Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 5.9.2019 den 21.14, Nysgjerrig1 skrev:

Huff, der høres veldig vondt ut og miste 😔Stemmer at du kanskje skulle hatt høyere ukesindikasjon på digital, så mulig utviklingen stoppet opp litt før. Men det får man aldri svar på.. Heldigvis er det slik at det er utrolig lav sjanse for at du skal oppleve dette på nytt! Det er stor sannsynlighet for at det skal gå bra!! ☺️ Murringene er jo noe ''alle'' opplever, og det er nok bare et godt tegn på at livmoren tilpasser seg. Vet ikke om det hjelper for deg eller ikke, men jeg synes denne siden her er veldig bra dersom du ønsker å følge prognosene dag for dag: https://datayze.com/miscarriage-chart.php . Du kan legge inn alder og slikt, sånn at sannsynligheten blir veldig korrekt. I dag har jeg for eksempel 98% sannsynlighet for at svangerskapet skal gå bra! 🤞

Yes, vi forteller etter ultralyd.😙 Har planlagt å gi foreldrene våre en liten søt konvolutt/papirpose med bilde fra ultralyden, uten å si så mye. Tror de kommer til å få sjokk! Jeg fant også et kort hvor det stod noen fine ord om hva det vil si å være bestefar, og begynte nesten å grine i butikken da jeg så det. Tenkte bare på min far som ikke har klart å legge skjul på at han ønsker barnebarn. Så det skal bli såå fint å gi han den posen med bilde og kort - tror uansett jeg hadde slitt noe enormt med å stamme frem at jeg er gravid 😭😍

Ja, det verste, syns jeg, var at hele drømmen ble knust. Alt du så for deg at skulle skje ble bare revet vekk og du ble rykket helt tilbake til start. I tillegg må du vente lenge fordi kroppen ikke er klar på en stund (i hvert fall hos meg pga PCO og ting ikke skjer av seg selv).

Linken var fin, deilig å se hvor raskt prosenten går oppover i sjanse for å lykkes 😊 Jeg har nok litt høyere sjanse for SA enn det som kommer opp der, pga av PCO og ovitrelle. Men jeg skal spørre gyn litt mer om det på første sjekk.

Mitt største mareritt er å oppleve å miste på nytt, bare mye seinere. Men jeg vet jo at det ikke er noe jeg får gjort får å unngå at det skal skje, så lenge jeg tar forhåndsregler selvfølgelig. Må bare prøve å slappe av og tenke at; denne gangen går det nok ❤🤞 

Så gøy det blir å fortelle 😍😭 begynner å grine bare jeg tenker på hvor glad de nærmeste blir! Jeg har det helt likt med pappa her, han som har mast mest 😅 Jeg tenker også å lage til noe koselig når vi skal fortelle det. Hos oss kommer det jo ikke som noe sjokk for de vet at vi prøver. Jeg har vært åpen med de om SA og alle utfordringene jeg har hatt. Men de spør heldigvis ikke jevnlig om det. Likevel er det vanskelig å være sammen med de nå og late som ingenting 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 19.16, Ivik skrev:

Gratulerer så mye @Tussi2018 ❤️❤️❤️ Kjempe glad på deres vegne! 

Tusen takk ❤ Håper du kommer fort etter slik at vi kan følge hverandre videre 😍🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 21.36, Sjokoladepiken skrev:

Åååå grattis med positive tester!!! Beste følelsen i verden❤️

Tusen takk 😊🙏 Ja det er virkelig en god følelse! Og samtidig skummelt fordi man er så redd for at gleden brått skal ta stopp. Syns det er vanskelig å tro på at jeg er gravid 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Ja, det verste, syns jeg, var at hele drømmen ble knust. Alt du så for deg at skulle skje ble bare revet vekk og du ble rykket helt tilbake til start. I tillegg må du vente lenge fordi kroppen ikke er klar på en stund (i hvert fall hos meg pga PCO og ting ikke skjer av seg selv).

Linken var fin, deilig å se hvor raskt prosenten går oppover i sjanse for å lykkes 😊 Jeg har nok litt høyere sjanse for SA enn det som kommer opp der, pga av PCO og ovitrelle. Men jeg skal spørre gyn litt mer om det på første sjekk.

