Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja 😔 Jeg har en tendens til å tenke worst case! Av en eller annen grunn tror jeg sikkert at jeg skal takle det vonde bedre da.. Jeg prøver å tenke gode tanker, men desto nærmere jeg kommer dagen før OUL nå desto mer tenker jeg på alt som kan være gale. Jeg vet at det ikke er bra. 

Kjenner jo ingen tegn til liv enda heller. Morkaken min ligger bak så håper jo at jeg kjenner noe snart. Kom til å tenke på at på UL i uke 12 så gikk det ikke an å se babyen skikkelig med utvendig UL fordi jeg var så oppblåst så gyn. Kanskje det har en innvirkning på hvorfor jeg ikke kjenner noe enda 🤔 Jeg vet at det er veldig individuelt når man kjenner liv altså 😊

Vi tror også det blir en gutt 🙊

Slik er jeg også, worst case hele tiden 🙈  Blir spennende å se gutten 😅 Du må oppdatere med engang dere har vært på OUL 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18+4 og jeg tror jeg kjenner babyen 😍 Det kjennes ut som leamus som bare varer veldig kort. Eller et hjerteslag. Håper i hvert fall at det er babyen ❤ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden gikk strålende 😍🙏 Det var en så utrolig deilig følelse å få vite at alt så ut akkurat sånn som det skulle! 

Det blir en jente(!) 😯😍 vi har jo vært så innstilt på at det ble en gutt😅 Jeg ønsket meg jo aller mest en jente på første barnet så det kunne ikke blitt bedre 😍 Selv om det ikke kunne spilt en mindre rolle hva det blir bare alt var fint 😊🙏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ultralyden gikk strålende 😍🙏 Det var en så utrolig deilig følelse å få vite at alt så ut akkurat sånn som det skulle! 

Det blir en jente(!) 😯😍 vi har jo vært så innstilt på at det ble en gutt😅 Jeg ønsket meg jo aller mest en jente på første barnet så det kunne ikke blitt bedre 😍 Selv om det ikke kunne spilt en mindre rolle hva det blir bare alt var fint 😊🙏

Gratulerer så mye 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Så bra! Så godt å lese🥰 gratulerer så mye med ei lita jente på vei🥰

 

15 minutter siden, J1994 skrev:

Gratulerer så mye 🥰

Tusen takk 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

22+6! Lenge siden jeg har oppdatert her nå. Etter at jeg passerte halvveis i romjulen føler jeg at ukene bare har flydd avgårde. Samboer kjente spark på utsiden av magen for første gang 19+4. Det var så magisk og fint å oppleve reaksjonen hans på det❤ det ble noen tårer herfra da ja 😅 etter dette har bevegelsene bare økt på. Mest om kvelden når jeg ligger på sofaen eller rett før jeg skal sove. Den siste uken har jeg også kjent litt i løpet av dagen på jobb. 

Det er tungt på jobb om dagen og bekkensmertene har tatt seg opp. Jeg har nå blitt sykemeldt en uke for å roe ned litt. Kanskje blir det en gradert sykemelding videre. Jeg håper legen min er forståelsesfull. 

Neste uke skal jeg ta glukosetest for å se om jeg har svangerskapsdiabetes. Veldig spent for det har blitt mye søtsaker i november og desember 😬

Ellers nyter jeg for det meste tilværelsen. Jeg har kjøpt litt brukte babyklær på finn og prøver å finne ut hvilken barnevogn vi skal gå for. Og hvordan vi skal gjøre der med permisjon. Det er så mye å tenke på 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med liv og røre i magen 🥰

Synes gradert sykmelding høres fornuftig ut, det er fortsatt igjen mye  av svangerskapet. Det er du som kjenner hva som er best for kroppen din :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at det går så bra! Så utrolig fort det har gått! :) Nå er tida for å ta vare på deg selv og den lille i magen, så lytt til deg selv, og sett deg selv foran jobben :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 22.57, Dovendyr1 skrev:

Så koselig med liv og røre i magen 🥰

Synes gradert sykmelding høres fornuftig ut, det er fortsatt igjen mye  av svangerskapet. Det er du som kjenner hva som er best for kroppen din :) 

