Gå til innhold

Skravletråd for sykepleierstudenter ♡


Litjmusa

Anbefalte innlegg

Syns eksamen gikk greit :) Veldig annerledes oppgavesett enn tidligere eksamener, men jeg svarte på alt og er fornøyd med det! 

Hørte mange klage fordi den var så annerledes enn tidligere eksamen og ikke slik de hadde øvd på, men det er jo ikke noe unnskyldning for ikke å ha lært stoffet. 

Eneste jeg savnet var «gjør rede for» oppgaver. De er skumle, men da får man virkelig vist hva man kan! På noen oppgaver måtte jeg begrense meg veldig og jeg følte at jeg ikke fikk vist ordentlig hva jeg kunne på feks nyrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Celaeno skrev:

Syns eksamen gikk greit :) Veldig annerledes oppgavesett enn tidligere eksamener, men jeg svarte på alt og er fornøyd med det! 

Hørte mange klage fordi den var så annerledes enn tidligere eksamen og ikke slik de hadde øvd på, men det er jo ikke noe unnskyldning for ikke å ha lært stoffet. 

Eneste jeg savnet var «gjør rede for» oppgaver. De er skumle, men da får man virkelig vist hva man kan! På noen oppgaver måtte jeg begrense meg veldig og jeg følte at jeg ikke fikk vist ordentlig hva jeg kunne på feks nyrene. 

Spørsmålet om nyrene var jo i forhold til glomeruli? Den du tenker på? Jeg hadde håpet på mere om hjertet. Elektriske signaler osv. 

Synes absolutt ikke det gikk så bra... 

Anonymkode: ec9b1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet om nyrene var jo i forhold til glomeruli? Den du tenker på? Jeg hadde håpet på mere om hjertet. Elektriske signaler osv. 

Synes absolutt ikke det gikk så bra... 

Anonymkode: ec9b1...8de

Ja, kun beskrive filtrasjonen. Skulle ønske det var mulighet for å skrive mer. Gjerne om alle prosessene liksom. 

Var lite immunforsvar også. De oppgavene som var med var jo bare nevn oppgaver eller flervalgs.

Men føler du at du skal klare å bestå, selv om det gikk dårlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Celaeno skrev:

Ja, kun beskrive filtrasjonen. Skulle ønske det var mulighet for å skrive mer. Gjerne om alle prosessene liksom. 

Var lite immunforsvar også. De oppgavene som var med var jo bare nevn oppgaver eller flervalgs.

Men føler du at du skal klare å bestå, selv om det gikk dårlig? 

Vanskelig å si, men egentlig tror jeg ikke det siden man sikkert må ha 40p (ref. tidligere eksamensoppgaver) for å bestå. Men men.. 

Anonymkode: ec9b1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorveiledninga ligger ute på sykepleiepluss sin blogg nå! Noen som har regnet ut ca. poengsum? Gikk ganske greit her😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det med oppgave 5? Fordøyelsen? 

Anonymkode: ec9b1...8de

 

Det gikk veldig fint, har trent mye på de oppgavene om nedbryting av næringsstoff😃 enn med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, charmisss skrev:

Sensorveiledninga ligger ute på sykepleiepluss sin blogg nå! Noen som har regnet ut ca. poengsum? Gikk ganske greit her😀

Jeg så over den, men jeg regna ikkke poeng. Har småfeil her og der, så det blir nok ingen A. Håper kanskje på en C?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Celaeno skrev:

Jeg så over den, men jeg regna ikkke poeng. Har småfeil her og der, så det blir nok ingen A. Håper kanskje på en C?

 

 

Nei, tryna godt på oppgaven om glukosemetabilsmen i celler og den oppgaven om hva som skjer med muskelen under utholdenhetstrening. Og den oppgaven om å oversette fra norsk til latin... For en unødvendig oppgave! Jeg har ikke lært meg de norske navnene men de latinske sitter som støpt.

Men skal ikke klage, ser ut som jeg antakelig får en B. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med muskelen gikk rett vest, men de to tingene er jo ikke de eneste to tingene som skjer med muskel under utholdenhetstrening vel? Hvis man har svart noe annet som også er ganske riktig, kan man vel kanskje få 0,5 poeng eller noe sånt? 😏

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, charmisss skrev:

 

Nei, tryna godt på oppgaven om glukosemetabilsmen i celler og den oppgaven om hva som skjer med muskelen under utholdenhetstrening. Og den oppgaven om å oversette fra norsk til latin... For en unødvendig oppgave! Jeg har ikke lært meg de norske navnene men de latinske sitter som støpt.

Men skal ikke klage, ser ut som jeg antakelig får en B. 😁

Jeg klarte å forklare forskjeller på aerob og anaerob også nevnte jeg pyruvat og laktat, men det blir nok ikke full pott på meg heller 😂

jeg klarte å navngi de latinske beina, men syns det var litt rart å gi en slik oppgave når man kan velge å lære ENTEN norsk ELLER latinsk, men mulig det var en oppgave ment for å skille A fra B? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den med muskelen gikk rett vest, men de to tingene er jo ikke de eneste to tingene som skjer med muskel under utholdenhetstrening vel? Hvis man har svart noe annet som også er ganske riktig, kan man vel kanskje få 0,5 poeng eller noe sånt? 😏

Anonymkode: 939e8...d19

Ja, sensor gir jo poeng for å vise forståelse så lenge man ikke snakker om leveren når oppgaven handler om skjelettmuskulatur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den med muskelen gikk rett vest, men de to tingene er jo ikke de eneste to tingene som skjer med muskel under utholdenhetstrening vel? Hvis man har svart noe annet som også er ganske riktig, kan man vel kanskje få 0,5 poeng eller noe sånt? 😏

Anonymkode: 939e8...d19

Ser bomma jeg kraftig. Huff, dette gikk ikke bra.

Skrev: 1. muskelen blir strekere (øker) og 2. Muskelen bruker (tar til seg) mer protein.

herremin, jeg har bomma! 🙄😢

 

 

Anonymkode: ec9b1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser bomma jeg kraftig. Huff, dette gikk ikke bra.

Skrev: 1. muskelen blir strekere (øker) og 2. Muskelen bruker (tar til seg) mer protein.

herremin, jeg har bomma! 🙄😢

 

 

Anonymkode: ec9b1...8de

Haha, et av de to jeg skrev var at muskelen jobber og blir varmere, og derfor forbruker mer energi enn i hvile. Var jo ikke i nærheten på den 😂

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Celaeno skrev:

Jeg klarte å forklare forskjeller på aerob og anaerob også nevnte jeg pyruvat og laktat, men det blir nok ikke full pott på meg heller 😂

jeg klarte å navngi de latinske beina, men syns det var litt rart å gi en slik oppgave når man kan velge å lære ENTEN norsk ELLER latinsk, men mulig det var en oppgave ment for å skille A fra B? 

 

Synes det var en helt meningsløs oppgave. Til og med vår, litt gammeldagse foreleser, sa at det er ikke viktig å lære seg de norske navnene. Fikk vel til noen da, men synes det var en irriterende oppgave når de kunne brukt plassen til noe viktigere som f.eks blodglukoseregulering... Det er vel hakket mer viktig at studentene kan tenker jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, charmisss skrev:

 

Synes det var en helt meningsløs oppgave. Til og med vår, litt gammeldagse foreleser, sa at det er ikke viktig å lære seg de norske navnene. Fikk vel til noen da, men synes det var en irriterende oppgave når de kunne brukt plassen til noe viktigere som f.eks blodglukoseregulering... Det er vel hakket mer viktig at studentene kan tenker jeg da. 

Den så jeg over kvelden i forveien. Fikk rett på alle, men husket ikke lårhals og spoleben. Kun de latinske navnene.

Kneet og hjernen klarte jeg ikke! :( 

 

Anonymkode: ec9b1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den så jeg over kvelden i forveien. Fikk rett på alle, men husket ikke lårhals og spoleben. Kun de latinske navnene.

Kneet og hjernen klarte jeg ikke! :( 

 

Anonymkode: ec9b1...8de

Kan jeg bare spørre om du skrev noe på de du ikke klarte, eller bare lot de stå blankt? Det var et par av de på hjernen som jeg ikke husket.

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev på alle. Men ble altfor mye feil. Resonnerte med frem til fibula og tibia, men glemte helt å skrive det på. Og i hjernen skrev jeg rett på lillehjerne, motorisk bark og sensorisk bark. Resten ble feil:/

Anonymkode: ec9b1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev på alle. Men ble altfor mye feil. Resonnerte med frem til fibula og tibia, men glemte helt å skrive det på. Og i hjernen skrev jeg rett på lillehjerne, motorisk bark og sensorisk bark. Resten ble feil:/

Anonymkode: ec9b1...8de

Jeg klarte de samme som deg på hjernen, men klarte synsbarken også. Jeg er veldig usikker på om det blir noen poeng på den siste, for skrev bare hjernestammen og ikke noe om forlengede marg. 

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte de samme som deg på hjernen, men klarte synsbarken også. Jeg er veldig usikker på om det blir noen poeng på den siste, for skrev bare hjernestammen og ikke noe om forlengede marg. 

Anonymkode: 939e8...d19

Forlengede marg glemte jeg at jeg skrev, så pluss for den. Men tror du får riktig på hjernestammen også. 

Resten av besvarelsen min derimot.. haha!! 

Kanskje vi skulle rettet hverandres oppgave?🤣

Anonymkode: ec9b1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...