeg på siden til sykehuset og da forsto jeg det slik at man selv kunne ta kontakt først. Men at man måtte være utredet av en gynekolog. Samboer har jo kun tatt sædprøve og jeg har jo tatt diverse blodprøver og innvendig ultralyd samt at jeg har gått på ulike piller. Hva tror du vi må gjøre før vi kommer på ventelisten? 

Leit å høre at det har tatt sånn tid for dere! Det er det siste man trenger når man allerede har prøvd lenge! Er dere i gang med forsøk nr 2 av IVF nå? 

Ønsker deg masse lykke til på veien ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Tusen takk for gode ønsker 😍 jeg har tenkt det samme! Jeg trodde at en gynekolog måtte sende inn søknad sammen med oss. Eller i hvert fall fylle inn noen. Men tidligere idag leste jeg på siden til sykehuset og da forsto jeg det slik at man selv kunne ta kontakt først. Men at man måtte være utredet av en gynekolog. Samboer har jo kun tatt sædprøve og jeg har jo tatt diverse blodprøver og innvendig ultralyd samt at jeg har gått på ulike piller. Hva tror du vi må gjøre før vi kommer på ventelisten? 

Leit å høre at det har tatt sånn tid for dere! Det er det siste man trenger når man allerede har prøvd lenge! Er dere i gang med forsøk nr 2 av IVF nå? 

Ønsker deg masse lykke til på veien ❤

Åh så hyggelig du er, tusen takk ❤️ 

I min journal stod det at vi skulle ta kontakt direkte med sykehus og navngitt lege når vi var klar for IVF, likevel måtte jeg «krangle» med sykehuset når jeg ringte inn fordi sykepleier mente at det måtte gå via fastlege. Jeg ba henne sjekke journal, dato og linjenr, da ga hun seg. Så, ut ifra det tror jeg du bør be fastlege henvise - men jeg er absolutt ikke sikker! Det kan være det at sykepleier jeg pratet med første gang bare var vanskelig.

vi skal til på forsøk to ja, håper det sitter denne gangen, da blir det maibarn 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Neutral90 skrev:

Åh så hyggelig du er, tusen takk ❤️ 

I min journal stod det at vi skulle ta kontakt direkte med sykehus og navngitt lege når vi var klar for IVF, likevel måtte jeg «krangle» med sykehuset når jeg ringte inn fordi sykepleier mente at det måtte gå via fastlege. Jeg ba henne sjekke journal, dato og linjenr, da ga hun seg. Så, ut ifra det tror jeg du bør be fastlege henvise - men jeg er absolutt ikke sikker! Det kan være det at sykepleier jeg pratet med første gang bare var vanskelig.

vi skal til på forsøk to ja, håper det sitter denne gangen, da blir det maibarn 😍

Tusen takk for info 😊🙏 Jeg har bestilt meg time til fastlege om en ukes tid for å få henvisning til gynekolog. Da kan jeg jo spørre han om dette i samme slengen. Hadde ikke tenkt på at fastlegen kunne henvise. Jeg har jo nylig flyttet så jeg må gjerne få tilsendt journal fra min forrige fastlege først. Alt slikt tar jo tid også så det er greit å bare begynne tenker jeg 😊 selv om jeg kan prøve letrozol minst tre sykluser til. Det er vel ofte minimum 6 mnd ventetid så da blir det jo uansett ikke før tidligst februar vi får komme i gang med det. 

Så spennende! Krysser fingrene for det 😍🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg meg i veldig ubalanse følelsesmessig. Jeg startet dagen med enda en blendahvit test. Idag er jeg 10/11 DPO, men kjenner ikke noe spesielt i magen så jeg er veldig forberedt på mensen denne uken! Det har gått greit på jobb, men jeg har hatt hodepine og vært trøtt og litt i min egen verden på en måte. Det er ikke akkurat bra når man er ny på jobben, men alle kan vel ha dårlige dager 🙈

Gikk tur i sted og på veien hjem begynte jeg å grine. Herregud det er sånn som bare skjer når jeg er fryktelig sliten. Det har vært mye annet som har skjedd i det siste med flytting og ny jobb osv. Og dette med å gå og vente og håpe, skuffelser og oppturer om hverandre- det tar helt knekken på meg nå kjenner jeg 😳

Heldigvis kom samboer inn og så meg nedbrutt på sengen og vi fikk snakket litt. Han uttrykte jo at han ikke var interessert i å betale så mye penger i mnd som det å gå videre til privat gyn kanskje vil koste. Men når jeg fikk fortalt hvordan jeg hadde det nå så ville han at vi skulle gjøre det. Jeg kunne fint gått offentlig også, men jeg er redd det er ventetid og de jeg har funnet er kun åpent de timene jeg alltid er på jobb. Nå har jeg sendt mail til en privat som har åpent kvelder og helger også. Håper ikke det tar veldig lang tid! Føler meg litt bedre nå 🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint du har fått mannen med på planen 💕 viktig å få støtte! Synes også du er flink til å tenke fremover/la neste steg oppmuntre deg! Det gjør veien lettere å gå... det kjipe er at vi ikke vet hvor lang veien er, forhåpentligvis er den kort herifra for oss begge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til; jeg var skikkelig redd for å ha fravær fra jobb i begynnelsen, men nå har jeg kommet dit at jeg ikke bryr meg, fordi det å få barn er noe som faktisk vil definere livet nå og i fremtiden. Det er verdt fraværet lilsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 21.02, Neutral90 skrev:

