Gå til innhold

Argumenter som irriterer deg.


Isambard

Anbefalte innlegg

"Vi har da alle..." for å forsvare folk som har gjort noe ulovlig.

Whataboutism, spesielt fra cannabis-misbrukere hvor de prøver å argumentere med skadevirkningene til alkohol.

 

 

Anonymkode: 4befa...24f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Papegøyesvar. Folk som bare gjentar de samme kommentarene igjen og igjen uten å bry seg om hva andre har skrevet. Typisk politikersvar, hvor man kun er opptatt av å komme med slagord i stedet for å faktisk diskutere. 

Anonymkode: 53c62...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Papegøyesvar. Folk som bare gjentar de samme kommentarene igjen og igjen uten å bry seg om hva andre har skrevet. Typisk politikersvar, hvor man kun er opptatt av å komme med slagord i stedet for å faktisk diskutere. 

Anonymkode: 53c62...f24

Eksempel?

Anonymkode: e8fc1...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PK. Noen mener visst at de automatisk har "vunnet" en debatt straks de kan stemple motparten som PK. Videre later de til å tro at de alltid egentlig tilhører flertallet, for når meningsmålinger eller valg viser noe annet, er det fordi folk ikke tør annet enn å være PK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

"Det var ikke det jeg sa", når det i aller høyeste grad ikke var til å unngå å tolke det som om det var nettopp det vedkommende sa. 

Endret av Alkoholist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sånn var det ikke før i tiden" - Nei, det var ikke det, men det er andre tider nå. 

"Barna i Afrika sulter" - brukt mye for å få folk til å få dårlig samvittighet. F.eks om et barn ikke spiser opp maten sin. Men om han likevel spiser opp så betyr jo ikke det at et barn i Afrika får mat likevel?

"Du forstår ikke...." - Nei, det er ikke alltid fordi man ikke forstår, men fordi man faktisk har et helt annet syn på en sak. Da er det naturlig å ikke alltid helt forstå hvorfor den andre mener noe helt annet. Kan vi ikke være enig om å være uenig? 

"Du er en rasist" - Bare fordi noen skriver noe som støter deg. F.eks om det legges ut en statistikk av noe slag som viser til at noen fra et spesifikt land er på toppen i Norge når det gjelder stjeling. Rasismekortet skal dras hver gang...

"Jeg har jo ytringsfrihet" - Ja, greit det. Men å skrive "du er dum" fordi man er uenig med artikkelforfatteren er virkelig ikke nødvendig. 

"Hold kjeft" - Det hjelper ikke si "hold kjeft" bare fordi man vil vinne en diskusjon. Det er ikke et argument en gang. 

"Vent med å diskutere til du kan noe om temaet" - Dette har skjedd meg. Jeg var faktisk utdannet og jobbet innenfor det temaet handlet om...

 

Anonymkode: 390e2...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Vi finner en løsning

- Det ordner seg skal du se

 

Nei jeg vil gjerne se en løsning og at det ordner seg før man utfører noe, da slipper man at det får store konsekvenser/feil 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til:

"Du trenger ikke gjøre så stort nummer ut av det" - bare fordi en annen svarer noe som den andre var uenig i. 

Anonymkode: 390e2...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja , folk som svarer meg som er kronisk usynlig syk (MS) med de rareste ting .

- Men du SER ikke syk ut, er du sikker på det er det som feiler deg?

- hadde en onkel/tante som hadde MS , han satt i rullestol så døde han. 

- har du prøvd yoga?

- har du prøvd denne medisinen ?( legger v linker fra VG , som om jeg ikke har jevnlig  kontakt med min nevrolog og har full kontroll selv hvilke medisiner  som er best for meg)

 

Anonymkode: 607ce...a6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kan ikke si at dyr blir drept for at vi skal få mat, for sånn er det bare".

Anonymkode: da005...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ta deg sammen"

"Slutt og syt"

"Det finnes folk som har det verre"

"Tenk på barna i Afrika"

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har rett fordi jeg har en grad i dette". Nei, hvis det du skriver ikke stemmer, så stemmer det ikke.

Anonymkode: 2cadd...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, verste svaret fra leder på jobb hvis man spør hvorfor ulike ting blir gjort på en så tungvindt måte og om man ikke heller kunne ha gjort slik og slik; «men sånn har det alltid vært» OKEI? Siden vi alltid har gjort det slik betyr det at ingen andre løsninger kan være bedre??? Svaret kan også være «det var mye verre før», det hjelper ikke meg idag at det var mye verre før når vi fortsatt kan gjøre det på en mye bedre måte! 🤯

Anonymkode: ff4a9...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.8.2018 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Faglig kontroll og redaktør er ikke noen garanti for at innholdet er bra. Se bare på Minerva. 

Anonymkode: d79a1...3f6

Men det er vel i hverfall større mulighet for at det er det hvis fagstoffet feks er fagfellevurdert enn hvis det ikke er det? 

Anonymkode: b5bed...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At du synes det endrer jo ikke på virkeligheten."

 

Anonymkode: cbdf9...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

"Jeg har rett fordi jeg har en grad i dette". Nei, hvis det du skriver ikke stemmer, så stemmer det ikke.

Anonymkode: 2cadd...3a7

Du har ikke tilfeldigvis vært innom tråden om skrikekurer?

Anonymkode: cbdf9...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DeT eR iNGen menNeSKErett å bO i OsLo!!

Anonymkode: 58c0c...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

DeT eR iNGen menNeSKErett å bO i OsLo!!

Anonymkode: 58c0c...aec

Dette er ikke et argument, det er fakta.

Anonymkode: a70fd...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et argument, det er fakta.

Anonymkode: a70fd...795

Nei. 

Anonymkode: 58c0c...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Anonymkode: 58c0c...aec

Beklager har du gått rundt å trodd at det er en menneskerett å bo i Oslo ?

Hater å skuffe deg, det er ikke det.

Anonymkode: a70fd...795

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...