AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3581 Del Skrevet 10. oktober 2018 7 minutter siden, Gladgutten79 skrev: Uansett litt for alvorlig å kødde med Jeg kødder da ikke! Hvordan i all verden kan du lese mitt svar (til en som mener fetteren kan være skyldig) slik? Jeg synes bare det er så utrolig fjernt å fortsatt kunne tro at fetteren er skyldig. Jeg er overbevist om at han er uskyldig og har vært det lenge! Svaret mitt gjaldt dna-testingen. Fetteren har lenge stått på for å få analysert nye tester. Dna-testing har blitt mye bedre og mye, mye sikrere siden 90-tallet. Forskningen har gått veldig mye fremover på 23 år, og så sitter en person og tror at fetteren er så iskald at han gambler med at nye, mye bedre tester ikke skal kunne felle ham? Det er så dumt at jeg finner ikke ord. Det var det samme en i serien uttalte seg om; det ville vært plausibelt av fetteren å ønske nye dna-tester om han var uskyldig! Det ville derimot ikke vært plausibelt å ønske nye tester om han var skyldig! Anonymkode: 4e964...5d9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delgado Skrevet 10. oktober 2018 #3582 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, Kitcat skrev: Ja, jeg mente også det men finner ikke kilde. Hvor har du lest det? Det husker jeg dessverre ikke, men oppfattet det som troverdig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crabs and IceWater Skrevet 10. oktober 2018 #3583 Del Skrevet 10. oktober 2018 If Birgitte's clothing were not subjected to tests such as... a wide verity of spectrums of light and other methods, which were mostly all old technology, already, by 1995... if this was not done....I simply call that dereliction... http://www.csitechblog.com/2011/01/alternate-light-sources-and-how-csis-use-them.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3584 Del Skrevet 10. oktober 2018 Det hadde vært interessant å få vite nøyaktig hvilket klokkeslett Gamle Sundsveg ble strødd med skjellsand/veisalt, siden det ble funnet skjellsand/veisalt oppå blodet på grusveien. Anonymkode: ead0b...d2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crabs and IceWater Skrevet 10. oktober 2018 #3585 Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) 20 hours ago, Kaptein Krok said: Vi vet at det IKKE var fetteren. Bruker ikke energi på det. Det jeg IKKE vet er hvilket drapsvåpen som ble brukt. Drapsvåpenet er vel av stor betydning i en drapsak? Var det så at det ble brukt en hammer eller noe lignende? Har man lett etter drapsvåpenet? I kind of heard this trough the grapevines, but I heard her injuries were extensive and a lot of her injuries were different in characters,, so, looking for a single weapon and point to it and say...we have the murder weapon, I see that as an oxy-moron,,,, unless, of course... the murder weapon was a car Endret 10. oktober 2018 av Crabs and IceWater 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3586 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, Kitcat skrev: Ja, jeg mente også det men finner ikke kilde. Hvor har du lest det? Dette sto i boken "Hvem drepte Birgitte Tengs" Anonymkode: d3ff8...1f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitcat Skrevet 10. oktober 2018 #3587 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette sto i boken "Hvem drepte Birgitte Tengs" Anonymkode: d3ff8...1f3 Bladde raskt gjennom den i går for å prøve å finne sitatet, men fant det ikke. Får ta en kikk til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaptein Krok Skrevet 10. oktober 2018 #3588 Del Skrevet 10. oktober 2018 Om man er uskyldig dømt, så er det naturlig å ønske livet sitt tilbake. Fetteren har brukt halve livet sitt på å prøve å renvaske seg. Han betalte løgndetektor testene sine selv, og bare disse testene alene viser at han var skyldig. Selvfølgelig så vil det alltid være en uvitende sjel som ikke skjønner hvor pålitelige disse testene er, og man vet at disse testene er mer enn 90 prosent sikre. I tilegg så er det fetteren som har engasjert folk til å forsette å granske dette drapet, når alle andre har gitt opp. Det som har kommet fram i ettertid tilsier at han umulig kan ha gjort det. Akkurat som med å hevde at løgndetektortestene ikke er å stole på, så finnes det onsinnede mennesker som har et sykelig behov for å ignorere disse funnene som er gjort. Det er ikke fetteren som er problemet, det er disse menneskene som ikke har noen interesse for at han skal få lov til å renvaske seg. Du ville ha gjort det samme dersom det var du som ble uskyldig dømt. Når disse ondsinnede menneskene så bruker dette forumet som area for å prøve å førsatt ødelegge dette uskyldige mennesket, og de får lov til å ødelegge et uskyldig menneskes liv, så hviler ansvaret på moderatorene som tillater dette. Disse er da like medskyldig i justismord som disse her i forumet. Når en mann er sjekket ut av en sak og er dømt til å være uskyldig, så er vedkommende uskyldig også i følge norsk lov. At en lokal bølle av en drittsekk skaffer seg et nick og lar sin ondskapsfullhet skinne igjennom hele tråden KUN for å rasere livet til en mann som urettsmessig har fått ødelagt livet sitt fra før, burde ha fått moderatorene til å reagere, noe de ikke gjør. Håper moderatorene i forumet en dag må svare på dette ovenfor våre myndigheter og at man får fjernet slik hensynsløse handlinger for framtiden. Dette er meget alvorlige saker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3589 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, Kaptein Krok skrev: Om man er uskyldig dømt, så er det naturlig å ønske livet sitt tilbake. Fetteren har brukt halve livet sitt på å prøve å renvaske seg. Han betalte løgndetektor testene sine selv, og bare disse testene alene viser at han var skyldig. Selvfølgelig så vil det alltid være en uvitende sjel som ikke skjønner hvor pålitelige disse testene er, og man vet at disse testene er mer enn 90 prosent sikre. I tilegg så er det fetteren som har engasjert folk til å forsette å granske dette drapet, når alle andre har gitt opp. Det som har kommet fram i ettertid tilsier at han umulig kan ha gjort det. Akkurat som med å hevde at løgndetektortestene ikke er å stole på, så finnes det onsinnede mennesker som har et sykelig behov for å ignorere disse funnene som er gjort. Det er ikke fetteren som er problemet, det er disse menneskene som ikke har noen interesse for at han skal få lov til å renvaske seg. Du ville ha gjort det samme dersom det var du som ble uskyldig dømt. Når disse ondsinnede menneskene så bruker dette forumet som area for å prøve å førsatt ødelegge dette uskyldige mennesket, og de får lov til å ødelegge et uskyldig menneskes liv, så hviler ansvaret på moderatorene som tillater dette. Disse er da like medskyldig i justismord som disse her i forumet. Når en mann er sjekket ut av en sak og er dømt til å være uskyldig, så er vedkommende uskyldig også i følge norsk lov. At en lokal bølle av en drittsekk skaffer seg et nick og lar sin ondskapsfullhet skinne igjennom hele tråden KUN for å rasere livet til en mann som urettsmessig har fått ødelagt livet sitt fra før, burde ha fått moderatorene til å reagere, noe de ikke gjør. Håper moderatorene i forumet en dag må svare på dette ovenfor våre myndigheter og at man får fjernet slik hensynsløse handlinger for framtiden. Dette er meget alvorlige saker. Jeg er helt enig!!! Anonymkode: b8c9d...aa0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3590 Del Skrevet 10. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig!!! Anonymkode: b8c9d...aa0 Jeg også! Anonymkode: 4e964...5d9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3591 Del Skrevet 10. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også! Anonymkode: 4e964...5d9 og jeg! Anonymkode: 87f7c...632 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3592 Del Skrevet 10. oktober 2018 25 minutter siden, Kitcat skrev: Bladde raskt gjennom den i går for å prøve å finne sitatet, men fant det ikke. Får ta en kikk til. Du har faktisk rett i at dette hvite lå i veien og ikke på åstedet. Egentlig så betyr dette ikke noe annet enn at veien ble kloret eller at noen har dradd med seg skjellsand som ble liggende på veien. Trenger overhode ikke å ha noe som helst med gjerningsmannen å gjøre. Siterer fra Jahr bok: Anonymkode: d3ff8...1f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3593 Del Skrevet 10. oktober 2018 12 timer siden, NordicViking skrev: Så det ble også funnet skjellsand der hvor BT ble funnet, innenfor grinden? Det var nytt for meg. Har alltid trodd at man kun fant skjellsand på overfallstedet [klikk på lenken] på grusveien der man antar at hun ble drept (ved eller i blodpølen). I denne lenken står det noe annet: Sitat Skjellsand: På overfallstedet på grusveien ble det funnet blod og noe analysene karakteriserer som skjellsand eller veisalt. Skjellsanda/veisaltet ser ut til å ha falt over blodet. Hvordan kommer skjellsanda til åstedet? Kan det være avfall fra en bil? Jeg mener også at dette ble sagt i dokumentarserien; "skjellsand/veisalt oppå blodet. Jeg har ikke lest boken. Anonymkode: ead0b...d2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3594 Del Skrevet 10. oktober 2018 Det er ekstremt lite sansynelig at fetter'n er skyldig. Hans egne initiativ til DNA-test, hypnose, løgndetektortest