Ja det blir nok det etter hvert. Jeg er fremdeles 100% sykemeldt da smertene bare har tatt seg opp. Så jeg får se hva jeg gjør videre. Man kan jo bare være sykemeldt 100% i 8 uker før Nav krever at man begynner å jobbe litt, med mindre legen skriver at det ikke er mulig eller jobben sier at de ikke kan tilrettelegge. Så det blir nok noe prosent jobbing videre. Nå har det vært så godt å være hjemme og få sove mye, gå små turer (alt etter hvordan bekkenet er den dagen) og i tillegg har jeg begynt på svømming som er tilrettelagt for gravide. Noe yoga har jeg også gått på. Dette har jeg ikke overskudd til med full jobb, men med gradert så kan jeg jo få gjort noe. En pause var i hvert fall godt for kroppen nå 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 16.42, bondekone skrev:

Så herlig å lese at det går så bra! Så utrolig fort det har gått! :) Nå er tida for å ta vare på deg selv og den lille i magen, så lytt til deg selv, og sett deg selv foran jobben :) 

Takk for omtanke 🥰 Det har gått ganske fort, bare ikke frem til uke 12 syns jeg. Jeg har fått mye smerter i magen de siste dagene. Vært en del kvalm plutselig og kastet opp i går. Har jo nesten ikke vært kvalm frem til nå så det var litt rart. Har også veldig "trykksmerte" ved høyre ribbein.. Skal heldigvis på neste jordmortime på fredag. Siden jeg nå har kommet til uke 24. Får høre med henne da om dette er noe å undersøke 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut med allsidig trening og avslapning 😊 Håper smertene i magen ikke er noe å bekymre seg for, det er nok helt uskyldig 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

25+4 🙌

Det er så deilig å tenke på at for hver dag som går nå er det større sjanse for at hun kan overleve dersom hun skulle bli født nå. Jeg har nærmest ikke vært bekymret for ting etter OUL og jeg begynte å kjenne liv, og det er så deilig 😍 Men dette med for tidlig fødsel er jo også noe som kan skje, men heldigvis ser alt bra ut på kontroller og jeg har ingen grunn til bekymring. 

Jeg har fått tatt glukosebelastningen og hadde heldigvis ikke svangerskapsdiabetes! Var litt bekymret siden jeg har spist veldig mye sukker i det siste, men det skulle visst ikke bety noe i følge legen. Testen var ikke noe deilig å gjennomføre da jeg var kvalm hele tiden. Godt å være ferdig! 

Ellers er jeg fremdeles 100% sykemeldt pga bekkenet. Jeg har også begynt å få kynnere og det eneste som hjelper da er å hvile. Veldig takknemlig for at jeg slipper å jobbe akkurat nå. Jeg har vært litt stresset for at enten legen eller arbeidsgiver skal "presse" meg tilbake i jobb, men jeg fikk snakket med arbeidsgiver nå nylig og ble møtt med stor forståelse 😊🙏 Vi begge to tenker at det kommer en tid seinere også, der jeg skal fungere under fødsel, som mamma og seinere på jobb igjen. Kjenner flere som har store plager idag pga bekkensmerter under graviditet, og de sier selv at de skulle roet ned tidligere. 

Selv om jeg har en del fysiske plager som bekkensmerter, kynnere, treig fordøyelse og tidvis forstoppelse, får sting når jeg går på tur, halsbrann osv. Så har jeg det veldig fint følelsesmessig og det er jeg så glad for! Jeg er i mye aktivitet i løpet av uken med korte turer, svømming og litt yoga/trening. I tillegg er jeg sosial når sjansen byr seg og jeg blir bare mer og mer forelsket i samboeren min ❤ 

Livet er fint 😍🤗

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Evigheter siden oppdatering her 😅 Nå er jeg 35+2 og faktisk høygravid! 

Formen er bra, utenom bekkenet og en veldig stram mage som til tider er ganske ubehagelig. Men jeg sover godt om natten og får gått korte turer (med pauser), så jeg klager ikke 😊

Tenker mye på fødsel om dagen og spesielt i disse omstendighetene. Livredd for at jeg eller partner skal bli syke slik at han ikke får blitt med på fødsel. Slik det er nå får han ikke blitt med på barsel og det syns vi begge to er kjempetrist. Jeg har jo aldri gjort dette før og kunne virkelig trengt han der i tiden etterpå, slik jeg ser det for meg. Men vi må jo bare forholde oss til reglene slik de er nå og gjøre det beste ut av det. 

