Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Den øverste er fra i går kveld, bildet er tatt før den har tørket. Nå dropper jeg å teste på morgenen fremover og tar kun kveld siden det er såpass stor forskjell 😅 

Idag er jeg 12 dpo. Enda 2-3 dager til IKM. Jeg vil jo egentlig ikke tro at jeg skulle hatt lutealfase på noe mer enn 14 dager og at jeg da skulle hatt mensen på torsdag 🤔 bare veldig rart med 27 dagers syklus når jeg har hatt over 30! Det er jo selvfølgelig fordi el kom tidligere (dag 14) med ovitrelle. Kanskje eggene mine har vært overmoden før de slapp, til vanlig? Allerede når gyn sjekket på CD 12 så var de jo store (største på 18 mm). Isåfall er det veldig godt at det finnes slike preparater 🙏

20190902_204003.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sibirstjerne
2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Den øverste er fra i går kveld, bildet er tatt før den har tørket. Nå dropper jeg å teste på morgenen fremover og tar kun kveld siden det er såpass stor forskjell 😅 

Idag er jeg 12 dpo. Enda 2-3 dager til IKM. Jeg vil jo egentlig ikke tro at jeg skulle hatt lutealfase på noe mer enn 14 dager og at jeg da skulle hatt mensen på torsdag 🤔 bare veldig rart med 27 dagers syklus når jeg har hatt over 30! Det er jo selvfølgelig fordi el kom tidligere (dag 14) med ovitrelle. Kanskje eggene mine har vært overmoden før de slapp, til vanlig? Allerede når gyn sjekket på CD 12 så var de jo store (største på 18 mm). Isåfall er det veldig godt at det finnes slike preparater 🙏

20190902_204003.jpg

Sterk og klar strek til å være 11 DPO det der! Min var mye svakere, tenk om det ligger flere inni der 😄  Det er så gøy å lese at det endelig ble to streker på deg! Jeg heier som bare det! Du får feire med litt Champagnebrus 😄 

Endret av Sibirstjerne
Skrev feil dpo..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Sterk og klar strek til å være 11 DPO det der! Min var mye svakere, tenk om det ligger flere inni der 😄  Det er så gøy å lese at det endelig ble to streker på deg! Jeg heier som bare det! Du får feire med litt Champagnebrus 😄 

Åh så godt å høre sånt! Jeg har også tenkt på at streken er ganske sterk for å være så tidlig. Og det håper jeg er bra! Da jeg var gravid i mars testet jeg ikke før etter IKM (Var usikker på når ikm var da, men rundt CD 32). Da var streken ganske svak. Testet ikke med digital før CD 35 og da fikk jeg 1-2. To dager seinere begynte jeg å blø. Hadde nok el mellom dag 18 og 21 da så det har jo noe å si også. Denne gangen hadde jeg på dag 13 eller 14. 

På undersøkelsen på ca 12, den dagen jeg satt sprøyten, sa gyn at hvis det ble tvillinger så ble de eneggede. Fordi jeg hadde en folikkel på 18 mm og en på 11. Hvis jeg forsto han riktig så må du ha to som er ca like store hvis det blir toeggede. Er ikke det større sjanse for å få deg enn at det ene egget deler seg? Haha jeg kan så lite om det 😂 men håper på et barn, men blir det to så blir vi selvfølgelig glad for det også 😍 er bare så redd for at den ikke blir værende, så så lenge den gjør det og er frisk så er vi fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å holder meg fra å tisse slik at jeg kan teste i kveld også 😂 herregud! Man blir jo helt besatt! Jeg tror jeg må bestille flere tester for jeg har kun seks stk igjen. Noen som har noen tanker om når det er rimelig å håpe på å få 2-3 på digital? På torsdag er det 14 dager siden el, så jeg tenker å vente til i hver fall søndag. Men hvor lenge etter el kan befruktningen ha skjedd? 🤔

Har så mange spørsmål 😂

I morgen skal jeg på seminar med jobben frem til helgen. Regner jo med at det blir alkoholservering til middagene på kveldene. Vil ikke at kolleger skal mistenke noe enda så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal løse det 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, siljur skrev:

Fikk 2-3 på digital 1 uke etter ikm :) 

Når testet du før det da? Man venter jo gjerne litt siden testene er dyre, men da er det jo også vanskelig å si om det hadde slått ut tidligere 🤔 blir jo så utålmodig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sequel skrev:

Gratulerer så mye!! ❤️

Jeg fikk 2-3 på digital 4+1, altså 15 dpo :) 

Okei 😊 Det vil si fredag for min del 🙊 vet jo at mange som venter til IKM med å teste går rett på den. Da skal det jo være to uker siden el. Men kommer gjerne an på hvor fort man produserer hcg og hvor lang tid etter el egget ble befruktet 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
5 timer siden, Tussi2018 skrev:

Åh så godt å høre sånt! Jeg har også tenkt på at streken er ganske sterk for å være så tidlig. Og det håper jeg er bra! Da jeg var gravid i mars testet jeg ikke før etter IKM (Var usikker på når ikm var da, men rundt CD 32). Da var streken ganske svak. Testet ikke med digital før CD 35 og da fikk jeg 1-2. To dager seinere begynte jeg å blø. Hadde nok el mellom dag 18 og 21 da så det har jo noe å si også. Denne gangen hadde jeg på dag 13 eller 14. 

På undersøkelsen på ca 12, den dagen jeg satt sprøyten, sa gyn at hvis det ble tvillinger så ble de eneggede. Fordi jeg hadde en folikkel på 18 mm og en på 11. Hvis jeg forsto han riktig så må du ha to som er ca like store hvis det blir toeggede. Er ikke det større sjanse for å få deg enn at det ene egget deler seg? Haha jeg kan så lite om det 😂 men håper på et barn, men blir det to så blir vi selvfølgelig glad for det også 😍 er bare så redd for at den ikke blir værende, så så lenge den gjør det og er frisk så er vi fornøyd!

Det blir kjempespennende når du tar turen til UL! Tenker du at du gjør det i uke6? 

Nå varierer hcg nivåene veldig fra person til person, men at du har såpass sterk og klar test allerede nå må jo love bra! Tvillinger hadde vært drømmen for min del, men jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert hvis jeg faktisk fikk vite at det lå to stykker inni der😅

Bare pøs på med masse positive tanker og gled deg over sterke og fine tester! Når det gjelder CB digital så leser jeg av dagboken min at jeg fikk 1-2 10DPO og 2-3 15 DPO, (IKM 4+1). Nå er det sånn at de tar utgangspunkt i gjennomsnittet. Dvs. at noen får 3+ allerede på IKM dagen. Jeg prøvde å ikke henge meg så mye opp i ukes indikatoren, men det er jo umulig å legge fra seg resultatet uansett. Om du skulle få 1-2 neste gang du tester, så må du ikke gå i kjelleren av den grunn. Det kan være så enkelt at du får 2-3 dagen etter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Kveldens test er i hvert fall ikke blitt svakere, så det er et godt tegn 👏😊

20190903_194659.jpg

Gratulerer så mye! 😍:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Det blir kjempespennende når du tar turen til UL! Tenker du at du gjør det i uke6? 

Nå varierer hcg nivåene veldig fra person til person, men at du har såpass sterk og klar test allerede nå må jo love bra! Tvillinger hadde vært drømmen for min del, men jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert hvis jeg faktisk fikk vite at det lå to stykker inni der😅

Bare pøs på med masse positive tanker og gled deg over sterke og fine tester! Når det gjelder CB digital så leser jeg av dagboken min at jeg fikk 1-2 10DPO og 2-3 15 DPO, (IKM 4+1). Nå er det sånn at de tar utgangspunkt i gjennomsnittet. Dvs. at noen får 3+ allerede på IKM dagen. Jeg prøvde å ikke henge meg så mye opp i ukes indikatoren, men det er jo umulig å legge fra seg resultatet uansett. Om du skulle få 1-2 neste gang du tester, så må du ikke gå i kjelleren av den grunn. Det kan være så enkelt at du får 2-3 dagen etter ❤️

Ja det blir veldig spennende! Jeg har sendt en mail til gyn nå. Spurte om time i slutten av mnd. Tror det er i uke 7. Får høre om han vil at jeg skal komme inn før eller hva. Vil bare være sikker på at ikke det er for tidlig til å se et bankende hjerte (så lenge alt er bra). 

Kan godt se for meg å ha tvillinger når de er litt større, men å gå gravid med to, føde to og ta seg av to på en gang når man aldri har gjort det før, det frister ikke så mye hvis jeg fikk velge 😂 men samtidig kiler det i magen ved tanken på at det er mulig! Tar som sagt imot det som kommer med et åpent sinn ❤ Blir spennende med til ultralyd snart da! 👏

Da kan jeg kanskje gjøre som jeg tenkte, å vente til søndag med å teste med ny digital. Får jeg 1-2 Så venter jeg nok noen dager til og tar en til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Åå så gøy, gratulerer så mye!! 😭❤️❤️

Tusen takk 😍 Håper du kommer like bak ❤🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Tusen takk 😍 Håper du kommer like bak ❤🤞

Takk det håper jeg også ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Netteflette skrev:

Hvordan går det med deg i dag? Har du testet igjen eller venter du til fredag?🙈☺️

Det går foreløpig bra, takk som spør 😊 skulle akkurat til å skrive her nå 😅 Jeg har bestemt meg for å roe litt ned på testing hver dag. For det første er det veldig slitsomt å gå så lenge uten å tisse og for det andre er det jo unødige bekymringer dersom streken plutselig er svakere en dag (og det kan jo ha andre årsaker enn at noe er galt). Har ikke helt bestemt meg hvor lenge jeg skal vente med ny test. Tror vi har falt på søndag om dagen før å ta ny digital. Håper så inderlig at det står 2-3 på den 😭🤞

Eller føler jeg meg veldig lite gravid, foruten litt murringer innimellom. Det har vært litt mindre idag, men jeg prøver å ikke tenke for mye på at det kan være negativt. Føler meg ganske oppblåst og får lett sting i magen uten at jeg løper 😅 i tillegg har jeg en del utflod. Har lest at det er normalt også fordi at kroppen kvitter seg med restene av eggløsningen eller noe? 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...