Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Sprinter91 skrev:

Sniker meg inn her🙈

Testa positivt (2-3) på Clearblue digital igår, og foreløbig termin er 16 juni😍

Er mamma til en gutt på snart 11 år ifra før som jeg fikk når jeg var 16. Er veldig spennende og skummelt på en gang når det er så stor aldersforskjell mellom de😊

Når forteller man det til søsken?😍

Vi tenker å vente til rundt uke 18. Da vi vet vi kanskje om vi skal ha jente eller gutt. Det kan bli veldig lenge å vente for de så prøver å holde det så lenge som vi klarer selv om jeg heller ville bust ut med det allerede 🤪 De maser hver dag om de kan få en baby 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Sprinter91 skrev:

Sniker meg inn her🙈

Er mamma til en gutt på snart 11 år ifra før som jeg fikk når jeg var 16. Er veldig spennende og skummelt på en gang når det er så stor aldersforskjell mellom de😊

Velkommen 😃 ja det blir nok veldig annerledes å bli mamma nå ifht. Hva det var da 😊 

Jeg hadde tenkt å vente til rundt uke 20 for å fortelle 3.5 åringen her, men formen er så dårlig at det blir nok rundt uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Albbas skrev:

Nå har jeg begynt å blø igjen. Hatt 3 uker uten blødning, så nå er jeg selvfølgelig bekymret igjen. Dumme blod! :(

Huff forstår du bekymrer deg ❤ vet om ei som blødde av og på hele svangerskapet om det er en trøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sprinter91 skrev:

Sniker meg inn her🙈

Oi, gratulerer 😉

Jeg har selv datter på 10 år, og vi fortalte det igår faktisk.. Vi er ca 9 uker på vei🙂 Det er kanskje litt tidlig, men vi var på ultralyd igår.. Og alt sto bra til, å sjansen skal være minimal for at noe skjer. Ifølge legen 😍 Synes det er opp til hver enkelt når man skal fortelle det, gjør det som føles riktig for dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sprinter91 skrev:

Sniker meg inn her🙈

etter at du har fått bekreftet liv fra uke 13+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ene gangen var jeg på vellykket ultralyd uke 10+5 alt var perfekt og 14+1 når vi kom tilbake så hadde det vært dødt i ukevis så jeg vil være tilbakeholden med å dele noe til barn iallefall.. det var ingen spesiell årsak heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinne35+ skrev:

ene gangen var jeg på vellykket ultralyd uke 10+5 alt var perfekt og 14+1 når vi kom tilbake så hadde det vært dødt i ukevis så jeg vil være tilbakeholden med å dele noe til barn iallefall.. det var ingen spesiell årsak heller.

Så kjedelig å høre at du har opplevd det.. :( jeg forstår veldig godt hvorfor du er tilbakeholden da. 

Samtidig har man dessverre aldri noen sikkerhet på at det vil gå bra. En bekjent mistet akkurat i dødfødsel. Jeg sier det IKKE for å skremme men det er greit å ha i bakhodet at ingenting er selvfølgelig. Det er vel kanskje noe av det vi synes er vanskelig her i livet, å ikke kunne vite helt sikkert. Man vil jo at alt skal gå etter planen. 

Jeg er også veldig redd for å miste etter to SA men når jeg er så dårlig at jeg er på sykehus to ganger i uken kan vi ikke drøye det så mye lengre enn rundt uke 12. Han lurer mye på hvorfor mamma er syk 💔 

Og skulle det gå galt etterpå vil han få sitt første møte med sorgen. Så får vi lære han og takle det også ❤ (men skulle egentlig gjerne venter til uke 20 med å si det så svangerskapet ikke blir så langt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Bare timer til ultralyden nå. Gruer meg mye til at dette blir en trist dag hvis det ikke er noe bankende hjerte. 

Har opplevd MA 2 ganger tidligere, og syns SA’ene var enklere å komme over, da blødning startet av seg selv. Begge mine MA har ført til utskrapning etter forsøk med cytotec som ikke har fungert :( Er så lang og kjedelig prosess. 

Krysser fingrene for i dag, men er ikke optimist. Hadde brun utflod i går også. Jeg blødde også under svangerskapet med guttungen uten at det gikk galt, men er så skummelt uansett :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mammalivet skrev:

Bare timer til ultralyden nå. Gruer meg mye til at dette blir en trist dag hvis det ikke er noe bankende hjerte. 

Har opplevd MA 2 ganger tidligere, og syns SA’ene var enklere å komme over, da blødning startet av seg selv. Begge mine MA har ført til utskrapning etter forsøk med cytotec som ikke har fungert :( Er så lang og kjedelig prosess. 

Krysser fingrene for i dag, men er ikke optimist. Hadde brun utflod i går også. Jeg blødde også under svangerskapet med guttungen uten at det gikk galt, men er så skummelt uansett :hjerte: 

Lykke til ❤️ Krysser fingrene for dere🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammalivet skrev:

been there done that 2 times. To ganger MA (ene oppdaget 14+ og ene nesten 11+). Masse komplikasjoner i måneder av cytotec før det endte i utskraping. Skjønner godt hva du mener. Siste var midt mellom SA og MA. Var SA med rester som trengte utskraping. Stort merakkelse hver gang.

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kvalm siden 4 DPO. Nå er det så ubehagelig. Jeg har allikevel ikke kastet opp men den hengende kvalmen den er ikke kjekk.:spy:

Noen som vet hva det er når jeg nå 5+6 har smerte over venstre side av underliv og strekk på en måte og litt vondt når jeg går ved venstre siden underliv?
(husker ikke alle symptomene fra tidligere svangerskap enda det er 6mnd siden fødsel)

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mammalivet skrev:

Masse lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Alt bra med den lille spira inne i magen :hjerte: 

13 mm og fin hjertelyd. 

Har ny UL i uke 11. Tørr ikke slippe jubelen helt før da🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 mm og fin hjertelyd. 

Så fantastisk at ting så bra ut nå då i hvertfall ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 mm og fin hjertelyd. 

Det var herlige nyheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mammalivet skrev:

13 mm og fin hjertelyd. 

Godt å høre!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kvinne35+ skrev:

Jeg har vært kvalm siden 4 DPO. Nå er det så ubehagelig. Jeg har allikevel ikke kastet opp men den hengende kvalmen den er ikke kjekk.:spy:

Noen som vet hva det er når jeg nå 5+6 har smerte over venstre side av underliv og strekk på en måte og litt vondt når jeg går ved venstre siden underliv?
(husker ikke alle symptomene fra tidligere svangerskap enda det er 6mnd siden fødsel)

Ligamentsmerter regner jeg med. Båndene ved livmoren vokser og når de strekker seg kan det gjøre vondt. Kvalme uten oppkast har jeg hatt siden uke 3 og fikk pos digitaltest 3+2.Er nå i uke 9+2 og begynt med litt oppkast og🤮Er fryktelig sliten og lei av og være syk😥Men tenker hele tiden på lyset i tunellen👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mammalivet skrev:

13 mm og fin hjertelyd. 

Så godt og høre 👏💕Krysser alt for at det går veien nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...