AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #601 Del Skrevet 23. januar 2021 Cata skrev (18 timer siden): Akkurat nå er mitt forhold til garn meget ambivalent. Prøver Plötulopi for første gang og tråden røk etter 7 masker - i opplegget... Fordelen er at det bare er å spyttspleise det sammen. Det ryker lett, men blir veldig lette og varme plagg. Verdt å holde ut for! Jeg har strikket både sjal og genser i det garnet. Anonymkode: d0707...608 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #602 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordelen er at det bare er å spyttspleise det sammen. Det ryker lett, men blir veldig lette og varme plagg. Verdt å holde ut for! Jeg har strikket både sjal og genser i det garnet. Anonymkode: d0707...608 Plategarn ville jeg unngått å spyttspleise. Mye lettere og penere å bare legge dobbelt noen masker. Anonymkode: 71c7a...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. januar 2021 #603 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye lettere og penere å bare legge dobbelt noen masker. Det var det jeg gjorde. Satser på det holder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. januar 2021 #604 Del Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 20.15): Føler meg nesten litt unormal i mitt forhold til garn fordi jeg hater Rauma finull, det er ikke akseptert i strikkegrupper på Facebook 😂. Jeg hater i tillegg rundfelling, det er heller ikke godtatt. Nå strikket jeg sokker i DSA sterk. Anonymkode: 09dd7...6cc Du er ikke alene, men føler definitivt med deg om å føle seg unormal altså. Føler at som ''seriøs'' strikker (og hekler) at Rauma finull liksom er noe man må like, men jeg får det bare ikke til. ---- Angående garn og sånn, jeg fant ut i romjulen at We Are Knitters sender til Norge, og da måtte jeg bare prøve. Det blir ikke siste gang for å si det sånn. Nyyyyydelig garn! Prøvde meg på The Petite Wool denne gangen, og har strikket Bombastic Bomber fra Spektakelstrik. Den ble altså helt perfekt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 25. januar 2021 #605 Del Skrevet 25. januar 2021 Jobber med en Baccalaolue i noe tjukk merino fra Pickles. Men ting tar tid med en 4 uker gammel baby i hus, enn så lenge er jeg ferdig med vrangborden som skal være rundt ansiktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chalsa Skrevet 28. januar 2021 #606 Del Skrevet 28. januar 2021 Her har jeg lite lagergarn, kjøper inn til hvert enkelt prosjekt. Har selvfølgelig gått på en smell eller to, ikke orket å strikke det som var planlagt osv. Så litt har det blitt, men ga nylig bort det meste til svigermor. Nå er det mest rester igjen. Jeg leverer også tilbake uåpnete nøster dersom jeg har kjøpt for mye. Sparer opp til jeg har noen nøster, så føler jeg at jeg får gratis garn når jeg bytter i noe nytt 😂 Jeg er nok litt snobbete på garn, kjøper bare fra produsenter som Sandnes Garn, KFO og lignende. Strikker en del gaver til barna i omgangskretsen, og ettersom de blir større så blir det ganske dyrt 😅 Noen som god erfaring med et rimeligere alternativ til Sandnes merinoull? Har testet drops sitt, det var ikke en favoritt. Så litt på merinoen på europris sist jeg var innom, men ikke overbevist. Og til 45kr nøste syns jeg heller ikke besparelsen var den største i forhold til Sandnes sitt. Dette ble visst veldig langt, håper noen har et tips eller to å komme med ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 29. januar 2021 #607 Del Skrevet 29. januar 2021 Chalsa skrev (15 timer siden): Her har jeg lite lagergarn, kjøper inn til hvert enkelt prosjekt. Har selvfølgelig gått på en smell eller to, ikke orket å strikke det som var planlagt osv. Så litt har det blitt, men ga nylig bort det meste til svigermor. Nå er det mest rester igjen. Jeg leverer også tilbake uåpnete nøster dersom jeg har kjøpt for mye. Sparer opp til jeg har noen nøster, så føler jeg at jeg får gratis garn når jeg bytter i noe nytt 😂 Jeg er nok litt snobbete på garn, kjøper bare fra produsenter som Sandnes Garn, KFO og lignende. Strikker en del gaver til barna i omgangskretsen, og ettersom de blir større så blir det ganske dyrt 😅 Noen som god erfaring med et rimeligere alternativ til Sandnes merinoull? Har testet drops sitt, det var ikke en favoritt. Så litt på merinoen på europris sist jeg var innom, men ikke overbevist. Og til 45kr nøste syns jeg heller ikke besparelsen var den største i forhold til Sandnes sitt. Dette ble visst veldig langt, håper noen har et tips eller to å komme med ☺️ Jeg skjønner deg godt, jeg har det akkurat likt. De gavene jeg strikker kan jo garnkostnaden til