Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Gjest Mammalivet
36 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Idag har kvalmen vært helt fraværende. Samme med igår. Var en dårlig magefølelse på dette 😕 

Håper den bare varierer :) Var sånn i svangerskapet mitt med guttungen i alle fall. Av og på hele tiden den kvalmen. Noen uker kunne jeg nesten ikke kjenne til kvalmen. 

Skal du på ny UL snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Håper den bare varierer :) Var sånn i svangerskapet mitt med guttungen i alle fall. Av og på hele tiden den kvalmen. Noen uker kunne jeg nesten ikke kjenne til kvalmen. 

Skal du på ny UL snart? 

Ja neste onsdag . Men lenge å vente synes jeg 😜 har helt ekstreme magesmerter og siden etter middag, men det er i øvre del av magen så tror ikke det har noe med de små å gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
38 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Ja neste onsdag . Men lenge å vente synes jeg 😜 har helt ekstreme magesmerter og siden etter middag, men det er i øvre del av magen så tror ikke det har noe med de små å gjøre...?

Håper uka går fort🙌🏼 Jeg har neste UL 5 november, og føler det er en evighet🙈 

Jeg sliter mye med smerter i øvre del. Legen fra den private UL’n sa at det er luftsmerter. Tarmene starter rett under brysta, og det blir mye trykk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! «nygravid» her, termin 22. Juni. Fortsatt ganske uvirkelig, ble gravid på første prøveperiode. Er gravid for første gang. Veksler mellom å ville fortelle det til alle og frykte det verste, at det ikke vil vare🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite symptomer enda, annet enn stor matlyst, vonde bryster og litt trøtt🙈🙈

Har time til tidlig UL om 15 dager 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Febmamma skrev:
 

Ja neste onsdag . Men lenge å vente synes jeg 😜 har helt ekstreme magesmerter og siden etter middag, men det er i øvre del av magen så tror ikke det har noe med de små å gjøre...?

Høres ut som luftsmerter ja 😊😊

20 minutter siden, HellCat skrev:
 

Hei! «nygravid» her, termin 22. Juni. Fortsatt ganske uvirkelig, ble gravid på første prøveperiode. Er gravid for første gang. Veksler mellom å ville fortelle det til alle og frykte det verste, at det ikke vil vare🙈

Velkommen! Krysser fingrene for at spiren sitter! Skader ikke å si det til noen da, enklere å få støtte om du skulle være uheldig å miste ❤😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemeg90 skrev:
 

Høres ut som luftsmerter ja 😊😊

Velkommen! Krysser fingrene for at spiren sitter! Skader ikke å si det til noen da, enklere å få støtte om du skulle være uheldig å miste ❤😊

Men jeg har prøvd å presse og presse 🤣 jeg får ikke ut noe mer luft , var ikke noe særlig , og er enda Like ille. Er så vondt jeg ligger bare å vrir meg 😨 nå har det holdt på i 6 timer . Får ringe legen om det ikke er borte til imorgen. Men blir jo litt bekymra når det er så fryktelig vondt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Men jeg har prøvd å presse og presse 🤣 jeg får ikke ut noe mer luft , var ikke noe særlig , og er enda Like ille. Er så vondt jeg ligger bare å vrir meg 😨 nå har det holdt på i 6 timer . Får ringe legen om det ikke er borte til imorgen. Men blir jo litt bekymra når det er så fryktelig vondt . 

Det høres jo litt rart ut at det ikke gir seg ja!  Hvor sitter det da? Til høyre eller venstre? Og kommer det i tak eller er det der hele tiden? Lindres det av varmepute eller Paracet? Er det helt ille må du jo bare ringe legevakten i kveld! 

Når smertene er så langt oppe er det lite sannsynlig at det er noe med graviditeten men gravide kan jo få andre helseproblemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Det høres jo litt rart ut at det ikke gir seg ja!  Hvor sitter det da? Til høyre eller venstre? Og kommer det i tak eller er det der hele tiden? Lindres det av varmepute eller Paracet? Er det helt ille må du jo bare ringe legevakten i kveld! 

Når smertene er så langt oppe er det lite sannsynlig at det er noe med graviditeten men gravide kan jo få andre helseproblemer :)

Det sitter midt på, bak navlen. Det kommer i tak. Paracet har ikke hjulpet , men kan prøve med varmepute 👍 ble bedre rundt legging av lillegutt men så økte det på når jeg drakk litt eplejuice 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Det sitter midt på, bak navlen. Det kommer i tak. Paracet har ikke hjulpet , men kan prøve med varmepute 👍 ble bedre rundt legging av lillegutt men så økte det på når jeg drakk litt eplejuice 😕 

Høres jo i utgangspunktet ut til å kunne være luftsmerter. Er du forstoppet også? Det kan jo gjøre fryktelig vondt og gjøre det vanskelig å få ut luften..

Men gir det seg ikke ville jeg tatt en sjekk hos lege som du sier :) og blir det værre så er det legevaktgrunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her ☺️ Antatt termin er 16 juni ❤️ 5+4 i dag.

Dette blir vårt første barn, og jeg har begynt å glede meg sånn smått. Kjenner jeg er litt bekymret for om vi mister, men krysser fingrene for at spiren sitter. 

Har vært litt kvalm av og på gjennom hele dagen noen dager, så noen dagers opphold og nå kvalm igjen i dag. Noen som har hatt lignende som enten mistet kvalmen helt eller ble den sterkere etterhvert?

har første svangerskapskontroll hos jordmor om 2 uker og tidlig ultralyd om 3,5 uke ☺️

Endret av linsina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, linsina skrev:
 

Slenger meg på her ☺️ Antatt termin er 16 juni ❤️ 5+4 i dag.

Dette blir vårt første barn, og jeg har begynt å glede meg sånn smått. Kjenner jeg er litt bekymret for om vi mister, men krysser fingrene for at spiren sitter. 

Har vært litt kvalm av og på gjennom hele dagen noen dager, så noen dagers opphold og nå kvalm igjen i dag. Noen som har hatt lignende som enten mistet kvalmen helt eller ble den sterkere etterhvert?

har første svangerskapskontroll hos jordmor om 2 uker og tidlig ultralyd om 3,5 uke ☺️

Velkommen! 💕 

Nå er ikke jeg normalen siden jeg har ekstrem svangerskapskvalme, men hos meg ble det værre etter uke 6 begge gangene. Men har likevel hatt dager innimellom som er bra med nesten ingen kvalme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det går bra foreløpig. Det er som om HCG har steget igjen. Jeg venter enda på svar fra HCG blodprøver da men streken er jo mye sterkere igjen nå :)

041018_copy.jpg

071018_copy.jpg

131018_copy.jpg

gtest 161018_copy.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, linsina said:
 

Slenger meg på her ☺️ Antatt termin er 16 juni ❤️ 5+4 i dag.

Dette blir vårt første barn, og jeg har begynt å glede meg sånn smått. Kjenner jeg er litt bekymret for om vi mister, men krysser fingrene for at spiren sitter. 

Har vært litt kvalm av og på gjennom hele dagen noen dager, så noen dagers opphold og nå kvalm igjen i dag. Noen som har hatt lignende som enten mistet kvalmen helt eller ble den sterkere etterhvert?

har første svangerskapskontroll hos jordmor om 2 uker og tidlig ultralyd om 3,5 uke ☺️

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt før jeg ble skikkelig kvalm over natta i uke 6. Nå har jeg snart gått 8 fulle uker og veksler mellom dager med voldsom kvalme og dager der jeg føler meg nesten helt fin. Prøver å kose meg med de kvalmefrie dagene ved å legge inn skikkelige treningsøkter og spise sunt. (Har blitt skikkelig kvalm av kylling og fisk, så på de kvalme dagene går det i litt ymse😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg forresten spørre hvor mange tidlige ultralyder dere drar på? Har inntrykk av at mange går på flere- er det pga tidligere problemer/anbefalinger fra lege eller nysgjerrighet? Jeg gleder meg veldig til tidlig UL, men prøver å holde ut til uke 11 for å kunne se litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
16 minutter siden, MamiC skrev:
 

Kan jeg forresten spørre hvor mange tidlige ultralyder dere drar på? Har inntrykk av at mange går på flere- er det pga tidligere problemer/anbefalinger fra lege eller nysgjerrighet? Jeg gleder meg veldig til tidlig UL, men prøver å holde ut til uke 11 for å kunne se litt mer.

Denne gangen blir det 2. 

Va i uke 7, og skal igjen til uke 12, om 3 uker. 

Den i uke 12 får jeg på sykehuset, pga tidligere aborter. Den i uke 7 betalte vi til privatklinikk for :) 

Vi forteller om graviditeten dersom alt er fint i uke 12. Som oftest går det bra når man har kommet dit, og om jeg hadde mistet etter uke 12 ville jeg uansett at de rundt meg hadde vært klar over graviditeten. Veldig mye mer å se i uke 11/12 enn i uke 7 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mammalivet
3 timer siden, kvinne35+ skrev:
 

Tror kanskje det går bra foreløpig. Det er som om HCG har steget igjen. Jeg venter enda på svar fra HCG blodprøver da men streken er jo mye sterkere igjen nå :)

041018_copy.jpg

071018_copy.jpg

131018_copy.jpg

gtest 161018_copy.jpg

Tror absolutt ikke at hcg-nivået ditt var lavere 6+2. Husk at alle tester kan variere. Derfor man aldri bør bruke billigtester å studere disse utover :) Jeg gjorde dette selv da jeg var gravid med førstemann. Hadde flere tester i uke 6 -8 som varierte, og var svakere enn andre tester som var tatt. Jeg fikk også målt hcg da, og den fordoblet seg ikke annenhver dag, men ca 4 hver dag. Legekontoret mente at det var abort, men det var det absolutt ikke :) Stoler ikke på hcg-stigning blindt etter dette. Takket nei i denne graviditeten. Ble jo bare rånervøs av de blodprøvene som ikke fulgte gjennomsnittet av økning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Tror absolutt ikke at hcg-nivået ditt var lavere 6+2. Husk at alle tester kan variere. Derfor man aldri bør bruke billigtester å studere disse utover :) Jeg gjorde dette selv da jeg var gravid med førstemann. Hadde flere tester i uke 6 -8 som varierte, og var svakere enn andre tester som var tatt. Jeg fikk også målt hcg da, og den fordoblet seg ikke annenhver dag, men ca 4 hver dag. Legekontoret mente at det var abort, men det var det absolutt ikke :) Stoler ikke på hcg-stigning blindt etter dette. Takket nei i denne graviditeten. Ble jo bare rånervøs av de blodprøvene som ikke fulgte gjennomsnittet av økning. 

Takk for tips utfra egen erfaring. Tror jeg skal ta å roe ned med testene og hvis jeg absolutt må ta noen så prøve å huske på det du har sagt her. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt dum som spør om dette.. men jeg jobber i butikk (kaffe) og kjenner at dagene på jobb ikke er det samme som før.

jeg blir mye oftere sulten og har ikke anledning til å spise noe hver 2 time når jeg er på jobb. Når jeg ikke får spist blir jeg kvalm og uggen.. hender jeg blir kvalm når jeg ikke er sulten også.. kommer i bølger. Ikke kastet opp (enda). Men kjenner det er ubehagelig og krevende når jeg står med kunder hele dagen. Sitter heller aldri. Bare i lunsjen min. 

Bør jeg bare bite det i meg og holde ut? Eller bør jeg gå til legen? 🤔 synes det er så vanskelig å bli klok når jeg er førstegangsgravid.

Endret av linsina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MamiC skrev:
 

Kan jeg forresten spørre hvor mange tidlige ultralyder dere drar på? Har inntrykk av at mange går på flere- er det pga tidligere problemer/anbefalinger fra lege eller nysgjerrighet? Jeg gleder meg veldig til tidlig UL, men prøver å holde ut til uke 11 for å kunne se litt mer.

Jeg skal bare på én, nå på torsdag, da er jeg i uke 11. Det er rett og slett for å få sjekket at alt er i orden. Med førstemann hadde jeg kun ordinær ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...