Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så leit å høre om blødningen! Kanskje litt brutalt å si, men du skal ikke prøve å holde deg i ro da istedenfor å stresse rundt for å finne et sted å ta UL. En UL nå vil ikke gjøre deg mindre eller mer gravid og det er ingenting hverken du eller Gyn kan gjøre fra eller til på dette tidspunktet.. Det er beinhardt, og jeg vet ikke om jeg hadde klart det selv i situasjonen og jeg sier det mest for at du ikke skal legge skylden på deg selv. Håper blødningen stopper opp! Sender deg uansett en god klem 😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, prøverpåny skrev:

Så leit å høre om blødningen! Kanskje litt brutalt å si, men du skal ikke prøve å holde deg i ro da istedenfor å stresse rundt for å finne et sted å ta UL. En UL nå vil ikke gjøre deg mindre eller mer gravid og det er ingenting hverken du eller Gyn kan gjøre fra eller til på dette tidspunktet.. Det er beinhardt, og jeg vet ikke om jeg hadde klart det selv i situasjonen og jeg sier det mest for at du ikke skal legge skylden på deg selv. Håper blødningen stopper opp! Sender deg uansett en god klem 😘

Jeg skjønner hva du mener og vet at rådet ofte er å bare roe ned og vente og se 😊 Men nå skal jeg uansett til gynekolog på søndag og får bare flere dager å gå å tenke på hvis jeg venter. Jeg avsbestilte den timen (siden jeg ikke kunne få tidligere time der) Og bestilte på Volvat til i ettermiddag. Jeg er en person som ofte tenker litt worst case dessverre. Det er vel en beskyttelsesmekanisme mot kjipe ting som kan skje. Selv om jeg vet at jeg ikke bli mindre skuffet eller lei meg hvis det viser seg at jeg har rett i mistankene mine. 

Jeg tenker at gyn kan fortelle meg hvordan ting står til idag og det vil hjelpe meg veldig! Har det gått gale så kan jeg begynne å ta det innover meg nå i stedet for å vente til søndag i håpet. Ser alt bra ut så får jeg jo en mye mer avslappet helg. Så for min del er det winwin å sjekke hos gyn idag 😊

Tusen takk for klem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg skjønner hva du mener og vet at rådet ofte er å bare roe ned og vente og se 😊 Men nå skal jeg uansett til gynekolog på søndag og får bare flere dager å gå å tenke på hvis jeg venter. Jeg avsbestilte den timen (siden jeg ikke kunne få tidligere time der) Og bestilte på Volvat til i ettermiddag. Jeg er en person som ofte tenker litt worst case dessverre. Det er vel en beskyttelsesmekanisme mot kjipe ting som kan skje. Selv om jeg vet at jeg ikke bli mindre skuffet eller lei meg hvis det viser seg at jeg har rett i mistankene mine. 

Jeg tenker at gyn kan fortelle meg hvordan ting står til idag og det vil hjelpe meg veldig! Har det gått gale så kan jeg begynne å ta det innover meg nå i stedet for å vente til søndag i håpet. Ser alt bra ut så får jeg jo en mye mer avslappet helg. Så for min del er det winwin å sjekke hos gyn idag 😊

Tusen takk for klem ❤

Blør du enda eller var det bare en liten blødning? 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Klink skrev:

Blør du enda eller var det bare en liten blødning? 

Det har heldigvis ikke kommet mer enn det lille på papiret for to timer siden og et par dråper til litt etter det. Men slik begynte det sist hos meg også og da blødde jeg ikke mer før natt til neste dag. Da var det jo mye tidligere i svangerskapet enn dette. Så jeg kan vel ikke sammenligne. Men det vekker vonde minner i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg skjønner hva du mener og vet at rådet ofte er å bare roe ned og vente og se 😊 Men nå skal jeg uansett til gynekolog på søndag og får bare flere dager å gå å tenke på hvis jeg venter. Jeg avsbestilte den timen (siden jeg ikke kunne få tidligere time der) Og bestilte på Volvat til i ettermiddag. Jeg er en person som ofte tenker litt worst case dessverre. Det er vel en beskyttelsesmekanisme mot kjipe ting som kan skje. Selv om jeg vet at jeg ikke bli mindre skuffet eller lei meg hvis det viser seg at jeg har rett i mistankene mine. 

Jeg tenker at gyn kan fortelle meg hvordan ting står til idag og det vil hjelpe meg veldig! Har det gått gale så kan jeg begynne å ta det innover meg nå i stedet for å vente til søndag i håpet. Ser alt bra ut så får jeg jo en mye mer avslappet helg. Så for min del er det winwin å sjekke hos gyn idag 😊

Tusen takk for klem ❤

Har full forståelse for at du ønsker svar på hvordan det ser ut i dag altså ❤️ Krysser fingrene for det beste! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk heldigvis veldig fint 😍 Vi fikk se et bankende hjerte med 143 hjerteslag i minuttet, som var helt normalt. Plommesekken var også fin! Det som kunne være årsaken til blødningen var en liten svart flekk litt bortenfor Mini. Gyn sa at det kunne se ut som at det skulle ha vært tvillinger, men at den har stoppet opp ganske i starten. Hvis det er tilfelle så er sjansen for abort noe større. Så det var jo ikke så gøy å høre. Han sa at det ikke var helt sikkert at det var det, kunne også bare være en blodoppsamling (?). Jeg fikk ikke noe forklaring på hvorfor det skjer evt. 

Alt i alt så ble vi utrolig lettet over å høre at alt sto bra til så langt! Han målte str og sa at etter målene ser termin ut til å bli en dag tidligere. Altså 16.mai 😊 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Det gikk heldigvis veldig fint 😍 Vi fikk se et bankende hjerte med 143 hjerteslag i minuttet, som var helt normalt. Plommesekken var også fin! Det som kunne være årsaken til blødningen var en liten svart flekk litt bortenfor Mini. Gyn sa at det kunne se ut som at det skulle ha vært tvillinger, men at den har stoppet opp ganske i starten. Hvis det er tilfelle så er sjansen for abort noe større. Så det var jo ikke så gøy å høre. Han sa at det ikke var helt sikkert at det var det, kunne også bare være en blodoppsamling (?). Jeg fikk ikke noe forklaring på hvorfor det skjer evt. 

Alt i alt så ble vi utrolig lettet over å høre at alt sto bra til så langt! Han målte str og sa at etter målene ser termin ut til å bli en dag tidligere. Altså 16.mai 😊 

Fantastisk ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Idag hadde jeg første dag på jobb etter en uke med sykdom. Det var veldig tungt, men også veldig godt å få bruke kroppen til noe annet enn å sitte i sofaen og å hoste 🙈 merker at jeg trenger en del mer mat enn tidligere nå. Blir veldig fort mett og veldig fort sulten igjen. Samt litt småkvalm hvis det har gått lenge mellom måltidene. Ellers holder kvalmen seg unna og jeg er veldig takknemlig for det. Det kan jo enda komme 🤷‍♀️ 

Jeg har klart å tenke mer positivt etter UL forrige uke og det har vært veldig godt både for samboer og meg 😊🙏 men jeg tenker jo innimellom på at når som helst kan det lille hjerte slutte å banke og jeg trenger ikke å merke noen ting. Vi tenker ny UL i uke 11. 

I helgen har vi fortalt nyheten til svigers og de ble så glade 🥰 jeg har også fortalt det til noen venninner. De fleste har blitt veldig glad. For de som selv ønsker å bli gravid eller har opplevd å miste skjønner jeg at det kan være litt tøft for. Slik har jo jeg følt det selv lenge. 

Endret av Tussi2018
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fullført uke 9 og starter på 10! 9+0 idag 😊 

Om en uke skal vi ha ny UL og jeg er så spent! Hvis alt står bra til på den så tror jeg at jeg klarer å slå meg litt mer til ro fremover. Da føler jeg at vi er fordi de mest kritiske ukene.  

Jeg føler meg ganske fin i formen for tiden, utenom at jeg er mer trøtt og har mindre energi til ting. Men det er jo helt levelig en periode! Jeg har begynt å få mer vondt nedover i ryggen, men det kan også være fordi det er lenge siden jeg har trent nå. Håper ikke jeg skal slite med bekkenet allerede 😬

Jeg er ikke kvalm, utenom hvis det er lenge siden jeg har spist eller at jeg kjenner en ekkel lukt. Da må jeg virkelig jobbe med meg selv for å ikke kaste opp og dette skjer en del ganger på jobb. Jeg skal snart fortelle nyheten, jeg bare syns det er litt vanskelig. Vet ikke helt hvorfor 🤷‍♀️😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4

Jeg teller dager til UL- tre dager igjen 😁👏 Er så spent på om den lille bønnen fortsatt har det bra! 

Jeg har fortalt det til to kolleger på jobb nå og det var virkelig godt! Da får de en forklaring på hvorfor jeg gjerne ikke virker voldomst engasjert om dagene. De fleste dagene er gode altså, men innimellom er jeg veldig slapp, hodepine, litt vondt i magen osv. Og i tillegg må jeg spise ofte. 

Vi har fortalt nyheten til omtrent alle i familien nå så nå bare MÅ det gå fra på UL! 🤞 Det er jo en risk med å si det så tidlig, men samtidig har vi da mange gode folk rundt oss hvis ting ikke skulle gå bra 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...