en barnegenser fort bli 5-600 kr. Og en del unger hater jo å gå med hjemmestrikk eller ull, så det er jo litt unødvendi. Jeg liker godt gjestal(house of yarn?) merinoull, den er ganske lik dale garn sin, ikke så glansfullt som drops som jeg synes siger https://www.sparkjop.no/hobby-og-fritid/hobby-og-fritid-haandarbeid/hobby-og-fritid-haandarbeid-garn/hobby-og-fritid-haandarbeid-garn-merino-baby-ull Er på 40% nå i januar hvis du vil teste det ut. Tror fint det skal gå an å strikke dobbelt på pinne 4. Er noen år siden jeg kjøpte sist, og da kostet de rundt 20 kr, er jo nå oppe i nesten 40 kr. Jeg er forresten blitt frelst i å strikke med dobbelt garn istedenfor å strikke med tykkere merionull, da jeg syns dobbelt garn holder formen mye bedre. Strikket hipsterluen til petiteknit i dobbel sunday, og har brukt den nå i hele vinter og den holder fremdeles formen bra. vanligvis blir luene mine veldig slappe i bruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 29. januar 2021 #608 Del Skrevet 29. januar 2021 Tror jeg må melde meg av alle nyhetsbrev fra div nettsider med garn (garnius, strikkemekka etc) 😂 det er sååå fristende å kjøpe mer garn, men det er jo det dummeste jeg gjør når jeg ikke har et prosjekt for det 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. januar 2021 #609 Del Skrevet 29. januar 2021 Du bør følge med på ulike nettsider som selger garn. F.eks. hadde Strikkemekka 50% på garn/garnpakker etter nyttår og da sparer man ganske mye. Det var da jeg kjøpte garn til genseren jeg holder på med nå (til mannen min) og jakken jeg skal strikke til meg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #610 Del Skrevet 29. januar 2021 Tenk på garnkjøp og lagring som om det var god vin. Det gir i tillegg glede ved å sees og tenkes på også. Jeg sjekker på nett innimellom og fant et fint bilde av heklede sokker, men jeg lurer på om det finnes noen oppskrift på norsk....noen som vet om noe slikt som har ordentlig hælfelling så det sitter godt på foten? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 1. februar 2021 #611 Del Skrevet 1. februar 2021 En enkel genser i flerfarget garn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 1. februar 2021 #612 Del Skrevet 1. februar 2021 En tirilgenser er snart av pinnene her, men jeg er redd den blir for liten 😒 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #613 Del Skrevet 1. februar 2021 En liten innrømmelse: jeg har kjøpt masse nøster av samme merke og i massevis av forskjellige fine farger og jeg har kanskje jukset litt, men jeg skal fremdeles lage og kalle det for en "restegarnsgenser". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 5. februar 2021 #614 Del Skrevet 5. februar 2021 Hoppetaujenta skrev (På 1.2.2021 den 21.13): En liten innrømmelse: jeg har kjøpt masse nøster av samme merke og i massevis av forskjellige fine farger og jeg har kanskje jukset litt, men jeg skal fremdeles lage og kalle det for en "restegarnsgenser". Hehe. Jeg bruker opp veldig mye av restegarnet mitt nå i en genser og jeg blir trist, det tok meg jo åresvis å få så mye restegarn.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. februar 2021 #615 Del Skrevet 5. februar 2021 Dere som kjøper garn uten å ha en plan for det, hvordan gjør dere det? Kjøper dere f.eks. 10 nøster og så må dere finne en oppskrift som bruker nøyaktig det? Er det ikke vanskelig å finne oppskrifter på noe man faktisk liker når man blir begrenset av hvor mye garn man har liggende? Eller ender dere stadig opp med en masse restegarn fordi dere velger oppskrifter som bruker færre nøster enn dere har kjøpt? Jeg har aldri helt skjønt meg på dette, og tror jeg må være en av svært få strikkenetusiaster som ikke kjøper garn uten en plan. Jeg velger oppskrift først og kjøper garn etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #616 Del Skrevet 5. februar 2021 Arkana skrev (3 timer siden): Dere som kjøper garn uten å ha en plan for det, hvordan gjør dere det? Kjøper dere f.eks. 10 nøster og så må dere finne en oppskrift som bruker nøyaktig det? Er det ikke vanskelig å finne oppskrifter på noe man faktisk liker når man blir begrenset av hvor mye garn man har liggende? Eller ender dere stadig opp med en masse restegarn fordi dere velger oppskrifter som bruker færre nøster enn dere har kjøpt? Jeg har aldri helt skjønt meg på dette, og tror jeg må være en av svært få strikkenetusiaster som ikke kjøper garn uten en plan. Jeg velger oppskrift først og kjøper garn etterpå. Det er sånn man ender opp med masse rester som brukes på andre prosjekter 🙊 jeg har dessverre en del rester, men mye er fordi jeg kan bruke mindre garn enn hva som står i oppskriften, og litt fordi jeg ikke vet hvor mye garn som går med når jeg lager egne oppskrifter 😅 Anonymkode: 40def...631 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 5. februar 2021 #617 Del Skrevet 5. februar 2021 Arkana skrev (3 timer siden): Dere som kjøper garn uten å ha en plan for det, hvordan gjør dere det? Kjøper dere f.eks. 10 nøster og så må dere finne en oppskrift som bruker nøyaktig det? Er det ikke vanskelig å finne oppskrifter på noe man faktisk liker når man blir begrenset av hvor mye garn man har liggende? Eller ender dere stadig opp med en masse restegarn fordi dere velger oppskrifter som bruker færre nøster enn dere har kjøpt? Jeg har aldri helt skjønt meg på dette, og tror jeg må være en av svært få strikkenetusiaster som ikke kjøper garn uten en plan. Jeg velger oppskrift først og kjøper garn etterpå. Helt enig. Jeg har noen ganger hvis jeg er på ferie kjøpt noen nøster, men det blir jo bare liggende. Men skal sies at jeg har tenkt at nå skal jeg strikke 2-3 ullbukser til ungene mine og handler inn garn til det, men de ullbuksene er fremdeles nøster. Dette gjør jeg ganske ofte. 😄 Hvis jeg strikker to selbuvottepar og tenker at nå skal jeg strikke 5 par til familien og handler masse ullgarn, men ingen av de blir til selbuvotter. Så det skjer, men jeg får plass til alt garnet i en litt stor pappeske så jeg har ikke så mye likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. februar 2021 #618 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er sånn man ender opp med masse rester som brukes på andre prosjekter 🙊 jeg har dessverre en del rester, men mye er fordi jeg kan bruke mindre garn enn hva som står i oppskriften, og litt fordi jeg ikke vet hvor mye garn som går med når jeg lager egne oppskrifter 😅 Anonymkode: 40def...631 Haha, ja, kan tenke meg. Men jeg har også garnrester da, mye garnrester, selv om jeg ikke kjøper garn uten plan. Det er som deg fordi jeg ofte har endt opp med å bruke mindre garn enn oppskriften, noe som kan være ganske irriterende særlig når garnet var dyrt. Fortunatus skrev (7 minutter siden): Helt enig. Jeg har noen ganger hvis jeg er på ferie kjøpt noen nøster, men det blir jo bare liggende. Men skal sies at jeg har tenkt at nå skal jeg strikke 2-3 ullbukser til ungene mine og handler inn garn til det, men de ullbuksene er fremdeles nøster. Dette gjør jeg ganske ofte. 😄 Hvis jeg strikker to selbuvottepar og tenker at nå skal jeg strikke 5 par til familien og handler masse ullgarn, men ingen av de blir til selbuvotter. Så det skjer, men jeg får plass til alt garnet i en litt stor pappeske så jeg har ikke så mye likevel. Ja, det er sant, sånn kan jeg også gjøre, kjøpe garn med en konkret plan og ikke gjøre noe med planen. Men jeg har aldri stått i en butikk og sett/kjent på garn og tenkt "det garnet MÅ jeg bare ha" og kjøpt et vilkårlig antall uten å vite hva jeg skal gjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #619 Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg kjøper som oftest garn først, og velger oppskrift etterpå. Jeg liker å kjøpe fint garn, og handler en del på festivaler eller når jeg er ute og reiser og kan dra innom spesielle garnbutikker. Jeg kjøper minst 1000 meter om jeg tenker genser eller jakke til meg selv. Har et ganske stort garnlager (ca 15 kg), men det er en inspirasjon i seg selv å gå igjennom garnet. Når jeg surfer på Ravelry eller Instagram dukker det kanskje opp noe jeg vil strikke, og så tenker jeg etter om jeg har noe garn jeg kan bruke. Restegarn blir det alltid. Jeg bruker det til mønsterfarger i votter e.l., og smårester gir jeg bort til SFO. Hvis jeg skulle valg mønster først hadde det blitt mange turer på garnbutikk, og jeg hadde ikke fått et like stort utvalg om jeg kun skulle kjøpt det som nærmeste butikk har. Jeg liker å handle i fysiske butikker, men ikke bare på garnbutikken her jeg bor. Jeg liker å handle garn, og det er gøy å ha noe liggende Anonymkode: d0707...608 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 6. februar 2021 #620 Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) Jeg hekler, har bare litt igjen, som vanlig. Sånn har det vært i par år, så skal gjøre meg ferdig og gi bort garn (har masse garn) - driver med vev også. Synd å gi det bort, kjenner ingen som egentlig vil ha det, men har ikke spurt. Mulig EN venninne vil takke og bruke det, sammen med veven. HUN. Her støver det ned i poser. Skal spørre henne. Har litervis av garn, vanlig garn, i alle farger, sølv, gull osv. Endret 6. februar 2021 av Jytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå