wintergirl Skrevet 13. september 2018 #161 Skrevet 13. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De har byttet ut sukkeret med corn syrup. Derfor smaker freia melkesjokolade søtere/ikke godt. Anonymkode: f5a84...ffa Ok. Det var dumt da. Men hvorfor står det at det er sukker i?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #162 Skrevet 13. september 2018 4 timer siden, Winza skrev: Ikke sett den på 2-3 år 😕 Den og så den med karamell i var sykt gode Faen heller. Forstår ikke hvorfor de få jeg liker forsvinner... 😓 Har ingen sjokolader jeg liker nå.. Prøvde å spise Stratos i dag, men det gikk ikke. Anonymkode: 5435c...66e
Macro Skrevet 13. september 2018 #163 Skrevet 13. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Faen heller. Forstår ikke hvorfor de få jeg liker forsvinner... 😓 Har ingen sjokolader jeg liker nå.. Prøvde å spise Stratos i dag, men det gikk ikke. Anonymkode: 5435c...66e Denne var min
Gjest SVK Skrevet 13. september 2018 #164 Skrevet 13. september 2018 (endret) 3 hours ago, wintergirl said: Ok. Det var dumt da. Men hvorfor står det at det er sukker i? Fordi vedkommende du siterer bare prater vås. Endret 13. september 2018 av SVK
Gjest Winza Skrevet 13. september 2018 #165 Skrevet 13. september 2018 40 minutter siden, Macro skrev: Denne var min Stratos er en av de sjokoladene som jeg fort ikke synes smaker godt hvis jeg spiser for mye på en gang
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #166 Skrevet 13. september 2018 33 minutter siden, Winza skrev: Stratos er en av de sjokoladene som jeg fort ikke synes smaker godt hvis jeg spiser for mye på en gang Jeg kjøper aldri noe av Nidar. Boblen til Freia kunne kamuflere dårlig smak med luft. Det finnes rett og slett ikke sjokolade for meg lenger.... Jeg prøvde Stratos senest igår, men jeg spyttet det ut. Anonymkode: 5435c...66e 1
Macro Skrevet 13. september 2018 #167 Skrevet 13. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper aldri noe av Nidar. Boblen til Freia kunne kamuflere dårlig smak med luft. Det finnes rett og slett ikke sjokolade for meg lenger.... Jeg prøvde Stratos senest igår, men jeg spyttet det ut. Anonymkode: 5435c...66e Igjen min, men trykker av vane AB for alt.
wintergirl Skrevet 13. september 2018 #168 Skrevet 13. september 2018 1 time siden, SVK skrev: Fordi vedkommende du siterer bare prater vås. Det er ikke sikkert det. Hva vet du om hva de putter i måten våres? Sjokoladen til Freia er søtere. Om det bare er enda mer sukker vet jeg ikke, men noe er det. 1
Gjest Winza Skrevet 13. september 2018 #169 Skrevet 13. september 2018 21 minutter siden, wintergirl skrev: Det er ikke sikkert det. Hva vet du om hva de putter i måten våres? Sjokoladen til Freia er søtere. Om det bare er enda mer sukker vet jeg ikke, men noe er det. Kan ha noe med at ting ikke smaker det samme når man er voksen som når man var liten, jeg synes selv at freia melkesjokolade smakte bedre når jeg var liten
Miss.Wildfox Skrevet 13. september 2018 #170 Skrevet 13. september 2018 Jeg savner Stratos barene, spesielt den med nøtter! Det er virkelig ikke det samme lenger med den nye formen på baren 😖 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #171 Skrevet 13. september 2018 Max sjokolade (den store med kjeks ) Anonymkode: 6bbd6...0c6
wintergirl Skrevet 14. september 2018 #172 Skrevet 14. september 2018 1 time siden, Winza skrev: Kan ha noe med at ting ikke smaker det samme når man er voksen som når man var liten, jeg synes selv at freia melkesjokolade smakte bedre når jeg var liten Det er ikke det nei. Flere som sier det samme. Den er blitt søtere eller noe. Sånn går det når man selger til andre land. Ikke noe jeg innbiller meg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #173 Skrevet 14. september 2018 39 minutter siden, wintergirl skrev: Det er ikke det nei. Flere som sier det samme. Den er blitt søtere eller noe. Sånn går det når man selger til andre land. Ikke noe jeg innbiller meg. Problemer med kommentarene om at sjokoladen ble søtere når freia solgte seg til USA er at det salget skjedde lenge siden, på 90-tallet en gang, i 92 om jeg husker riktig. Det vil si at denne «søtere» sjokoladen må ha eksistert i over 20 år nå. Men gjerne kom med en kilde som viser at de har endtet på innholdet. For innholdsfortegnelsen sier «sukker» ikke noe maisstivelse eller annet som «corn syrup» ofte går under her i norge. Evt. send inn en klage til Matkotrollen. Jeg er interessert i å få vite et eksakt svar, ikke bare mange «konspirasjonsteorier». Anonymkode: 37e0f...dc5 1
I Grosny Skrevet 14. september 2018 #174 Skrevet 14. september 2018 (endret) På 14.9.2018 den 1.02, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper aldri noe av Nidar. Boblen til Freia kunne kamuflere dårlig smak med luft. Det finnes rett og slett ikke sjokolade for meg lenger.... Jeg prøvde Stratos senest igår, men jeg spyttet det ut. Anonymkode: 5435c...66e Jeg smakte sjokoladekuler fra Lindt for noen år siden. De var gode. Endret 16. september 2018 av I Grosny 1
I Grosny Skrevet 14. september 2018 #175 Skrevet 14. september 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemer med kommentarene om at sjokoladen ble søtere når freia solgte seg til USA er at det salget skjedde lenge siden, på 90-tallet en gang, i 92 om jeg husker riktig. Det vil si at denne «søtere» sjokoladen må ha eksistert i over 20 år nå. Men gjerne kom med en kilde som viser at de har endtet på innholdet. For innholdsfortegnelsen sier «sukker» ikke noe maisstivelse eller annet som «corn syrup» ofte går under her i norge. Evt. send inn en klage til Matkotrollen. Jeg er interessert i å få vite et eksakt svar, ikke bare mange «konspirasjonsteorier». Anonymkode: 37e0f...dc5 12. oktober 1992 solgte Norsk Hydro, Procordia og finske Paulig sine aksjer i Freia Marabou til Philip Morris-selskapet Kraft General Foods, til sammen 55 % av aksjene. Noen uker senere solgte Hershey Foods sine aksjer (18,6 %), noe som ga Philip Morris full kontroll i Freia. 22. april 1993 ga Næringsdepartementet Kraft General Foods Holding Norway Inc konsesjon til å overta samtlige aksjer i Freia Marabou AS. Mulig det tok litt tid fra salget til de gikk over til billigere råvarer. Konspirasjonsteori: Kraft sitt styre var infiltrert av helsefanatikere som fikk byttet ut god kakao med dårlig for få få sjokoladen til å smake så vondt at de redder Norges befolkning fra sjokoladespising , fedme og sukkersyke. Endret 14. september 2018 av I Grosny 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #176 Skrevet 14. september 2018 Ti øres melkepletter. Og hasla, nøttevarianten av riegel Anonymkode: c8c96...937 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #177 Skrevet 14. september 2018 Kan ikke fatte at noen syns Freias melkesjokolade ikke smaker godt eller har endret seg. Syns fortsatt det er den beste melkesjokoladen jeg har smakt, helt nydelig er den. Så om de har byttet rundt på ingrediensene har ikke jeg merket det hvert fall Anonymkode: 3bb23...f97 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #178 Skrevet 14. september 2018 On 9/9/2018 at 8:25 PM, multe said: Mener det er du som har rett, An0nymBruker. Ble vel ramaskrik sist jul nettopp fordi Freia droppet appelsin-sjokoladen den jula. Eller blander jeg nå med årets påske, mon tro Vet at den ikke var i i butikken nå i påsken hvertfall, men ble brått usikker på om det også gjaldt julen 2017. Appelsinsjokoladen har vært i butikken hver påske siden jeg var liten i hvertfall. Kjøper det hvert år! Anonymkode: c230b...6de
Gjest Winza Skrevet 14. september 2018 #179 Skrevet 14. september 2018 7 timer siden, wintergirl skrev: Det er ikke det nei. Flere som sier det samme. Den er blitt søtere eller noe. Sånn går det når man selger til andre land. Ikke noe jeg innbiller meg. Jeg var bare 1 da i så fall så jeg har vokst opp med denne varianten av sjokoladen
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #180 Skrevet 14. september 2018 På 9.9.2018 den 20.25, multe skrev: Mener det er du som har rett, An0nymBruker. Ble vel ramaskrik sist jul nettopp fordi Freia droppet appelsin-sjokoladen den jula. Eller blander jeg nå med årets påske, mon tro Vet at den ikke var i i butikken nå i påsken hvertfall, men ble brått usikker på om det også gjaldt julen 2017. Den var i butikk denne påsken jo. Den var også i salg sist jul. Vi hadde en halvpalle med den både til jul og påske. Hilsen butikkansatt. Anonymkode: d8f84...adc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå