Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, 101Momtobe101 skrev:
 

Viste seg å vera 8 uker på vei da eg tok denne testen. Ser nå at den er jo veldig positiv, men var mer i sjokk da enn eg er nå. Merket ingenting av symptomer, og har ikkje vært dårlig i de hele tatt. Bare ømme bryst og veldig trøytt! Ser frem til kontroll om 2 uker, da er eg 12 uker på vei 🤗

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammalivet

Syns bare hele kroppen kjennes anerledes ut i dag. Tom. Våknet uten å være kvalm, uten å spy. Ingen murringer, og kroppen kjennes ikke sliten :( Litt redd dette er dårlige tegn. Følte det slik ved første abort husker jeg. Var så sikker da på at noe galt hadde skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Syns bare hele kroppen kjennes anerledes ut i dag. Tom. Våknet uten å være kvalm, uten å spy. Ingen murringer, og kroppen kjennes ikke sliten :( Litt redd dette er dårlige tegn. Følte det slik ved første abort husker jeg. Var så sikker da på at noe galt hadde skjedd. 

Forhåpentligvis er det bare en god dag. Jeg har jatt det veldig bra etter oppstary av væskebehandling og i går følte jeg meg ikke kvalm i det hele tatt. Var skikkelig redd, men fikk heldigvis en ultralyd når jeg allerede var på sykehuset som viste liv ❤ 

Jeg forstår følelsen din veldig godt. Når man har vert veldig kvalm og ikke er det lenger føler man at det  må det jo være noe galt. Men sannheten er at det går opp og ned. Kvalmen er tilbake hos meg i dag. 

Men om du ikke finner roen er det jo ingenting som sjekker det bedre enn en ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Huff.. hvor mange uker er du på vei nå? Om det blir over 5% vekttap mener jeg du kommer innenfor hyperemesis kategorien.. får drukket da? Det er jo egentlig det viktigste :)

jo, jeg er kvalm hele døgnet men ikke like ille som de to siste ukene. Kjedelig man skal bli bekymret med en gang man har noen bedre dager. Krysser fingrene for at det er pga jeg ikke er dehydrert lengre. Kvalmen blir jo verre da.

Man kommer innenfor hyperemesis før det!! Jeg var på ahus og fikk væske, hjalp da men er nå dårlig igjen . Ny sykemld ut okt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:
 

Man kommer innenfor hyperemesis før det!! Jeg var på ahus og fikk væske, hjalp da men er nå dårlig igjen . Ny sykemld ut okt. 

Ja, men om om man ikke kaster opp like mye er det vanskeligere å oppdage. Så jeg mente bare at da er man også innenfor selv om man ikke kaster opp 20 ganger daglig :)

håper du kan få deg en poliklinisk ordning du også så du kan få væske et par ganger i uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mammalivet skrev:
 

Syns bare hele kroppen kjennes anerledes ut i dag. Tom. Våknet uten å være kvalm, uten å spy. Ingen murringer, og kroppen kjennes ikke sliten :( Litt redd dette er dårlige tegn. Følte det slik ved første abort husker jeg. Var så sikker da på at noe galt hadde skjedd. 

Jeg har det litt på samme måte. Foruten ømme pupper, har jeg plutselig ingen symptomer. Det skulle gått an å ha vindu på magen, så kunne vi sett hva som foregår inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mammalivet skrev:
 

Syns bare hele kroppen kjennes anerledes ut i dag. Tom. Våknet uten å være kvalm, uten å spy. Ingen murringer, og kroppen kjennes ikke sliten :( Litt redd dette er dårlige tegn. Følte det slik ved første abort husker jeg. Var så sikker da på at noe galt hadde skjedd. 

Uff jeg håper du tar feil. Vært der selv der det har gått galt 3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! 🧜‍♀️

Får jeg bli med dere? Jeg er spent førstegangsgravid- er fortsatt litt i sjokk, faktisk! Prøveperioden var over før den var igang 😂 Termin er estimert til 2.juni. 

Jeg er foreløpig i ok form, men kvalmen har virkelig meldt sin ankomst sist uke. Ser at endel av dere er skikkelig plaget, høres forferdelig ut!

Hold ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, MamiC skrev:
 

Hei jenter! 🧜‍♀️

Får jeg bli med dere? Jeg er spent førstegangsgravid- er fortsatt litt i sjokk, faktisk! Prøveperioden var over før den var igang 😂 Termin er estimert til 2.juni. 

Jeg er foreløpig i ok form, men kvalmen har virkelig meldt sin ankomst sist uke. Ser at endel av dere er skikkelig plaget, høres forferdelig ut!

Hold ut!

Velkommen og gratulerer! 😃 

Den kvalmen altså..  😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2018 den 13.12, lillemeg90 skrev:
 

Ja, men om om man ikke kaster opp like mye er det vanskeligere å oppdage. Så jeg mente bare at da er man også innenfor selv om man ikke kaster opp 20 ganger daglig :)

håper du kan få deg en poliklinisk ordning du også så du kan få væske et par ganger i uken:)

Åja missforstod😅Må legges inn for væske for ingen som har begynt med dagvæsking her😔

uff er bare så sliten av og være dårlig😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mamma 2 gang skrev:
 

Åja missforstod😅Må legges inn for væske for ingen som har begynt med dagvæsking her😔

uff er bare så sliten av og være dårlig😥

Jeg ser etterpå at det kunne misforstås 🙈 sorry!

Så kjedelig da 😕 da er det litt mer tiltak å  ta kontakt. De vil ikke om du spør heller? Jeg møter på gynekologisk avdeling, hvor de også innlegger hyperemesis. Får 2 liter væske og går hjem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) 

der fant jeg endelig denne tråden! 🙊 

Jeg er 6+4 Idag :) var på tidlig ul på torsdag og der var det jammen meg to små frø ... var vanskelig å påvise hjerterytme , jordmor sa hun skimtet noe blinking, men ikke noe tydelig . Men jeg hadde el på syklusdag 19 så var 5+8 når jeg var på ul. Skal uansett til ny ul kommende torsdag så får vi se da. Veldig spent og veldig bekymra ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Febmamma skrev:
 

Hei :) 

der fant jeg endelig denne tråden! 🙊 

Jeg er 6+4 Idag :) var på tidlig ul på torsdag og der var det jammen meg to små frø ... var vanskelig å påvise hjerterytme , jordmor sa hun skimtet noe blinking, men ikke noe tydelig . Men jeg hadde el på syklusdag 19 så var 5+8 når jeg var på ul. Skal uansett til ny ul kommende torsdag så får vi se da. Veldig spent og veldig bekymra ❤️

Velkommen 😃 blir så spennende neste uke! ❤

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2018 den 12.39, Mammalivet skrev:
 

Syns bare hele kroppen kjennes anerledes ut i dag. Tom. Våknet uten å være kvalm, uten å spy. Ingen murringer, og kroppen kjennes ikke sliten :( Litt redd dette er dårlige tegn. Følte det slik ved første abort husker jeg. Var så sikker da på at noe galt hadde skjedd. 

Slik føler jeg også det litt idag.. 😱 Har ikke vært kvalm idag (vært det i flere uker). Også har jeg ganske sterke menssmerter idag.,. begynner og bli redd om noe har skjedd😞 Har U.L imorgen.. og gruer bare... meget nervøs😞

Men, har hørt at symptomer kan komme og gå.. 😊 Håper det stemmer for oss! Har man ikke blødning, er alt mest sannsynlig i orden! Jeg stresser pga menssmerter🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Febmamma skrev:
 

Hei :) 

der fant jeg endelig denne tråden! 🙊 

Jeg er 6+4 Idag :) var på tidlig ul på torsdag og der var det jammen meg to små frø ... var vanskelig å påvise hjerterytme , jordmor sa hun skimtet noe blinking, men ikke noe tydelig . Men jeg hadde el på syklusdag 19 så var 5+8 når jeg var på ul. Skal uansett til ny ul kommende torsdag så får vi se da. Veldig spent og veldig bekymra ❤️

To babyer? Har du vært gjennom IVF eller har det skjedd av seg selv? De sier at det er større sjanse etter at man har født flere barn og til høyere alder.. ? Det høres fantastisk ut! Jeg skulle ønske å oppleve det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
2 timer siden, Maya89 skrev:
 

Slik føler jeg også det litt idag.. 😱 Har ikke vært kvalm idag (vært det i flere uker). Også har jeg ganske sterke menssmerter idag.,. begynner og bli redd om noe har skjedd😞 Har U.L imorgen.. og gruer bare... meget nervøs😞

Men, har hørt at symptomer kan komme og gå.. 😊 Håper det stemmer for oss! Har man ikke blødning, er alt mest sannsynlig i orden! Jeg stresser pga menssmerter🙈 

Her tror jeg ikke det går veien desverre :( Har hatt blødning i dag, og brunlig utflod i de siste dagene. Ingen symptomer annet enn kvalme, men første gang jeg mistet MA, hadde jeg alle symptomer helt til utskrapninga 😞 

Rart å forklare det, bare føler det så likt som de gangene jeg har mistet. I svangerskapet som gikk bra følte jeg meg gravid hele veien. 

Masse lykke til på ultralyd i morgen :hjerte: Menssmerter har jeg aldri hatt de gangene jeg mistet, men mye i svangerskapet med guttungen. Føler det er positivt tegn :) Ikke kjent murringer denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Her tror jeg ikke det går veien desverre :( Har hatt blødning i dag, og brunlig utflod i de siste dagene. Ingen symptomer annet enn kvalme, men første gang jeg mistet MA, hadde jeg alle symptomer helt til utskrapninga 😞 

Rart å forklare det, bare føler det så likt som de gangene jeg har mistet. I svangerskapet som gikk bra følte jeg meg gravid hele veien. 

Masse lykke til på ultralyd i morgen :hjerte: Menssmerter har jeg aldri hatt de gangene jeg mistet, men mye i svangerskapet med guttungen. Føler det er positivt tegn :) Ikke kjent murringer denne gangen. 

Så kjedelig å ha den følelsen :( tar du kontakt med lege for ultralyd i morgen da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
16 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Så kjedelig å ha den følelsen :( tar du kontakt med lege for ultralyd i morgen da eller?

Ja, er veldig kjedelig :( Bare 7 uker, men føler liksom jeg har vært gravid i en evighet allerede. Syns disse ukene alltid går så treigt. Jeg har stort sett mistet mellom uke 6-7. Ja, skal ringe i morgen. Men fastlegen min pleier å være så streng på sånn. Regner med at hcg-måling blir foreslått, men skal prøve å kreve ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...