AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #101 Del Skrevet 29. august 2018 Jeg kjente ikke Birgitte, by the way... Vi vokste opp på ulike steder på Karmøy, gikk ikke på samme videregående og gikk ikke på samme type aktiviteter på fritida. Anonymkode: 4d6f4...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 29. august 2018 #102 Del Skrevet 29. august 2018 11 minutter siden, Gladgutten79 skrev: Er du fra området kopervik &omegn ? Har det noe med saken da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #103 Del Skrevet 29. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og personen som kjørte den bilen har ikke meldt seg. Det er ganske utrolig om det var en helt uskyldig som ikke hadde noe med saken å gjøre, og bilføreren ble etterlyst vel? Anonymkode: 4e964...5d9 Slepemerkene etter Birgitte kan tyde på at hun har blitt slept forbi en hindring på grusveien, f.eks, en åpen bildør. Mener det ble påpekt i boken av Jahr. Videre ble det påpekt et funn av et objekt som kunne stamme fra en bildør, og som også kunne ha blitt brukt som mulig våpen. Dette ble funnet et lite stykke unna drapsstedet, men lenge etter drapet og i et område som politiet ikke sperret av. At bilfører ikke har meldt seg er påfallende, og kan tyde på at fører sitter inne med informasjon. Anonymkode: 33da5...566 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #104 Del Skrevet 29. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er frifunnet ja, men retten mente det var mer enn 50 % sannsynlig at han var drapsmannen. Altså er det mer sannsynlig at det var han enn en hvilken som helst annen person der ute. Anonymkode: 395e9...6e7 Det var på bakgrunn av den dårlige etterforskingen som ble gjort da. I en ny rettssak ville ikke det ha skjedd. Han er frifunnet, politiet har også nokså nylig sagt at han er utenfor mistanke. Anonymkode: 33da5...566 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 29. august 2018 #105 Del Skrevet 29. august 2018 2 minutter siden, Kardinal skrev: Har det noe med saken da? Virket bare slik på kjennskapen du hadde når jeg leste noen innlegg over, var ikke meningen å trå på noen tær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 29. august 2018 #106 Del Skrevet 29. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slepemerkene etter Birgitte kan tyde på at hun har blitt slept forbi en hindring på grusveien, f.eks, en åpen bildør. Mener det ble påpekt i boken av Jahr. Videre ble det påpekt et funn av et objekt som kunne stamme fra en bildør, og som også kunne ha blitt brukt som mulig våpen. Dette ble funnet et lite stykke unna drapsstedet, men lenge etter drapet og i et område som politiet ikke sperret av. At bilfører ikke har meldt seg er påfallende, og kan tyde på at fører sitter inne med informasjon. Anonymkode: 33da5...566 Stemmer! Dette objektet fant en politisækretær(?) (samme person som fant det i marka) ut at var blitt manipulert/endret form mens det låg til oppbevaring hos politiet. Den nye formen gjorde at det ikke var et sannsynlig drapsvåpen. Det er MYE som skurrer i politiets arbeid for å si det mildt... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 29. august 2018 #107 Del Skrevet 29. august 2018 Fikk ikke se første episode, noen som vett når det går reprise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #108 Del Skrevet 29. august 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker fetteren virkelig østlandsk? Han ble intervjuet i uløst og stemmen virker helt normal og ikke "forvrengt" som det gjerne blir når man skal sensurere en stemme. Men han har kanskje bare lagt om til østlandsk under intervjuet for å anonymisere seg selv litt? Anonymkode: af021...89c Hæ? Hvilken episode var det? Er det kommet noe nylig? Jeg husker ikke det og mente at de sa at hab ikke ville delta? Anonymkode: 412ba...b58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #109 Del Skrevet 29. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Og personen som kjørte den bilen har ikke meldt seg. Det er ganske utrolig om det var en helt uskyldig som ikke hadde noe med saken å gjøre, og bilføreren ble etterlyst vel? Anonymkode: 4e964...5d9 Ja ikke sant, det har jeg ikke tenkt på en gang! 1 hour ago, AnonymBruker said: Og denne mannen som tilstod drapet, var det bare bløff? Anonymkode: 4e964...5d9 Utrolig, det har jeg ikke hørt om, kom det ikke noe mer info om det? 20 minutter siden, AnonymBruker said: Slepemerkene etter Birgitte kan tyde på at hun har blitt slept forbi en hindring på grusveien, f.eks, en åpen bildør. Mener det ble påpekt i boken av Jahr. Videre ble det påpekt et funn av et objekt som kunne stamme fra en bildør, og som også kunne ha blitt brukt som mulig våpen. Dette ble funnet et lite stykke unna drapsstedet, men lenge etter drapet og i et område som politiet ikke sperret av. At bilfører ikke har meldt seg er påfallende, og kan tyde på at fører sitter inne med informasjon. Anonymkode: 33da5...566 Bil igjen! Jeg holder en knapp på føreren av bilen hun sto lent opptil i sentrum, siste observasjon, siste observasjon... Anonymkode: ae5fb...260 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #110 Del Skrevet 29. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvilken episode var det? Er det kommet noe nylig? Jeg husker ikke det og mente at de sa at hab ikke ville delta? Anonymkode: 412ba...b58 Tror det var episode 3. Han ville ikke delta men programlederen hadde prøvd en siste gang. Han fikk kontakt på telefon og det er kun den samtalen som har blitt publisert Anonymkode: af021...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 29. august 2018 #111 Del Skrevet 29. august 2018 16 hours ago, Peonjenta said: Leste nå at hun ble seksuelt misbrukt også. Det sa de ingenting om i Tv2-dokuen. Episodene er veldig omstendelige, og kronologisk - kom ikke til obduksjonen i 1. episode. 6 hours ago, Blondie65 said: Jeg orker ikke se serien, rett og slett fordi hele den saken gjør meg så ufattelig opprørt over politiets måte å arbeide på. Her har man fokus på kun et eneste spor, fetteren. Klart, det er jo direkte idiotisk å tilstå noe en ikke har gjort, men det bør da virkelig ikke være slik at man blir presset til å tilstå noe en ikke har gjort etter mange timer i avhør. Og siden det da var kun det sporet som ble fulgt, gikk en voldsmann fri. En som voldtar unge jenter og slår dem ihjel med en stein. Hvorfor kan ikke politiet ha som en regel at de alltid etterforsker sin egen etterforskning mens den pågår? F.eks. dersom de hekter seg på et spor, sett noen til å slå ihjel alt ved det sporet og etterforske alt som strider i mot dette. Det har vært alt for mange saker der uskyldige er blitt dømt eller den skyldige har gått fri der politiet helt ensidig fulgte kun et spor. Kanskje du skal se serien nettopp pga av at du lar deg provosere av politiets dårlige arbeid. Bjørn Olav Jahr har jo tatt tak i denne saken nettopp fordi han og mange flere ser nettopp denne enorme tabben politiet har gjort og forsøker som best de bare kan å rette opp i feilene. 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva med obduksjon? De hadde vel det?? Og det er lett å skaffe temperaturmåler. De selges da på apotek alle steder. Har politiet måtte stått til ansvar for noe? Fikk foreldre erststning for dårlig arbeid. For en behandling de fikk. River meg i hjertet hele serien. Anonymkode: 48a71...158 Selvfølgelig ble hun obdusert! Og om det er lett å skaffe en temperaturmåler - var det ikke søndag, neppe noen apoteker åpne midt i bibelbeltet på en søndag - hvis det i det hele tatt hadde vært vanlig å bruke en slik (noe det selvfølgelig ikke er). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #112 Del Skrevet 29. august 2018 Noe jeg husker fra boken til Jahr var at avhørsmetoden politiet brukte var veldig kritikkverdig. De ga fetteren opplysninger og ba ham dikte en historie som om han var morderen. Samtidig fikk han ikke besøk av foreldrene engang, men skulle få dem på besøk om han tilstod. De ga ham også feilaktig opplysning om at foreldrene hadde dradd tilbake alibiet hans for kvelden/natta. Hvis jeg ikke husker feil så var det vel denne saken som gjorde at politiet forkastet denne avhørsmetoden og fulgte sine mer moderne kollegaer i utlandet. Veldig spesielt, og ikke minst tragisk for fetteren som fikk livet sitt ødelagt langt på vei. Anonymkode: 4e964...5d9 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #113 Del Skrevet 29. august 2018 33 minutter siden, Kardinal skrev: Fikk ikke se første episode, noen som vett når det går reprise? Førstkommende mandag kl 22.40 går første og andre episode i reprise. Anonymkode: 4e964...5d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 29. august 2018 #114 Del Skrevet 29. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe jeg husker fra boken til Jahr var at avhørsmetoden politiet brukte var veldig kritikkverdig. De ga fetteren opplysninger og ba ham dikte en historie som om han var morderen. Samtidig fikk han ikke besøk av foreldrene engang, men skulle få dem på besøk om han tilstod. De ga ham også feilaktig opplysning om at foreldrene hadde dradd tilbake alibiet hans for kvelden/natta. Hvis jeg ikke husker feil så var det vel denne saken som gjorde at politiet forkastet denne avhørsmetoden og fulgte sine mer moderne kollegaer i utlandet. Veldig spesielt, og ikke minst tragisk for fetteren som fikk livet sitt ødelagt langt på vei. Anonymkode: 4e964...5d9 Hvor for tok politietterforskeren livet sitt i etterkant ? Kan saken ha noe med det å gjøre ? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #115 Del Skrevet 29. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe jeg husker fra boken til Jahr var at avhørsmetoden politiet brukte var veldig kritikkverdig. De ga fetteren opplysninger og ba ham dikte en historie som om han var morderen. Samtidig fikk han ikke besøk av foreldrene engang, men skulle få dem på besøk om han tilstod. De ga ham også feilaktig opplysning om at foreldrene hadde dradd tilbake alibiet hans for kvelden/natta. Hvis jeg ikke husker feil så var det vel denne saken som gjorde at politiet forkastet denne avhørsmetoden og fulgte sine mer moderne kollegaer i utlandet. Veldig spesielt, og ikke minst tragisk for fetteren som fikk livet sitt ødelagt langt på vei. Anonymkode: 4e964...5d9 Helt utrolig! Er jo nesten som det man ser på film. Norsk politi har ikke lov å si noe usant i avhør, som å påstå at noen har trekt et alibi om det ikke er sant. Ihvertfall er det sånn nå. Stakkars mann, den gang gutt. Håper han har det bra i dag. Anonymkode: dd86a...653 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #116 Del Skrevet 29. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og denne mannen som tilstod drapet, var det bare bløff? Anonymkode: 4e964...5d9 Han kom til noen naboer den natten ,og sa hva har jeg gjort ,De ble vist ikke innkalt til å vitne engang da de ringte politiet. Han hadde knuste briller og blod på seg. Han sa i ettertid at han klarer ikke å leve lenger ,tok til slutt overdose og døde. Anonymkode: 26fad...629 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #117 Del Skrevet 29. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han kom til noen naboer den natten ,og sa hva har jeg gjort ,De ble vist ikke innkalt til å vitne engang da de ringte politiet. Han hadde knuste briller og blod på seg. Han sa i ettertid at han klarer ikke å leve lenger ,tok til slutt overdose og døde. Anonymkode: 26fad...629 Hææ?? Er det sant?? Anonymkode: e5df6...2c4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #118 Del Skrevet 29. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hææ?? Er det sant?? Anonymkode: e5df6...2c4 Ja ,Det står om han i boken også. Anonymkode: 26fad...629 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #119 Del Skrevet 29. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Politietterforskeren som avhørte ham, avhørte også meg i saken, jeg oppfattet ham da som en hard type som ville ha ting på sin måte, politietterforskeren tok sitt eget liv for ca 10 år siden, lurer på hvorfor ? Anonymkode: 18b7f...b4a Hva het han? Anonymkode: 71c1d...9f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #120 Del Skrevet 29. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja ,Det står om han i boken også. Anonymkode: 26fad...629 Og politiet gjorde ingenting?? Jeg er rystet! Anonymkode: e5df6...2c4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå