Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Tussi2018 skrev:

I går mistet jeg alt håp for denne prøveperioden 😔

Gyn ringte og sa at progesteronnivået ikke var bra denne runden. Det var bare på 13. Burde vært på minst 22. Sist runde med letrozol var det på 33. Jeg nevnte at jeg muligens hadde positiv el test på CD 22. Han mente at el burde skje før dag 20 og tror at kroppen min bare prøvd på el. Han kunne ikke si sikkert om det ikke har skjedd, men det så dårlig ut. 

Så dersom el ikke har vært denne mnd får jeg jo heller ikke mensen av meg selv😫 fra tid til annen syns jeg at jeg kjenner noe i magen, men det kan bare være noe annet også. 

Så nå er jeg litt usikker på hvor lenge jeg skal vente på mensen før jeg tar provera igjen (for å sette den i gang). Idag er jeg CD 30. Jeg venter uansett til CD 35. 

Hei Tussi.

Hvorfor mener legen at EL bør skje før syklusdag 20?
Er det sånn at dersom man har senere EL/ lang syklus, at progesteronnivået er lavt? Er det sånn for alle?
Har selv 40-dagers sykluser etter pilleslutt, og kjenner jeg ble litt nervøs.. EL på dag 28 kanskje😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Gyn sa forresten at de ikke gikk høyere på dosen enn dobbel, som jeg har, så at jeg bare må prøve noen runder til. Men jeg har lest om flere som har fått trippel. Lurer på hvorfor de har så ulik praksis 🤷‍♀️

Hvis det er letrozol du snakker om så har min gyn sagt at det er gått bort i fra trippel :) Mulig fortsatt noen får trippel men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Hei Tussi.

Hvorfor mener legen at EL bør skje før syklusdag 20?
Er det sånn at dersom man har senere EL/ lang syklus, at progesteronnivået er lavt? Er det sånn for alle?
Har selv 40-dagers sykluser etter pilleslutt, og kjenner jeg ble litt nervøs.. EL på dag 28 kanskje😮

Hei 😊 Han sa ikke noe om hvorfor. Jeg antar at det har noe å gjøre med at jeg går på letrozol og at el skal skje innen da hvis det virker. Når du akkurat har sluttet så må jo kroppen bare få tid til å komme inn igjen i en syklus, så det tror jeg ikke du trenger å uroe deg for😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hvis det er letrozol du snakker om så har min gyn sagt at det er gått bort i fra trippel :) Mulig fortsatt noen får trippel men.

Ja, okei 😊 da er det gjerne for en stund tilbake at folk jeg har lest om har fått det. Vet du hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja, okei 😊 da er det gjerne for en stund tilbake at folk jeg har lest om har fått det. Vet du hvorfor? 

Husker dessverre ikke hva hun sa om hva som var årsaken til det 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hei 😊 Han sa ikke noe om hvorfor. Jeg antar at det har noe å gjøre med at jeg går på letrozol og at el skal skje innen da hvis det virker. Når du akkurat har sluttet så må jo kroppen bare få tid til å komme inn igjen i en syklus, så det tror jeg ikke du trenger å uroe deg for😊

Ah, ja, det gir mening. 😊Virker som det er litt forskjellig fra person til person om de har EL under lange sykluser, men dersom man ikke har pcos, virker det som mange har EL.
Lykke til Tussi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sibirstjerne
14 timer siden, Tussi2018 skrev:

Jeg føler at håper er ute nå ja 🙈 jeg som hadde en så god følelse denne gangen! Og vi har virkelig stått på.. 😅 Jeg kommer uansett til å teste i helgen hvis jeg ikke har fått mensen (selv om den ikke kommer naturlig dersom ikke el har vært). Har veldig lyst på vin nå som ferien har startet, men jeg må jo kjenne at det er helt sikkert. Så frustrerende dette er😫

Det er jo masse håp for dere om at det gikk likevel da 🤞😊

Jeg ville uansett tatt en G-test når tiden er inne😊 jeg så bildet av den EL testen du la ut. Den var jo nesten positiv! Det kan jo være at EL har inntruffet senere også? Jeg ville ikke gitt opp håpet riktig enda🤞🏼

Jeg er ganske sikker på at vi ikke traff denne gangen heller. Jeg ser det ut ifra appen. Vi gjorde nøyaktig det samme denne gangen som forrige PP.🤦🏼‍♀️ Men man lærer underveis😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg ville uansett tatt en G-test når tiden er inne😊 jeg så bildet av den EL testen du la ut. Den var jo nesten positiv! Det kan jo være at EL har inntruffet senere også? Jeg ville ikke gitt opp håpet riktig enda🤞🏼

Jeg er ganske sikker på at vi ikke traff denne gangen heller. Jeg ser det ut ifra appen. Vi gjorde nøyaktig det samme denne gangen som forrige PP.🤦🏼‍♀️ Men man lærer underveis😊

Ja jeg trodde jo den var posivt siden teststreken var sterkere enn kontrollstreken, men det som var rart var jo at kontrollstreken så litt utydelig ut. Så jeg burde jo tatt en ny test på samme urin den morgenen. Men men 🤷‍♀️ 

Ja, jeg tenker å ta en test i løpet av helgen. Jeg vil jo så gjerne drikke vin hvis jeg uansett verken er gravid eller får mensen, men det er jo litt vanskelig å være helt sikker på at det er greit 🙈

Hva tror du dere gjorde "feil" da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
16 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja jeg trodde jo den var posivt siden teststreken var sterkere enn kontrollstreken, men det som var rart var jo at kontrollstreken så litt utydelig ut. Så jeg burde jo tatt en ny test på samme urin den morgenen. Men men 🤷‍♀️ 

Ja, jeg tenker å ta en test i løpet av helgen. Jeg vil jo så gjerne drikke vin hvis jeg uansett verken er gravid eller får mensen, men det er jo litt vanskelig å være helt sikker på at det er greit 🙈

Hva tror du dere gjorde "feil" da? 

Da blir det spennende å se hva testen viser til helgen🤞🏼😊. Jeg skjønner veldig godt at du har lyst på vin, kunne godt tenke meg det selv🤭

Vi hadde oss de samme dagene denne perioden som forrige gang. Det ble tre på rad og det var kanskje ikke så heldig🤔

Er nok derfor jeg er i tvil denne perioden, men da får vi bare prøve igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Da blir det spennende å se hva testen viser til helgen🤞🏼😊. Jeg skjønner veldig godt at du har lyst på vin, kunne godt tenke meg det selv🤭

Vi hadde oss de samme dagene denne perioden som forrige gang. Det ble tre på rad og det var kanskje ikke så heldig🤔

Er nok derfor jeg er i tvil denne perioden, men da får vi bare prøve igjen 😊

Jeg er veldig forberedt på at den er helt negativ, ut i fra det gyn sa 😅 så jeg kommer nok mest til å teste fordi jeg vil være sikker på at jeg kan drikke vin 😂 men jeg bør vel vente til mandag før jeg gjør det uansett? Det er syklusdag 35. Sist vi hadde samleie var på CD 23. Testen burde vel vært positiv innen da hvis jeg mot all formodning skulle være gravid? 

Ja stemmer, men det trenger jo ikke å være negativt heller. Jeg har troen 🙊🤞

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test idag som selvfølgelig var veldig negativ 🙈 Nå venter jeg med å teste til mandag/tirsdag igjen. CD 32 idag. Nå vil jeg bare at mensen skal komme slik at jeg kan starte på nytt! Men jeg ser jo for meg at den ikke gjør det dersom ikke el har skjedd i det hele tatt. Så da må jeg bestemme meg for hvor lenge jeg skal vente for at det er best for kroppen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Jeg tok en test idag som selvfølgelig var veldig negativ 🙈 Nå venter jeg med å teste til mandag/tirsdag igjen. CD 32 idag. Nå vil jeg bare at mensen skal komme slik at jeg kan starte på nytt! Men jeg ser jo for meg at den ikke gjør det dersom ikke el har skjedd i det hele tatt. Så da må jeg bestemme meg for hvor lenge jeg skal vente for at det er best for kroppen.. 

Men det er fortsatt en mulighet for at du kan teste positiv til uka! Om den så er negativ så syns jeg du skal unne deg litt vin! Det er jammen velfortjent!🥂

er det mulighet for deg å dra oftere til gyn slik at du kan få bekreftet om EL er på vei, evt. få tidfestet en viss sannsynlighet for når den da evt. vil inntreffe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Men det er fortsatt en mulighet for at du kan teste positiv til uka! Om den så er negativ så syns jeg du skal unne deg litt vin! Det er jammen velfortjent!🥂

er det mulighet for deg å dra oftere til gyn slik at du kan få bekreftet om EL er på vei, evt. få tidfestet en viss sannsynlighet for når den da evt. vil inntreffe? 

Takk for optimismen 😊 Men jeg tenker jo at det er veldig liten sannsynlighet ut i fra det gyn sa på telefon? 🙈 da må det jo isåfall være at blodprøven ble tatt for kort tid etter den eventuelle positive testen. Nevnte det for han, men da sa han bare at det skulle skjedd før CD 20.. 

Jeg tror jeg venter til tirsdag med å teste igjen. Da er jeg jo på CD 36 og det burde slått ut hvis jeg mot alle odds skulle være gravid 😂 

Ja jeg har tenkt litt på det. Syns jo at jeg kunne fått bedre oppfølging der jeg gikk nå.  Nå har jeg flyttet og er på utkikk etter en ny. Jeg tenker å bare prøve denne runden for meg selv (uten oppfølging altså) og så finne en ny gynekolog etter det hvis jeg verken får mensen eller blir gravid neste runde heller. 

Jeg er veldig usikker på hvor langt ut i neste uke jeg skal vente før jeg tar proverakuren🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sibirstjerne
41 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Takk for optimismen 😊 Men jeg tenker jo at det er veldig liten sannsynlighet ut i fra det gyn sa på telefon? 🙈 da må det jo isåfall være at blodprøven ble tatt for kort tid etter den eventuelle positive testen. Nevnte det for han, men da sa han bare at det skulle skjedd før CD 20.. 

Jeg tror jeg venter til tirsdag med å teste igjen. Da er jeg jo på CD 36 og det burde slått ut hvis jeg mot alle odds skulle være gravid 😂 

Ja jeg har tenkt litt på det. Syns jo at jeg kunne fått bedre oppfølging der jeg gikk nå.  Nå har jeg flyttet og er på utkikk etter en ny. Jeg tenker å bare prøve denne runden for meg selv (uten oppfølging altså) og så finne en ny gynekolog etter det hvis jeg verken får mensen eller blir gravid neste runde heller. 

Jeg er veldig usikker på hvor langt ut i neste uke jeg skal vente før jeg tar proverakuren🤔

Syns gyn kunne gitt deg bedre oppfølging ja. Det her er jo en prosess som utløser mange ulike følelser.... det er ingen lett situasjon å være i... går du forresten til privat gyn? 

sikkert lurt å bare kjøre deres eget løp ved en evt. ny PP. Så popper du evt. den vinflasken til uka🥂😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 18.17, Sibirstjerne skrev:

Syns gyn kunne gitt deg bedre oppfølging ja. Det her er jo en prosess som utløser mange ulike følelser.... det er ingen lett situasjon å være i... går du forresten til privat gyn? 

sikkert lurt å bare kjøre deres eget løp ved en evt. ny PP. Så popper du evt. den vinflasken til uka🥂😁

 

Det er privat, men man måtte ha henvisning fra lege. Så det koster mindre enn hos de uten henvisning. Virker jo som det er veldig ulikt hvilke oppfølging man får hos de ulike. 

Jeg har vært i kontakt med en annen gynekolog på mail nå og han mente at jeg burde vente minst en syklus før jeg begynte på nytt med provera. Problemet mitt er jo at jeg mest sannsynlig ikke har noe syklus uten de pillene 😅 utenom en eneste kjempelang en! Jeg tenker å ringe til han jeg har gått til også, på mandag, men jeg vil tro han har tatt sommerferie og de som tar telefonen kan jo ikke svare på noe. 

Akkurat nå tenker jeg i hvert fall at jeg skal roe ned litt. Og ikke stresse med å begynne på ny runde provera med en gang jeg er på CD 35. Kanskje vente ut mnd 🤔 Det er jo så vanskelig å vente, men jeg får prøve å tenke at det kanskje hjelper livmoren min til å være bedre rustet neste runde. 

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er på CD 36. Jeg har kjent mensmurringer i magen litt sånn av og på de siste dagene. Veldig svakt. Jeg tok g-test på CD 34 som var negativ. Siden blodprøven viste svært lav progesteronnivå har jeg slått meg til ro med at jeg i hvert fall ikke er gravid. Så jeg har unnet meg litt alkohol i helgen. Det har vært godt å bare slappe av litt 😊

Tidligere idag hadde jeg en del slim og der var det også ørlite blod. Så nå er jeg veldig håpefull på om mensen kanskje dukker opp de neste dagene! Det hadde vært så deilig for da var det i hvert fall nok progesteron til å kicke i gang den 🤞 Lever i håpet! 😅

Samtidig hadde jeg innstilt meg på en pause fra alt resten av sommeren. Så frem til å kose meg med vin når jeg vil og ikke tenke på å time sex 😂 men kommer mensen så kjører jeg på med ny runde letrozol for ellers går jeg jo glipp av en runde tenke jeg. Det kan jo hende blodet ikke blir til noe mer men..  

I mens nyter jeg sommersolen som endelig har vist seg 😍☀️🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sibirstjerne
2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Idag er på CD 36. Jeg har kjent mensmurringer i magen litt sånn av og på de siste dagene. Veldig svakt. Jeg tok g-test på CD 34 som var negativ. Siden blodprøven viste svært lav progesteronnivå har jeg slått meg til ro med at jeg i hvert fall ikke er gravid. Så jeg har unnet meg litt alkohol i helgen. Det har vært godt å bare slappe av litt 😊

Tidligere idag hadde jeg en del slim og der var det også ørlite blod. Så nå er jeg veldig håpefull på om mensen kanskje dukker opp de neste dagene! Det hadde vært så deilig for da var det i hvert fall nok progesteron til å kicke i gang den 🤞 Lever i håpet! 😅

Samtidig hadde jeg innstilt meg på en pause fra alt resten av sommeren. Så frem til å kose meg med vin når jeg vil og ikke tenke på å time sex 😂 men kommer mensen så kjører jeg på med ny runde letrozol for ellers går jeg jo glipp av en runde tenke jeg. Det kan jo hende blodet ikke blir til noe mer men..  

I mens nyter jeg sommersolen som endelig har vist seg 😍☀️🌸

Du må nyte sommeren og late dager😊 før du vet ordet av det så er det full rulle med en ny sjef i huset! Vi må nyte det mens vi kan og ta tiden til hjelp! 😊

Skal unne meg noe godt i glasset jeg også så fort mensen melder seg! Og det skal gjøres med god samvittighet!

men: hvis du får mensen naturlig nå, vil ikke det da si at du har hatt eggløsning? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Du må nyte sommeren og late dager😊 før du vet ordet av det så er det full rulle med en ny sjef i huset! Vi må nyte det mens vi kan og ta tiden til hjelp! 😊

Skal unne meg noe godt i glasset jeg også så fort mensen melder seg! Og det skal gjøres med god samvittighet!

men: hvis du får mensen naturlig nå, vil ikke det da si at du har hatt eggløsning? 

 

Håper virkelig det! 😅 

Jo, jeg ble veldig usikker når jeg så antydning til blod. For det hørtes jo ikke ut på gyn som at mensen skulle komme av seg selv nå. Med de nivåene prøven viste. Så nå ble jeg litt sånn "hmm burde jeg kanskje ikke ha drukket i helgen?" 🙈 tenk om jeg er gravid? Men det tviler jeg veldig på. Hvis dette utvikler seg til å bli mensen så må jeg vel ha hatt en svak eggløsning? 

Det er fremdeles bare litt blodslim liksom (høres veldig ekkelt ut 😂). Har ikke hatt samleie på lenge så det kan ikke være fra sarte slimhinner heller. 

Håper du klarer å nyte sommeren litt også 😍 Eller selvfølgelig at ikke mensen dukker opp og du heller får en posivt test 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Håper virkelig det! 😅 

Jo, jeg ble veldig usikker når jeg så antydning til blod. For det hørtes jo ikke ut på gyn som at mensen skulle komme av seg selv nå. Med de nivåene prøven viste. Så nå ble jeg litt sånn "hmm burde jeg kanskje ikke ha drukket i helgen?" 🙈 tenk om jeg er gravid? Men det tviler jeg veldig på. Hvis dette utvikler seg til å bli mensen så må jeg vel ha hatt en svak eggløsning? 

Det er fremdeles bare litt blodslim liksom (høres veldig ekkelt ut 😂). Har ikke hatt samleie på lenge så det kan ikke være fra sarte slimhinner heller. 

Håper du klarer å nyte sommeren litt også 😍 Eller selvfølgelig at ikke mensen dukker opp og du heller får en posivt test 🤞

Tenk om det er festeblødning??😁 det hadde jo vært helt fantastisk!! Jeg vet om flere som har unnet seg noe godt i glasset da de var gravide. (De var selvfølgelig ikke klar over graviditeten). Og det gikk helt fint! 

Tenker du å ta en ny test igjen da eller? 

Jeg pleier aldri å spotte før mens, pleier du det? For da kan jo dette bli riktig så spennende!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Tenk om det er festeblødning??😁 det hadde jo vært helt fantastisk!! Jeg vet om flere som har unnet seg noe godt i glasset da de var gravide. (De var selvfølgelig ikke klar over graviditeten). Og det gikk helt fint! 

Tenker du å ta en ny test igjen da eller? 

Jeg pleier aldri å spotte før mens, pleier du det? For da kan jo dette bli riktig så spennende!😁

Jeg pleier heller aldri det 🙈 Blir helt stresset over alkoholen hvis jeg mot alle odds skulle være gravid nå! Jeg vet at det går bra med de fleste, men det er jo også en sjanse for at barnet får kognitive vansker i seinere tid. Så nå håper jeg ikke at jeg er gravid altså 🙈😂

Jeg tenker å teste imorgen tidlig igjen. Står selvfølgelig over alkohol idag i tilfelle. Men det har ikke vært noe mer blodspor de siste timene nå, så jeg har mine tvil på at det betyr noe dette her. Kommer fremdeles svake mensmurringer innimellom. Er testen negativ imorgen så tror jeg at jeg slår meg til ro med at jeg ikke er gravid 😅

Håper bare på mensen jeg! Hadde blitt såå glad for mensen! For da slipper jeg å sette den i gang og kan begynne på letrozol igjen om noen dager 🤞🤞🤞 

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...