Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Uprøvd ennå her, men hvis det kommer småtteri på det må en vel fukte en klut og fjerne flekker? :klo: 
Går nok ikke i vaskemaskin et slikt stort pledd, så kanskje en tur på renseriet hvert år er tingen? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Uprøvd ennå her, men hvis det kommer småtteri på det må en vel fukte en klut og fjerne flekker? :klo: 
Går nok ikke i vaskemaskin et slikt stort pledd, så kanskje en tur på renseriet hvert år er tingen? 

Det høres fornuftig ut :jepp: Men det er for upraktisk til at jeg vil ha noe slikt, tror jeg :tekola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke meningen at det skal være praktisk. Det skal være varmt, trendy og kult. :jepp: 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2018 den 0.27, Hoppetaujenta skrev:

Det er nok ikke meningen at det skal være praktisk. Det skal være varmt, trendy og kult. :jepp: 

Ok :)  Her er din nye tskjorte
garndame.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Enig i begge påstander...selv om jeg tror at det nok ikke er vanlig "restegarn" som de sokkene er laget av. 
De ser for stilige ut til det.  Når jeg tenker på mine egne resteplagg, har det vært garn av forskjellig kvalitet 
og det har alltid blitt et litt rufsete preg på plagget. Dette er nok garn spesielt innkjøpt for å få det til å se slik ut.
Tror jeg. Men helt fenomenalt fine var de uansett.  

P.s. de har utrolig mange fine bomullsfarger på Hobbii nå. Ville det ha vært galt av meg å kjøpe inn
litt forskjellige nøster for å lage "restegarngrytelapper" som ser helt utstudert tilfeldige ut? :lur: 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

:jepp: Enig i begge påstander...selv om jeg tror at det nok ikke er vanlig "restegarn" som de sokkene er laget av. 
De ser for stilige ut til det.  Når jeg tenker på mine egne resteplagg, har det vært garn av forskjellig kvalitet 
og det har alltid blitt et litt rufsete preg på plagget. Dette er nok garn spesielt innkjøpt for å få det til å se slik ut.

P.s. de har utrolig mange fine bomullsfarger på Hobbii nå. Ville det ha vært galt av meg å kjøpe inn
litt forskjellige nøster for å lage "restegarngrytelapper" som ser helt utstudert tilfeldige ut? :lur: 

Du har nok rett i det :jepp:  Det er absolutt ikke galt av deg å handle de nøstene som skal bli til fine kunstverk :klemmer: 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh...du sa det rette ordet som kan forsvare å kjøpe. Vi er kunstnere alle sammen og lager jo kunstverk! :hoppe: 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Ahh...du sa det rette ordet som kan forsvare å kjøpe. Vi er kunstnere alle sammen og lager jo kunstverk! :hoppe: 

:jepp: :klemmer: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1520328701_rainbow_88_col1-700xauto.jpg
                              Her er paletten vi har å boltre oss med... :lur: 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde fått kunstnerlønn av staten alle sammen. :jepp: 

Ja! :mynona:

Og nå fikk jeg veldig lyst på disse fra hobbii :ninuskapus::
1516359732_rainbow_ass2_-270x270.jpg1516360365_rainbow_ass3_-270x270.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1520328701_rainbow_88_col1-700xauto.jpg
                              Her er paletten vi har å boltre oss med... :lur: 

Åh :hjerte: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, jeg har så lyst til å lære strikking. Det er så mye flott til både voksne og barn. 

Kan det læres via YouTube, mon tro? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite gledesutbrudd: jeg har brukt opp alt bomullsgarnet mitt, har lagt en plan for nøstene av merinoull, og kan nå tillate meg å kjøpe nytt garn. :nori:

*kremt* At jeg har flere andre nøster som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med, bare overser jeg glatt. Noen av dem burde jeg strikke sokker av, men det er bare så kjedelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, multe skrev:

Ååå, jeg har så lyst til å lære strikking. Det er så mye flott til både voksne og barn. 

Ja, det finnes mange gode instruksjonsvideoer :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Kruset skrev:

Et lite gledesutbrudd: jeg har brukt opp alt bomullsgarnet mitt, har lagt en plan for nøstene av merinoull, og kan nå tillate meg å kjøpe nytt garn. :nori:

*kremt* At jeg har flere andre nøster som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med, bare overser jeg glatt. Noen av dem burde jeg strikke sokker av, men det er bare så kjedelig.

Så bra! :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, multe skrev:

Helt sikkert. :jepp:  

12 minutter siden, Kruset skrev:

*kremt* At jeg har flere andre nøster som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med, bare overser jeg glatt.
Noen av dem burde jeg strikke sokker av, men det er bare så kjedelig.

Man kan da ikke holde seg tilbake ved minner om gammel kunst, når ny trykker på og vil UT!  :fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, An0nymBruker skrev:

Dette var fine sokker av restegarn :ninuskapus:

IMG_0688.JPG

Jeg ville tippe at dette er strikket av et sånt sokkenøste som er designet for å lage et visst mønster? Altså at man strikker på å glattstrikk og så dukker dette mønsteret opp. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg er heller ikke noe glad i plagg som ser veldig ut som resteplagg. Men småplagg i mønsterstrikk, i samme garnkvalitet blir alltid bra og ser ikke "restete" ut. Problemet er gjerne at det ikke monner så enormt heller, da, hvis målet er å bruke opp rester. Men har også sett noen veldig fine rulletrapper (til baby eller sofaen) hvor strikkeren har tenkt nøye gjennom fargeoverganger. Det skulle jeg gjerne strikket for å få unna litt rester, får se om jeg kommer så langt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...