Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg regner med jeg ikke er det eneste som har neste strikkeprosjekt (evt også nr 2, 3 og 4...... :sjenert:) liggende klart lenge før man er ferdig med det man allerede holder på med? :Knegg:  Jeg skulle liksom strikke både ullsokker og genser til mannen etter genseren jeg holder på med, og har liggende klart garn også, men så ville datteren min ha en genser som jeg har mer lyst til å strikke. Og sannelig landet ikke garn og oppskrift til den i postkassen i går og den rykket opp som neste på lista. Nå må jeg slutte å la meg friste av nye oppskrifter på en stund! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ansette noen til å feste tråder for jeg har en haug med ferdigstrikkede saker som ligger :sjenert:

Anonymkode: bad80...226

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg må ansette noen til å feste tråder for jeg har en haug med ferdigstrikkede saker som ligger :sjenert:

Å, det er såååå kjedelig. Med hekling kan man hekle inn de løse trådene underveis, men det går ikke med strikking så det blir det kjedelige avslutningsprosjektet. :sur:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå altså en kofte til meg selv, kofte til samboer (julegave), romper (3 mnd), jakke (18 mnd) og en heklebamse liggende uferdig 🙈 samboeren har konkludert med at det må ha klikket for meg når han ser lasset med prosjektposer 😂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

Å, det er såååå kjedelig. Med hekling kan man hekle inn de løse trådene underveis, men det går ikke med strikking så det blir det kjedelige avslutningsprosjektet. :sur:

Vet dere hva! I sommer festet jeg faktisk tråder på en genser jeg strikket ferdig for TO ÅR SIDEN! :skratte: Det blir for dumt. 

måtte selge genseren, den passer ikke lenger 🤣🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 2f8a1...764

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid flere prosjekter liggende på vent :) tenker at nå skal jeg ikke kjøpe noe mere på ei stund, også kommer jeg over noe som er skikkelig fint, også må jeg bare kjøpe det 😄

Akkurat nå har jeg startet på en kjole til tantejenta mi, Vilja-kjole heter den, fra Dale garn, strikkes i Lerke 

image.thumb.jpeg.006aa76e23f20e6bb13ad534c8ea19cc.jpeg

Også har jeg kjøpt mønster til en genser til meg selv, men skal strikke den i Holst supersoft-garn i fargen cinnamon 

317-3a.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=200&w=200&s=2b185861c52c245ba696ba4a1249dc42

image.png.f564054be524cc18b40720af8e8ca24d.png

Så det blir mine neste prosjekter :) 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tenkte jeg å strikke hver sin julestrømpe til jentene mine……de er 18 og 24 år, men blir aldri for gamle for julestrømpe :) Blir koselig å bytte ut de gamle med hjemmestrikka håper jeg (hun eldste er litt tradisjonbundet, så spørs hva hun sier til ei ny etter å ha hatt den gamle siden hun var lita…) 

(men hjemmestrikka er jo så mye koseligere, også kan de gå i arv hvis de får barn)

image.thumb.jpeg.5263f4fa0f8055426d9f60b5586ee89b.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt strikketøy på pinnene :) skappelstrikk denne gangen.

Screenshot_20210820-202718_Instagram.jpg

Screenshot_20210820-202611_Instagram.jpg

Anonymkode: 264b5...4e9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint og inspirerende dere skrev om og postet bilder av! :hjerter_rundt:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fester dere tråder på strikketøy på penest mulig måte? Jeg har ikke lært meg det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart ferdig med nordkalottgenseren, har bare den kjedelige halsen igjen, så festing av altfor mange tråder🥱 Har akkurat begynt på julegavene også, tovede votter til hele gjengen. 

Anonymkode: fbf5d...7d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnius hadde tilbud på Dictegenseren, så nå strikker jeg den. Fantastisk mykt garn! Neste prosjekt ligger allerede klart 😂

Anonymkode: 555b6...f97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 3.9.2020 den 21.13):

Den lokale garnbutikken har fått inn peruvian fra filcolana, liker det så godt så må innom der snart. 🤭 har begynt å gå all in for å bruke restegarn, så nå bruker jeg de minste restene i oslolua sin brettekant. 

Når det kommer til insta, deler jeg bilder mens jeg strikker, det jeg har strikket og ting som jeg har strikket tidligere, men som jeg bruker den dagen. Fører strikkingen min i «the bullet journal for knitters» så jeg ser «dårlige» og gode strikkemåneder der. Veldig interessant synes jeg, også hindrer det meg litt i å få en hel haug med ufoer, fordi jeg helst vil blir ferdig med flest mulig prosjekter innen månedens slutt for best mulig strikkemåned😆

Hei :) Jeg søkte i tråden for å prøve å finne erfaringer med Pernilla fra Filcolana. Har du prøvd å strikke eller hekle med Pernilla, og liker du det i så fall like godt som peruvian?

Om garnet:

Pernilla is a 3 ply worsted spun wool yarn. The yarn is spun from the same wool as our Peruvian Highland Wool. The yarn is particularly wonderful for the same types of knitting and crochet as our Peruvian Highland Wool: Cables, textures and stranded knitting and crochet.

Pernilla comes in 22 colours.

Fiber: 
100 % wool
Meterage: 
175 m / 50 g
Needles: 
3½-4 mm
Gauge: 
22-24 st x 30-34 r / 10x10 cm
Yarn unit: 
Skeins of 50 g
Wash: 
Handwash

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forumsøndagsgave til dere er en pose full av valgfritt garn i denne butikken. :rodmer: Hilsen Hoppe the forum-alv!
                                 wv3_300x300.jpg?v=1617982008

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er de ikke herlige? :biggrin: Tenkt å ha en bankkonto som tålte ubegrenset trivsel med den type garn... *sukk* 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 timer siden):

Min forumsøndagsgave til dere er en pose full av valgfritt garn i denne butikken. :rodmer: Hilsen Hoppe the forum-alv!
                                 wv3_300x300.jpg?v=1617982008

Takk! :) Her er til deg og alle dere andre garnglade:

78156_Strikkegodt_1.jpg&w=600&h=600&wp=1

16315_Strikkegodt_-_Marsipan_kuler_med_k

45091_Strikke_kaffe_-_filtermalt_1.jpg&w

Lykkelig handel selger disse.

Og disse er fra Garntrollet:

75174_Tantepose_Medisin_Mot_L_se_Masker_37304_Tantepose_Medisin_For_Strikkedilla

21791_Tantepose_Kyssepastiller_1.jpg&w=3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...