Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12+3

Ultralyd gikk veldig fint 😍 Alt sto fortsatt fint til! Ut ifra det gyn kunne se så så det ikke ut som fosteret er sykt og det er så deilig å vite 🙏 man kan jo aldri vært sikker, men oddsene er på vår side nå tenker jeg 😊 

Energien er kommet mer tilbake og denne uken har jeg vært veldig sosial! Deilig 😊 Det er travle tider på jobb med mye papirarbeid som må gjøres utenom arbeidstid. Jeg er ganske utslitt etter jobb og har slitt med mye hodepine den siste tiden, så når jeg kommer hjem vil jeg helst bare ligge på sofaen 😅 derfor må jeg gjøre jobbting i helgene og det er litt kjedelig. Men snart roer det seg og det går heldigvis mot førjulstid noe som jeg gleder meg veldig til 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6 og straks går jeg over i andre trimester 😍 Føles helt uvirkelig! 

De siste to dagene har jeg kjent på mensmurringer i livmoren. Håper det er normalt 😬 Nå har det jo vært mange uker siden jeg har kjent noe som helst i magen. Innimellom får jeg litt stølhetsfølelse nederst i magen også. Det er vel livmoren som vokser antar jeg 🤞

Denne uken er det ekstra travelt på jobb og jeg gleder meg allerede til helg! Sliter fortsatt med voldsom hodepine på kveldene, tror det kommer ekstra dersom jeg har spist litt sjeldnere enn jeg burde. Det er vanskelig å få tid til å spise ofte nok på jobb 🙈 

Ellers har jeg begynt å glede meg til jul og alt det koselige som hører førjulstiden med ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til jul, eller desember generelt! Hele desember er jul for meg 🎅😅 November er mørkt, tung og trist! 1.desember blir det julemusikk, gløgg og Pepperkaker 🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg gleder meg også til jul, eller desember generelt! Hele desember er jul for meg 🎅😅 November er mørkt, tung og trist! 1.desember blir det julemusikk, gløgg og Pepperkaker 🎄

Jaa veldig koselig 😍 Jeg syns ikke november er så ille for det er ofte litt som skjer da, som å begynne å handle julegaver, førjulsmiddag hjemme hos mamma og pappa. Noen ganger julebord. Og så er det så fint å glede seg til desember 😊 syns januar er verre 😂 vi vurderer å reise en uke til syden i januar, men er så usikker på hvordan det blir værmessig. Tenker f.eks Spania. Man kan jo være heldig, men det kan jo også være kaldt og regn 🙈 Jeg vil jo ligge på en strand helst 🏝 eller om vi skal spare både ferieuken og pengene til babyting 🤷‍♀️ Dilemma 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 6.11.2019 den 14.26, Tussi2018 skrev:

Jaa veldig koselig 😍 Jeg syns ikke november er så ille for det er ofte litt som skjer da, som å begynne å handle julegaver, førjulsmiddag hjemme hos mamma og pappa. Noen ganger julebord. Og så er det så fint å glede seg til desember 😊 syns januar er verre 😂 vi vurderer å reise en uke til syden i januar, men er så usikker på hvordan det blir værmessig. Tenker f.eks Spania. Man kan jo være heldig, men det kan jo også være kaldt og regn 🙈 Jeg vil jo ligge på en strand helst 🏝 eller om vi skal spare både ferieuken og pengene til babyting 🤷‍♀️ Dilemma 😅

Sant, Januar er ille! Da er det liksom ingenting å glede seg til på leeeeenge 😮  Høres veldig godt ut med tur til varmere strøk, det er vel greit vær på Gran Canaria på den tiden også? Skjønner dilemmaet ditt, hadde nok tenkt akkurat det samme selv 😛  Hvordan går det med deg da? Vært stille her en ukes tid nå ser jeg.. 

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Sant, Januar er ille! Da er det liksom ingenting å glede seg til på leeeeenge 😮  Høres veldig godt ut med tur til varmere strøk, det er vel greit vær på Gran Canaria på den tiden også? Skjønner dilemmaet ditt, hadde nok tenkt akkurat det samme selv 😛  Hvordan går det med deg da? Vært stille her en ukes tid nå ser jeg.. 

Takk som spør, her går det fint 😊 Er bare veldig travelt både på jobb og sosialt. Idag er jeg 14+2. Jeg har begynt å få vondt i bekkenet så akkurat det er litt tungt på jobb om dagen. Skal til behandling allerede neste uke så håper jeg får noen gode råd der. Utenom det og hodepine så går det fint med meg om dagen, hvordan det går med småen vet jeg jo ikke og det er litt frustrerende kjenner jeg 🙈 vil jo gjerne ha kontroll 😅 gleder meg så utrolig mye til jeg kan kjenne liv og dermed vite at alt er bra. Jeg skal på OUL i uke 19 og bør jo kjenne noe før det. Håper han/hun har det bra 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så tidlig å få vondt i bekkenet! Håper behandlingen hjelper og at du får noen gode råd, ja :)  Trodde ikke det var så vanlig å kjenne liv før uke 19? Syne så huske å lese andre dagbøker der det var rundt uke 20 og utover, men kanskje jeg husker feil :P Blir spennende med OUL i uke 19 da, vil dere vite kjønnet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
På 15.11.2019 den 6.10, Tussi2018 skrev:

Takk som spør, her går det fint 😊 Er bare veldig travelt både på jobb og sosialt. Idag er jeg 14+2. Jeg har begynt å få vondt i bekkenet så akkurat det er litt tungt på jobb om dagen. Skal til behandling allerede neste uke så håper jeg får noen gode råd der. Utenom det og hodepine så går det fint med meg om dagen, hvordan det går med småen vet jeg jo ikke og det er litt frustrerende kjenner jeg 🙈 vil jo gjerne ha kontroll 😅 gleder meg så utrolig mye til jeg kan kjenne liv og dermed vite at alt er bra. Jeg skal på OUL i uke 19 og bør jo kjenne noe før det. Håper han/hun har det bra 😊🤞

Så spennende med OUL!😍 Har du en følelse av hva det blir? Tiden kommer til å gå fort nå! Håper bekkenet ditt blir bedre, er så kjedelig med vondter i svangerskapet. Har dere forresten begynt å handle inn litt småtterier til den lille?🥰 

nå er det kanskje ikke så lenge til du begynner å kjenne liv heller, det er bare å glede seg❤️🌸

Endret av Sibirstjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 9.38, Dovendyr1 skrev:

Oi, så tidlig å få vondt i bekkenet! Håper behandlingen hjelper og at du får noen gode råd, ja :)  Trodde ikke det var så vanlig å kjenne liv før uke 19? Syne så huske å lese andre dagbøker der det var rundt uke 20 og utover, men kanskje jeg husker feil :P Blir spennende med OUL i uke 19 da, vil dere vite kjønnet? :) 

Ja, jeg har slitt med korsryggen før så var litt forberedt på det. Håper behandlingen kan hjelpe meg til å ha mindre vondt ja 😊🙏

Jeg har lest at det er vanlig for førstegangsgravide mellom uke 16 og 20. Og selvfølgelig seinere hvis morkaken ligger foran. Min ligger bak (med mindre den flytter på seg. Vet ikke om det går an men). Blir spennende å se når jeg kjenner det 🙊 Ja vi vil vite kjønnet. Føler det blir mer virkelig da på en måte. Det er fremdeles uvirkelig å tenke på at jeg er gravid. Innimellom glemmer jeg det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Så spennende med OUL!😍 Har du en følelse av hva det blir? Tiden kommer til å gå fort nå! Håper bekkenet ditt blir bedre, er så kjedelig med vondter i svangerskapet. Har dere forresten begynt å handle inn litt småtterier til den lille?🥰 

nå er det kanskje ikke så lenge til du begynner å kjenne liv heller, det er bare å glede seg❤️🌸

Ja veldig spennende! Skulle bare ønske det var korter ventetid igjen enn en mnd 😅 

Jeg har en følelse av gutt. Samboer er overbevist om at det er gutt, men det har han vært fra før vi ble gravid 😂 Jeg tenker mest på det jeg har lest og hørt om symptomer med kjønnene, men det er jo selvfølgelig mange forskjeller hos folk. Jeg håper mest på en jente da, bare fordi jeg gjerne vil ha en av hver og jente er litt vanskeligere å få 😅 men det jeg er mest spent på er om den er frisk! Til syvende og sist er det kun det som betyr noe ❤

Vi har ikke kjøpt noe enda, men begynt å undersøke litt hvilken vogn og seng osv. Men det er jo så mye å velge i så det blir vanskelig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja veldig spennende! Skulle bare ønske det var korter ventetid igjen enn en mnd 😅 

Jeg har en følelse av gutt. Samboer er overbevist om at det er gutt, men det har han vært fra før vi ble gravid 😂 Jeg tenker mest på det jeg har lest og hørt om symptomer med kjønnene, men det er jo selvfølgelig mange forskjeller hos folk. Jeg håper mest på en jente da, bare fordi jeg gjerne vil ha en av hver og jente er litt vanskeligere å få 😅 men det jeg er mest spent på er om den er frisk! Til syvende og sist er det kun det som betyr noe ❤

Vi har ikke kjøpt noe enda, men begynt å undersøke litt hvilken vogn og seng osv. Men det er jo så mye å velge i så det blir vanskelig 🙈

Plutselig flyr tiden avsted og vips så har du termin!🌸 det blir spennende å få vite kjønn! Jeg syns det må være lov å kunne ønske seg gutt/jente, stort er det uansett!🤰🏼 Jeg ønsket meg veldig gutt, men som du sier, det viktigste er at den lille er frisk🥰 Gleder meg til du oppdaterer etter OUL, kanskje blir du flyttet frem du også?😁 

ja det er et hav av babyutstyr der ute, bare å hive seg ut i det😁 så er det så artig når en er i gang også. Bare det å kjøpe sengetøy til den lille var kjempestas! 

Det beste er når ekspeditøren ikke lenger spør meg om klærne er en gave, med andre ord har magen poppet ganske så bra frem😊

Har du fått noe mage enda? 😊

Endret av Sibirstjerne
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 22.46, Sibirstjerne skrev:

Plutselig flyr tiden avsted og vips så har du termin!🌸 det blir spennende å få vite kjønn! Jeg syns det må være lov å kunne ønske seg gutt/jente, stort er det uansett!🤰🏼 Jeg ønsket meg veldig gutt, men som du sier, det viktigste er at den lille er frisk🥰 Gleder meg til du oppdaterer etter OUL, kanskje blir du flyttet frem du også?😁 

ja det er et hav av babyutstyr der ute, bare å hive seg ut i det😁 så er det så artig når en er i gang også. Bare det å kjøpe sengetøy til den lille var kjempestas! 

Det beste er når ekspeditøren ikke lenger spør meg om klærne er en gave, med andre ord har magen poppet ganske så bra frem😊

Har du fått noe mage enda? 😊

Ja, vi blir jo like glade uansett hva det er 😍 Ja det blir spennende! Jeg klarer ikke helt å forestille meg at det faktisk er en baby i magen nå. Kjenner at magen har blitt større, men det kjennes ut som etter jeg har spist mye pasta eller noe annet jeg blir oppblåst av 😂 gleder meg så utrolig mye til å kjenne liv!

Da jeg ble gravid gikk jeg ned 1,5 kg (eller i løpet av de første ukene), denne uken er jeg oppe i startvekten min så nå regner jeg med at jeg legger på meg fremover. Dersom jeg går med figurnære klær ser man magen. Gleder meg til det blir mer tydelig at det er en baby inni der. 

Ja det er nok veldig stas å begynne å kjøpe ting 😍 Vi ønsker oss litt småting i julegave av besteforeldre. Blant annet skal jeg prøve å finne ut hvilken vognpose som kan være lurt å ha. Tenker en til sommer og en til vinter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+6 Idag og straks 16 fullførte uker 🙏😊

Bekkenet behandler meg ikke noe godt om dagen så det blir tyngre og tyngre på jobb. Jeg har en jobb der jeg ikke sitter så mye så det blir liten tid for bekkenet å hvile. Bedriftsjordmor mener at jeg bør få en "gravidpause" i løpet av dagen der jeg kan legge meg flat ut. Dette vet jeg kan bli vanskelig å få til å gå opp på jobb så jeg syns det er litt vanskelig å be om det. Samtidig ser jeg for meg at jeg blir gradert sykemeldt etter jul hvis ikke, og kanskje uansett 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at alt går fint med lille nurket, det er det viktigste 💕❤️ Huff så synd å høre at det begynner å bli tungt, må være ekstremt vanskelig i en fysisk krevende jobb, skjønner det er vanskelig å Be om pauser/avlastning. Men du må tenke på deg selv, eller så kan det bli slitsomere senere om du presser deg for mye nå. Så mye lykke til 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 0.21, Frøkenhåpefull skrev:

Så flott å høre at alt går fint med lille nurket, det er det viktigste 💕❤️ Huff så synd å høre at det begynner å bli tungt, må være ekstremt vanskelig i en fysisk krevende jobb, skjønner det er vanskelig å Be om pauser/avlastning. Men du må tenke på deg selv, eller så kan det bli slitsomere senere om du presser deg for mye nå. Så mye lykke til 💕

Tusen takk for gode ord ❤😊 Ja, jeg vet at jeg må tenke på meg selv og at det kommer en tid etterpå også. Man tjener lite på å pushe seg for langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17+0 Idag og babyen er like stor som en søtpotet😍 syns det er litt rart med den appen for for tre uker siden var den like stor som en appelsin 🤷‍♀️😅 etter det ble det avokado og så pære. Skulle tro appelsin kom etter alt det der. Men men 😂

Jeg føler meg fremdeles ikke mye gravid, utenom at magen kjennes sprengt ut og at bekkenet bare blir verre 🙈 har kun gått opp 100 gram fra startvekten min, men likevel føler jeg meg mye rundere! 

Gleder meg veldig til OUL! 1,5 uke igjen! Vil bare vite at babyen lever og har det bra ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+6 og det nærmer seg OUL med stormskritt! Det er stort sett det eneste jeg tenker på om dagen 😂🙈

Magen har nå kommet frem mye tydeligere og jeg ser ikke bare gravid ut på kvelden eller etter middag. Det er veldig rart og spennende og se kroppen forandre seg så mye! Jeg sliter litt med å føle meg helt vel i klær enda da. Syns jeg ser mest tykk ut siden det går i varme klær på jobb og magen blir mindre definert. 

I går kveld hadde jeg halsbrann for første gang, det var ikke spesielt deilig 😅 Jeg følte meg også så stappa at det var vondt å gå å legge seg. Jeg tror jeg må være flinkere til å ikke spise store måltider, men ofte og små. 

Bekkensmertene kommer og går litt fra dag til dag, men utenom det (og frykten for at jeg skal komme på OUL og finne ut at babyen har vært død i mange uker😑), så har jeg det ganske så bra om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tussi2018 skrev:

17+6 og det nærmer seg OUL med stormskritt! Det er stort sett det eneste jeg tenker på om dagen 😂🙈

Magen har nå kommet frem mye tydeligere og jeg ser ikke bare gravid ut på kvelden eller etter middag. Det er veldig rart og spennende og se kroppen forandre seg så mye! Jeg sliter litt med å føle meg helt vel i klær enda da. Syns jeg ser mest tykk ut siden det går i varme klær på jobb og magen blir mindre definert. 

I går kveld hadde jeg halsbrann for første gang, det var ikke spesielt deilig 😅 Jeg følte meg også så stappa at det var vondt å gå å legge seg. Jeg tror jeg må være flinkere til å ikke spise store måltider, men ofte og små. 

Bekkensmertene kommer og går litt fra dag til dag, men utenom det (og frykten for at jeg skal komme på OUL og finne ut at babyen har vært død i mange uker😑), så har jeg det ganske så bra om dagen!

Huff, for en forferdelig tanke angående OUL og baby 😣 Det må være stressende å tenke sånn. Du får nok se en sprell levende baby! ❤️Jeg tror det blir gutt 😀 Vil dere vite kjønnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Huff, for en forferdelig tanke angående OUL og baby 😣 Det må være stressende å tenke sånn. Du får nok se en sprell levende baby! ❤️Jeg tror det blir gutt 😀 Vil dere vite kjønnet? 

Ja 😔 Jeg har en tendens til å tenke worst case! Av en eller annen grunn tror jeg sikkert at jeg skal takle det vonde bedre da.. Jeg prøver å tenke gode tanker, men desto nærmere jeg kommer dagen før OUL nå desto mer tenker jeg på alt som kan være gale. Jeg vet at det ikke er bra. 

Kjenner jo ingen tegn til liv enda heller. Morkaken min ligger bak så håper jo at jeg kjenner noe snart. Kom til å tenke på at på UL i uke 12 så gikk det ikke an å se babyen skikkelig med utvendig UL fordi jeg var så oppblåst så gyn. Kanskje det har en innvirkning på hvorfor jeg ikke kjenner noe enda 🤔 Jeg vet at det er veldig individuelt når man kjenner liv altså 😊

Vi tror også det blir en gutt 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...