Gå til innhold

Hvilke sjokolader savner du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
25 minutter siden, wintergirl skrev:

Jepp. Husker jeg kjøpte den mye i 1999/2000. Skjønner ikke at de kan kutte ut noe så godt. Elsker krokan i sjokolade. Kanskje vi kan få den tilbake hvis vi sender noen mailer 😃😃

Med min uflaks så forsvinner alltid det jeg liker best 😝

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, wintergirl skrev:

Jepp. Husker jeg kjøpte den mye i 1999/2000. Skjønner ikke at de kan kutte ut noe så godt. Elsker krokan i sjokolade. Kanskje vi kan få den tilbake hvis vi sender noen mailer 😃😃

Men hvem laget den?

Skrevet

Smash med paprika, jeg fikk aldri smakt det før det forsvant 😕 Så ja jeg savner noe jeg ikke har smakt :P men skulle likt å vite hvordan det smakte

Skrevet
8 minutter siden, Winza skrev:

Smash med paprika, jeg fikk aldri smakt det før det forsvant 😕 Så ja jeg savner noe jeg ikke har smakt :P men skulle likt å vite hvordan det smakte

Smash med paprika?? Når var det? Høres uansett fælt ut

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Skjotta skrev:

Når jeg var liten (30+ år siden🤣) pleide pappa å kjøpe en sjokoladeplate som var pakket inn i gjennomsiktig plast... Jeg er ganske sikker på at det stod "krokan" på den, og at den fantes i en versjon uten krokan også. Rutene var ganske tykke, og avrundet på oversiden. 

Den savner jeg, men vet ikke hvem som laget den...

Var de bedre enn krokanrull?

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Smash med paprika?? Når var det? Høres uansett fælt ut

De var i salg i 2002 i hvert fall som jeg husker, husker ikke når de kom og forsvant. Lurer på hvordan smash med salt og pepper ville smakt 🤔

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Var de bedre enn krokanrull?

Ja. Større krokanbiter. Husker at hvis den smeltet i munnen satt jeg igjen med en klisset liten klump i munnen.. .

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Winza skrev:

De var i salg i 2002 i hvert fall som jeg husker, husker ikke når de kom og forsvant. Lurer på hvordan smash med salt og pepper ville smakt 🤔

Salt og pepper tror jeg hadde vært godt. Eller salt og chili. Hadde gitt en ekstra touch. Men jeg tenker det garantert er en hrunn for st den med paprika forsvant så raskt

Skrevet
Akkurat nå, Skjotta skrev:

Ja. Større krokanbiter. Husker at hvis den smeltet i munnen satt jeg igjen med en klisset liten klump i munnen.. .

Og de forsvant fra butikker for 30+ år siden?

Skrevet
6 minutter siden, Skjotta skrev:

Mmm

Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Salt og pepper tror jeg hadde vært godt. Eller salt og chili. Hadde gitt en ekstra touch. Men jeg tenker det garantert er en hrunn for st den med paprika forsvant så raskt

Det finnes folk som lager litt spesielle sjokolader, så det på et program med Truls der det var sjokolader med smaker man aldri kunne sett for seg, det ene var med brunost i 🤢

Skrevet
Akkurat nå, Winza skrev:

Vet ikke når de forsvant. Pappa pleide å kjøpe dem for 30 år siden eller så, men så ble foreldrene mine skilt og sjokolade var ikke noe jeg kjøpte på egenhånd... men når jeg ble voksen og kom på den var den borte...

Skrevet (endret)

Denne! Hadde så vidt fått smake den før den ble tatt av markede :( 

D06C21CF-BAE4-400F-9C22-B1F15260EC18.jpeg

Endret av Ariana807
  • Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Winza skrev:

Det finnes folk som lager litt spesielle sjokolader, så det på et program med Truls der det var sjokolader med smaker man aldri kunne sett for seg, det ene var med brunost i 🤢

Ja hvem vet. Kanskje det var godt. Brunost er jo litt karamellaktig. Men ja det høres unektelig ekkelt ut. Tror jeg så en plass på en plass de solgte en soesiell ost at de hadde sjokolade med blåmuggost inni 😝

Skrevet
9 minutter siden, Skjotta skrev:

Men hvem laget den?

Jeg er rimelig sikker på at det var Nordchoklad. Tror ikke det firmaet eksisterer mer. Sjokoladen het noe med Blokk tror jeg? Ble som jeg skrev tidligere solgt på Prix der jeg bodde, husker ikke om den ble solgt hos andre kjeder enn Coop. Jeg googlet litt og fant ut at Nordchoklad også produserte den blåhvite kokesjokoladen til Coop. Det var to varianter, lys og mørk og het bare lys kokesjokolade og mørk kokesjokolade. Disse forsvant på tidlig 90-tall, jeg gikk på barneskolen da. Den lyse var helt utrolig god husker jeg og papiret hadde sølvpapir på innsiden. 

Skrevet
9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja hvem vet. Kanskje det var godt. Brunost er jo litt karamellaktig. Men ja det høres unektelig ekkelt ut. Tror jeg så en plass på en plass de solgte en soesiell ost at de hadde sjokolade med blåmuggost inni 😝

Jeg er veldig kresen på å smake nye ting 😂

Skrevet (endret)
37 minutter siden, Skjotta said:

Så en mellomting mellom Krokanrull og Daim? De små Daimene som er i Twist-posen virker jo å ligne litt på beskrivelsen din. 

Endret av SVK
Skrevet (endret)
1 time siden, Skjotta skrev:

Men hvem laget den?

Kopiert fra en annen bruker her;

Kanskje vi skal sende mail til dem. Jeg er med hvis du er med😃 Nordchoklad

De sjokoladene var supergode! Husker dem så godt jeg også, skikkelig barndomsminner. Tror det var svenske Nordchoklad som produserte dem. Ble solgt på Prix der jeg bodde da jeg var liten. 

Endret av wintergirl
Skrevet
2 timer siden, Winza skrev:

Med min uflaks så forsvinner alltid det jeg liker best 😝

Samme her. Det er så mye jeg rett og slett elsket som er vekk. Husker en pizzasjappe i Sarpsborg som het royal pizza, den elsket jeg også. Mi  favoritt. Den forsvant! Sjokolader og potetgull som jeg liker. Forsvinner! I slutten av 90-tallet så var det en potetgull som het HotZone. Den var sååååå god. Poff! Vekk!!! 😋

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Winza skrev:

Forsvant i begynnelsen av år 2000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...