Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

På 22.6.2019 den 10.42, Sibirstjerne skrev:

Å så spennende!! Jeg håper så inderlig at det sitter for dere denne PP! 

Nå vet du jo sånn ca. Hvor lang syklusen din er og det er kjempebra!🙏🏼

Kjenner meg igjen i at det tærer på med disse prøveperiodene, men vi må bare holde motet oppe! En dag klaffer det og da er det verdt det💕

 

Tusen takk for hyggelige ord 😍 Jeg håper også inderlig at det klaffer for begge oss veldig snart 🙏

Oppdatering:

I dag er jeg på CD 20 og har blinkende smiley enda. Og nå er jeg tom for testpinner. Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe en ny pakke imorgen for å teste videre, eller bare la det være.. Litt vemodig det også siden jeg har brukt ti dager på å teste hver morgen nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD21. Tok en strimmel fra babyplan i dag morges og den var fremdeles negativ 😔 Jeg skal se på apoteket etter clearblue etter jobb. Har lyst til å fortsette å teste med de for å se om jeg får et smilefjes som står i ro (høy fertilitet), når jeg først har testet så lenge nå 😁 

Jeg begynner å miste litt troen på at jeg får eggløsning denne syklusen. Forrige gang hadde jeg litt murringer i magen på dag 18 og ømme brystvorter fra dag 19. Nå kjenner jeg ingenting 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

CD21. Tok en strimmel fra babyplan i dag morges og den var fremdeles negativ 😔 Jeg skal se på apoteket etter clearblue etter jobb. Har lyst til å fortsette å teste med de for å se om jeg får et smilefjes som står i ro (høy fertilitet), når jeg først har testet så lenge nå 😁 

Jeg begynner å miste litt troen på at jeg får eggløsning denne syklusen. Forrige gang hadde jeg litt murringer i magen på dag 18 og ømme brystvorter fra dag 19. Nå kjenner jeg ingenting 😫

Min gyn sa at eggløsning kunne bli så sen som cd24 :) Ikke gi opp håpet heelt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt EL på CD 27, det er min seneste. Bekreftet ved temping. 

Håper EL kommer snart nå!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sinsiew skrev:

Min gyn sa at eggløsning kunne bli så sen som cd24 :) Ikke gi opp håpet heelt enda :)

 

3 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg har hatt EL på CD 27, det er min seneste. Bekreftet ved temping. 

Håper EL kommer snart nå!🤞

Tusen takk for oppmuntring dere to 😍 Da er det kanskje enda håp 🤞😅 

Jeg endte opp med å ikke kjøpe ny pakke av clear blue tester. De koster jo pinade meg 500 kr på apoteket(!). Jeg kjøpte på nettet sist så det var vesentlig billigere. Jeg tok en test med babyplan strimmel i ettermiddag og den var veldig negativ fremdeles. Får bare fortsette å teste med de og ha sex annen hver dag, så får jeg bare se 😁

Skal ta blodprøve CD 23/24 for å sjekke om el har vært. Det er de syklusdagene gyn har skrevet på henvisning, men hvis jeg ikke tror el har vært innen da bør jeg vel utsette det litt? 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

 

Tusen takk for oppmuntring dere to 😍 Da er det kanskje enda håp 🤞😅 

Jeg endte opp med å ikke kjøpe ny pakke av clear blue tester. De koster jo pinade meg 500 kr på apoteket(!). Jeg kjøpte på nettet sist så det var vesentlig billigere. Jeg tok en test med babyplan strimmel i ettermiddag og den var veldig negativ fremdeles. Får bare fortsette å teste med de og ha sex annen hver dag, så får jeg bare se 😁

Skal ta blodprøve CD 23/24 for å sjekke om el har vært. Det er de syklusdagene gyn har skrevet på henvisning, men hvis jeg ikke tror el har vært innen da bør jeg vel utsette det litt? 😬 

Ring og hør med gyn du ;) Kan hende det er lurt å utsette, for du har tester både morgen og kveld? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Ring og hør med gyn du ;) Kan hende det er lurt å utsette, for du har tester både morgen og kveld? 

Ja jeg burde kanskje gjøre det 😊 Jeg kan vente til onsdag morgen og se om det har skjedd noe da. Jeg har ikke testet hver morgen og kveld. Sliter litt med å ikke drikke så mye på ettermiddag/kveld. Og da får jeg jo veldig utvannet urin 😅 Tips tas gjerne imot 😅

I dag testet jeg på morgenurin og etter jobb. Det kan jo selvfølgelig skje noe seint på kvelden som jeg går glipp av. Samtidig så hadde jeg jo symptomer forrige syklus med eggløsning (som trolig var min første eggløsning pga letrozol), og tenkte at jeg kanskje burde få det nå også dersom jeg får el 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja jeg burde kanskje gjøre det 😊 Jeg kan vente til onsdag morgen og se om det har skjedd noe da. Jeg har ikke testet hver morgen og kveld. Sliter litt med å ikke drikke så mye på ettermiddag/kveld. Og da får jeg jo veldig utvannet urin 😅 Tips tas gjerne imot 😅

I dag testet jeg på morgenurin og etter jobb. Det kan jo selvfølgelig skje noe seint på kvelden som jeg går glipp av. Samtidig så hadde jeg jo symptomer forrige syklus med eggløsning (som trolig var min første eggløsning pga letrozol), og tenkte at jeg kanskje burde få det nå også dersom jeg får el 🤔

Hmm, lh toppen kan jo være veldif kort.. Kanskje du har misset den? Men da er det jo rart du får blinkefjes, i så fall. 

Jeg har noen ganger el-symptomer, og andre ganger ikke. Noen ganger er det så sykt innlysende at eggløsning er på vei, eller er, med slim, kramper osv mens andre ganger er det tørt som Sahara og magen blid som ei sol. Så hvis du er som meg, er det ikke sikkert at du kommer til å kjenne hver eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hmm, lh toppen kan jo være veldif kort.. Kanskje du har misset den? Men da er det jo rart du får blinkefjes, i så fall. 

Jeg har noen ganger el-symptomer, og andre ganger ikke. Noen ganger er det så sykt innlysende at eggløsning er på vei, eller er, med slim, kramper osv mens andre ganger er det tørt som Sahara og magen blid som ei sol. Så hvis du er som meg, er det ikke sikkert at du kommer til å kjenne hver eggløsning :)

Det er veldig betryggende å høre at det kan være helt ulikt fra syklus til syklus😊 syns det er så rart at det kan variere sånn! Man kan liksom aldri bli helt kjent med kroppen da 🤷‍♀️😅

Ja nå har jeg jo testet med den frem til i går. Men jeg får bare høre med gyn på onsdag hvis jeg ikke har fått positivt test innen da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne eggløsningstesten nå og den må jo være positiv? 😯💃🤞

20190625_074435.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Tok denne eggløsningstesten nå og den må jo være positiv? 😯💃🤞

20190625_074435.jpg

Ja, ser sånn ut! ☺️ Endelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, prøverpåny skrev:

Ja, ser sånn ut! ☺️ Endelig!

Takk 😊 Jeg tenker å teste igjen seinere idag for å se hvordan den er da.

Forrige aksjene ble lagt inn i går kveld, ca tre timer etter negativ test 😅 Nå lurer jeg jo på om vi burde ha samleie i kveld eller om vi skal holde oss til annenhver dag som gyn sa. Tror ikke det var pga mannens spermier han sa det. Kanskje bare standard prosedyre han bruker? Eller om det har noe med letrozol å gjøre. Fikk i hvert fall beskjed om annenhver dag fra dag 10-22. Så idag var tydeligvis det seineste han trodde el skulle skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tussi2018 skrev:

Takk 😊 Jeg tenker å teste igjen seinere idag for å se hvordan den er da.

Forrige aksjene ble lagt inn i går kveld, ca tre timer etter negativ test 😅 Nå lurer jeg jo på om vi burde ha samleie i kveld eller om vi skal holde oss til annenhver dag som gyn sa. Tror ikke det var pga mannens spermier han sa det. Kanskje bare standard prosedyre han bruker? Eller om det har noe med letrozol å gjøre. Fikk i hvert fall beskjed om annenhver dag fra dag 10-22. Så idag var tydeligvis det seineste han trodde el skulle skje. 

Eggløsning skjer jo 12-24 (hvis jeg husker riktig?) timer etter positiv test, så aksjer i morgen må jo være helt ideelt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg hatt veldig vondt i hodet på jobb. Måtte ty til to paracet etter noen timer. Husker at jeg hadde det rundt el sist også. Jeg kjenner ingenting på brystvortene enda. Men kroppen reagerer vel ulikt på eggløsning fra mnd til mnd.. Håper det er det som er forklaringen 😊 Jeg er også litt støl nederst i magen. 

Merker at jeg ikke helt klarer å stole på testen pga PCO kan gi falsk positiv. Samtidig så har jeg jo fått negative tester hver dag i tre uker, så jeg håper det er reelt 😊🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sequel skrev:

Eggløsning skjer jo 12-24 (hvis jeg husker riktig?) timer etter positiv test, så aksjer i morgen må jo være helt ideelt :) 

Ja, jeg mener jeg har lest at det kan ta opptil 36 timer også. Så vi går for aksjer imorgen. Så er jeg usikker på om vi skal legge nye aksjer torsdag (med tanke på hvor lenge etterpå el kan skje) eller om fredag er bedre. Hvor lenge etterpå har det hensikt å legge aksjer? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket om dette etter at vi hadde lagt oss i går og for å være mer sikker på å treffe el så hadde vi sex seint i går kveld. Da var det over et døgn siden sist gang. Og så bør vi vel ha sex i kveld og så annenhver dag ut uken. Så er vi sikker 🙊 Jeg stoler jo ikke helt på testene!

Håper så inderlig at det klaffer 😭🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så usikker på dette med å time sex nå 🙈 Nå angrer jeg nesten på at vi hadde sex i går for nå vet jeg ikke om det er noe futt i svømmerne til idag 😂 Jeg vet jo at man kan bli gravid med de sædcellene som ligger klar før eggløsning skjer også. Så jeg tenker at vi egentlig har truffet ganske godt. HVIS jeg faktisk har hatt eggløsning da 🤷‍♀️

Jeg ringte kontoret til gyn idag for å høre om dette med blodprøve. Jeg skal ta det på CD 23/24, men siden jeg fikk positiv test CD 22 så er jeg usikker på om det vil vises på en blodprøve så kort tid etter. Jeg har lest at det skal gå ca en uke. Hun jeg snakket med på telefonen kunne ikke svare på dette. Syns det er litt rart at man ikke prøver å finne svar når man ikke vet. Til slutt sa hun at hun trodde det var best å følge den planen jeg har fått fra gyn. Så da får jeg ta blodprøve imorgen. Jeg vet jo at jeg ikke blir noe mer eller mindre gravid av å ta den blodprøven, men det er bare veldig godt å få bekreftet (forhåpentligvis) at el faktisk har skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har timet (skriver man det sånn? 😂) det helt perfekt utifra eggløsning, hvis den var igår? Hvilken CD er du på nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de finner ut at du ikke har hatt EL på blodprøven er det vel ikke værre enn at de kan ta ny blodprøve seinere? Så det skader ikke å sjekke nå?

Hei forresten! :) Jeg vil gjerne følge med! Vi prøver på unge nummer to, men syklusene mine er på bærtur. Mistenker derfor at jeg bør ha en hormonkur eller tre selv, og sluker derfor alt av erfaringer med dette! 

Håper det klaffer for dere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo rene krimboken «jakten på eggløsningen» 🤭😅 Følger med deg videre, Tussi 🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...