Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Forstår det, men den har jo allerede blitt liten igjen så nå er det samme prosess igjen 😊 

Ordentlig fasinerende ❤️❤️❤️ Nå gjelder det bare å komme forbi de første 12ukene i første omgang ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, kvinne35+ skrev:
 

Ordentlig fasinerende ❤️❤️❤️ Nå gjelder det bare å komme forbi de første 12ukene i første omgang ❤️ 

Ja, det er det virkelig! Helt utrolig at kroppen tilpasser seg så bra:) 

Jeg er 9+2 nå og kvalmen har vert litt mindre de siste dagene så er redd det er noe galt.. får væske på sykehuset i dag så håper på en forståelsesfull lege som har tid til en ultralyd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

@murray hvordan går det med deg? Har det blitt bedre av sykemelding eller er det like ille enda? ❤

Jeg er dessverre verre. Kaster opp og sliter med å spise. Vekta går nedover. Dette svangerskapet er tøffere enn forrige. Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, murray skrev:
 

Jeg er dessverre verre. Kaster opp og sliter med å spise. Vekta går nedover. Dette svangerskapet er tøffere enn forrige. Hvordan går det med deg? 

Huff.. hvor mange uker er du på vei nå? Om det blir over 5% vekttap mener jeg du kommer innenfor hyperemesis kategorien.. får drukket da? Det er jo egentlig det viktigste :)

jo, jeg er kvalm hele døgnet men ikke like ille som de to siste ukene. Kjedelig man skal bli bekymret med en gang man har noen bedre dager. Krysser fingrene for at det er pga jeg ikke er dehydrert lengre. Kvalmen blir jo verre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Huff.. hvor mange uker er du på vei nå? Om det blir over 5% vekttap mener jeg du kommer innenfor hyperemesis kategorien.. får drukket da? Det er jo egentlig det viktigste :)

jo, jeg er kvalm hele døgnet men ikke like ille som de to siste ukene. Kjedelig man skal bli bekymret med en gang man har noen bedre dager. Krysser fingrene for at det er pga jeg ikke er dehydrert lengre. Kvalmen blir jo verre da.

Hvordan merker man at man er dehydrert? Det er det som bekymrer meg mest nå. Jeg har drukket et glass vann og spist litt is idag. Er bekymret for vekta, men skriver ikke den i åpent forum. 

Jeg er bare 7 uker. Gråter endel av alt sammen. Gledet meg i utgangspunktet veldig til å gå gravid igjen. Hadde jeg hatt krefter til det skulle jeg tatt en tidlig UL for å sjekke for liv og evnt om det er flere der inne. Leser man kan bli ekstra dårlig av det.

Så fint at kvalmen din slipper litt taket, kanskje er du over verste kneika nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, murray skrev:
 

Hvordan merker man at man er dehydrert? Det er det som bekymrer meg mest nå. Jeg har drukket et glass vann og spist litt is idag. Er bekymret for vekta, men skriver ikke den i åpent forum. 

Jeg er bare 7 uker. Gråter endel av alt sammen. Gledet meg i utgangspunktet veldig til å gå gravid igjen. Hadde jeg hatt krefter til det skulle jeg tatt en tidlig UL for å sjekke for liv og evnt om det er flere der inne. Leser man kan bli ekstra dårlig av det.

Så fint at kvalmen din slipper litt taket, kanskje er du over verste kneika nå.

Du blir tørr i munnen, tisser mindre, kan få stående hudfolder  (Om du tar hud på hånden mellom fingrene skal den falle fort tilbake, men når man er dehydrert kan den gå saktere).  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, murray skrev:
 

Jeg får resept på kvalmestillende nå. Jeg er jo redd det er farlig for fosteret. Kan noen her berolige meg?

Jeg tok afipran, postafen og zofran forrige svangerskap og har en frisk og rask 3 åring :)

hva fikk du? Jeg bruker nå postafen og afipran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Jeg tok afipran, postafen og zofran forrige svangerskap og har en frisk og rask 3 åring :)

hva fikk du? Jeg bruker nå postafen og afipran.

Jeg vet faktisk ikke! Snakket med resepsjonen som snakket med legen. Skriver her når jeg vet merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Jeg tok afipran, postafen og zofran forrige svangerskap og har en frisk og rask 3 åring :)

hva fikk du? Jeg bruker nå postafen og afipran.

Jeg har fått afipran. Hvor fort virket de på deg? Jeg er så tørst!! Vil styrte vann, men det går ikke

Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2018 den 10.20, 101Momtobe101 skrev:
 

Hei. 

Sluttet på p-pillen i juni, har hatt to vanlige menssykluser etter det. En i juni og en i juli, og de har kommet på samme dato begge gangene, så syklusen er tilbake til normalen igjen. Men mensen kom ikke i august, ifølge flo-app er mensen forsinket med 20 dager. Tok en test i morges, og den viste to streker (usikker på om jeg kan stole på det), det var en billigtest fra billigtest.no. Legger ved bilde av testen. 

Er denne positiv eller negativ ?

80D74385-35F7-4940-BAA6-00177E564FF0.jpeg

 

Denne testen er EKSTREMT POSITIV!! :) Gratulerer :) 

Det er når det er bare en strek den er negativ. Det der viser en meget positiv test noe som tyder på at du er 5-6uker minst på vei da HCG nivået pleier å bli tilstrekkelig høyt til å slå så kraftig ut rundt den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, murray skrev:
 

Jeg har fått afipran. Hvor fort virket de på deg? Jeg er så tørst!! Vil styrte vann, men det går ikke

I forrige svangerskap virket ingen ting før jeg fikk væske for jeg var så dehydrert. Men når jeg fikk væske virket den ganske godt etter kort tid. 

Dette svangerskapet virker den greit etter en halvtime/times tid men den tar ikke all kvalmen slik den gjorde sist. 

Om du ikke har noe effekt innen i morgen ville jeg tatt kontakt med lege igjen og fått en innleggelse:) væske intravenøst er det beste som har hendt meg når jeg er gravid..

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, kvinne35+ skrev:
 

Hvordan var utviklingen på deres tester? :)

Jeg har ikke tatt så mye tester. Tok test rundt IKM som har godt positiv. Var inne og målte hcg som dobblet seg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig vært på ultralyd. Herlig å se en sprellende liten baby! Alt så veldig fint og normalt ut 😍😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, frk.fersken skrev:
 

Endelig vært på ultralyd. Herlig å se en sprellende liten baby! Alt så veldig fint og normalt ut 😍😍

Så bra! Fantastisk følelse ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kvinne35+ skrev:
 
 

Denne testen er EKSTREMT POSITIV!! :) Gratulerer :) 

Det er når det er bare en strek den er negativ. Det der viser en meget positiv test noe som tyder på at du er 5-6uker minst på vei da HCG nivået pleier å bli tilstrekkelig høyt til å slå så kraftig ut rundt den tiden. 

Viste seg å vera 8 uker på vei da eg tok denne testen. Ser nå at den er jo veldig positiv, men var mer i sjokk da enn eg er nå. Merket ingenting av symptomer, og har ikkje vært dårlig i de hele tatt. Bare ømme bryst og veldig trøytt! Ser frem til kontroll om 2 uker, da er eg 12 uker på vei 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...