Gå til innhold

Hvilke sjokolader savner du?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, SVK skrev:

image.thumb.png.dde9cf830cbd806e64d8948131a3b4fb.png

De selges fortsatt i butikker som selger utenlandsk godteri 

Skrevet
Just now, Winza said:

De selges fortsatt i butikker som selger utenlandsk godteri 

Takk! 

Skrevet

Den tynne, mørke sjokoladen i Nidar sine smågodthyller - Mørk fristelse. Fant den for to år siden for første gang, men for et år siden var den borte.

Den finnes i en av posene deres, men det blir en annen smak når de blir blandet med sorter som ikke er gode.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var liten (30+ år siden🤣) pleide pappa å kjøpe en sjokoladeplate som var pakket inn i gjennomsiktig plast... Jeg er ganske sikker på at det stod "krokan" på den, og at den fantes i en versjon uten krokan også. Rutene var ganske tykke, og avrundet på oversiden. 

Den savner jeg, men vet ikke hvem som laget den...

• Liker 1
Skrevet

Freia melkesjokolade porøs og Freia melkesjokolade med oreo 😔 Den nye oreo sjokoladen deres er med hasselnøtter så vi med nøtteallergi kan ikke spise den 😏😏 bra jobba freia

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet

Denne skal jo ikke ligge her :klo:  Denne hører til på Sosial Prat...

Moderator kan dere flytte den tilbake, takk 😊

Skrevet
1 time siden, Skjotta skrev:

Når jeg var liten (30+ år siden🤣) pleide pappa å kjøpe en sjokoladeplate som var pakket inn i gjennomsiktig plast... Jeg er ganske sikker på at det stod "krokan" på den, og at den fantes i en versjon uten krokan også. Rutene var ganske tykke, og avrundet på oversiden. 

Tror jeg vet hvilken du mener, de kom vel i flere sorter? Voks opp på dagligvarebutikk så husker dem godt selv om det ikke var så ofte vi kjøpte dem :)

Litt brede, store plater - lå mer vanligvis ikke sammen med den andre sjokoladen, men mer rundt bakehyllene selv om det ikke var noen bakesjokolade, mulig det var bare her da.

Tror dessverre det er et håpløst prosjekt å google bilder, det må være 20+ år siden jeg så dem sist.

Skrevet

Jeg husker de jo når jeg ser bilder av de, men har virkelig glemt alle. Tror jeg har fått i meg det jeg trenger allikevel:)

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, applestories skrev:

Tror jeg vet hvilken du mener, de kom vel i flere sorter? Voks opp på dagligvarebutikk så husker dem godt selv om det ikke var så ofte vi kjøpte dem :)

Litt brede, store plater - lå mer vanligvis ikke sammen med den andre sjokoladen, men mer rundt bakehyllene selv om det ikke var noen bakesjokolade, mulig det var bare her da.

Tror dessverre det er et håpløst prosjekt å google bilder, det må være 20+ år siden jeg så dem sist.

Høres ut som dem ja. Vet det er håpløst, men tenker alltid på dem når jeg ser tråder som denne 🤣

Skrevet
1 time siden, Skjotta skrev:

De sjokoladene var supergode! Husker dem så godt jeg også, skikkelig barndomsminner. Tror det var svenske Nordchoklad som produserte dem. Ble solgt på Prix der jeg bodde da jeg var liten. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, SVK skrev:

Tusen takk! Var mye annet godt der også så skal prøve å finne ut hva jeg skal bestille. 

Bare hyggelig :) Det er en svensk nettbutikk så for jeg anbefaler å ikke handle for mer enn 330kr, står om det her http://www.godteributikk.com/infopages.php?info_id=10&osCsid=5ee47068e9eb2fbe72132ed070db6c26. Frakten bruker å være over 100kr men jeg synes man får igjen for pengene uansett :) Jeg brukte å kjøpe Pringles hot and spicy derfra :)

Skrevet
2 minutter siden, Winza said:

Bare hyggelig :) Det er en svensk nettbutikk så for jeg anbefaler å ikke handle for mer enn 330kr, står om det her http://www.godteributikk.com/infopages.php?info_id=10&osCsid=5ee47068e9eb2fbe72132ed070db6c26. Frakten bruker å være over 100kr men jeg synes man får igjen for pengene uansett :) Jeg brukte å kjøpe Pringles hot and spicy derfra :)

Takk. Skal lese meg opp på fraktreglene slik jeg vet hva jeg ender med å betale. Ja mye som var temmelig billig der og en god del jeg savner som ikke lenger selges i Norge. 

Skrevet

JUVELPLETTER....har savnet de kjempelenge...😂😂

Anonymkode: e4e15...8dd

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, Skjotta skrev:

Den savner jeg også. Den var utrolig god.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, wintergirl skrev:

Den savner jeg også. Den var utrolig god.

Den smeltet så deilig i munnen... 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Skjotta skrev:

Den smeltet så deilig i munnen... 

Jepp. Husker jeg kjøpte den mye i 1999/2000. Skjønner ikke at de kan kutte ut noe så godt. Elsker krokan i sjokolade. Kanskje vi kan få den tilbake hvis vi sender noen mailer 😃😃

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...