Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MamiC skrev:
 

Kan jeg forresten spørre hvor mange tidlige ultralyder dere drar på? Har inntrykk av at mange går på flere- er det pga tidligere problemer/anbefalinger fra lege eller nysgjerrighet? Jeg gleder meg veldig til tidlig UL, men prøver å holde ut til uke 11 for å kunne se litt mer.

Første gang var jeg kun på ordinær ultralyd i uke 20. Denne gangen var jeg på ultralyd 8+3, dette pga Ivf. Da skal man på tidlig utralyd☺️ Jeg har vært veldig bekymret i dette svangerskapet, så jeg tenkte å høre om ultralyd igjen uke 12🙈 (Legen min har apparat)😊 Er faktisk livredd, tror det er for at vi har prøvet så mange år før vi faktisk lykkes... 

Men ser at mange bestiller privat, så tror det varierer hvor mange ganger man er på ultralyd😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, MamiC said:
 

Kan jeg forresten spørre hvor mange tidlige ultralyder dere drar på? Har inntrykk av at mange går på flere- er det pga tidligere problemer/anbefalinger fra lege eller nysgjerrighet? Jeg gleder meg veldig til tidlig UL, men prøver å holde ut til uke 11 for å kunne se litt mer.

Skal på min tredje på fredag. Første hadde jeg pga IVF, andre pga usikkert funn på første, og tredje fordi jeg vil ha i uke 12. 

Hadde jeg kunnet ville jeg hatt bare i uke 12. UL kan ha en effekt på fosteret, så greit å begrense om man kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, linsina skrev:
 

Føler meg litt dum som spør om dette.. men jeg jobber i butikk (kaffe) og kjenner at dagene på jobb ikke er det samme som før.

jeg blir mye oftere sulten og har ikke anledning til å spise noe hver 2 time når jeg er på jobb. Når jeg ikke får spist blir jeg kvalm og uggen.. hender jeg blir kvalm når jeg ikke er sulten også.. kommer i bølger. Ikke kastet opp (enda). Men kjenner det er ubehagelig og krevende når jeg står med kunder hele dagen. Sitter heller aldri. Bare i lunsjen min. 

Bør jeg bare bite det i meg og holde ut? Eller bør jeg gå til legen? 🤔 synes det er så vanskelig å bli klok når jeg er førstegangsgravid.

Du pleier gå til legen å få dokumentert at du må få ta hyppigere pauser med 5min for å få inn noe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MamiC skrev:
 

Kan jeg forresten spørre hvor mange tidlige ultralyder dere drar på? Har inntrykk av at mange går på flere- er det pga tidligere problemer/anbefalinger fra lege eller nysgjerrighet? Jeg gleder meg veldig til tidlig UL, men prøver å holde ut til uke 11 for å kunne se litt mer.

Hadde en tidlig forrige svangerskap. Pga 2 SA er jeg heldig å få litt tettere oppfølging så blir 3 tidlige dette svangerskapet. :)

3 timer siden, linsina skrev:
 

Føler meg litt dum som spør om dette.. men jeg jobber i butikk (kaffe) og kjenner at dagene på jobb ikke er det samme som før.

jeg blir mye oftere sulten og har ikke anledning til å spise noe hver 2 time når jeg er på jobb. Når jeg ikke får spist blir jeg kvalm og uggen.. hender jeg blir kvalm når jeg ikke er sulten også.. kommer i bølger. Ikke kastet opp (enda). Men kjenner det er ubehagelig og krevende når jeg står med kunder hele dagen. Sitter heller aldri. Bare i lunsjen min. 

Bør jeg bare bite det i meg og holde ut? Eller bør jeg gå til legen? 🤔 synes det er så vanskelig å bli klok når jeg er førstegangsgravid.

Jeg ville hørt med arbeidsgiver om mulighet for tilrettelegging. Er ikke det mulig og formen din ikke er god så ville jeg diskutert sykemelding med legen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Hadde en tidlig forrige svangerskap. Pga 2 SA er jeg heldig å få litt tettere oppfølging så blir 3 tidlige dette svangerskapet. :)

Jeg ville hørt med arbeidsgiver om mulighet for tilrettelegging. Er ikke det mulig og formen din ikke er god så ville jeg diskutert sykemelding med legen. :)

Har liksom ikke lyst til å fortelle sjefen enda siden jeg ikke er så langt på vei 😬 blir så fælt om det ikke skulle gått rette veien. Får bare prøve å holde ut til jeg er lenger på vei ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, linsina skrev:
 

Har liksom ikke lyst til å fortelle sjefen enda siden jeg ikke er så langt på vei 😬 blir så fælt om det ikke skulle gått rette veien. Får bare prøve å holde ut til jeg er lenger på vei ☺️

Sjefen har ikke lov til å fortelle det til noen og om det skulle gå galt er det kanskje greit h*n vet om det uansett? 😊 

Jeg så det tidlig og hadde to fine tilrettelagte uker på jobb før jeg ble så dårlig at det ikke var aktuelt å jobbe. Har bare opplevd støtte fra sjefen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk svar på første blodprøve den var 39000 uke 6+4 (er nå i dag 6+6). Det skal bli interessant å se om den øker fint når jeg skal ta neste blodprøve ei uke etter denne.
 

Skjermbilde 2018-10-16 kl. 17.24.49.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med fremfall av to skjedevegger etter forrige fødsel og fysisk tung jobb under nytt svangerskap?

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått sett nurket igjen på ul. Alt bra og han el hun har vokst fort 😍Hadde glemt hvordan det var og se den lille snu og vende på seg💖Også fått gynekologen til og ordne væske intravenøs avtale med ahus 2 ganger i uka uten innleggelse🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så utrolig trøtt jeg er. Totalt tom for energi og bare sover og sover.
Og i dag har kvalmen slått til skikkelig, null matlyst og smågulper. Når jeg våkner om mårningen kjennes det ut som noen har slått meg i brystene, de er skikkelig ømme. 

Har alle dere hatt UL allerede? Jeg tenker å ta i uke 14, da fikk jeg vite kjønn med de to andre :) Tenker å fortelle det til familie rundt jul og da syns jeg det er litt kjekkere å kunne si hva det blir. Frister litt med en UL i uke 8-9 også bare for å få bekreftet at det faktisk er noe inni der, men det er så dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første ul neste uke 12+0. Sist hadde jeg ul 9+2 og bestemte meg for at jeg i allefall ville vente til etter det denne gangen. Gleder meg til å se om det virkelig bor noen der inne...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 og så blir det enda en rundt uke 12 nå.. Men det er jo pga tidligere SA. Hadde nok bare blitt denne rundt uke 12 hvis ikke! Hvordan var kvalmen de andre gangene @Vaiana?

Så bra @Mamma 2 gang! Er Det like ille enda? Her er det litt bedre nå faktisk, men tenker jo det har med væskebehandlingen å gjøre 😊 

Så fin HCG @kvinne35+! Krysser fingrene for god stigning! Har ikke erfaring med frenfall. Har du hørt med legen? :)

 @Febmamma, hvordan går det med deg og magen?

 

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Jeg har hatt 2 og så blir det enda en rundt uke 12 nå.. Men det er jo pga tidligere SA. Hadde nok bare blitt denne rundt uke 12 hvis ikke! Hvordan var kvalmen de andre gangene @Vaiana?


Ja, godt du får god oppfølging ❤️ Jeg får ikke noe ekstra oppfølging før etter uke 12, håper på en UL da kanskje.
Får smiske litt med legen siden jeg allerede skal ha bedre oppfølging dette svangerskapet.

Var uggen i de forrige svangerskapene også, men har aldri kastet opp så har ikke lov å klage.
Men jeg syns mat er slitsomt nok fra før, så det blir enda verre når jeg er gravid og kvalm i tillegg. Blir så svimmel og utslitt bare.

Har kvalmen din gitt seg litt eller? ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Jeg har hatt 2 og så blir det enda en rundt uke 12 nå.. Men det er jo pga tidligere SA. Hadde nok bare blitt denne rundt uke 12 hvis ikke! Hvordan var kvalmen de andre gangene @Vaiana?

Så bra @Mamma 2 gang! Er Det like ille enda? Her er det litt bedre nå faktisk, men tenker jo det har med væskebehandlingen å gjøre 😊 

Så fin HCG @kvinne35+! Krysser fingrene for god stigning! Har ikke erfaring med frenfall. Har du hørt med legen? :)

 @Febmamma, hvordan går det med deg og magen?

 

Magen er mye bedre heldigvis . Var nok bare forstoppa for kom på jeg ikke hadde vært på do på flere dager før jeg fikk vondt 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Vaiana skrev:
 


Ja, godt du får god oppfølging ❤️ Jeg får ikke noe ekstra oppfølging før etter uke 12, håper på en UL da kanskje.
Får smiske litt med legen siden jeg allerede skal ha bedre oppfølging dette svangerskapet.

Var uggen i de forrige svangerskapene også, men har aldri kastet opp så har ikke lov å klage.
Men jeg syns mat er slitsomt nok fra før, så det blir enda verre når jeg er gravid og kvalm i tillegg. Blir så svimmel og utslitt bare.

Har kvalmen din gitt seg litt eller? ❤️ 

Håper det blir ok dette svangerskapet da 😊 du får prøve å spise det som frister ❤

5 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Magen er mye bedre heldigvis . Var nok bare forstoppa for kom på jeg ikke hadde vært på do på flere dager før jeg fikk vondt 🙊

Så godt å høre! Forstoppelse er ingenting å tulle med. Det kan gjøre skikkelig vondt 😓  kiwi kan virke om man spiser en til to stk hver dag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lillemeg90 skrev:
kiwi kan virke om man spiser en til to stk hver dag 👍

Signerer denne! Kiwi er fantastisk om du har treg mage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mammalivet

Æsj, den happyfølelsen etter ultralyder varer ikke lenge altså.. En uke siden nå, og i dag var den en del slimblod på papiret. Skulle ønske jeg hadde ultralydapparat hjemme her! 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammalivet skrev:
 

Æsj, den happyfølelsen etter ultralyder varer ikke lenge altså.. En uke siden nå, og i dag var den en del slimblod på papiret. Skulle ønske jeg hadde ultralydapparat hjemme her! 😫

Jeg håper det er ingenting å bekymre seg for. Skal du prøve å komme inn til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tar dere av kosttilskudd?☺️ Jeg kjøpte en sånn vitaminpakke for gravide på apoteket med det jeg trenger.

Endret av linsina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, linsina skrev:
 

Hva tar dere av kosttilskudd?☺️ Jeg kjøpte en sånn vitaminpakke for gravide på apoteket med det jeg trenger.

Tran, B-total, folsyre, jern og d-vitamin.

Men jeg tar d-vitamin pga mangel fra før. Samme med jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...