Syns også det er rart å tenke på starten av barseltiden hvis ting fortsetter som nå. Kan vi ha besøk? Kan besteforeldre få holde henne? Osv. Mye usikkerhet og det legger jo en demper på all gleden og forventningene i denne tiden. 

Babyshower som jeg har gledet meg til i evigheter (uten å vite når det skulle skje, men at det skulle skje en gang), ble jo selvsagt avlyst. 

Men vi skal jo være glade så lenge vi holder oss friske og at alt går bra med baby. Det er det viktigste nå 😊🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så lenge til fødsel nå! 😀 Forståelig at du tenker ekstra mye rundt fødsel og barseltid i disse tider, alt er så usikkert! Mye som kan skje på disse ukene enda, så må vel bare ta en dag om gangen. Får samboeren være med på fødsel slik retningslinjene er nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 10.56, Dovendyr1 skrev:

Ikke så lenge til fødsel nå! 😀 Forståelig at du tenker ekstra mye rundt fødsel og barseltid i disse tider, alt er så usikkert! Mye som kan skje på disse ukene enda, så må vel bare ta en dag om gangen. Får samboeren være med på fødsel slik retningslinjene er nå? 

Nei, det nærmer seg skremmende mye! 🙈😍 Ja, men samtidig tenker jeg at det er et av de siste stedene de kommer til å slakke opp med tanke på smitte, så jeg er helt innstilt på at blir slik det er nå. Dersom samboer ikke viser noe tegn på luftveisinfeksjoner (kan være så lite som snufse eller hoste) får han bli med. Men kun fra aktiv fødsel. Blir jeg satt i gang betyr jo det at han må komme tilbake først når jeg har jobbet meg gjennom litt. Tenker jo at det er da jeg kunne trengt han som mest. Blir det keisersnitt er det tvilsomt at han får bli med. De fleste steder får de ikke det. 

Blir spennende å se hva som skjer 😊

Imorgen er det 36 ukers kontroll hos JM. Spent på om Mini fortsatt ligger med hodet ned 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

40+2 og termin imorgen! 😯 Lurer på når denne babyen har tenkt seg ut 🙊

Jeg har vært på litt ekstra oppfølging pga for mye fostervann. Det ble sjekket på UL, men så lenge alt sto bra til med baby gjør de ikke noe med det. Magen er kjempestor og det sprenger godt på 🙈 På UL ble det i tillegg oppdaget at hun ikke blir en liten baby. I uke 39 ble hun målt til 3,8kg. Estimert til 4,1 til termin. Det er så rart å tenke på at jeg går rundt med 4 kg baby i magen nå 😂 Formen er heldigvis bra og jeg får til å gå tur hver dag på alt mellom 1 og 6 km. Fornøyd med det til tross for bekkensmerter og ubehagelig stram mage. Det er dog med mye pauser og rolig tempo 😅

Helt siden før jeg ble gravid har jeg alltid hatt en liten angst for å gå overtid som gravid. Dette handler mye om at en venninne fra ungdomsskolen mistet babyen sin da hun gikk nærmere to uker på overtid. I tillegg har jeg jo hørt om flere i ettertid dette har skjedd med og også lest studier osv. Det går jo bra med de aller fleste som går overtid, men jeg forstår ikke hvorfor man vil ta den sjansen (vet at det beste for både min kropp og babyen er en naturlig fødsel som starter av seg selv. Men utenom det da). Dette tok jeg tidlig opp med jordmor men ble ikke møtt på det. På forrige UL nevnte jeg det for legen der. Da argumenterte jeg mest med frykten for å føde et barn som blir veldig stort dersom jeg går lenge over. Det er tross alt første fødsel og jeg aner jo ikke hvordan kroppen takler dette. Hun forstå meg heldigvis og sa at jeg kunne be om terminkontroll tidligere enn på dag 9(som er det vanlige). Jordmor har sendt henvisning idag så nå venter jeg spent på om jeg får innkalling til over helgen 🤞 Så håper jeg jo selvfølgelig at fødselen starter av seg selv innen den tid 😊 På UL i uke 39 fikk jeg vaginalsjekk og legen sa da at jeg var moden med 1-2 cm åpning. Noe som var veldig bra så tidlig for førstegangsfødende. Hun sa at ved en evt igangsetting kunne de da bare ta vannet. Hodet er i tillegg festet og hun kunne kjenne det innenfra også. Så det lover jo bra, håper jeg 😊👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...