Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for linker! 😊 Her står litt fra det intervjuet. https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-bli-en-verkebyll/65841807 Jeg skal prøve å finne videoen hvis den finnes

Takk for det, jeg har lett og lett men finner ikke selve videoen.

Den ligger nok i NRKs arkiver men ikke på siden.

Noen har kanskje noen gamle videokasetter liggende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, grds skrev:

Merkelig. Noen av oss klarer faktisk å se at mye skurrer når man ser på saken med egne øyne. Man trenger ikke være en av de fire dømte eller i familie for å se det.

Men enkelte har visst et stort behov for å være enige med resten av saueflokken, og blir kanskje urolige av tanken på at rettsvesenet ikke fungerer som det skal...

Ja, selvfølgelig er det bare dere som ser med egne øyne, vi andre gjør jo slett ikke det! :ironi:

Å mene at meningsmotstandere dilter med saueflokken, ja det er jo et uslåelig argument. :ironi:

Vi er nok flere her inne som er evig takknemlige for at Sandberg har avslørt flere justismord her i landet, men det betyr ikke automatisk at Orderud-saken også er et justismord. Det er både så enkelt og så vanskelig som det. 

Anonymkode: 5e7b2...957

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, grds skrev:

Takk! Men jeg har saumfart ganske bra så denne har jeg sett tidligere.

Jeg skal si fra om jeg kommer over videoen til det intervjuet som du postet link til. Jeg er sikker på at jeg har sett deler av det intervjuet  på video et sted. Mulig i en av videoene til NRK eller VG som ble laget i forbindelse med serien som ble vist i fjor høst. Men jeg er ikke sikker.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skal si fra om jeg kommer over videoen til det intervjuet som du postet link til. Jeg er sikker på at jeg har sett deler av det intervjuet  på video et sted. Mulig i en av videoene til NRK eller VG som ble laget i forbindelse med serien som ble vist i fjor høst. Men jeg er ikke sikker.

Fikk du forresten med deg dette?

Milli har hatt en teori om at ORK kan være 180-mannen(?)

Bilde (fra Gåten Orderud)

Dette har jeg klart å tyde:

180-mannen?

180-mannen har behov for  meddele seg - det samme gjelder for Ole Robert
180-mannen svinger følelsesmessig - spør Kvam om samtalen (...) Anne bikkje/merr/tispe. Ole Robert Kirkemo har  (...)
180-mannen sier han kjenner Marie "meg forventer hun ikke en tele(...) bodde tre måneder på Orderud gård
180-mannen kjenner til gårdsstriden - det gjorde Ole Robert
180-mannen ser gårdsstriden fra Pers perspektiv - det kan Ole Robert
180-mannen faller ut/snakker utydelig - Det gjør Ole Robert også.
180-mannen har god kunnskap (...)ud Paust - det hadde Ole(...)

Her (fra 04:18) snakker de om at ORK skal være 180-mannen og at han skal ha bodd i huset med kummen

Vi ser jo i Gåten Orderud at det søkes etter kummen under terrassen til dette huset. Er det noen som har en idé på hvor dette huset kan ligge? Jeg syns området minner meg om området rundt Kolbotn, Sofiemyr. Huset er bygd i 1999. PS: Lise Ulleberg Kirkemo (SKs kone) er visstnok fra Kolbotn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, grds skrev:

Fikk du forresten med deg dette?

Milli har hatt en teori om at ORK kan være 180-mannen(?)

Bilde (fra Gåten Orderud)

Dette har jeg klart å tyde:

180-mannen?

180-mannen har behov for  meddele seg - det samme gjelder for Ole Robert
180-mannen svinger følelsesmessig - spør Kvam om samtalen (...) Anne bikkje/merr/tispe. Ole Robert Kirkemo har  (...)
180-mannen sier han kjenner Marie "meg forventer hun ikke en tele(...) bodde tre måneder på Orderud gård
180-mannen kjenner til gårdsstriden - det gjorde Ole Robert
180-mannen ser gårdsstriden fra Pers perspektiv - det kan Ole Robert
180-mannen faller ut/snakker utydelig - Det gjør Ole Robert også.
180-mannen har god kunnskap (...)ud Paust - det hadde Ole(...)

Her (fra 04:18) snakker de om at ORK skal være 180-mannen og at han skal ha bodd i huset med kummen

Vi ser jo i Gåten Orderud at det søkes etter kummen under terrassen til dette huset. Er det noen som har en idé på hvor dette huset kan ligge? Jeg syns området minner meg om området rundt Kolbotn, Sofiemyr. Huset er bygd i 1999. PS: Lise Ulleberg Kirkemo (SKs kone) er visstnok fra Kolbotn.

Hei 😊 Takk! 🌹 Ja, det så jeg. Kanskje man kan finne huset dersom man studerer kart med bilder over Kolbotn og andre byer? Det er et hus med tak som ligner og med et nabohus med rødt tak, i Fjellveien i Kolbotn. Men terrassen er ikke slik som på bildet i linken som du postet.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei 😊 Takk! 🌹 Ja, det så jeg. Kanskje man kan finne huset dersom man studerer kart med bilder over Kolbotn og andre byer? Det er et hus med tak som ligner og med et nabohus med rødt tak, i Fjellveien i Kolbotn. Men terrassen er ikke slik som på bildet i linken som du postet.

Anonymkode: d551b...45b

Nei men terrassen har blitt endret flere ganger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, grds skrev:

Nei men terrassen har blitt endret flere ganger

Ok 😊 Det er Fjellveien 46A i Kolbotn jeg fant, der taket ligner

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tror at Per og Veronica er uskyldige, dere fikk med dere at Per forfalsket en overtagelseskontrakt? Hvis faren hadde oppdaget dette hadde nok gården gått til Anne.

Anonymkode: 20fbd...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 😊 Det er Fjellveien 46A i Kolbotn jeg fant, der taket ligner

Anonymkode: d551b...45b

Dette er ikke rett hus. Ca 49:00 Milli kjører på vei til huset. 49:34 her er Milli ved huset https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/6/avspiller

 

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke rett hus. Ca 49:00 Milli kjører på vei til huset. 49:34 her er Milli ved huset https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/6/avspiller

Godt observert

Et annet tips er at Milli har gått på 1881.no og sett på historiske flyfoto fta noen forskjellige årstall. Området huset ligger i bør ha historiske flyfoto fra disse årstallene, liggende på 1881.no

Man kan også danne seg et bilde av omgivelsene, huset ser ut til å ligge i en slags dal og ved en sidevei, ikke en stor hovedvei.

Det er en hekk mellom huset og nabohuset med det røde taket.

Huset ligger på en tomt som ikke er kvadratisk

Huset er bygd i 1999 og skal da ikke dukke opp på flyfoto eldre enn det

Huser ser ut til å ligge på vestsiden av en vei og både huset og veien skrår litt mot nordvest

Sikkert mer man kan si men det er dette jeg kommer  på akkurat nå

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, grds skrev:

Godt observert

Et annet tips er at Milli har gått på 1881.no og sett på historiske flyfoto fta noen forskjellige årstall. Området huset ligger i bør ha historiske flyfoto fra disse årstallene, liggende på 1881.no

Man kan også danne seg et bilde av omgivelsene, huset ser ut til å ligge i en slags dal og ved en sidevei, ikke en stor hovedvei.

Det er en hekk mellom huset og nabohuset med det røde taket.

Huset ligger på en tomt som ikke er kvadratisk

Huset er bygd i 1999 og skal da ikke dukke opp på flyfoto eldre enn det

Huser ser ut til å ligge på vestsiden av en vei og både huset og veien skrår litt mot nordvest

Sikkert mer man kan si men det er dette jeg kommer  på akkurat nå

Takk! 😊 Kan det være i Lillestrøm eller i nærheten av Lillestrøm, ettersom Trond Solvang som Milli hilser på utenfor huset muligens er/var registrert i Lillestrøm (et google-søk opplyste det med Lillestrøm)? Men jeg ser at det er en Trond Andre Solvang som var politibetjent ved Lørenskog lensmannskontor i 2013 https://www.rb.no/lokale-nyheter/tyv-tok-seg-inn-hos-sovende-kvinne/s/1-95-6626734

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, grds skrev:

Godt observert

Et annet tips er at Milli har gått på 1881.no og sett på historiske flyfoto fta noen forskjellige årstall. Området huset ligger i bør ha historiske flyfoto fra disse årstallene, liggende på 1881.no

Man kan også danne seg et bilde av omgivelsene, huset ser ut til å ligge i en slags dal og ved en sidevei, ikke en stor hovedvei.

Det er en hekk mellom huset og nabohuset med det røde taket.

Huset ligger på en tomt som ikke er kvadratisk

Huset er bygd i 1999 og skal da ikke dukke opp på flyfoto eldre enn det

Huser ser ut til å ligge på vestsiden av en vei og både huset og veien skrår litt mot nordvest

Sikkert mer man kan si men det er dette jeg kommer  på akkurat nå

Takk! 😊 Kan det være i Lillestrøm eller i nærheten av Lillestrøm, ettersom Trond Solvang som Milli hilser på utenfor huset muligens er/var registrert i Lillestrøm (et google-søk opplyste det med Lillestrøm)? Men jeg ser at det er en Trond Andre Solvang som var politibetjent ved Lørenskog lensmannskontor i 2013 https://www.rb.no/lokale-nyheter/tyv-tok-seg-inn-hos-sovende-kvinne/s/1-95-6626734

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som tror at Per og Veronica er uskyldige, dere fikk med dere at Per forfalsket en overtagelseskontrakt? Hvis faren hadde oppdaget dette hadde nok gården gått til Anne.

Anonymkode: 20fbd...3fd

Faren kunne aldri gitt gården til Anne fordi hun var ikke odelsjenta. 

Anonymkode: 29895...4b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var på besøk hos Per og Veronica på ettermiddagen/kvelden den fredagen før drapene?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere som tror at Per og Veronica er uskyldige, dere fikk med dere at Per forfalsket en overtagelseskontrakt? Hvis faren hadde oppdaget dette hadde nok gården gått til Anne.

Det stemmer ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...