Gå til innhold

Skravletråd for sykepleierstudenter ♡


Litjmusa

Anbefalte innlegg

Jeg vil også gjerne følge dere her! Følte jeg ikke kunne en dritt da jeg var to måneder unna avgangsseremonien, men kom fort inn i jobben og arbeidsoppgavene og elsker det jeg driver med. Lykke til med eksamen og praksis :nigo:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tips til anatomi er å se på læreverkene som medisinstudentene bruker. De er ofte bedre! Feks Atlas of Anatomy fra Thieme. Flotte tegninger som er oversiktlige og har litt forklaringstekst :) I Trondheim er Anatomisk samling på Lab-senteret til god hjelp.

Anonymkode: c642e...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 22.54, Fame skrev:

Jeg vil også gjerne følge dere her! Følte jeg ikke kunne en dritt da jeg var to måneder unna avgangsseremonien, men kom fort inn i jobben og arbeidsoppgavene og elsker det jeg driver med. Lykke til med eksamen og praksis :nigo:

 

Hva som fikk deg til å føle det etter 3 år på skole? Gratulerer med en jobb du trives i 🤗

Anonymkode: ce8fb...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva som fikk deg til å føle det etter 3 år på skole? Gratulerer med en jobb du trives i 🤗

Anonymkode: ce8fb...888

Bare følte det sånn. Vet ikle hvorfor. Kunne mer enn jeg trodde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen som har kjøpt kompendiumet de har? Er det verdt pengene? Hvordan er det med notater osv? Er det ren kopi av forelesningene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med.. Har selv vært i yrket i mange år, med flere videreutdanninger underveis. Alltid noe nytt å lære, og dere studenter bringer gjerne frem nye problemstillinger og kommer med nytt blikk på eksisterende praksis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor forskjell er det på kirurgisk og medisinsk praksis? Har hatt kirurgisk og den gikk veldig fint. Syns prosedyrene var enkle og greie. Er det mye blodprøver på medisinsk? Har prøvd å sette veneflon og det klarte jeg ikke. Tror blodprøver og veneflon er noe jeg kommer til å slite med, foruten crp selvsagt 😄

Anonymkode: 74efe...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Little Pony skrev:

Noen som har kjøpt kompendiumet de har? Er det verdt pengene? Hvordan er det med notater osv? Er det ren kopi av forelesningene? 

Sykepleiepluss? Jeg liker det veldig godt. Alt du trenger å vite står der og veldig grei å ha med til forelesninger osv. 

Anonymkode: b711e...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg første eksamen altså! Hva slags eksamen har dere før jul? 

Anonymkode: 3f37c...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest søkte studiet i Norge! Fortsatt kjenner jeg mange som angrer på valget. De får lite lønn for hardt arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteårs sykepleierstudent her! 

Før jul har jeg hvertfall to eksamener, nasjonal anatomieksamen og en hjemmeeksamen. Dette er på Oslomet, det som var Hioa før. Vi er delt i to "klasser" førsteåret, der den ene klassen har praksis nå før jul og den andre etter. Jeg har praksis etter jul, så vet ikke hvilke eventuelle eksamener den andre klassen har nå annet enn anatomien. 

Jeg er en del eldre enn mange andre jeg studerer med, nærmer meg 30 år. Etter mange år i en heeelt annen bransje kan jeg med hånden på hjertet si at sykepleie passer meg hundre ganger bedre og jeg elsker studiet. Ved siden av skolen jobber jeg på to ulike sykehjem og trives der. 

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsstudent. Har nasjonal anatomieksamen og en hjemmeeksamen i grunnleggende sykepleie før jul. Har i tillegg til de to eksamenene en PT (praktisk-teoretisk) test i grunnleggende sykepleie. 

Anonymkode: 75d7f...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale dokke diskusjonsforumet sykepleiediskusjon.net. Mykje spennade både for oss ferdigutdanna og studentar 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har planer om å bli sykepleierstudent til høsten, så denne tråden må jeg følge med i!

litt usikker på om jeg vil bli helsesøster eller jordmor. Får jeg forresten prøvd disse yrkene i praksisperiodene? Og nå som jeg er inne på det, får man velge praksissteder selv eller blir det utdelt? (Litt usikker på om jeg kan spørre på dette her, unnskyld om det er feil)

kjenner jeg gleder meg mer stil studiestart når jeg leser her inne!

Anonymkode: b2332...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.års student her også ved NTNU, har praktisk eksamen neste uke, og anatomi før jul. Kjenner jeg gruer meg til den praktiske. 

Hvordan har dere andre forberedt dere? Her har jeg ikke hatt mulighet til å delta på øvelsene med de andre..

Kanskje noen vil hå gjennom prossedyrene her sammen?

Anonymkode: 1bfc1...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til du som skal ha praktisk test så les om prosedyrene på VAR, og i boken (tror den het praktiske sykepleieferdigheter?) Hos oss kom vi inn tre og tre og trakk en lapp med 1-2 prosedyrer vi skulle gjennomføre på 30 minutter. Det er ganske lette prosedyrer første året, men de er strenge på hygiene. 

 

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dere andre som har hatt prøveeksamen i AFB? 

Anonymkode: 3f37c...fa2

Er det flervalgsoppgaven/arbeidskravet eller noe annet? Jeg går første året på Oslomet og har ikke hørt om prøveeksamen :) 

Anonymkode: 939e8...d19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg videreutdanner meg innen palliasjon. Jeg er 36, er 11 år siden jeg var ferdig sykepleier. Jeg sliter som bare det. Selve undervisningen er fin og spennende. Men jeg hater å skrive oppgaver! ANgrer på at jeg begynte på videreutdanning, jobben betaler 30 000 så føler et visst press. /dumsometbrød

Anonymkode: 7bb16...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...