Så fint du har fått mannen med på planen 💕 viktig å få støtte! Synes også du er flink til å tenke fremover/la neste steg oppmuntre deg! Det gjør veien lettere å gå... det kjipe er at vi ikke vet hvor lang veien er, forhåpentligvis er den kort herifra for oss begge :) 

På 6.8.2019 den 21.03, Neutral90 skrev:

En ting til; jeg var skikkelig redd for å ha fravær fra jobb i begynnelsen, men nå har jeg kommet dit at jeg ikke bryr meg, fordi det å få barn er noe som faktisk vil definere livet nå og i fremtiden. Det er verdt fraværet lilsom.

Tusen takk for koselig kommentar 😍 

Ja jeg ble veldig lettet da vi ble enig om det nå. Nå Må jeg bare få ringt og finne en time et sted det kan være greit å gå, og hvor jeg kommer raskt til. Jeg får jo mest sannsynlig mensen i løpet av denne uken og jeg vil jo begynne rett på letrozol igjen. Håper ikke det klusser til med å gå til en ny behandler 🙈

Angående det med fravær så hadde jeg ikke brydd meg der jobbet før, for der visste kollegene mine om prøvingen pga spontanaborten som skjedde på jobb.. nå er jeg helt ny i jobben og har ikke lyst til å dele dette med alle enda kjenner jeg. Betaler heller litt mer for å slippe å tenke på den biten akkurat nå 😅 men helt enig i at barneønske kommer foran! Ellers hadde jeg jo satt prøvingen på pause fordi jeg startet i ny jobb og det kommer ikke til å skje 😁 man må faktisk tenke på sitt eget liv først 🙏

Håper inderlig at veien er kort for oss begge ja ❤🤞

Endret av Tussi2018
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kjennes det ut som mensen er rett rundt hjørnet 😔 murringer i magen og litt blodslim i ettermiddag. Har ikke kommet noe mer i kveld, men vil tro den kicker i gang for fult imorgen eller fredag. Har vært innstilt på det de siste dagene, men likevel er det en nedtur.  

Nå blir det ingen aprilbaby og det syns jeg er dritkjipt😭 

Mai er også en fin mnd da 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd, da krysser vi fingrene for neste mnd. Mai er en kjempefin måned 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom for fult idag tidlig med voldsomme menssmerter i tillegg 😫 Håper det gir seg utover dagen for ellers blir dette en lang dag på jobb! 

Jeg har fått time til en ny privat gynekolog jeg skal teste ut. Timen er allerede i ettermiddag og jeg er veldig spent 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med mensen, men det er jo bra den kom av seg selv! Hvor lang ble denne syklusen? 

Blir spennende å høre hva ny gyn sier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2019 den 8.29, Dovendyr1 skrev:

Kjipt med mensen, men det er jo bra den kom av seg selv! Hvor lang ble denne syklusen? 

Blir spennende å høre hva ny gyn sier! 

Ja veldig kjedelig! Men også bra at jeg får mensen for da fungerer jo i hvert fall kuren 😊 den ble bare på 30 dager så det er jo det korteste jeg har hatt siden jeg sluttet på pillen for over et år siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo hos en ny gynekolog i går, og det var en veldig positiv opplevelse! Han lyttet og tok seg god tid å høre om alt som hadde skjedd og ikke skjedd dette året vi har prøvd. Han tok innvendig UL og var fornøyd med mengden cyster ut i fra at jeg sa jeg hadde PCO. Jeg kunne selv se at det var mye færre enn sist jeg sjekket (på UL etter spontanabort i april). Så det var bra!

Jeg skal fortsette på letrozol med samme dose og dager som før, men jeg skal tilbake til han på CD 12 for å se hvordan det ligger an. Han ville gi meg eggløsningssprøyte, noe jeg har lest en del om og håpet på. Han regnet med at jeg skulle være gravid innen jul! Jeg håper jo på september da 😂 ble veldig mye lettere av å gå der og lage en plan sammen med han. Så nå har jeg skikkelig troen på at det kan bli maibaby til og med!

Både jeg og samboer må ta nye blodprøver og samboer må ta sædprøve, slik at han får sett på alt meg egne øyne. Så skal vi inn på en time sammen om en stund og få søkt om IVF offentlig. Han ville gjerne at vi skulle ha det som plan B, og det er jeg helt enig i 😊 

Kjenner jeg er 10 kg lettere etter hvordan denne uken har vært følelsesmessig. Så nå håper jeg at planen hans fungerer 😍🤞🤞

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 3 og jeg har idag tatt første dosen av letrozol igjen. Jeg stusser litt over denne mnd blødning. Det var masse på fredag på CD 1, og helt vanlig i går, men i natt og idag har jeg nesten ikke blødd noen ting🤔 Håper ikke det er et dårlig tegn 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg lest gjennom hele dagboken din og vil bare ønske deg lykke til videre❤️ så godt å lese at du har komt deg til en privat gynekolog som vil følge deg opp videre. 

Krysser fingrene for dere og at dere snart lykkes!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...