Gå til innhold

Hvilke sjokolader savner du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

JUVELPLETTER....har savnet de kjempelenge...😂😂

Anonymkode: e4e15...8dd

ÅÅÅ jaaaaaaa!!!

Anonymkode: f5a84...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, SVK skrev:

Så en mellomting mellom Krokanrull og Daim? De små Daimene som er i Twist-posen virker jo å ligne litt på beskrivelsen din. 

Nei.  Som krokanrull, men med større biter med krokan. Når sjokoladen smeltet bort og du bare hadde krokanbiter igjen i munnen så klemte de seg liksom sammen til en...

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, wintergirl skrev:

Kopiert fra en annen bruker her;

Kanskje vi skal sende mail til dem. Jeg er med hvis du er med😃 Nordchoklad

De sjokoladene var supergode! Husker dem så godt jeg også, skikkelig barndomsminner. Tror det var svenske Nordchoklad som produserte dem. Ble solgt på Prix der jeg bodde da jeg var liten. 

Logoen ser definitivt kjent ut! https://goo.gl/images/9cACCp

Men de finnes ikke lengre...

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner Freia Melkesjokolade slik den var før Freia ble kjøpt opp og ingrediensene ble verre.

• Liker 6
Skrevet
33 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg savner Freia Melkesjokolade slik den var før Freia ble kjøpt opp og ingrediensene ble verre.

Enig. Elsket fruknøtt før , men den er ikke helt sånn jeg husker den i glansdagene. Kan den ha blitt en tanke for søt? Jeg og en dame snakket om det her om dagen.

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, wintergirl skrev:

Enig. Elsket fruknøtt før , men den er ikke helt sånn jeg husker den i glansdagene. Kan den ha blitt en tanke for søt? Jeg og en dame snakket om det her om dagen.

Det er iallfall noe som ikke stemmer. Kanskje dårligere fett og kakao, kanskje mer sukker?

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, I Grosny skrev:

Det er iallfall noe som ikke stemmer. Kanskje dårligere fett og kakao, kanskje mer sukker?

Ja, det må være noe der. Mer sukker er det ihverfall. Dumme Norge selge freia til amerikanerne 🤔

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, I Grosny skrev:

Når ble det kjøpt opp? 

Skrevet (endret)
1 time siden, Skjotta skrev:

Logoen ser definitivt kjent ut! https://goo.gl/images/9cACCp

Men de finnes ikke lengre...

Der var en annen favoritt :)

sweden01.JPG

Endret av applestories
  • Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Winza skrev:

Når ble det kjøpt opp? 

Freia A/S

Freia Chocolade Fabrik ble etablert i 1880-årene og ble Norges største sjokoladefabrikk med kjente merkevarer som Freia Melkesjokolade, Kvikk Lunsj og en rekke andre. I 1993 ble fabrikken solgt av Throne-Holst- familien til amerikanske Kraft foods. Fabrikken på Rodeløkka ble siden gradvis lagt om og redusert, og store deler bygd om til boliger. Pr. 2012 var det imidlertid fortsatt produksjon i sjokoladefabrikken.

freia (Ingressbilde)
  • Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, wintergirl skrev:

Freia A/S

Freia Chocolade Fabrik ble etablert i 1880-årene og ble Norges største sjokoladefabrikk med kjente merkevarer som Freia Melkesjokolade, Kvikk Lunsj og en rekke andre. I 1993 ble fabrikken solgt av Throne-Holst- familien til amerikanske Kraft foods. Fabrikken på Rodeløkka ble siden gradvis lagt om og redusert, og store deler bygd om til boliger. Pr. 2012 var det imidlertid fortsatt produksjon i sjokoladefabrikken.

freia (Ingressbilde)

Såpass lenge siden, jeg var bare 2 år da så smaken har alltid vært den samme for meg :P 

Skrevet

De har byttet ut sukkeret med corn syrup. Derfor smaker freia melkesjokolade søtere/ikke godt. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har byttet ut sukkeret med corn syrup. Derfor smaker freia melkesjokolade søtere/ikke godt. 

Om de har gjort det har de nå glemt å opplyse om det på innholdslisten, for der står det «sukker»... :klo:

Skrevet

Freia kjekskuler, appelsinkrokan, yade trippel :) 

Skrevet

Den gamle Smash bar! Omg, den var god! 😍

Skrevet
35 minutter siden, Tibbie skrev:

Den gamle Smash bar! Omg, den var god! 😍

Hva var anerledes med den sammenlignet med den vi har nå?

Skrevet

Er det slutt på Freia sin Boble..?

Skrevet
3 minutter siden, Macro skrev:

Er det slutt på Freia sin Boble..?

Ikke sett den på 2-3 år 😕 Den og så den med karamell i var sykt gode :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...