Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vitneprovet til leieboer Henrik Bjarne Bruun (HBB) om hundene, som presenteres som ganske skråsikker i NRK-serien, trekkes i tvil her

En av leieboerne på gården [HBB] var sikker på at ekteparet dro ut med hundene fredag i 20.30-tiden. Han mente ekteparet ikke kom hjem før han selv dro på jobb neste morgen kl. 05.30. Under eksaminasjonen måtte han imidlertid innrømme at han hadde dusjet i løpet av kvelden og at det var mulig at ekteparet kom tilbake da. Advokat Cato Schiøtz påviste også at leieboeren husket helt feil når det gjaldt besøk på gården tidligere denne dagen og antydet at han kanskje blandet sammen to dager.

Den andre leieboeren [Håvard Lund] var mer usikker på hva som hadde skjedd fordi han først sov til etter at ekteparet var dratt ut med hundene. Han satt deretter oppe til klokken 4 med sin PC, men hørte ikke noe. To avisbud kunne bekrefte at de i løpet av et par års tid bare hadde klart å vekke hundene en gang når de leverte Aftenposten på gårdstunet klokka 5 om morgenen.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1847474/tittel/orderudsaken-no/innlegg/47973296/#47973296

Da er ikke vitneutsagnene fra leieboerne noe bevis for at P og V og hundene ikke var hjemme den kvelden og natten...

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1:48 her ser man at fotavtrykk i åkeren fotograferes. 1:55 ser man selve fotavtrykket med en linjal lagt ved siden av . Det er dette som er avtrykket av den seilerstøvelen som jeg etterlyste? https://www.vgtv.no/video/166291/orderud-unik-video-fra-aastedet 

Hvor er fotavtrykket plassert i terrenget  (se 2:05 samme video)? Er det et godt stykke til høyre for fjøset på Orderud gård, hvis man står med ryggen til fjøset og ser mot kårboligen?

Spørsmål til dere skarpsynte Hvor mange cm langt er fotavtrykket og hvilken skostørrelse tilsvarer dette? 😊

Her Politiet undersøker fotspor i gjørma 23.05.99 fant jeg ledetråden til videoen http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1847474/tittel/orderudsaken-no/innlegg/47974830/#47974830

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto vel et sted at dette avtrykket var ca 50 meter fra kårboligen, kom jeg på nå.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

På vgd var det postet 

noen skråfoto av Fjellet og området rundt, dato ukjent.

Mot nord

Mot øst

Mot sør

Mot vest

Anonymkode: d551b...45b

Seriøst..kan du ikke heller samle alt i en kommentar. Tror ikke folk er like interesserte lenger. 

Anonymkode: d3051...cca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2019 at 10:42 PM, miss spjåk said:

han har ingen teori om hvem det kan være, men jeg har aldri sett at han har sagt at han er overrasket/sjokkert over hvordan noen kunne være så kalde å drepe to eldre mennesker.

Mener du det er mer kaldt å drepe to eldre mennesker enn noen i 40-årene? Alle drap er forferdelige, men personlig mener jeg det er enda mer tragisk om yngre mennesker blir drept. De som er eldre har tross alt levd et langt liv. 

Anonymkode: 41fc0...d7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

1:48 her ser man at fotavtrykk i åkeren fotograferes. 1:55 ser man selve fotavtrykket med en linjal lagt ved siden av . Det er dette som er avtrykket av den seilerstøvelen som jeg etterlyste? https://www.vgtv.no/video/166291/orderud-unik-video-fra-aastedet 

Hvor er fotavtrykket plassert i terrenget  (se 2:05 samme video)? Er det et godt stykke til høyre for fjøset på Orderud gård, hvis man står med ryggen til fjøset og ser mot kårboligen?

Spørsmål til dere skarpsynte Hvor mange cm langt er fotavtrykket og hvilken skostørrelse tilsvarer dette? 😊

Her Politiet undersøker fotspor i gjørma 23.05.99 fant jeg ledetråden til videoen http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1847474/tittel/orderudsaken-no/innlegg/47974830/#47974830

Anonymkode: d551b...45b

Ikke godt å si.

Er sikkert ikke vesentlig i og med at dette ikke er lagt frem som bevis.

Screenshot_20190108-202916_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 24286...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Seriøst..1) kan du ikke heller samle alt i en kommentar. 2)Tror ikke folk er like interesserte lenger. 

Anonymkode: d3051...cca

1) Nei 

2) Nei vel. Du er tydeligvis såpass interessert fremdeles at du gidder å trykke deg inn på tråden for å poste kommentarer. 

Diskusjonen er forøvrig svært aktiv i flere andre forum.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke godt å si.

Er sikkert ikke vesentlig i og med at dette ikke er lagt frem som bevis.

Screenshot_20190108-202916_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 24286...b78

Takk for svar! 😊 Du har sikkert rett  i det. Btw: På vgd sto det om at det på drapsnatten var flere døgn siden det hadde regnet noe av betydelige mengder (i følge Yr.no), slik at det aldeles ikke var så vått ute som enkelte (deriblant meg) hadde fått inntrykk av. 

Noen fremsatte en teori om en eventuell rute fra Solli gård til Fjellet og deretter til kårboligen. Solli gård ligger ikke så langt fra Fjellet, og man kan gå store deler av strekningen uten å bli sett (i skjul av vegetasjon).

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solli gård sto kanskje tom på den tiden, ettersom SK flyttet derfra i 1996 (om jeg husker rett)

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noen regel for hvor mange innlegg man kan poste etter hverandre? Seriøst, 45b, du ødelegger tråden.

Anonymkode: 20fbd...3fd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det ikke noen regel for hvor mange innlegg man kan poste etter hverandre? Seriøst, 45b, du ødelegger tråden.

Anonymkode: 20fbd...3fd

Forklar hvordan mine innlegg ødelegger en tråd som har svært lite aktivitet.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Seriøst..kan du ikke heller samle alt i en kommentar. Tror ikke folk er like interesserte lenger. 

Anonymkode: d3051...cca

Gjerne, hvis det hadde  vært en funksjon som gjorde det mulig å redigere innlegg skrevet av ab 😍

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det ikke noen regel for hvor mange innlegg man kan poste etter hverandre? Seriøst, 45b, du ødelegger tråden.

Anonymkode: 20fbd...3fd

Ok ok o k! Jeg skal vurdere å lage meg en dagbok der jeg kan poste mine spørsmål både om denne saken og om min utro ektefelle OG om min håpløse arbeidsgiver. Hadetbra 😍

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok ok o k! Jeg skal vurdere å lage meg en dagbok der jeg kan poste mine spørsmål både om denne saken og om min utro ektefelle OG om min håpløse arbeidsgiver. Hadetbra 😍

Anonymkode: d551b...45b

Kan aldri tenke meg Per er utro 

Anonymkode: d3051...cca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan aldri tenke meg Per er utro 

Anonymkode: d3051...cca

Min ektefelle heter da ikke Per 😍

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan aldri tenke meg Per er utro 

Anonymkode: d3051...cca

Takk! 🌹Det er flott at du holder tråden oppe og går 🌹

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Mener du det er mer kaldt å drepe to eldre mennesker enn noen i 40-årene? Alle drap er forferdelige, men personlig mener jeg det er enda mer tragisk om yngre mennesker blir drept. De som er eldre har tross alt levd et langt liv. 

Anonymkode: 41fc0...d7e

jeg synes det, det har med tanken om at det er to forsvarløse eldre mennesker. Drapet i seg selv var og fryktelig da Marie levde og prøvde å komme seg vekk. Men folk er forskjellige, av en eller annen grunn er tanken på at noen skulle skyte min bestefar verre enn om noen skulle skyte min onkel. Eldre mennesker er ofte dårlig til beins og det er noe med at det er så utrolig feigt å gå på forsvarsløse personer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, miss spjåk said:

jeg synes det, det har med tanken om at det er to forsvarløse eldre mennesker.

Forstår at det oppfattes som mer kynisk og feigt mot forsvarsløse eldre mennesker. 

Men hvis man tenker rasjonelt på det: En 80-åring har kanskje ikke så mange år igjen før han/hun dør av naturlige årsaker. En person i 40-årene har kanskje opptil 40 år igjen av livet. Tenk hvor grusomt det er å frarøve noen så mange år av livet deres..! 

En annen ting er at når noen blir truet med pistol/revolver har de havnet i en ganske forsvarsløs posisjon, uavhengig av alder. 

Anonymkode: 41fc0...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen henger seg opp i at Per ikke snakker om å finne gjerningspersonene osv. Men handling er viktigere enn ord: Per og Veronica har jo brukt millioner på egen etterforskning om saken som til syvende og sist handler om å finne ut hvem det var som skjøt i kårboligen.... 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...