Mitt største mareritt er å oppleve å miste på nytt, bare mye seinere. Men jeg vet jo at det ikke er noe jeg får gjort får å unngå at det skal skje, så lenge jeg tar forhåndsregler selvfølgelig. Må bare prøve å slappe av og tenke at; denne gangen går det nok ❤🤞 

Så gøy det blir å fortelle 😍😭 begynner å grine bare jeg tenker på hvor glad de nærmeste blir! Jeg har det helt likt med pappa her, han som har mast mest 😅 Jeg tenker også å lage til noe koselig når vi skal fortelle det. Hos oss kommer det jo ikke som noe sjokk for de vet at vi prøver. Jeg har vært åpen med de om SA og alle utfordringene jeg har hatt. Men de spør heldigvis ikke jevnlig om det. Likevel er det vanskelig å være sammen med de nå og late som ingenting 🙈 

 

Jaa, det skjønner jeg så godt. Det følger jo med en stor forestilling om fremtiden, som man også mister. Krysser fingrene for at spirene våre holder seg fast!!! 🌱🤞 Vi har oddsen på vår side! ☺️

Åå, da kommer de til å bli såå glade! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+1 Idag hvis jeg følger babyverden sin app og 4+2 hvis jeg følger preglife. 16/17 DPO. Jeg tenker å ta en ny digital imorgen kveld, og håper inderlig at den viser 2-3. De siste dagene har jeg ikke kjent noen i magen. Det har gått fra å være jevnlig stikk og murringer fra ca 6 dpo til 13 dpo. Etter det har det bare vært en sjelden gang. Testen var jo sterkere 14 dpo og hvis det skulle gått gale så tidlig så skulle jeg vel blødd? Eneste symptomet jeg har nå er vel økt utflod som veksler mellom kremaktig og slimete/vannete. 

Jeg klarer liksom ikke å tenke at jeg er gravid før jeg får det bekreftet hos gyn. Hadde først spurt om time til uke 7, men nå lurer jeg på om jeg ønsker allerede i uke 6. Det var jo det han sa han ønsket da jeg var der sist (før ovitrelle). 

Jeg vet at jeg bør være uendelig glad for å ha fått positiv test, og det er jeg absolutt, men jeg klarer ikke helt å tro at det skal gå veien. Samtidig som jeg kan sitte å drømme meg bort i alt som venter oss og virkelig se frem til mai da babyen skal komme. Det svinger liksom sånn hele tiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at jeg er veldig trøtt 😴I går tenkte jeg at det er fordi det er fredag, men jeg har fått sovet lenge idag og er så trøtt at jeg kunne sovnet nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen, ene øyeblikket leser jeg om diverse vogner, strikker og syr babytøy og gleder meg så, andre øyeblikket tenker jeg at det ikke er vits, siden det garantert går galt🙈🙄 jeg syns virkelig det virker lovende hos deg altså👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Kjenner meg så igjen, ene øyeblikket leser jeg om diverse vogner, strikker og syr babytøy og gleder meg så, andre øyeblikket tenker jeg at det ikke er vits, siden det garantert går galt🙈🙄 jeg syns virkelig det virker lovende hos deg altså👍

Huff ja slik er det nok hos mange i disse ukene i starten! Og særlig når både du og jeg har opplevd å ha blitt skuffet tidligere 😔 Vi kan vel ikke annet enn å vente og håpe at det går veien denne gang 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Jeg merker at jeg er veldig trøtt 😴I går tenkte jeg at det er fordi det er fredag, men jeg har fått sovet lenge idag og er så trøtt at jeg kunne sovnet nå 😅

Velkommen etter! De siste ukene har jeg sovet mellom 10-14t, og kan godt sove myyye lengre i helgene. 

I dag våknet jeg 10.30 og måtte sove en liten time kl 13 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Velkommen etter! De siste ukene har jeg sovet mellom 10-14t, og kan godt sove myyye lengre i helgene. 

I dag våknet jeg 10.30 og måtte sove en liten time kl 13 😂

Haha ja jeg håper jo virkelig at det er et symptom og ikke bare tilfeldig etter en hard uke 😅 Det er jo ikke deilig å være så trøtt, men jeg tar det gjerne imot bare jeg får være gravid hele veien til termin 🙏😅🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Haha ja jeg håper jo virkelig at det er et symptom og ikke bare tilfeldig etter en hard uke 😅 Det er jo ikke deilig å være så trøtt, men jeg tar det gjerne imot bare jeg får være gravid hele veien til termin 🙏😅🤞