hvor han scorte 98,7% sannhet, han hadde ikke bil, eller lappen når mordet skjedde, BT hadde brunt belte i karate så hun ville antageligvis ha klart å ta ham selv om han var veltrent også, det fantes ingen tekniske bevis mot han, ifølge faren sin kom han hjem ca. en halvtime før drapet skjedde, det er bevist at han ble manipulert til å avgi falsk tilståelse under avhør, osv. Man kan argumentere at han ble anklaget for blotting, og tafsing ved tidligere episoder men det er usikkert om han faktisk gjorde det, eller om det var misforståelser. Han ble uansett frikjent for de forholdene også. Så er det jenta som så han kl. 1:45 den natten drapet skjedde. Ingen andre har sett fetter'n, eller den jenta ute på den tiden, og avhørene av jenta, og typen hennes "Kurt Roger" var i følge Jahr's bok sprikende, og til tider usanne så hadde jeg vært i cold case gruppen så hadde jeg begynt den nye etterforskningen der, og når de evt. kunne sjekkes ut hadde jeg fortsatt med de andre moduskandidatene. Tilslutt ble fetter'n frikjent, og fikk erstatning fra menneskerettsdomstolen, osv. Jeg tror vi trygt kan se bort fra han som skyldig. Akebrettet som falt ned etter at han skal ha sparket i veggen? Katter. 🙂 Anonymkode: 53072...5e2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3595 Del Skrevet 10. oktober 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har faktisk rett i at dette hvite lå i veien og ikke på åstedet. Egentlig så betyr dette ikke noe annet enn at veien ble kloret eller at noen har dradd med seg skjellsand som ble liggende på veien. Trenger overhode ikke å ha noe som helst med gjerningsmannen å gjøre. Siterer fra Jahr bok: Anonymkode: d3ff8...1f3 hvis du søker på skjellsand i denne tråden, så får du mange treff på innlegg der man skriver at det ble funnet skjellsand ved siden av offerets hode, og så blir det vist til boka til Jahr. Jeg har levert boka tilbake til biblioteket, så jeg får ikke sjekket det, men det har i hvert fall vært en alminnelig oppfatning i tråden rundt månedskiftet. Anonymkode: 87f7c...632 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3596 Del Skrevet 10. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hvis du søker på skjellsand i denne tråden, så får du mange treff på innlegg der man skriver at det ble funnet skjellsand ved siden av offerets hode, og så blir det vist til boka til Jahr. Jeg har levert boka tilbake til biblioteket, så jeg får ikke sjekket det, men det har i hvert fall vært en alminnelig oppfatning i tråden rundt månedskiftet. Anonymkode: 87f7c...632 Det som er interessant er hvor stor mengde skjellsand/veisalt det var, siden dette ble funnet oppå blodet. Var det mer enn det som er naturlig å avsette med sko? Anonymkode: ead0b...d2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 10. oktober 2018 #3597 Del Skrevet 10. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har faktisk rett i at dette hvite lå i veien og ikke på åstedet. Egentlig så betyr dette ikke noe annet enn at veien ble kloret eller at noen har dradd med seg skjellsand som ble liggende på veien. Trenger overhode ikke å ha noe som helst med gjerningsmannen å gjøre. Siterer fra Jahr bok: Anonymkode: d3ff8...1f3 Så da finnes det ingen troverdig kilde som sier at det ble funnet skjellsand/veisalt ved siden av BTs hode, innenfor grinden? Skjellsanden/veisaltet ble kun funnet på grusveien? Det er iallefall slik jeg tolker dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 10. oktober 2018 #3598 Del Skrevet 10. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ville derimot ikke vært plausibelt å ønske nye tester om han var skyldig! Nei det er jeg helt enig i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3599 Del Skrevet 10. oktober 2018 13 minutter siden, NordicViking skrev: Så da finnes det ingen troverdig kilde som sier at det ble funnet skjellsand/veisalt ved siden av BTs hode, innenfor grinden? Skjellsanden/veisaltet ble kun funnet på grusveien? Det er iallefall slik jeg tolker dette. jeg tror fortsatt det står i Jahrs bok, men jeg kan som sagt ikke sjekke det, siden jeg har tatt boka tilbake til biblioteket. Anonymkode: 87f7c...632 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaptein Krok Skrevet 10. oktober 2018 #3600 Del Skrevet 10. oktober 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg tror fortsatt det står i Jahrs bok, men jeg kan som sagt ikke sjekke det, siden jeg har tatt boka tilbake til biblioteket. Anonymkode: 87f7c...632 Som jeg skrev... Her er sitatet fra Jahrs bok og det er lett å misforstå her... Endret 10. oktober 2018 av Kaptein Krok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå