Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan havnet bloddråpen fra KO ved foten av senga?

Kan KO ha blitt skutt stående, og kan det være årsaken til at bloddråpen fra han havnet der?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan havnet bloddråpen fra KO ved foten av senga?

Kan KO ha blitt skutt stående, og kan det være årsaken til at bloddråpen fra han havnet der?

Bilde Den øvre dråpen på treklossene skal være fra KO, de på gulvet skal være fra MO. Dette ifølge politiets forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bilde Den øvre dråpen på treklossene skal være fra KO, de på gulvet skal være fra MO. Dette ifølge politiets forklaring.

Er det du som poster det samme på VG debatten? Ser du har skrevet fleire ting før som er akkurat det samme som der.

Anonymkode: 79733...55f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym72 skrev:

Ser at noen henger seg opp i at Per ikke snakker om å finne gjerningspersonene osv. Men handling er viktigere enn ord: Per og Veronica har jo brukt millioner på egen etterforskning om saken som til syvende og sist handler om å finne ut hvem det var som skjøt i kårboligen.... 😊 

de har neppe brukt millioner, de har en egen stiftelse der enn kan donere penger. Hjemmesiden er driftet av en av deres største støttespillere. Moren til veronica og kristin tok også alene opp et lån for å dekke kostnadene til privatetterforskningen.. https://www.aftenposten.no/norge/i/4dXgMq/Kristin-Kirkemo-trekker-arvekrav-mot-Per-Orderud 

Hvor mye Sandberg tar seg betalt vet jeg ikke, men skulle ikke forundre meg om mange har chippet inn. De har flere slektninger som er på deres side. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De etterforsker saken på egenhånd i alle fall. De gjør på den måten sitt for at ofrene skal få rettferdighet 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym72 skrev:

De etterforsker saken på egenhånd i alle fall. De gjør på den måten sitt for at ofrene skal få rettferdighet 😊

Vel. 

De har vel leid inn privatetterforsker fordi, siden saken står så svakt bevismessig, at det er en liten mulighet at de ikke blir dømt hvis saken blir tatt opp på nytt. 

Dermed får de en klekkelig erstatning. 

Jeg tror faktisk at, spesiellt en av dem, de er så kyniske. 

Anonymkode: 8340f...62c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veronica Orderud snakker om anger, forsoning og tilgivelse i podcasten "Anger": https://player.fm/series/anger/ep-67-veronica-orderud

Hun virker som en reflektert person, men er det ikke litt rart programlederen ikke forteller at Veronica anser seg som uskyldig dømt før episoden? Hadde jeg ikke visst noe om saken kunne det jo virket som han intervjuet en person som hadde erkjent dommen og snakket om anger rundt saken. 

Anonymkode: 41fc0...d7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/11/2019 at 12:04 AM, AnonymBruker said:

Er det du som poster det samme på VG debatten? Ser du har skrevet fleire ting før som er akkurat det samme som der.

Hva med LG? Har han stått frem på VGD nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med LG? Har han stått frem på VGD nå?

Nei, men Fjøsbonden har kommet tilbake😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg ikke visst noe om saken kunne det jo virket som han intervjuet en person som hadde erkjent dommen og snakket om anger rundt saken. 

Samtalen handler mer generelt om anger og forsoning 😊 Alle mennesker har godt av å forsone seg med sine gale eller umoralske handlinger. Ingen er jo perfekte. Det er viktig å påpeke at vi alle er bare mennesker og at man er mer enn sine gale handlinger 😊

Legg også merke til det som sies om tilgivelse. Når noen gjør forferdelige ting mot deg kan det være vanskelig å tilgi, men man kan forsone seg med det. Det som er for vanskelig for et menneske å tilgi kan man overlate til Gud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

De har vel leid inn privatetterforsker fordi, siden saken står så svakt bevismessig, at det er en liten mulighet at de ikke blir dømt hvis saken blir tatt opp på nytt. 

Dermed får de en klekkelig erstatning. 

Jeg tror faktisk at, spesiellt en av dem, de er så kyniske. 

Man skal ikke akseptere urett. Dommen hviler på indisier og magefølelse. At det kommer frem nye opplysninger hver gang saken er oppe i media er jo ganske spesielt, ikke sant? 😊  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvgutten skrev noe veldig rart. Huff altså! «Hmm interessant. Kan hun ha lokket med kos? Er det derfor han var sur i fjøset etterpå, det var bare lureri?»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym72 skrev:

Man skal ikke akseptere urett. Dommen hviler på indisier og magefølelse. At det kommer frem nye opplysninger hver gang saken er oppe i media er jo ganske spesielt, ikke sant? 😊  

Nye opplysninger har kommet fram ja, men de er alle svært usikre, og på langt nær av en slik karakter at de kan brukes som bevis i retten. 

Anonymkode: 8340f...62c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sølvgutten skrev noe veldig rart. Huff altså! «Hmm interessant. Kan hun ha lokket med kos? Er det derfor han var sur i fjøset etterpå, det var bare lureri?»

Løgn og fanteri!

Det var grds som kastet ut denne underlige påstanden, men grds vil kanskje ikke stå for det hun/han skriver? Silverboy har forøvrig mange kloke innlegg, synes jeg, så det faller på sin egen urimelighet at han skulle kommet med noe så fjollete. grds derimot, kommer med mye lignende tøv. 

"12.01.19 02:07
Del

SilverBoy1: «Hvem har gjort hva tror du? Hvem hadde revolveren?» VO har peppet opp PO med hvor sterk og mandig og handlekraftig han er, og så har han brukt revolveren.

Hmm interessant. Kan hun ha lokket med kos? Er det derfor han var sur i fjøset etterpå, det var bare lureri? " (VG debatt)

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Løgn og fanteri!

Det var grds som kastet ut denne underlige påstanden, men grds vil kanskje ikke stå for det hun/han skriver? Silverboy har forøvrig mange kloke innlegg, synes jeg, så det faller på sin egen urimelighet at han skulle kommet med noe så fjollete. grds derimot, kommer med mye lignende tøv. 

"12.01.19 02:07
Del

SilverBoy1: «Hvem har gjort hva tror du? Hvem hadde revolveren?» VO har peppet opp PO med hvor sterk og mandig og handlekraftig han er, og så har han brukt revolveren.

Hmm interessant. Kan hun ha lokket med kos? Er det derfor han var sur i fjøset etterpå, det var bare lureri? " (VG debatt)

Anonymkode: 5e7b2...957

Hei 957.

Det er jeg som er grds på vgd. Jeg opprettet en bruker her og nå.

Dette var ment som en dårlig spøk... jeg syntes at det Silverboy1 skrev "VO har peppet opp PO med hvor sterk og mandig og handlekraftig han er" hørtes så fjollete ut at jeg responderte på det med et ironisk innlegg.

Jeg mener selvfølgelig ikke dette. Ironi kommer ikke så godt frem skriftlig.

45b vet jeg ikke hvem er, men har lagt merke til at vedkommende klipper ut noen av mine innlegg på vgd og limer dem inn her...

Det samme har vel andre gjort også, klippet og limet fra hverandre på tvers av de forskjellige forumene. Sikkert noen her inne som finner deler av sine innlegg limt inn på VGD. Uten at det nødvendigvis trenger å være samme bruker.

Det du sier om at jeg kommer med mye lignende tøv, ser jeg ikke hvor du har fra. Det er hvertfall ikke min intensjon, men å forsøke å være saklig og konstruktiv. Sikkert ikke alltid jeg lykkes i det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, grds said:

Det er jeg som er grds på vgd. Jeg opprettet en bruker her og nå.

grds her igjen.

Litt usikker på hvordan dette funker, jeg tenkte poste anonymt for å bevise at min anonymkode ikke er 45b?

Anonymkode: 4ef9a...dbc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 1/11/2019 at 3:53 AM, miss spjåk said:

de har neppe brukt millioner, de har en egen stiftelse der enn kan donere penger. Hjemmesiden er driftet av en av deres største støttespillere. Moren til veronica og kristin tok også alene opp et lån for å dekke kostnadene til privatetterforskningen.. https://www.aftenposten.no/norge/i/4dXgMq/Kristin-Kirkemo-trekker-arvekrav-mot-Per-Orderud 

Hvor mye Sandberg tar seg betalt vet jeg ikke, men skulle ikke forundre meg om mange har chippet inn. De har flere slektninger som er på deres side. 

Åh selvsagt, de betaler ikke selv...er det ikke typisk, ikke bare påstår de hardnakket at de er uskyldige, de skal ha andre til å betale for å få dem frikjent også. Herregud for noen mennesker.

18 hours ago, Anonym72 said:

Ja sikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Takk for tilbakemelding! 🌹  Heretter, hvis jeg henter noe fra innleggene til dere på vgd skal jeg linke til innleggene slik at alle kan se hvor det kommer fra.

Bra! 🙂

Jeg begynner å få et ganske godt arkiv etterhvert...

Men skulle gjerne sett de tidlige intervjuene, f.eks. Redaksjon EN fra 2002. https://www.nrk.no/norge/--vi-er-uskyldige-1.522745

Har du forresten lest korrespondansen mellom Wyller og ekteparet? Interessant stoff..

EAW-OrderudsakenFraDomTilDom.pdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra! 🙂

Jeg begynner å få et ganske godt arkiv etterhvert...

Men skulle gjerne sett de tidlige intervjuene, f.eks. Redaksjon EN fra 2002. https://www.nrk.no/norge/--vi-er-uskyldige-1.522745

Har du forresten lest korrespondansen mellom Wyller og ekteparet? Interessant stoff..

EAW-OrderudsakenFraDomTilDom.pdf

Takk for linker! 😊 Her står litt fra det intervjuet. https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-bli-en-verkebyll/65841807 Jeg skal prøve å finne videoen hvis den finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...