Haha, jeg syns på en måte det er greit å være trøtt i helgene, for mannen min er så snill at han står opp med eldste(ikke det at hun våkner så tidlig. Hun vil tidligst opp kl 08), men i ukedagene er det tortur å levere i bhg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Haha, jeg syns på en måte det er greit å være trøtt i helgene, for mannen min er så snill at han står opp med eldste(ikke det at hun våkner så tidlig. Hun vil tidligst opp kl 08), men i ukedagene er det tortur å levere i bhg 😂

Godt du har en snill mann som stiller opp da 😊 Vi har jo ingen fra før så i helgene kan jeg jo stort sett sove så lenge jeg vil. Litt verre i ukedagene på tidligvakt 😅  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gynekologen hadde ikke ledig time før 30.September. Alt for lenge til syns jeg 🙈 hele tre uker på å vente på å få vite hvordan det står til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Gynekologen hadde ikke ledig time før 30.September. Alt for lenge til syns jeg 🙈 hele tre uker på å vente på å få vite hvordan det står til!

Man får ikke gjort noe med ståa fra eller til. I uke 7 kan man se mye mer enn i uke 6, f.eks ;)

Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sinsiew skrev:

Man får ikke gjort noe med ståa fra eller til. I uke 7 kan man se mye mer enn i uke 6, f.eks ;)

Hvordan er formen?

Ja det er jo det positive 😊 Da er jeg ca 7+4 på den timen. Formen er i grunn helt vanlig! Var ganske trøtt i går formiddag, men idag har jeg ikke vært det. Kjente antydninger til ømme brystvorter idag, men ellers ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh for en deilig følelse å se dette på skjermen! 😍👏 Det er første gang vi har sett så det er ganske stort! Idag er jeg ca 4+3 (velger å følge Preglife sin app) 😅

20190908_195917.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ååh for en deilig følelse å se dette på skjermen! 😍👏 Det er første gang vi har sett så det er ganske stort! Idag er jeg ca 4+3 (velger å følge Preglife sin app) 😅

 

Så bra 😍 Jeg tok aldri en ekstra digital test etter 1-2, men det må være fint å se økning ☺️

Hvis jeg får lov å oppdatere her, så fikk jeg høre hjertelyd til bebi for første gang i dag hos legen 😍😭 Det var stort ❤️ Nå er jeg veldig lettet. 

Håper det går bra videre med deg Tussi! Jeg føler med ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Så bra 😍 Jeg tok aldri en ekstra digital test etter 1-2, men det må være fint å se økning ☺️

Hvis jeg får lov å oppdatere her, så fikk jeg høre hjertelyd til bebi for første gang i dag hos legen 😍😭 Det var stort ❤️ Nå er jeg veldig lettet. 

Håper det går bra videre med deg Tussi! Jeg føler med ☺️

Veldig deilig å se at den øker ja 😍 skulle det gå gale nå så skulle jeg vel begynt å blø, siden det er så tidlig. 

Åh for en utrolig spesiell opplevelse det må være 😭❤ Så deilig! Hvor langt er du idag? Du har sikkert skrevet det mange ganger, men jeg klarer ikke å holde tritt her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Veldig deilig å se at den øker ja 😍 skulle det gå gale nå så skulle jeg vel begynt å blø, siden det er så tidlig. 

Åh for en utrolig spesiell opplevelse det må være 😭❤ Så deilig! Hvor langt er du idag? Du har sikkert skrevet det mange ganger, men jeg klarer ikke å holde tritt her 😅

Ja, det er godt å høre at det ikek har kommet noe blod! Da er du virkelig over den første milepælen, og alt virker å gå rette veien 😍

Jaa, det var rørende! Og utrolig nervepirrende å vente den tiden det tok før legen fant hjertelyden med doppler. Måtte faktisk lete i 1-2 (lange) minutter, da det enda er litt tidlig. Man hører mest sin egen hjertelyd, så man må lete etter bebi sin. (Begynner å lure på om alle de som kjøper Angel-doppler etc. er klar over at det er forskjell på egen og barnets hjertelyd!? 🙈). Uansett, følte virkelig alt og ingenting på de minuttene jeg ventet, men når jeg hørte den lynraske ''dunkdunkdunk'' lyden, ble jeg så glad! ❤️ Jeg har jo ikke tatt noen ultralyd, eller noe, før nå. Jeg er i uke 11 (ca 10+3)  ☺️ TUL om en uke, så nå har jeg mer troen på å se noe 👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...